ALOJZIJ REMEC MAGDA ARMAND SALACROU NOCl JEZE PREŠERNOVO GLEDALIŠČE ALOJZIJ REMEC • MAGDA • DVANAJST SLIK IZ ŽIVLJENJA UBOGEGA DEKLETA igrajo: Magda.......... Peter.......... Medicinec Detektiv Policijski komisar Trgovski agent Zvodnik Pesr.k Zdravnik . Anka Cigojeva . . Ježe Kovačič ................Laci Cigoj Vsi eden in isti Magdini ljubezni sodelovali so Režiser . . . . Scenograf . . . Scenska glasba . Kostumi . . . . Inspicient . . . Sepetalka • • • Lasulj ar ka . . • Razsvetljava . . Odrski mojster . Tehnično vodstvo Ferdo Delak k. g. . . . Saša Kump . . . Blaž Arnič Valerija Ilovarjeva . . Franci Juvan . . Minka Šimenc . . Vera Srakar . . Stane Krcpar . Janez Kotlovšek Vladimir Štiglic Čas dogajanja: Med dberna vojnama .1918—1941 PREMIERA • KRANJ • 22. II. 1957 OB 20. URI kemceva Lepa O UBOGEM DEKLETU na nalili devicah Vzemite v roke katerokoli razpravljanje o slovenski dramatiki — ne boste preči tali pet odstavkov, da ne bi učeni pisec vsaj sedemkrat potožil, kako hudo je z domačo dramatiko; da je, če odštejemo Cankarja, takorekoč ni. Poleg te konstantne ugotovitve se običajno pojavi še dogmatična teza, da smo Slovenci že kar po naravi lirični, da imamo zato veliko izpovedno pesništvo, evropskega slovesa pomembno slikarstvo, da je naša proza bolj lirska kol epska, z dramatiko pa da smo sprti za vse večne čase in da je zato tudi v bodoče ne bomo imeli več. P'o najnovejši teoriji, ki ji kot teoriji ne gre ,ka j očitati, pa je dramska tvornost zato tako ničeva,, ker v zgodovinskih obdobjih, kakršno je naše —- ko je človek -posameznik ves zapleten v dogodke — ne more nastati dobro dramsko delo, ker da je drama nekaj, kar prikazuje človeka v dogodku". Vse to je res, toda: ali je pri drugih manjših, pa celo velikih narodih res drugače? Resnično lahko -izvzamemo samo Amerikance, ki so vse