Kakšne so razvojne možnosti PTT? Ge bo dovolj denarja, bodo v naslednjem srednjeročnem ob-dobju v Novita Jaršah, Novih Fužinafa in Stepanjskem naselju zrasle nove poštne stavbe. Izteka se sedanje srednjeročno obdobje in v podjetju za ptt promet Ljubljana ter v obrnočnem sisu s lega področja že snujejo razvojne programe za naslednje obdobje do leta 1990. V smerni-cah za pripravo planov, ki jih je pa nedavnem zasedanju že sprejela skupščina območne SIS za ptl promet Ljubljana, je minimalni pro-gram razvoja ocenjen na 12 milijard dinarjev. Vprašanje pa je, kako zbrati toliko denarja, kajti po sedanjem načinu financiranja ptt dejavnosti bi lahko v najboljšem primeru zagotovili le dobro tretjino te vsote. Že na začetku sedanjega srednjeročnega obdobja je bilo pred-videno in s samoupravnim sporazumom o temeljih plana tudi do-govorjeno, da bodo cene ptt storitev rasle vsaj usklajeno s cenami blaga in drugih storitev, da bo ptt promet pri plačevanju družbenih obveznosti iz poslovnega sklada izenačen z drugimi infrastruktur-nimi dejavnostmi posebnega družbenega pomena in da bodo 20 odstotkov od vrednosti telefonskega impulza za razvoj zdru-ževali vsi uporabniki, ne le tisti, ki so podpisali samoupravni spora-zum o temeljih plana (paradoks je že, da je po zakonu ustanovitev sisa za ptt promet obvezna, članstvo v njem pa ne.) Na teh postavkah (je) temelji(l) srednjerocni plan razvoja. Toda zgodilo se je obratno. Zgovorna sta že podatka, da se je recimo v zadnjih štirih letih cena telefonskega impulza povečala le za 1,5-krat, med-tem ko so se cene za ptt nujno potrebnih kablov povečale za pet — do šesktrat, da o cenah za poštne storitve niti ne govorimo, saj v povprečju ne pokrivajo niti 70 odstotkov ekonomske cene; ali da se je prispevek ža manj razvite republike in pokrajine, namesto da bi se zman jšal, celo povečal. Tako se je ptt dejavnost znašla v polo-žaju, ko ji kljub velikim naporom, racionalnemu gospodarjenju in vedno večji produktivnosti iz Ieta v leto upada reproduktivna in akumulativna sposobnost, denarja za razvoj je celo v absolutnih zneskih vedno manj. Če k temu dodamo še splošno neugodne go-spodarske razmere, ostre kreditne zahteve, pomanjkljive proi-zvodne programe naših proizvajalcev telekomu.nikacijske opreme in dolge dobavne roke zanjo, pomanjkanje vseh vrst kablov na tr-žišču in odvisnost od uvoza nekatere opreme in inštrumentov, se slika zaokroži. Zato bodo načrtovana vlaganja v razvoj ptt dejav-nosti v tem srednjeročnem obdobju uresničena komaj polovično. Namesto načrtovanih 102 pošt bo na območju podjetja za ptt promet Ljubljana konec tega leta samo 96 ptt enot, namesto načr-tovanih 21 teleks naročnikov na 10.000 prebivalcev jih bole 16 in namesto 23 telefonskih naročnikov na 100 prebivalcev jih bo samo 21. V podjetju za ptt promet Ljubljana opozarjajo, da bodo Iahko financirali predvideni razvoj ptt prometa v naslednjem srednje-ročnem obdobju samo tedaj če bodo uresničena vsa glavna predvi^ devanja na katerih jetemeljilžesedanjisrednjeročni plan: čebodo poštne storitve postopoma postale ekonomske, če bo pti promet izcnačen z drugimi dejavnostmi posebnega družbenega pomena, če bo zagotovljen dodatni sistemski vir financiranja gradnje no-vega glavnega poštnega centra in če bo v okviru možnosti ptt de-javnost v planskih dokumentih družbenopolitičnih skupnosti do-bila prednostno mesto. Take usmeritve in zahteve ljubljanske ptt delovne organizacije so podprli v skupnosti občin ljubljanske re-gije in Cerknice, v medobčinski gospodarski zbornici na mestnem komiteju za promet in zveze in v skupščini OSIS za ptt promet, o problematiki razvoja ptt dejavnosti pa bo predvidoma še letos raz-pravljaia tudi republiška skupščina. Če pa ta predvidevanja ne bodo uresničena, se lahko pripeti, da bodo konec leta 1990 vse ptt zmogljivosti popolnoma izkoriščene in ne, bo mogoče v promet vključiii niti enega novega telefonskega priključka; razvoj ptt se bo skratka ustavil. Stagnacija ali celo nazadovanje pa bi utegnila imeti v obdobju nove tehnološke revolucije, ki je še zlasti očilna na področju telekomunikacij in informatike, prav katastrofalne posledice za razvoj celotnega gospodarstva in družbe na nasploh. Razvojne možnosti ptt pa že danes capljajo za rastočimi potrebami po ptt storitvah in zmogljivostih. Sicer pa je v smernicah razvoja v naslednjem srednjeročnem obdobju predvideno, naj bi imele prednost investicije skupnega slovenskega pomena, ki pogojujejo nemoteno delovanje in razvoj ptt zmogljivosti na regionalni ravni. Nato pridejo na vrsto investi-cije na regionalni ravni, ki so spel razdeljene na tako imenovano prvo in drugo prioriteto. Za občino Lj. Moste— Moste-Polje je prcdvidena prednostna gradnja poštnih stavb s telefonskimi cen.tralami v Novih Jaršah in v Novih Fužinah, medtem ko naj bi v Štepanjskem naselju zagotovili vsaj prosore za pošto. V vseh treh stanovanjskih naseljih je problem ptt omrežja že daj časa pereč in so se zato o njegovi resitvi že začeli pogovarjati predstavniki občin-ske skupščine in ptt. Stekle so že prve priprave za nakup zemljišča in zbiranje vse potrebne dokumentacije za pošto in centralo v Novih Fužinah. B. Z.