VZGOJAIN IZOBRAŽEVANJE1982/83 Zavita pot do dobrega znanja Na Januarskem zasedanju Skupščlne občlne Ljubljana Center Imajo delegatl vseh treh zborov na dnevnem redu tudl poročllo o položaju na po-dročju vzgoje In Izobraževanja v našl občinl za šolsko leto 1982/83. Poročllo celovlto za/ema po-droč/a vzgoje in izobraževanja od vzgojnovarstve-nlh organlzaclj, osnovnlh šol, zavoda za usposab-IJanje, glasbene šole, šol srednjega usmerjenega izobraževanja In domov za učence. Predstavljeno Je stanje, uspešnost In težave vzgojnoizobraževal-nlh organlzaclj. Lahko rečemo, da je letoš-nje poročilo problemsko za-J stavljeno in kot tako akcij-sko opredeljuje tudi nadalj-nje naloge. Predvsem so po-udarjene naloge z vzgojnega področja, ki naj prispevajo k pravilnemu razvoju osebno-sti mladih. Žal so v poročilu premalo prikazani vzgojni učinki pe-dagoškega dela. Sicerjepo-vedano, da so učni dosežki v osijovnih šolah dobri, pred-vsem po zaslugi boljše pri-prave otrok na osnovno šo-lo, kot tudi enoizmenskega pouka, dobro organizirane-ga podaljšanega bivanja in celodneve osnovne šole ter tevajanja interesnih dejav-nosti. i Med odprthni vprašanji v osnovnih šolah so še vedno prostorska in kadrovska vprašanja ter preobremenje-nost učiteljev z nepedago-škimi opravili. Na področju srednjega usmerjenega izobraževanja ugotavljamo pozitivne pre-mike po drugem letu uve-ljavljanja novih programov, čeprav so še vedno odprta vprašanja kot na primerpro-storska stiska, opremljanje. učilnic, pomanjkanje tele-snokulturpih objektov, šti-pendiranje, pomanjkanje učbenikov, izvajanje inte-resnih dejavnosti, usmerja-nje in preusmerjanje učen-cev, vse pogostejše izostaja- nje učencev od pouka in neurejena prehrana. Tudi povezovanje vzgoj-novarstvenih organizacij, osnovnih in srednjih šol s KS in OZD še vedno ni za-dovoljivo. Poročilo precej obšimo obravnava tudi vprašanja proizvodnega de-la in prehrane v šolah sred-njega usmerjenega izobraže-vanja. V sklepnih ugotovitvah je v poročilu predvsem zahte-va, da morajo v delovnih okoljih, kjer sprejemajo učence na proizvodno delo in delono prakso, posvetiti posebno skrb medsebojnim odnosom kot pomembnemu motivacijskemu dejavniku pri oblikovanju odnpsa učencev do dela in samo-upravljanja. Stanje na področju šolske prehrane se ni bistveno izboljšalo. Mnogo premaj-hno je število učencev, ki ima urejeno prehrano med poukom. S tem v zvezi se bodo morale bolj povezovati šole in organizacije, ki pri-pravljajo ustrezne obroke. Č. G.