LETNIK II URADNI GLASNIK OKRAJA KOPER KOPER, 19. JUNIJA 1964 ! $T. U V S E B : N A OBJAVE SKUPŠČIN OBČIN Občina Ajdovščina — STATUT občine Ajdovščin; Občina Idrija — ODLOK o pooblastitvi sveta za občo upravo in notranje zadeve skupščine občine Idrija za odločanje o določenih zadevah iz pristojnosti občinske skupščine — ODLOK o potrditvi zaključnega računa o izvršitvi proračuna občine Idrija za leto 1963 — ODLOK o proračunu občine Idrija za leto 1964 Občina Koper — ODLOK o zaključnem računu družbenega investicijskega sklada občine Koper za leto 1963 — RAZREŠITVE in imenovanja na seji 21. maja 1964 Občina No va Gorica — ODLOK o ustanovitvi urada za družbeno kontrolo cen — ODLOK o finančnem načrtu posebnega računa odseka za promet občine Nova Gorica za leto 1964 — ODLOK o zaključnem računu o izvršitvi proračuna občine Nova Gorica (občinskega proračuna) za leto 1963 — ODLOK o finančnem načrtu posebnega računa skupnih potreb državnih organov občine Nova Gorica za leto 1964 — ODLOK o zaključnem računu posebnega računa odseka za promet občine Nova Gorica za leto f963 — ODLOK o zaključnem računu posebnega računa skupnih poireb državnih organov za leto 1963 — ODLOK o zaključnem računu rezervnega sklada občine Nova Gorica za leto 1963 — ODLOK o zaključnem računu sklada za varstvo matere in otroka občine Nova Gorica za teto 1963 — ODLOK o zaključnem računu posebnega računa stanarine občine Nova Gorica za leto 1963 — ODLOK o zaključnem računu posebnega računa proda nih zemljišč občine Nova Gorica za leto 1963 ODLOK o zaključnem računu posebnega računa komunalnega prispevka občine Nova Gorica za leto 1963 — ODLOK o zaključnem računu občinskega družbenega investicijskega sklada občine Nova Gorica za teto 1963 Občina Piran — ODREDBA o spremembi odredbe o obveznem poslovnem času v gostinskih podjetjih in gostiščih, menzah, prenočiščih, trgovinah, iekarnah in obrtnih delavnicah na območju občine Piran Občina Postojna —- ODLOK o razpisu nadomestnih volitev za odbornika občinskega zbora skupščine občine Postojna v 2U. in 24. volilni enoti Občina Sc Žana — ODLOK o proračunu občine Sežana za leto 1964 — ODLOK o potrditvi sklepov zborov volilcev o ustanovitvi krajevne skupnosti Lokev in o prenehanju dela krajevnega odbora Lokev — ODLOK o potrditvi sklepov zborov volllccv o ustanovitvi krajevne skupnosti Senožeče in o prenehanju dela krajevnih odborov na njenem območju — ODLOK o prenehanju veljavnosti odtoka o ustanovitvi stanovanjske skupnosti za mesto Sežana —- ODLOK o potrditvi sklepov zborov volilcev o ustanovitvi krajevne skupnosti Štanjel in o prenehanju dela krajevnih odborov na njenem območju — ODLOK o delovnem času občinskih upravnih organov — ODLOK o določitvi prispevka iz dohodka komunalnih in gostinskih gospodarskih organizacij ter gospodarskih organizacij storitvene obrti L OBJAVE SKUPŠČtM 0BČ!N STATUT OBČINE AJDOVŠČINA UVOD *- V težnji, da se uskladijo in utrdijo do^ seženi uspehi in zagotovi nadaljnji napredek socialističnih demokratičnih razmerij med ljudmi, — da se razvijajo gospodarske in druge dejavnosti, -— da se vzporedno z rastjo ekonomske podlage vsestransko dviga kulturna, prosvetna, zdravstvena in socialna raven občanov. — da se poglablja družbeno samoupravljanje ter s tem usklajujejo interesi posameznika in družbeni interesi, — da se dviga osebni iti družbeni standard občanov je skupščina občine Ajdovščina kot najvišji organ oblasti in organ družbenega samoupravljanja v občini na podlagi 9& člena ustave Socialistične federativne republike Jugoslavije in 94. člena ustave SFR Slovenije na skupni seji občinskega zbora in zbora delovnih skupnosti dne 7. aprila 1964 sprejeta STATUT OBČINE AJDOVŠČINA Prvi de! I. poglavje NAČELA 1. člen 7 namenom, da se razvija materialna osf<-va, stalno dviga osebni in družbeni stanuard občanuv ter usklajujejo inieresi posamezniku Str. no "URADNI GLASNIK in družbeni interesi v občini, občina Ajdovščina — ustvarja pogoje za uresničevanje družbenega samoupravljanja, zakonitosti, svobo^ ščin in pravic občanov; _ — varuje samoupravo detovnih organizacij; — zagotavija varstvo osebnih pravic čtoveka in občana; — usktajujc in usmerja razvoj gospodarstva in drugih področij družbenega življenja; — skrbi za razvoj materiainih in drugih pogojev za delo; — zagotavtja in razvija materiaine in druge splošne pogoje za razvoj gospodarstva; — zagotavija spiošne pogoje za razvoj stanovanjskega gospodarstva; — zagotavija uresničevanje pravic, dolžnosti in odgovornosti občanov, delovnih in drugih tnganizacij giede priprav in organize ranja s področja narodne obrambe: — skrbi za urbanistično in komunaino ureditev mesta in naseiij; — skrbi za razvoj in napredek šoistva in posebnega šolstva, prosvete in kuiture; — skrbi in razvija zdravstveno siužbo ter izvaja zdravstvene ukrepe, ki so splošnega pomena za občino; — razvija sociaine službe in sprejema ukrepe, ki so splošnega pomena za občino; — ustanavlja zavode s področja družbenih služb, ki so splošnega pomena za občino oziroma sodelujejo pri ustanavljanju takih zavodov; — skrbi za telesno vzgojo ter za odmor in razvedrilo občanov; — skrbi za osebno varnost in varnost premoženja občanov' ter za vzdrževanje javnega reda in miru; — skrbi za izvrševanje zakonov in drugih predpisov, posebno v odnosu do občanov, delovnih in drugih organizacij, in varuje zakonitost, — skrbi in zagotavija izvrševanje drugih funkcij občine v skladu z ustavo, zakoni in s tem statutom 2. člen Pri izvrševanju pravic in dolžnosti občine sodelujejo neposredno ali posredno njeni občani, delovne in druge organizacije, zlasti SZDL in Zveza sindikatov, prek katerih obča^ ni stalno in organizirano razpravljajo o vseh vprašanjih, ki so splošnega pomena za občino. Pri uresničevanju svojih nalog občina Ajdovščina sodciujc z drugimi občinami in v ta namen lahko ustanavlja skupne organe in organizacije, združuje sredstva, izmenjuje izkušnje ter organizira skupne akcije in druge oblike medsebojne pomoči in sodelovanja. H. poglavje OBČINA IN OBČANI a) Občina 3. Člen Občina Ajdovščina je temeljna družbeno politična skupnost. 4. člen Območje občine Ajdovščina je določeno z -zakonom SR Slovenije. Meje občine se lahko spremenijo z zakonom 5. člen Občina Ajdovščina je pravna oseba. 6 člen Sedež občine je v Ajdovščini. Občina Ajdovščina je v sestavu okra'*' Koper. 7. člen Občina ima svoj pečat. Pečat obsega grb in ime SR Slovenije ter ime občine. 8. člen Občina Ajdovščina praznuje 5. maja ob činski praznik v spomin na ustanovitev prve slovenske vlade. Krajevne skupnosti lahko določijo krajevne praznike v svojih statutih. \ b) Občani 9. člen Osebe, ki stalno prebivajo na območju občine Ajdovščina, so njeni občani. 10. člen Občanom, ki ne prebivajo na območju občine Ajdovščina, kakor tudi državljanom tujih držav, ki imajo posebne zasiuge za razvoj socialističnih družbenih odnosov ali posebne zasluge za napredek znanosti, umetnosti in kulture ter za ohranitev miru v svetu, lahko občinska skupščina podeli naslov častnega občana. D ru gi del III. poglavje GOSPODARSTVO 11. člen Občina se zavzema za razvoj gospodarskih dejavnosti zlasti tistih, za katere so že po^ stavljeni čvrsti temelji, kakor tudi za razvoj gospodarskih panog, za katere so podani pri-todni pogoji. V ta namen skrbi občina za ustanavljanje, razširitev in pravilno delovanje industrijskih, gradbenih, kmetijskih in drugih organizacij. 12. člen Občina sc zavzema za razvoj socialistične ga sektorja kmetijstva. V predelih, kjer ni pogojev za podružablja-nje, občina z ustreznimi ukrepi pospešuje zasebno kmetijstvo in ga vključuje v druž beno blpgovno proizvodnjo. 13. člen Razmerja med občino in gospodarskimi organizacijami temeljijo na ustreznih predpisih in na medsebojnih pogodbenih odnosih. IV. poglavje ZADOVOLJEVANJE SKUPNIH POTREB OBČANOV 14. člen Za zadovoljevanje skupnih potreb občanov občina ustanavlja in načrtno usmerja razvoj družbenih služb. 15. Člen Občina skrbi za razvoj dejavnosti, s kate ritni se zadovoljujejo skupne potrebe, na področju: — zdravstva in socialnega varstva, — šolstva, prosvete, kulture in telesne vzgoje, — trgovine in družbene prehrane, — komunalne dejavnosti, — drugih družbenih služb. V. poglavje ZDRAVSTVO IN SOCIALNO VARSTVO a) Zdravstvo 16. člen Občina skrbi za zdravstveno varstvo ob čanov in jim zagotavlja tiste oblike zdrav- št. 12 — Koper, 19. junija 19^ stvenega vai st va, ki jih nalagajo splošni in posebni predpisi. ' 17. člen Zdravstveno varstvo, ki ga zagotavlja občina, obsega zlasti: — osnovno zdravstveno pomoč in specialisti^ no ter bolniško zdravljenje v zdravstvenih zavodih v občini ali izven nje; — zobozdravstveno pomoč; — zdravstveno varstvo žena, mater, predšo). skih in šolskih otrok, mladine ter delav-cev v gospodarskih organizacijah, v ustreznih dispanzerjih, posvetovalnicah in ambulantah ter obratnih ambulantah; — patronažno službo pri občanih, ki so izpo-stavljeni škodljivim vplivom okolja; — skrb za zagotovitev potrebnih zdravil. 18. člen Zaradi izboljšanja zdravstvenega stanja prebivalcev izvaja občina preventivno zdrav-stveno varstvo s tem, da skrbi za odkrivanje škodljivih pojavov za zdravje ljudi, za izva janje higienskih in sanitarnih ukrepov na delovnih mestih, na objektih javnega značaja in na prostorih, kjer se v večjem številu zbi rajo občani, za izvajanje higienskega nadzorstva nad živili in pitno vodo; organizira zdravstveno vzgojne akcije in množične preglede zaradi pravočasnega odkrivanja nalezljivih in drugih bolezni; skrbi, da se izvajajo druge zdravstvene preventivne dejavnosti, ki naj bi izboljšale higienske razmere, preprečijo obolenja, zmanjšajo umrljivost, podaljšajo živ ljcnjsko dobo in povečajo detovno sposobnost občanov; skrbi za izvajanje higienskega in tehničnega varstva v delovnih organizacijah za radi zmanjšanja števila nesreč pri delu in po klicnih obolenj. 19. člen Občanom, ki niso zavarovani po predpisih širše družbene skupnosti in nimajo možnosti sami kriti stroške zdravljenja, zagotavlja zdravljenje občina. Z odlokom občinske skupščine se določijo natančnejši pogoji za pridobitev pravic iz prejšnjega odstavka. 20. člen Zdrastveno varstvo izvajajo neposredno zdravstveni zavodi v skladu s splošnimi predpisi. V ta namen ustanavlja občina ustrezne zavode in skrbi, da delo teh zavodov zado-vol ju je potrebe občanov po zdravstvenetn varstvu. 21. člen Strokovne zadeve na področju zdravstva opravlja zdravstveni center. Zdravstveni center spremlja in proučuje zdravstveno stanje v občini, higienske razmere ter organizacijo in delo zdravstvenih zavodov; uravnava in nadzoruje strokovno delo v zdravstvenih zavodih, skrbi za dvig strokovnosti zdravstvenega kadra in za zdravstveno prosvetljevanjc občanov. b) Socialno varstvo 22. člen Občina skrbi za socialno varstvo občanov in v ta namen opravlja zlasti naslednje na loge: , . — prizadeva si za organiziranje dejavnost! in služb za neposredno zadovoljevanje potreb občanov, družin in gospodinjstev; — skrbi za odpravljanje vzrokov in ki povzročajo vzgojne in socialne pro me; — skrbi za varstvo družine in posebno za v stvo otrok; — zagotavlja denarno in drugo pomoč soc no ogroženim občanom, zlasti pa skrb' St. n —"Koper. 19 jun! ja !*M4 *URADNI GLASNIK^ Str. 111 žrtve taštsUcnega nasilja m norce NOB ter za njihove družine; — nudi varstvo občanom, ki ne morejo skrbeti zase ter za svoje pravice in koristi, organizira pomoč starim in boinim občanom na domu ati v zavodih; — skrbi za rehabilitacijo invalidov in defektnih oseb in za habilitacijo mlajših oseb. 23. čicn Občina opravi ja naloge s področja socialnega varstva neposredno po svojih organih, po centru za socialno delo ter po krajevnih skupnostih. Pri izvrševanju teh nalog sodelujejo organi občine z delovnimi in drugimi samoupravnimi organizacijami, ki imajo v svojem programu skrb za človeka. 24. člen Občina skrbi za organizacijo in delo socialnih zavodov, ki nudijo nastanitev, oskrbo, vzgojo in zdravstveno pomoč osebam, ki so potrebne družbene pomoči in skrbi. 25. člen Zaradi ugotavljanja in analiziranja vzrokov socialnih problemov ter zaradi iskanja ustreznih ukrepov za reševanje teh problemov se ustanovi v občini center za socialno delo. 26. člen ** Center za socialno delo opravlja strokovno analitične naloge ter strokovno povezuje in usklajuje službe socialnega varstva v posameznih organizacijah, zavodih in krajevnih skupnostih. VL poglavje ŠOLSTVO. PROSVETA, KULTURA, TELESNA VZGOJA IN LJUDSKA TEHNIKA 27. člen Občina skladno s potrebami celotnega družbenega razvoja skrbi za splošno, kultur no, tehnično, strokovno ter družbeno hi ekonomsko vzgojo in izobraževanje občanov. V ta namen ustanavlja in razvija sama ali skupno z drugimi družbeno političnimi ali delovnimi organizacijami, strokovne in poklicne šole ter ustrezne zavode 28. člen V skrbi za načrtno izobraževanje kadrov na vseh področjih, predvsem pa na tistih, kjer so potrebe največje, zagotavija občinska Skupščina potrebna sredstva, ki se dajejo občanom v času šolanja kot štipendije, brezobrestna posojila ali na drug način. Delovne in druge organizacije skrbijo za izobraževanje potrebnih kadrov v skladu s svojimi statuti. a) šolstvo 29. člen Občina je dolžna omogočiti vsem šoloobveznim otrokom pouk na popolnih osnovnih šolah. Popolne osnovne šole se ustanavljajo v šolskih okoliših, pri čemer se upoštevajo šolski prostori, vzgojni kader in število učencev. Natančnejše pogoje iz prejšnjega odstavka loloči občinska skupščina, 30. člen Občina zagotavlja šoloobveznim otrokom brezplačen prevoz iz bolj oddaljenih krajev v popotne osnovne šole, za prevoz v druge šote pa lahko daje olajšave. Pogoje za brezplačen prevoz in druge olajšave določi občinska skupščina s posebnim predpisom. 31. Člen Občina ustanavija v skladu s potrebami splošne in strokovne šole. 32. člen Redno strokovno šoianje v občini sc organizira v skladu s potrebami po kadrih. 33. čien Občina razvija varstvo in vzgojo predšolskih m šolskih otrok v vzgojno varstvenih zavodih ali neposredno v šolah Krajevne skupnosti in druge organizacije ustanavljajo vzgojno varstvene zavode na po diagi ugotovljenih potreb. Način financiranja teh zavodov določi občinska skupščina, pri čemer zagotavljajo fi nančna sredstva v prvi vrsti ustanovitelji. 34. člen Za otroke z motnjami v telesnem in duševnem razvoju ter za otroke s hudimi osebnostnimi motnjami, ki se ne morejo vzgajati v rednih šolah tji rednih vzgojno izobraževalnih zavodih, ustanavlja občina posebne šole ali vzgojno izobraževalne zavode oziroma sofinancira take zavode izven svojega območja, če se v njih izobražujejo njeni občani. Občina sodeluje pri poklicnem usposablja nju tistih otrok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, katerim poklicno uspo sabljanje ni zagotovljeno iz drugih družbenih sredstev, starši pa pokiicnega usposabljanja glede na svoje gmotne zmogljivosti ne morejo sami zagotoviti. 35. čle.. Občina skrbi za Štipendiranje na srednjih, višjih in visokih šolah v skladu s potrebami po ustreznih kadrih. V času študija na višjih in visokih šolali lahko daje sklad za štipendije študentom brezobrestna posojila. K občinskemu skladu za štipendije lahko pristopilo tudi druge delovne organizacije na ta način, da prispevajo del finančnih sredstev za štipendiranje kadrov. Natančnejše določbe o tem se predpišejo s statutom sklada za štipendije. 36. člen Zavod za prosvetno pedagoško službo opravlja strokovno analitično in instinktivno kontrolno delo na vseli šotah ter v vzgojnih in izobraževalnih zavodih in organizira strokovno in družheno ekonomsko izpopolnjeva nje prosvetnih delavcev. Zavod opravlja za potrebe občinske skupščine tudi strokovne zadeve s področja vzgoje in izobraževanja b) Prosveta in kuitura 37. Člen Občina pospešuje kulturno prosvetno de javnost z namenom, da dviga splošno kultur no raven občanov; pri tem zlasti ustanavlja in pospešuje razvoj kulturno prosvetnih organizacij. skrbi za načrtno izgradnjo in vzdrževanje objektov ki služijo kulturnemu namenu in podpira ustvarjalno delo ne vseh področjih kulturno prosvetne dejavnosti. 38. člen Delavska univerza se ustanavlja kot spe cializirani zavod za izobraževanje odraslih in predvsem skrbi za družbeno ekonomsko izo^ braževanje občanov ter dopolnjuje njihovo osnovno splošno, kulturno, tehnično in strokovno izobrazbo. 39. člen Za organizacijo strokovnega izobraževanja delavcev neposredno na delovnih mestili skrbtjo delovne organtzacije, ki ustanavljajo v ta namen izobraievaine centre ali določajo druge oblike izobraževanja v skiadu s svojimi statuti. 40. čien Kulturno prosvetno dejavnost izvajajo po klicne in amaterske kuiturne in prosvetne organizacije in društva. 41. člen Občinska organizacija kulturnih in prer svetnih društev usklajuje delovanje kulturnih in prosvetnih organizacij ter društev. c) Telesua vzgoja in ljudska tehnika 42. člen Občina skrbi za napredek telesno vzgojne dejavnosti in rekreacije S tem, da spremlja razvoj in telesno vzgojne dejavnosti v društvih, učnih in vzgojnih zavodih; skrbi za gradnjo tclesnovzgojnih, športnih in rek rea cijskih objektov, gradi športne naprave in objekte, podpira občinsko zvezo za telesno vzgojo, počitniške skupnosti, turistična in druga društva pri njihovem delovanju in strokovnem usmerjanju telesne vzgoje in rekreacijske dejavnosti. - 43. člen Občina omogoča ustanavljanje ustreznih organizacij ljudske tehnike s tem, da sprem Ija in pospešuje njihov razvoj. Vil poglavje GRADNJA STANOVANJ IN STANOVANJSKA RAZMERJA 44. člen \ Da bi se občanom načrtno zagotavljala stanovanja, sprejema občinska skupščina letne In perspektivne programe stanovanjske izgradnje Programi gradnje stanovanj upo števajo načeto racionalnosti, način uporabe r mljišč in potrebe po graditvi komunalnih objektov. 45. člen Občina pospešuje stanovanjsko gradnjo tudi na ta način, da dodeljuje investitorjem gradbena zemljišča pod ugodnejšimi pogoji. Te pogoje določi občinska skupščina- 46. člen - Z lastnimi sredstvi zagotavlja občina stanovanja v prvi vrsti vojaškim in delovnim invalidom, borcem NOB in občanom, ki uži vajo stalno občinsko podporo. 47. člen družbena sredstva za gradnjo stanovanj se dodelijo koristnikom na podlagi natečaja. Prednost pri delitvi družbenih sredstev imajo tisti, ki ponudijo boljše pogoje. Občinska skupščina določa s posebnimi predpisi kreditno politiko za stanovanjsko izgradnjo. 48. člen Za opravljanje določenih nalog na podroČ ju gradnje stanovanj, urejanja gradbenih zemljišč in vzdrževanje stanovanjskih hiš lahko ustanovi občina poseben zavod. Viti poglavje KOMUNALNA DEJAVNOST 49. člen Jbčina z izgradnjo komunalnih naprav in organizacijo komunalnih služb zagotavlja za dovoljevanje življenjskih potreb občanov in Str. 02 .URADNI GLASNIK* št !2 — Koper. 19. junija 1964 njihovih skupnosti glede preskrbe z elektriko in vodo ter skrbi za opravljanje požarnovarnostne službe, za izgradnjo in vzdrževanje cest tn poti, kanalizacije, javnih nasadov, javne razsvetljave, lokalnega prometa, tržnic, pokopališč in za vzdrževanje čistoče. 50. člen Občina skrbi za pravilno delovanje komunalnih naprav. Občina lahko poveri izvajanje določenih komunalnih dejavnosti komunalnim in drugim organizacijam. 5t. člen Cene za usluge komunalnih organizacij predpišejo njihovi samoupravni organi, po trdi pa občinska skupščina. če občinska skupščina ne potrdi dokumentarnih ekonomskih cen za usluge komunalnih organizacij, je dolžna zagotoviti sredstva za kritje primanjkljaja, ki nastane zaradi nižjih ccn. 52. člen Za izgradnjo komunalnih naprav se lahko združujejo tudi sredstva delovnih organizacij, krajevnih skupnosti, občine, hišnih svetov in občanov. Za financiranje izgradnje komunalnih naprav po ureditvenem načrtu kraja, naselja ali mesta prispevajo sredstva investitorji stanovanjskih in poslovnih zgradb v skladu z obstoječimi predpisi. IX poglavje TRGOVINA IN DRUŽBENA PREHRANA 53. Člen Zaradi preskrbe s prehrambenimi in drugimi artikli široke potrošnje je občina dolžna skrbeti za pravilno organizacijo trgovske m rože. Posebna skrb občine je, da organizira solidno preskrbo občanov z osnovnimi živilskimi in gospodinjskimi potrebščinami. 54. člen Občina usmerja trgovska podjet ja k ustanavljanju specializiranih trgovin s široko izbiro blaga in čimbolj sodobnimi metodami trgovanja (samopostrežbe, deiikatese in podobno). 55. člen Občina skrbi in podpira ustanavljanje tržnic in posebnih trgovin za prodajo kmetijskih pridelkov na drobno. X. poglavje GOSTINSTVO IN TURIZEM 56. člen Občina skrbi za razvoj gostinstva in turizma kot pomembnih činiteljcv v gospodarskem in družbenem življenju s tem, da po spešuje ustanavljanje in delovanje ustreznih organizacij na svojem območju. 57. člen Občina skrbi, da se organizirajo v mestu tn večjih nasci j ih v skladu s potrebami občanov obrati družbene prehrane. Družbeno prehrano lahko organizirajo tudi krajevne skupnosti ali občani pod pogoji, ki jih določi občinska skupščina v skladu z veljavnimi zveznimi predpisi. 58. Člen Občina se zavzema s turističnimi organizacijami za lep in privlačen zunanji izgled na seli j in okolice, za zaščito in popuiarizacijo priročnih znamenitosti, zgodovinskih in kulturnih spomenikov. Občina se Zavzema za sodobno ureditev turističnih objektov in naprav, za turistično vzgojo občanov, predvsem miadine, ter za strokovno izobrazbo kadrov v turističnem prometu. XI. poglavje OBRT 59. člen Obrtno dejavnost v občini opravljajo de lovne organizacije proizvodnega in storitvenega značaja, kakor tudi delavnice zasebnih obrtnikov. 60. člen Občina podpira ustanavljanje in delovanje zasebne obrti, kakor tudi opravljanje obrtnih storitev kot postranski poklic v skladu z veljavnimi predpisi. 61. Člen Sredstva za razvoj obrti zagotavljajo ob čina, delovne organizacije, krajevne skupnosti in občani. Občinska skupščina doioči namensko upm rabo finančnih sredstev občine za tehnično in drugo pomoč obrtnim delovnim organizacijam po načelu rentabilnosti. 62. člen Uslužnostne dejavnosti za pomoč gosper dinjstvom opravljajo praviloma servisi krajevne skupnosti. Naloga servisov krajevnih skupnosti je zlasti v tem, da z nudenjem cenejših, hitrejših in kvalitetnejših usiug vplivajo na dvig življenjskega standarda in pomagajo delovnemu človeku pri zadovoljevanju dnevnih potreb. s 1)3. člen Za stimuliranje razvoja servisov krajevnih skupnosti in zaradi nudenja cenejših uslug lahko občina v mejah svoje pristojnosti daje servisom olajšave s tem, da jih oprosti plačila določenih družbenih obveznosti, ki pripadajo občini. XII. poglavje DRUGE DEJAVNOSTI 64. člen Za dajanje pravne pomoči občanom in organizacijam pri uveljavljanju njihovih pravic pred sodišči, drugimi državnimi organi, zavodi in organizacijami je v občini organizirana služba pravne pomoči kot samostojen zavod. 65. člen Pravna pomoč se daje proti plačilu. Tarifo za usluge določi najvišji organ zavoda, potrdi pa občinska skupščina. S tarifo zavoda se določijo tudi oblike pravne pomoči in kategorije oseb. ki uživajo popolno ali delno oprostitev stroškov. 66. člen Služba pravne pomoč: se opravlja na sedežu občine, po potrebi pa tudi na krajevnih uradih. 67. člen Za zavarovanje družbenega in zasebnega premoženja se zavzemajo občina, delovne in druge- organizacije in občani. Za požarno varnost skrbijo gasilske, delovne in druge organizacije. Sredstva za delovanje ga s ds ki h organizacij in enot zagotavija občina ter delovne in druge organizacije. 68. člen Občina skrbi skupno s kmetijskimi delovnimi organizacijami za zdravstveno zaščito živali, predvsem pa za preprečevanje in zatiranje živalskih kožnih bolezni ter parazuar-nih in vzrejnih bolezni. Strokovno operativne veterinarske naloge v občini opravlja veterinarski zavod ali druga organizacija, ki je za to pooblaščena. 69. člen Za zadovoljevanje skupnih potreb občanov se na območju občine lahko organizirajo tudj druge službe. O organizaciji in financiranju teh služb odloča ustanovi tet j. Tretji del XIII. poglavje SREDSTVA OBČINE 70. člen Za uresničevanje nalog, določenih z ustavo in zakoni ter s tem statutom in zaradi zadovoljevanja skupnih potreb, ima občina določena sredstva, ki ji pripadajo po delitvi dohodka, ustvarjenega v občini, sredstva, ki izvirajo iz zakonitih obveznosti občanov, in sredstva, ki jih na podlagi proste odločitve združujejo delovne in druge organizacije v občini. a) Sredstva proračuna 71. člen Načela in smernice Za izdelavo proračuna daje občinska skupščina na podlagi razprav in analize devetmesečne izvršitve dohodkov in izdatkov proračuna ter ocene gibanja gospodarstva v tekočem letu in jih tudi objavi. 72. člen Oddelek za gospodarstvo in finance zbem predloge proračunskih potreb temeljnih upravnih organov, zavodov in služb, družbeno političnih organizacij, krajevnih skupnosti in drugih koristnikov proračuna. Predloge obravnava svet za družbeni plan in finance in da pristojnemu upravnemu organu smernice za izdelavo osnutka proračuna. 73. člen Osnutek proračuna obravnava svet za družbeni plan in finance potem, ko so o njem razpravljali tudi drugi sveti občinske skupščine, in izdela prvi predlog proračuna. Na razpravo za izdelavo prvega predloga proračuna lahko povabi predstavnike samoupravnih organov koristnikov proračuna, 74. Člen O predlogih, danih na razpravah, in o prvem predlogu proračuna ponovno razpravljajo vsi sveti občinske skupščine, svet za družbeni plan in finance pa sestavi dokončni predlog proračuna, ki ga predloži v obravnavo občinski skupščini skupno s predlogi in mnenji, ki jih ni upošteva!. 75. člen Izvrševanje proračuna spremlja svet za družbeni plan in finance v sodelovanju z drugimi pristojnimi sveti in o tem obvešča občinsko skupščino. Zaključni račun o izvršitvi proračuna sprejme občinska skupščina. ! $t. !2 — Koper, !9. junija 1964 -URADNI GLASNIK^ Str ]!3 b) Skiadi 76. člen 7a financiranje posameznih dejavnosti, za katere so potrebna stalna in trajna sredstva, ima občina skiade. S skiadi usmerja občina razvoj gospodarstva in družbenih dejavnosti, ki so skupnega pomena za družbeni napredek občine. 77. Čien Skiadi so pravne osebe in deiajo po na-Celih družbenega upravljanja, če v aktu o ustanovitvi ni drugače doiočeno. Natančnejše predpise o poslovanju skladov določajo statuti skiadov, ki jih potrdi občin ska skupščina. v 78. člei. O ustanovitvi skladov odloča občinska skupščina po veljavnih predpisih 79. čten Skladi, ki praviloma dajejo sredstva kot kredite po natečaju, se vodijo pri Komunalni banki Ajdovščina; za te sklade opravlja Komunalna banka Ajdovščina tudi strokovno tehnične poste. Za sklade, ki niso kreditnega značaja, opravlja strokovno tehnična dela oddelek za gospodarstvo in finance občinske skupščine. 80. čien Sktadom pripadajo sredstva po ustanovitvenih odlokih, družbenemu planu in drugih predpisih. Organi družbenega upravljanja skladov dajejo občinski skupščini na njeno zahtevo občasna poročila, letna poročila pa ob predložitvi zaključnega računa. c) Denarni zavod 81. člen Za pospeševanje razvoja gospodarstva tn drugih družbenih dejavnosti ima občina kot svoj denarni zavod komunalno bapko. Pri komunalni banki se nalagajo sredstva, s katerimi občina sama razpolaga in sredstva občinskih skladov. Pri razporejanju bančnih sredstev komunalna banka upošteva predvsem smernice družbenega načrta občine. Komunalna banka daje občinski skupščini poročila o svojem pustovanju najmanj enkrat ietno. Četrti del XtV. poglavje DRUŽBEN! NAČRT JN PROGRAM OBC!NE 82. člen Občina usmerja in usklajuje gospodarski razvoj, razvoj družbenih služb in razvoj druž benega standarda na svojem območju z tet nimi in s perspektivnimi družbenimi načrti in načrti posameznih panog gospodarstva ter družbenih služb, kakor tudi z urbanističnimi projekti. 83. čien Družbeni načrti občine temeljijo na sa mostojnih načrtih delovnih organizacij, kra jevnih skupnosti in drugih samoupravnih organizacij v občini, morajo pa biti uskla 'ui z načrti širših družbenih skupnosti. 84. člen Predlog družbenega načrta in programa razvoja občine sestavljajo organi občinske skupščine po poprejšnji analizi razvoja v preteklih obdobjih in po načelih ter smerni cah, ki jih je sprejela občinska skupščina. Predlog načrta obravnavajo sveti občinske skupščine, zbori volivcev, delovne organizacije, družbeno politične organizacije in kra jevne skupnosti. Po razpravah in danih predlogih predložijo sveti občinske skupščine končni predlog družbenega načrta in programa v sprejem občinski skupščini. Vsak predlog, podan v času razprave, ki ni upoštevan v končnem predlogu, obravnava občinska skupščina in o njem dokončno odloči. 85. čien Načrti gospodarskega in družbenega raz voja, ki jih je sprejela občinska skupščina, so obvezni za vse delovne in dtuge organiza cije 86. člen Občinska skupščina spremlja izvrševanje družbenega načrta, obravnava njegovo izpolnjevanje četrtletno in sprejema ustrezne ukrepe. Delovne in druge organizacije so dolžne dajati občinski skupščini in njenim organom redna poročita o izpolnjevanju družbenega načrta. Občinska skupščina po obravnavi poroči! objavi podatke o izvršitvi družbenega načrta itt sklepe, ki jih je v zvezi s tem sprejeta. Peti del XV. poglavje UPRAVLJANJE V OBC!N! J. OBCUMSKA SKUPŠČINA a) Organizacija in deio 87. čien občinska skupščina je najvišji organ obla Sti in organ družbenega samoupravljanja v okviru pravic in dolžnosti občine. Občinska skupščina določa politiko in odloča o drugih temeljnih vprašanjih, ki imajo pomen za politični, gospodarski, kuiturni in družbeni razvoj občine, sprejema predpise, družbeni načrt in proračun ter druge splošne akte, določa temeljno organizacijo iti daje po^ oblastila svojim organom, voli javne funkcionarje, izvršuje proračunsko kontrolo, kontrolo nad delom politično izvršilnih in upravnih organov ter družbeno nadzorstvo v občini. 88. člen Občinsko skupščino sestavljata občinski zbor in zbor delovnih skupnosti. ' Vsak zbor občinske skupščine šteje 25 od bornikov. 89. člen Volitve odbornikov se opravijo po volilnih enotah, ki jih določi občinska skupščina. 90. člen Občinska skupščina opravlja zadeve iz svojega delovnega področja na sejah Svojih zborov, po svojih svetih in komisijah ter po organih občinske uprave. Občinska skupščina na sejah: — sprejema in spreminja občinski statut, — sprejema družbeni načrt, program razvoja občine in urbanistični projekt, — sprejema proračun in zaključni račun, — sprejema splošne predpise, ___ustanavlja delovne organizacije in sklade in Oti loč a o njihovem prenehanju, — proučuje poročila, anaiize in elaborate z raznih področij dejavnosti v občini ter na podlagi teh sprejema sklepe, priporočila m ustrezne ukrepe. — sprejema resolucije in daje priporočita Organom družbenega upravljanja, — izvaja vse naloge in opravlja zadeve s področja narodne obrambe, ki so ji z veljavnimi predpisi dane v pristojnost, ter zagotavlja seznanjanje občanov z dolžnostmi in pravicami do narodne obrambe in skrbi za obrambno vzgojo prebivalstva na območju občine, ' — voli in razrešuje predsednika in podpredsednika občinske skupščine, člane svetov in komisij skupščine in delegate za širše družbeno politične skupnosti, občinskega sodnika za prekrške, imenuje in razrešuje tajnika občinske skupščine in starešine temeljnih organov ter opravlja druge volitve in imenovanja oziroma razrešitve, sklepa o višini nagrade za predsednika in podpredsednika, o povračilu stroškov odbornikom, članom svetov in komisij ter doioča osebni dohodek tajniku občinske skupščine, — obravnava sklepe zborov volivcev in sprejema ukrepe glede njihove izvršitve, — skiepa o razpisu občinskega referenduma, — proglaša zaslužene osebe za častne občane, — sprejema svoj poslovnik, — odloča o drugih vprašanjih na podtag) ustave, zakonov in tega statuta. 91. člen Občinska skupščina lahko določi, da se določene zadeve iz njene pristojnosti prenesejo na ustrezne svete. Iz pristojnosti občinske skupščine se ne morejo prenesti na svete tiste zadeve, ki spadajo po ustavi, zakonih in statutu v izključno pristojnost občinske skupščine. 92. člen Občinska skupščina obravnava najmanj enkrat letno poročila: —- o deiu svetov in komisij, — o delu krajevnih skupnosti in zborov vtr iivcev, — o delu upravnih organov. Skupščina obravnava tudi poročila o delu drugih organov in organizacij, če je to z zakonom določeno ah če sama tako sklene. Poročila o deiu svojih organov predloži občinska skupščina v obravnavo zborom volivcev. 93. člen Občinska skupščina lahko kot splošni zbor občine skupno s predstavniki družbeno političnih organizacij in društev obravnava vprašanja, ki so splošnega pomena za občino. Na način, določen v prejšnjem odstavku, obravnava občinska skupščina ziasti predloge sprememb statuta, predloge družbenih načrtov, programov razvoja občine, urbanističnih načrtov, občinskega proračuna in programa skladov O sklicanju in predlogu dnevnega reda za tako sejo odločita sporazumno predsednik občinske skupščine in predsednik občinskega ndbura SZDL 94 člen Zbora občinske skupščine delata in odločata praviloma skupno. Vsak zbor lahko sklene, da bo ločeno obravnava! in odločal o posameznih vprašanjih iz delovnega področja občinske skupščine. Razen v zadevah, ko je določena, pnstoj-nost z ustavo ali zakonom, lahko zbor delovnih skupnosti odloči, da bo razpravljal tn odloča! ločeno tudi o vprašanjih s področja gospodarstva, dela in socialnega zavarovanja, zlasti pa lahko samostojno obravnava in odloča o vprašanjih napredka in pospeševanja proizvodnje in delitve sredstev delovnih organizacij. \ V izključni pristojnosti posameznega zbora so volitve predsednika zbora, volitve mandatno imunitetne komisije tn razpis volitev odbornikov zbora. Str. 114 URADNT GLASNIK At. 12 — Koper, 19. junija 1964 95. člen Seje občinske skupščine sklicuje predsednik občinske skupščine na svojo pobudo ali na zahtevo ene petine odbornikov posameznega zbora na prediog sveta ali komisije skupščine, občinskega odbora SZDL in občinskega sindikalnega sveta. Pravico dajati občinski skupščini predloge o zadevah iz njenega delovnega področja ima jo predsednik in odborniki skupščine, poslanci zvezne skupščine in skupščine SR Slovenije, sveti in komisije občinske skupščine. Sklicanje sej občinske skupščine z navedbo predloga dnevnega reda se objavi na oglasni deski občinske skupščine. 96. čten Skupnim sejam občinske skupšične predseduje predsednik občinske skupščine, če je ta zadržan ali odsoten, pa podpredsednik. Seje pusamannega zbora vodi predsednik zbora. 97. člen Občinska skupščina sklepa na skupni seji obeh zborov veljavno, če je na seji navzoča večina odbornikov vsakega zbora. Vsak zbor občinske skupščine sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina njegovih odbornikov. Občinska skupščina in zbora sprejemajo skiepe z večino glasov navzočih odbornikov. Statut občine, družbeni načrt, proračun in urbanistični projekt se sprejemajo z večino glasov vseh članov vsakega zbora občinske skupščine. 98. člen Glasovanje na seji je praviloma javno. Občinska skupščina lahko odloči, da se o posa-' utežnih vprašanjih glasuje tajno. Seje občinske skupščine so javne, iz utemeljenih razlogov pa skupščina lahko sklene, da se javnost izključi. 99. člen Občinska skupščina pri izvrševanju svojih nalog sprejema splošne predpise, odločbe in druge sklepe. Občinska skupščina lahko za določanje načelnih stališč ali za usmerjanje delovanja tn za reševanje posameznih vprašanj v delovnih in drugih organizacijah sprejema resolucije in priporočila. 100. čten Kadar odločata oba zbora na ločenih sejah, mora biti predpis oziroma drug akt izglasovan v enakem besediiu. 101. čien V primerih, da se zbora po dveh zaporednih obravnavah spornega vprašanja ne zedinita glede besedila predlaganega predpisa ali drugega akta, postavita skupno komisijo v katero izvoli vsak zbor enako števiio članov. Ta komisija pripravi prediog za uskladitev spornega vprašanja. če se skupna komisija ne sporazume, ali če zbora ne sprejmeta njenega predloga, se obravnava predlog na skupni seji obeh zborov. če se tudi na skupni seji zbora ne zedi-neta, se prediog odloži z dnevnega reda in se ne more o njem ponovno razpravljati pred pretekom treh mesecev, kolikor oba zbora občinske skupščine ne odtočita drugače. 102. člen Če zaradi spora med zboroma ne more biti sprejet družbeni načrt alt proračun ob čine do dneva, ko bi moral začeti veljati, velja, da je družbeni načrt oziroma proračun sprejet v besedilu, ki ga je izgiasoval ob črnski zbor. 103. člen Vse akte občinske skupščine podpisuje predsednik, razen če ni s predpisi drugače določeno. Splošni akti občinske skupščine sc obja vijo v Uradnem giasniku okraja Koper. V tem listu se objavijo tudi sklepi, če tako odloči skupščina. Predpisi začnejo veljati osmi dan po ob javi, razen če ni s predpisom drugače določeno. 104. člen Podrobnejši predpisi o konstituiranju ob činske skupščine, o njenem delu in o delu posameznih gborov skupščine se dotočijo s poslovnikom. b) Odborni. 105. člen Odborniki občinske skupščine se volijo za štiri teta. Vsako drugo leto se voli polovica članov vsakega zbora občinske skupščine. z Po razpisu spiošnih volitev vseh članov občinske skupščine določi občinska skupščina na svojem prvem sklicu, katerim članom traja prva mandatna doba dve leti. Način volitev in odpoklica odbornikov sta predpisana z zakonom. 106. člen Odborniki občinske skupščine imajo pravico in dolžnost: — udeleževati se sej občinske skupščine in njenih organov in sodelovati pri njihovem delu, — pregledati zadeve, ki se pripravljajo za seje občinske skupščine ali njenih organov. — prediagati sprejetje splošnih predpisov, odločb ter skiepov v posameznih zadevah, — zahtevati pojasnilo o posameznih zadevah (interpelacija), predlagati spremembe in dopolnitve besedila aktov (amandmaji) in predlagati, da se zadeva odloži z dnevnega reda ali da se obravnavanje preloži, — sprožiti obravnavo in odločanje o vseh vprašanjih, ki so splošnega pomena za občino, širšo družbeno skupnost ali za obtnočje lastne volilne enote, — poročati volivcem na zborih volivcev in na sestankih družbeno političnih organizacij o delu občinske skupščine, — skrbeti, da se zbori voiivcev v njihovi volilni enoti redno sklicujejo, aktivno sodelovati pri delu teh zborov ter skrbeti, da sklepe izvršujejo pristojni organi, — zahtevati strokovno pomoč upravnih organov za opravljanje svoje dolžnosti v občinski skupščini ter v ta namen uporabljati publikacije in drugo strokovno gradivo. 107. člen Funkcija odbornikov občinske skupščine je častna in družbena funkcija. Odborniki imajo pravico do povračila dejanskih stroškov, ki so nastati z opravljanjem njihove dolžnosti, če pa opravljajo stalno delo v skupščini, pa tudi pravico do mesečne nagrade. Višino in način povračila določi občinska skupščina. 108. člen Odborniki občinske skupščine so za opravljanje svoje dolžnosti odgovorni občanom in občinski skupščini. 2. ORGANI OBČINSKE SKUPŠČINE 109. člen Organi občinske skupščine so predsednik, komisije, sveti in upravni organi. a) Predsednik 110. člen Občinska skupščina izvoli * izmed sebe predsednika. - Predsednik skupščine se izvoli na podiagi posamične kandidature, ki jo vloži najmanj deset odbornikov. Občinska skupščina ima tudi podpredsednika. Podpredsednik se izvoli enako kot predsednik. če je predsednik občinske skupščine začasno odsoten ali zadržan, ga nadomestuje podpredsednik. Podpredsednik lahko opravlja določene zadeve iz delovnega področja predsednika v mejah, ki jih določi občinska skupščina. lit. člen Predsednik predstavlja občinsko skupščino in zastopa občino kot pravno osebo pred državnimi in drugimi organi ter v pravnih razmerjih nasproti fizičnim in pravnim osebam: predsednik lahko v posameznih primerih pooblasti koga drugega, da zastopa občino. Predsednik skrbi za pripravo sej občinske skupščine in njenih zborov, skUcuje in vodi seje, skrbi za delo občinske skupščine in njenih organov in za izvršitev sklepov občinske skupščine. Predsednik usklajuje delo komisij in svetov in skrbi, da komisije in sveti opravljajo svoje funkcije do občinske skupščine, organov družbenega upravljanja 'in organov uprave. Predsednik lahko zahteva od komisije a!i sveta, naj postavi na dnevni red svoje seje posamezna vprašanja, iz svojega področja. Komisija oziroma svet mora taka vprašanja obravnavati in o njih sklepati. Predsednik usklajuje delo krajevnih skup nosti. Predsednik s tajnikom občinske skupščine usklajuje delo organov občinske uprave, kadar opravljajo kot strokovni organi opravila v zvezi s pripravljanjem, sprejemanjem in izvrševanjem sklepov občinske skupščine, njenih komisij in svetov. Predsednik lahko zahteva od tajnika ali od starešin upravnih organov podatke in poročila, ki so potrebna za delo skupščine in njenih organov oziroma za izvajanje njihovih skiepov. Predsednik je za svoje delo odgovoren občinski skupščini. 112. člen Za svoje delo v občinski skupščini ima predsednik pravico do stalne mesečne nagrade in do plačanega letnega dopusta. Mesečno nagrado določi občinska skup ščina. Stalna mesečna nagrada in plačan letni dopust pripadata tudi podpredsedniku, če stalno opravlja svoje dolžnosti v občinski skupščini. b) Komisije občinske skupščine 113. člen Za proučevanje posameznih vprašanj, za pripravo prediogov in za opravljanje drugih zadev iz svojega delovnega področja ima lahko občinska skupščina stalne in začasne komisije. Staine komisije opravljajo zadeve, ki so določene s tem statutom. Člane stalnih komisij izvoli občinska skupščina izmed svojih odbornikov in drugih občanov za dobo dveh let. Začasne komisije postavi občinska skup ščina,s posebnim sklepom, s katerim določt njihovo delovno področje in sestav. V začasne komisije se iahko izvolijo poleg odbornikov tudi občani, ki s svojim zn?" m in izkušnjami iahko pripomorejo k uspešnejšemu delu komisij. §t 12 — Koper. 19 junija !%4 ItRADM! GLASNTK. Str. 115 H4 ehm Občinska skupščina ima tete stalne komisije: ^ komisijo za volitve in imenovanja, ki ima devet članov, — komisijo -ta družbeni nadzor, ki ima de vet članov. __komisijo za prošnje in pritožbe, ki ima sedem čtaoov, komisijo za narodno obrambo, ki ima sedem članov. Vsak zbor občinske skupščine ima svojo mandatno imunitetno komisijo, ki šteje tri člane. ^ Ciane komisije imenuje občinska skupščina izmed svojih članov in izmed drugih občanov, ki po svojih osebnih in strokov^ nih sposobnostih lahko pripomorejo k uspešnejšemu delu komisije. Člane komisije za narodno obrambo imenuje občinska skupščina v soglasju s pristojnim organom. 115 člen Mandatno imunitetna komisija vsakega zbora občinske skupščine obravnava vpra sanja v zvezi z imunitetnimi pravicami članov zbora, s prenehanjem mandatov odbornikov. z razpisom volitev na izpraznjena mesta in v zvezi z verifikacijo mandatov novoizvoljenih odbornikov in o tem poroča zboru Komisija za volitve in imenovanja proučuje vprašanja v zvezi z volitvami tn raz Tešitvanu iz pristojnosti občinske skupščine ter splošna vprašanja kadrovske politike. S pomočjo kadrovske službe, katero delovne organizacije stalno seznanjajo s kadrovskimi problemi, ter S pomočjo drugih služb in svetov občinske skupščine planira komisija potrebe po kadrih in predlaga štipendiranje ustreznih kadrov . Komisija za družbeni nadzor zbira pp datke o gospodarjenju z družbenimi sredstvi v delovnih in drugih organizacijah in daje občinski skupščini predloge glede ukrepov za pravilno uporabljanje teh sredstev; pna nenie delovanje služb, ki opravljajo nadzor nad zakonitostjo dela organov uprave, de lovnih in drugih organizacij tn občanov, ugotavlja kršitve zakonitosti in družbene discipline in predlaga pristojnim organom, da sprejmejo primerne ukrepe; pred Saga občin ski skupščini ali posameznemu zboru prh potočila. Komisija za prošnje in pritožbe obravnava prošnje, pritožbe in predloge, ki jih občani m dHovne organizacije pošiljajo občinski skupščini, preverja npf*)vo utemeljenost in daje predloge občinski skupietni. kako naj se posamezna zadeva reši: predlaga tudi ukrepe, ki jih je treba sprejeti, da se odpravijo ugotovljene nepravilnosti v delu organov občinske skupščine, delovnih in drugih organizacij. Komisija lahko pri obravnavi posameznega primera zasliši stranco oziroma predstavnika organa ah delovne in druge organizacije, v katerih delovno področje spada zadeva, lahko pa turh zahteva, da se ji predložijo na vpogled spisi. Komisija lahko zaradi odprave ugotovljenih nepravilnosti samostojno daje jzriporočda- Komisija za narodno obrambo skrbi za izvajanje vseh zakonskih in drugih določil s področja narodne obrambe. Odgovorna po je tudi za: — izvajanje uavotH in priporočil pristojnih vodstvenih in upravnih organov za narodno obrambo — obrambne priprave civilnega sektorja na območju občine; — v^a opravila v zvezi z vojaško mobihza-ajo in spopofn jev an jem vojaških enot. Komisija za narodno obrambo koordinira delo organov državne uprave, gospodarskih in družbenih organizacij, javmh shizb. dru gib organov in zavvodov s področja oK""*b-nih priprav na območju obome. c) Sveti 116 člen Sveti občinske skupščine so politično izvršilni organi skupščine in organi družbenega samoupravljanja na področju, za ka tero so ustanovljeni. Sveti občinske skupščine skrhijo za uresničevanje politike in za izvrševanje zakonov, družbenih načrtov in drugih aktov skupščine, dajejo predloge za določitev politike občinske skupščine in za sprejem njenih aktov, sprejemajo predpise, za katere so pooblaščeni, določajo splošne smernice za delo upravnih organov in opravljajo druge politične izvršilne zadeve. 117. člen Občinska skupščina ima tele svete: — svet za občo upravo in notranje zadeve. — svet za urbanizem, komunalne in stanovanjske zadeve, — svet za prosveto in telesno vzgojo. — svet za socialno varstvo in varstvo družine. — svet za šolstvo, — svet za industrijo, obrt in blagovni promet, t — svet za kmetijstvo in gozdarstvo, — svet za de io. — svet za družbeni pian in finance, — svet za zdrastvo. Svete občinske skupščine sestavljajo člani. ki jih delegirajo vanje delovne in druge organizacije ter člani, ki jih izvoli občinska Skupščina izmed svojih članov in izmed drugih oseb. O številu članov posameznega sveta, o tem katere organizacije delegirajo vanje svoje člane, o ustanovitvi novih svetov in o njihovem delovnem področju, kakor tudi o ukinitvi ali združitvi obstoječih svetov odloča občinska skupščina z odlokom. Mandat članov svetov traja dve leti. 118 člen Svet za občo upravo in notranje zadeve opravlja zadeve s področja organizacije in dela uprave, sistemizacije delovnih mest, uslužbenskih razmerij, strokovnega izobraževanja uslužbencev in delavcev in izboljšanja deta v občinski upravi, zadeve varstva javnega reda in miru, varnosti prometa, ljudi. cvveboega m družbenega premoženja, zadeve matične službe, požarnovarnostne službe in zadeve civilne zaščite: svet opravlja tudi zadeve, ki ne spadajo v pristojnost drugih svetov občinske skupi-: ine Svet za urbanizem, komunalne tn stanovanjske zadeve opravlja zadeve s področja regulacije mesta, urbanističnih zasnov, d