r Podvuzhenja pol¬ no fpremifhlovanje sa prave Kriftjane. j ;; Od lhtirih pollediiih rezhi zhloveka. / O d fmerti. JZhujte! ker ne vefte , ob kteri uri bo Gofpod perflhel. To je glaf tiftiga, katir naf enkrat fodil bode, Premifli t6 befede, Kriftjan moj vezh- krat s’ refnizo, zhuj, ino mo¬ li, de te Gofpod neperprav- Ijenga ne najde, Kriltjan, ako ne shfvi po kriftjanfko, fe ima refnizhno fmerti bati. Vle hudobije njegoviga shiv> lenja bodo na fmertni poftli koker videozhe snaminja pred njegov’mi ozhmi meg- lale, ino njemu neisrezhen /trah ino kafanje napravile. S’ bnertjo rineozh, bo on vfe perlošhnofti videl ; ktire je njemu Bog k’ zhednofti ino h’ svelizhanju dal, ino ktire je on koker kako nepotrebno rezh s’grehain samenil, ino na vekomej sgubil. Naglo fe bo vfe pofvetno vefelje kon- zhalo, ino vezimo terplenje fe bo sazhelo; sakaj on bo kjeftopil koker nefpokornik, pred nar pravizhnifhiga fod- nika, od ktirga bo plazhilo savoljo fvojih pregreh preje]. O shaloftna fmert, kokerfov- rashnik boshji umreti ! — Storimo tedaj , kar bi fi na fmertni polili fturiti vofhili! ino nikar ne sapravlajino zhafa, ktirga nam je Bog dal, deb’ dobro delali sakaj vlaki zhaf sna ta sadni nafhiga shivlenja biti. Pofledna fodba. Vi bote boshji glaf fhlifha- li, ino vfi tailii, ktiri fo v’ gro¬ bu bodo vllali k’ fodbi. Nekdaj Kriftjan moj, fe bomo mogli per pofledni fodbi pred Jesu- fa perkasat, de bomo tam od njega sa dobro ali sa hudo, ktiro fmo fturili, vezhno pla- zhilo prejeli. Koker je Bog nefkonzhno refnizhen, tako je tudi le ta Jesufov navk v’ fvetiin Evangelji refnizhen. Kaj bomo per pogledu tuljko Ilabih dejl , ktire fmo Itorili tuljko gnad, ktire fmo mi sa- nizhvali, rekli? Ta flrafhni dan, kadar bo Bog fvojo fer- ditolt zhes krivizhne slil, bo vfe odkrito, tudi nar fkrivnej- fhimu poshelenji in nar fkriv- nejfhi mifli nafhiga ferza,ino nar majnfhimu grehu nebo persaneseno , zlo , tudi pra- vizhni fe bodo pred fodnikam trefli. Kaj fe bo takrat s’ nef- pokorjenim grefhnikam go¬ dilo? Kakfhen fodni fklepima on od nar pravizhnifhiga Bo¬ ga zhakat? Poberite fe vi po- gubleni! O nefrezhna dufha! zhes ktiro bo ta ftrafhna Pod- ba fklenjena? Kam fe bodo ti saversheni podali, ktire bofh ti Gospod preklel ? na ktir kraj fe bodo oni podali, kir bodo od boshjiga oblizhja sa¬ versheni, ino od Boga vezh, no prekleti. O ftrafhna mifel! Koko potrebno je, fe sa ta ftrafhni dan dobro perpravi- ti de naf bo Gospod toko per- pravljene nefhel, koker ini ji a ta dan perpravleni biti shelmo. Od Pekla. Poberite fe vi prekleti v’ ogenj, ktir je sa vafshe od sa- ?.hetka fveta perpravlen! O kakfhen lirah bi naf prepadil, ako bi mi ftrafhno upitje po- gublenih fhlifhati mogli! Oni sdihujejo , toshjo fvojefgre- he, objokujejo ino obshalojc- jo tai/te ; ali vfe to je saftojn! prekalilo je, njih folse grai- rajo smirej bol plemen, v’ ktirmu oni bres nehanja go¬ re , ino na vekomej nebodo s’ goreli. O firalima pokora pogubljenih, koko velikaJino ftrafhna f\ ti, ino vene!er vfe saftojn, vfe prekafno! Nik¬ dar Boga viditi, vezhno go¬ reti , veliko terpeti bres ne¬ hanja , bres v liga trofhta biti na vekomej od Boga saver- shen , ino peklenfke duhove pred feboj viditi. O ftrafhna mifel, o kakfhne terplenja! Ali vender njih nebo nizhbol martralo, koker v’ shivlenju samudene perloshnofti, ktire ib oni h’odrefhenju sadobili, na ktire oni smirej polno ter¬ plenja miflilibodo.Vezhnu bo tim savershenim ta mifel pred ozhmi, de le to terplenje ni- kolj konzhano ne bode ino veihnoft bo grosen ftrah sa njih. O vfmilenja vreden /tan takih dufh! vVezhnoft goreti, vVezhnofti jokati, olirafhna mifel! O Bog! ako bi mi ven- der to terplenje pravsapopa/ii samogli, koker ga saversheni obzhutjo, resnizhno bi mi ved¬ no brumno shiveli. O vezh- noft! koko ftrafhna bofh ti sa nefpokomiga grefhnika. Od nebefhkiga K r a 1 j e ft v a, Pojte vi frezhni mojiga ozheta, v’nebefhko Kraljeftvu ktiro vam je she od sazhetka fveta perpravleno. Nebefhko Kraljeltvo, o velika befeda ! ti fi odlozhenje od vfjiga terplen- ja, fedefh vlih dobrot ino mo- gozhnoft boshjih fedefh viiga vefelja; ino fpolnenje vlih shelja zhlovefhkiga ferza. Bo¬ ga koker je on v* njegovi mo- gozhnofti, gledati, Boga bres mire vezhno ljubiti njega vezhno pofefli, bres ftraha bi¬ ti, ga ktirkrat sgubit*, s’ njim vezhno fklenjen biti; to je nar vezhi vefelje isvelizhanih ino nafho vupanje. Le fhe malo dni imamo na fvetu s’ popot- vanjemdoperne/ti, potem bo¬ mo per taiftimu, ktir naf pre- ferzhno ljubi. Mi fe nefmemo pertoshiti de sa vezhnofl velik terpeti imamo, saka j li zlo majhno je nafhe premagvanja inopersadevanje proti vezh- nim vefelji! Marterniki fone- befa s’ fvojo kervjo kupili, ino vender fe je njim fvoje terplenje, tok lohko, koker fanje sdelo savoljo vezhniga plazhila, ktirga njim Bog v* nebelih deli. O frezhna vezh- noft, ako bi vender zhlovek vedil koljko ii ti vredna! Ljubi Kriftjane ! zhe vaf va- fhe dela,! vafhi krishi ino terplenje Jftrafhjo, o kok vaf more veliko plazhilo potrofh- tati, ktire vfe prave Krift- jane tam v’ vezhnofti zhaka; V’ Ljublani per Waiman 1827.