Premalo denarja za učenje plavanja Ob krčenju programov so najprej na vrsti prav najmlajši Osnovna šola je imela že od nekdaj po-membno mesto pri učenju plavanja, saj so poletne šole v naravi ali tečaji, ki jih ph-pravtjajo za učence nižjih razredov, nepo-grešljiv dejavnik pri plavalnem opismenfe-vanju. Razumljivo pa je, da so akcije bolj temeljite in zato uspešnejše, Ce pri plaval-nem izobraževanju sodelujejo še druge or-ganizacije, Tega se je pred dvema letoma zavedala tudi strokovna služba ZTKO Bežigrad in ravnatelji osnovnih šol, saj srno si zadali nalogo, da bomo na tečajih poskušali na-učiti plavati prav vse drugošotce. Strokov-na služba je upoštevala, podatke, da ima pri učenju ptavanja pomembno mesto že športna značka v vzgojnovarstvenih orga-nizacijah v občini, kjer več kot osemdeset odstotkov vseh otrok osvoji kriterij plovno-sti. vendar le slaba polovica otrok, oboga-tena s to izkušnjo, splava ob pomoči star-šev ali na različnih tečajih. Z akcijo, ki smo jo zastaviti v občini Bežigrad, pa smo si telesnokulturni delavci želeti veliko več: da bi v tem času spiavalo vsaj devetdeset od-stotkov drugošolcev, Ciljje bil dokaj realno zastavtjen, saj so otroci prav v tem razdob-ju izredno dojemtjivi za učenje plavanja, Ptavalni tečaji so potekati vse leto, otroci pa so imeli na voljo deset ur v zimskem bazenu osnovne šole Boris Kidrič. Prva in zadnja ura sta bili namenjeni preverjanju plavalnega znanja, sicer pa ptavatni šoli ali utrjevanju znanja. Učenje so vodiii učileljt PK llirija. Vsem šotam, še posebej bolj od-daljenim. je bil zagotovtjen prevoz, tako da je delo na bazenu potekalo nemoteno po urniku. Vendar pa moramo zapisati. da smo v minulem šoiskem letu naleteli na vrsto te-Žav, ki jih kot teiesnokulturna organizacija sami ne moremo več reševati. Zaradi viso-kih cen bazena, predvsem pa prevoza, smo iskali pomoČ za sofinanciranje pri izobra-ževalni skupnosti. Naučiti vse otroke plava-ti preden zapustijo obvezno šolanje je na-loga izobraževalne skupnosti in telesne kulture, vendar s strani izobraževalne skupnosti ni pravega razumevanja, Ker na žalost tudi v telesni kulturi nekateri menijo, da je to naloga izključno izobraževalne skupnosti, se doslej (čeprav smo v srednje-ročni plan zapisali, da bomo učenje plava-nja za drugošoice uvedli za vso Ljubliano) na tem področju ni nič premaknilo, z akcijo pa naj bi štartali že letos septembra. Zgodi-lo se je celo to, da so nam v usktajenift programih tetesne kulture v Ljubljani za akcijo nameniti le petdeset odstotkov po-trebnih sredstev. Povedati pa je potrebno. da je iz letošnjih programov telesne kuiture črtano tudi sofinanciranje letne šoie v na-ravi in da se s tem na žalost ukinia še ena dolgoletna uspešna akcija oziroma sodelo-vanje med izobraževalno skupnostjo in te-lesno kulturo. Poslavlja se vprašanje. zakaj so ob krčenju programov najprej na vrsti prav najmlajši? Za ilustracijo naj še navedemo nekaj po-datkov iz realizacije akcije, saj želimo s tem povedati, da je ta oblika dela povsem opra-vičila Številna prizadevanja organizatorja. V dveh Šoiskih letih se je tečajev udetežito 1700 drugoŠolcev, uspešnost oziroma re~ atizacija pa je bila kar 91-odstotna, saj je teča/e uspešno opravilo 1550 otrok, BRANKO MIHELČIČ