UČITELJSKI LIST Stran Ш. celo zadevo z „Delavsko Zbornice" v obširnem članku. Ker pa stvar ni še toliko dozorela, da bi smela pred širšo javnost, smo prisiljeni, da odnesemo vsakršno podrobnejše pojasnilo na poznejši čas. Učiteljstvo bodi prepričano, da stori vodstvo „Zveze" le to, kar bo v splošno korist stanu in šole. S ponosno gesto zrelega človeka naj gre mimo vseli insinuacij in neresnic, ki so se v zadnjih lednih pojavile v raznih politiških listih. Nikakor pa ne sme nastopiti v tej zadevi one poli, kije ubral neki tovariš, s katerim se pečamo na drugem mestu v današnji številki. Le v notranji disciplini se kaže moč vsake organizacije! Mladinski list za zasedeno ozemlje. Kulturna bodočnost vsakega naroda je ipovsemi odvisna od duševnega razvo/a njegovih najmlajših članov — 'od njegove mlatim e. Nairod, ki jc pozabil na svojo mladino, je obsodil samega s-ebe v 'kulturno smrt. [^podrezal je lastnemu živt.-enjskemu drevesu najtanjše, a obenem v dt'maćo grudo najglobje seigajoče 'korenine, ki nosijo v sebi preko njegove preteklosti in sedanjosti živo kal njegovega bodočega živi1, ein ja. Naše ljudstvo, ki je po svetovnih dogodkih zadnjih tet citrgano cd celote živega narodnega telesa, ne mrcire dopustiti, da bi val tuje kulture zajel popolnoma duha л-egove mladine in jo italco oplodil, mimo vsega dobrega 'in splošno človeškega, tudi z vsem slabim, specifično tujim. Naš narod ne more dopustiti, -tla bi se v njegovi mlaiditni .preobrazilo bistvo njenega duha, ki je in mora ostati, — jurgoislo-venske. Izhajajoč iz treh premis in stremeč k edinemu končnemu dUu; ohraniti jug os leve tisk o mladino jugo Hove ns k e irui naredu in dati njeni duševnosti tisto smer mišljenja in čustvovanja, iki je edina; rešilna piot iz blatne vsaikdanjosti 'kooia; minulih let, je .naše uč:teljstvo na svojem letošnjem zborovanju sklenilo izdajati za jugoslovensko mladino naših krajev poseben zabavno-poučen list s podobami. To sporočamo -jugeslcvenski javnosti, .ki te bo gotovo razveselila legai sklepa naših učiteljev. Vse priprave za izdajanje tega lista so že v polnem teku ■in upamo, da bomo mogli -podati naši mladini že v mesecu januarju .prihodnjega leta prvo Mevilko novega lista kot novoletno darilo. Ah, ta ljubezen! »Edinost« od 9. t, m. je objavila Članek iz uči't. \ rst, ki govori o krivičnosti Beremni-jevega zakona, kateri odmera učiteljske plače tako, da vživa mlajše učiteljstvo s'koro(l) iste prejemke, kakor starejše. Krivično je Ludii to, ker odmera plač se ra-vna po številu prebivalstva v vsalkem Straju in sicer iptr lestvi do 5000 in od 5 do 200.000, Clančič končuje z apelom na- »Zveao«, ki naj napravi pri vladi nemudoma potrebne korake, da se M nedestatki v najkrajšem času odpravijo z novum .zakonom! — Nam se zdi, da pisec tega1'članka ni, dzi-romia noče biti informiran o stvareh, ki se vrše >v naši «Zvezi«. Saj ne ve celo tega, ida ima .jugoslovensko učiteljstvo svoje glasilo, k^er naj ibi se izražale pred javnostjo in 'oblastmi vse želje in zahteve učiteljskega stanu. N imamo mč li iker o posamezniki nabrali tudi v naši deželi mnogo -narodnega hlaga. Vendar se nanaSajo te zbirke le na nekatere -kraje, s katerimi so prišli deti'čm'ki islučaijno v detiko: Izšle -se med drugim pred leti tudi pripovedke 'iz Soške doline. Znano pa mi ,je, da -imajo zasebni'ki, med temi nekateri- tovariši, še narodnega blaga, ki na'bric ni bilo še nikjer pri obče no. -Skrajni čas bi bil, dat se tako blago zbere in uredi. Koliko pravljic in pripovedk živi še v naših garali io vem. da so večinoma še neznane. Primemo snov bi even tu ein o porabili tudi pri šolskem po4tku, sa; nam v- teh razmerah ni lahko najti kaj primernega. Vedno in povsod! je igral fudskošolski učitelj pri nabiranju narodnega blaga zelo važno vlogo. Zrveč mod ljudstvom .ima za to tudi največ prilike. Znano. Stran IV. UČITELJSKI UST je n, fr., -da je našel učitelj, (Ceh Jož,, Nemda, pred £5 leti,) pri navadni služkJtt-i, ko si jc za kratek &js v samoti pela narodno pesem in plesala taktu ■pesi«K občeznanii ples «polko«, itd jo danes pleše vi.'s cmikyjii svet, od krnet ski h koč do kraljevih dvoTcv. Res da ne bomo našli več posebno važnih motivov, a za poznavanje ustvarjenega življenja naroda je pomembna vsaka d ob ti na iz tradicij obalnega. slovstva. V fostev pride ;tu