kazalo.p65

9 METODOLOGIJA USTVARJANJA SMISLA KOT TEORETSKA ZASNOVA ŠTUDIJA UPORABNIKOV Gorazd Vodeb Oddano: 26.02.2004 – Sprejeto: 21.04.2004 Izvirni znanstveni članek UDK 027-052(043.2) Izvleček V članku je predstavljena metodologija ustvarjanja smisla Brende Dervin kot specifič- ni pristop k študiju uporabnikov. Orisani so pojmi subjekta, vrzeli, verbalizacije, infor- macije itd., ki utemeljujejo procesni pristop te teorije k raziskovanju informacijskega ravnanja. Trikotnik ustvarjanja smisla je izhodiščni model, ki omogoča tematizacijo informacijskega oziroma komunikacijskega ravnanja v posameznih kontekstih. Pred- stavljen je tudi pogled teorije na oblikovanje informacijskih sistemov, vlogo moči ter metodološke implikacije za konkretno raziskovanje iskanja in rabe informacij. Ključne besede: metodologija ustvarjanja smisla, Brenda Dervin, študij uporabnikov, informacijsko ravnanje Original scientific article UDC 027-052(043.2) Abstract The article presents Brenda Dervin’s sense-making methodology approach to user studies. The concepts of subject, gap, verbing, information etc. are outlined. They form a foundation for the theory’s process approach to information behavior research. The sense-making triangle, as a basic model, facilitates the conceptualisation of informa- * Prispevek vključuje izsledke iz avtorjevega magistrskega dela: Gorazd Vodeb: Študij uporab- nikov in organizacija referalne dejavnosti . Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za biblio- tekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo, 2003 (Mentor: dr. Jože Urbanija). VODEB, Gorazd: Sense-making methodology as a foundation for user studies. Knjižnica, Ljubljana, 48(2004)1-2, str. 9-38

RkJQdWJsaXNoZXIy