27 Maškare. Ne mislite, ljubeznivi bravci, de zato, ker je pust odšel in post nastopil, so tudi maš kare zginile, Tukaj vam nekoliko zgledov pokažem, iz kte-rih boste \idili, de se maškare skozi celo leto med nami okoli vlačijo. Človek, kteri vsaki dan v cerkev are. moli. se posti, in se tako pravičnika kristjana dela, pa svojimu prijatlu, tudi nar bolj pošlenimu, v nesreči od sto posojenih goldinarjev na leto 10 goldinarjev ali pa še več obresta ([čim ž a) terja: kaj dru-ziga nosi, kakor m a š k a r o Llarvo) n a obrazi? Prijatel, kteri se nam v sreči prilizuje, v dnevih nesreče pa nas ne pozna, nosi m a š k a r o n a o h r a z i. Štacunar, ki se, ko svoje blago prodaja, per duši In pošt en j i roti, de je boljši robe ni, in de jo samo iz posebne prijaznosti za ta denar da, ki njega košta , vender se pa kupec kmalo pripri-ča., de je slabo robo kupil in drago plačal, kaj druziga nosi, kakor maš karo na obrazi? Snubač, ki, ko se ženi, Bog ve kaj vse ima, in zlate hribe obeta, kteriga pa mora zaročnicaže pervo leto s tem rediti, kar je seboj pernesla , kaj on druziga nosi, kakor in a š kar o na obrazi? Mladenič, ki ljubljenki z persego poterjuje, de je ona nar lepši in nar boljši stvar na svetu, in ravno to tudi drugi govori, in vsaki, ktero naleti; kaj nosi on druziga, kakor maš k aro na obrazi? Deklica, ki enimu mladenču roko po povelju staršev poda, drugimi! pa serce obeta in daje: kaj drujiga nosi, kakor maš kar o na obrazi? Ondi gre gospa, de jo vse gleda, košata, kakor pav, od glave do nog v zidani obleki, mislil bi človek, de je nar manj kaka grafinja, pa je le /.ena prostiga šivarja (znklarja): kaj druziga ta nosi kakor maš k aro na obrazi? Glejte, kako potuhnjen gre, de se komaj okoli *) Od tega hlepzhika 1'imi tudi mi en koizhik sa pokufhnjo dobili, in po pravizi morarno rezhi, de je prav dober kruli bil. Tudi vezh drugim grofpodam in «;ol'pem lino ga pokufiti dali, in vfl io fc zhes njegov dober pokuf (shmah) sazliudili. §korja je bila tako dobro sapezhena , de je jo bilo vefelje viditi. Š vefeljem tedaj I o 1'kufhujo tukaj osnanimo, in fhe enkrat, nafhc bravze poduka opomnimo , ki l*o ga Novize v 9. liftu lanfkiga tezhaja od k r o m p i r} o v e rn o k e ras»:lafile. Velika dobrota sa veliko ljudi bo gotovo kruh is krompirja. VredninMvo. 2S sebe pogledati upa, ljudje pa vender več njegovih spotikljejev vedo, kaj druziga ta nosi, kakor mask ar o na obrazi? Dolitar pravice, ki pravdo dobiti .se roti', ako ravno dobro ve, de bo zgubljena, samo zato de si on svojo mavho polni, kaj druziga nosi, kakor m a s k a r o n a obrazi? Zdravniki, ki u bo ž ni g a bolnika tudi v nevarni bolezni le poredkama obiskujejo, h bogati-ni u pa pri majhni bolezni po trikrat na dan letajo, kar pa, kakor pravijo, le iz gole skerbi in sam i ga vsmiljenja storijo; kaj nosijo druziga, kakor kazni (strafinge) vredno maskaro na obrazi? Rodoljub Slovenec, ki želi za taciga spoznan in časten biti, otroci doma pa v domačiinu jeziku se „Bog pomagaj*4 ne znajo reči, še manj pa v domačimu jeziku gladko govoriti; kaj druziga taki nosi, kakor m a š k a r o na obrazi? Žilo šlata, jezik gleda, trebuh otipluje, in zdravila deli', pa vender se nikoli težke zdraviteljske umetnosti učil ni; kaj taki druziga nosi, kakor maskaro po celim obrazi? Od takih maškar bi še jez dosti govoriti zamo-^,elj pa boječi se, de bi tudi meni kdo kake maškare na nos ne navlekel, pri tem malim ostanem in želim, de bi, kakor je pust z svojimi pustnimi šemami zbežal, tudi te maškare zginile. Jt-iiiis.