VESTNIK 2021 | VESTNIK 2021 | 195 VESTNIK 2021 | 197 VESTNIK 2021 | 199 SVETA TRONJICA THE MOST HOLY TRINITY SLOVENSKA ŽUPNIJA SV. GREGORIJA VELIKEGA | ST. GREGORY THE GREAT SLOVENIAN CHURCH 22/57 Številka - Number / Leto - Year 30. 5. 2021 Fr. Drago Gacnik, SDB ŽUPNIK - PASTOR NASLOV - ADDRESS 125 Centennial Pkwy N. Hamilton, ON L8E 1H8 PHONE: 905-561-5971 CELL: 905-520-2014 E-MAIL gregory_sdb@ stgregoryhamilton.ca WEB PAGE www.carantha.com HALL RENTALS CELL: 905-518-6159 E-MAIL hallrental@ stgregoryhamilton.ca VESTNIK Bog se razodeva kot troedini Beseda »skrivnost« izhaja iz gr-škega glagola »muein«, kar pomeni »zapreti usta«, »molcati«. Slavni gr-ški zapisa Mitrovega kulta, ki ima svoj izvor na Vzhodu in je bil sprejel v grškorimski panteon, je poznal le tri pomembne besede: tišina, tišina, tiši-na. Ceprav Sveto pismo priznava, da je Bog vedno Drugi in Onkraj našega videnja, se nam predstavlja kot »razodetje«, to je kot špranja v zavesi tišine, ki zastira božjo skrivnost. »V zacetku je bila Beseda«, vzklika apostol Janez v prologu k svojemu evangeliju. Bog sam se predstavi cloveku in se razodeva v zgodovini s »preskušnjami, znamenji, cudeži, bojem, z mocno roko in stegnjenim laktom«, kakor navaja prvo današnje berilo. Na isti strani se izrecno govori o odkrivanju in zakrivanju Boga, njegovi hkratni bližini in odsot-nosti, ki je »zaslovel v Judeji« (Ps 76,2) in je neznanec: »Spoznal sem, da je Gospod zgoraj na nebu in spodaj na zemlji« (4,39). V tej luci kršcansko razodetje odpira nova obzorja, ki jih »clovek ne more videti in ostati pri življenju«, kakor pogosto ponavlja Stara zaveza. Poleg Oceta se tako razodeva tudi Sin, poslan na svet, in Duh, ki oživlja. Tako v imenu svete Trojice zacenjamo današnje in vsa druga bogosluž-ja, koncujemo vsako molitev, v njenem imenu je blagoslovljena vsaka oseba in stvar. Dve besedili današnjega bogoslužja sta, ki proslavljata novo razodetje božje skrivnosti. Prvo je vzeto iz 8. poglavja Pisma Rimljanom omenja cloveški duh, ki je pocelo njegovega bivanja, delovanja, ljubezni in greha, svobode in suženjstva. Obstaja pa tudi božji Duh, ki je pocelo njegove ljubezni in njegovega priobcevanja cloveku. Božji Duh vstopa v clovekovega duha, ga osvaja kot veter, ki vse premika in preveva. Bitje, ki ga sprejema in dovoli, da ga ta Duh prevzame, postane iz cloveškega otroka božji otrok, postane ud njegove družine, in je tako razglašen za sodedica Kristusa, božjega prvorojenca. Na njegovih ustnicah ni vec prošenj podložnika pred svojim gospodarjem, marvec zaupen klic sina, ki klice: »Abba, Oce!« Apostol Pavel ne opisuje nekega preprostega razodetja skrivnosti božanstev, marvec oznanja resnicno in posebno sprejetje cloveka v obmocje božjega življenja. Vstop cloveka v izkustvo Boga se dogaja pri krstu, ki je zacetek vsega kristjano-vega dogajanja ter v pokorni poslušnosti božji besedi. To je v kleni govorici izraženo v sklep-nem delu Matejevega evangelija, ki prevladuje v današnjem bogoslužju. V Galileji se ne dogaja samo dogovorjeno srecanje dvanajsterih aposto-lov z vstalim Kristusom, marvec tudi srecanje s skrivnostjo Boga in Cerkve. Povelicani Kristus se razodeva v vsem sijaju svojega božanstva in je v najpolnejšem pomenu besede »najvišji«: »Dana mi je vsa oblast v nebe-sih in na zemlji!« Pred njim clovek pade in ga casti. Njegova navzocnost ni preprosto navzoc-nost zemeljske osebe, ki jo vidimo z ocmi. Njego-vo navzocnost moremo odkriti le z vero, zato doživljamo tudi negotovost, temine in dvome. Z druge strani pa je Kristus blizu, je »z nami do konca sveta« in navzoc v vseh casih zgodovi-ne. Kristus zlasti deluje v svoji Cerkvi, ki ji zaupa svojo besedo in odrešujoco milost. Cerkvi je na-mrec zaupal nalogo oznanjati cloveštvu »vse, kar koli ji je zapovedal«, da bi tako odrešenje doseglo vsakega cloveka. V Matejevi govorici je vsak kristjan predvsem »ucenec«. Prav tako je naloga Cerkve kršcevati v imenu Svete Trojice ter tako uvajati cloveška bitja v božje življenje in obcestvo. V nauku Svetega pisma neskoncna skrivnost Boga ne zavraca, marvec sprejema vase naše male skrivnosti ter jih potaplja v svojo neskonc-no luc. O Bogu govorimo v kar najbolj osebnem in življenjskem pogovoru, ki ga je On sam pricel. Judovski filozof Martin Buber je izraelskemu premieru ateistu Ben Gurionu, ki ga je vprašal, zakaj veruje, takole odgovoril: »Ce gre za neke-ga boga, o katerem je mogoce govoriti, tudi jaz ne bi tako preprosto veroval. Toda, ker gre za Boga, s katerim lahko govorim, zato tudi veru-jem vanj.« - (Prim. Oznanjevalec 2005-2006, št. 4) 194 | VESTNIK 2021 196 | VESTNIK 2021 198 | VESTNIK 2021 200 | VESTNIK 2021 Illustration At the end of Evelyn Waugh’s novel Brideshead Revisited, the elderly Lord Marchmain, who is dying, returns from his home in Italy to Brideshead. Just before his death, the priest is called. As Lord March-main receives the words of absolution, he makes the sign of the cross with his hand in a slow and deliber-ate way. His daughters, Julia and Cordelia, smile with great joy. Their father, who had abandoned his pious wife and lived with a mistress in Italy, has re-turned home to the faith and professes his belief in God, the Father, the Son and the Holy Spirit, the unity of the Trinity. The simple yet profound act of the sign of the cross is an action that accompanies us from the very beginnings of life to eternal life. At baptism, the priest or deacon signs the child with the sign of the cross, “In the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Spirit.” Parents and godparents ex- press their belief in God who is love and a unity of three persons lived in relationships between Father, Son and Holy Spirit when they respond “Amen”. Parents often make the sign of the cross on their children’s foreheads before they go to sleep. Throughout our life, we begin and end our prayers with the sign of the cross. The final blessing over a dying person commends that person to heaven. Gospel Teaching The mystery of the Holy Trinity is at the heart of our faith and is a mystery of love. It can never be fully grasped or understood. Rather we are invited to allow this mystery to penetrate our hearts just as we allow the mystery of love to surprise and move us. In our liturgy and our prayers we are like swim-mers in an environment full of the presence of God the Holy Trinity: the sign of the cross, the Glory be, the Gloria, the Creed, the Eucharistic Prayer, the endings of prayers and all blessings. God the Father pours out his love into the gift of creation. The book of creation invites us to thank the Father and to praise God for his wonderful gifts. St Francis of Assisi knew this when he spoke to the animals, praised the rabbit and made sure he did not walk on earthworms but moved them to a place of safety away from a path. The first reading speaks of the closeness of God to the Jewish people and the invitation to listen and follow God’s command-ments. God’s outpouring of love reaches a climax in the sending of the angel Gabriel to Our Lady who agrees to become the servant and Mother of God. The incarnation, passion, death and resurrection of Christ is the mystery of love which saves us. In a further outpouring of love the Holy Spirit proceeds from the Father and the Son to stir us to cry out, “Abba, Father!” St John Paul II shed light on this when he said, “Our God in his deepest mystery is not solitude, but a family, for he has within himself fa-therhood, sonship and the essence of the family, which is love. That love, in the divine family, is the Holy Spirit.” Application The feast of the Most Holy Trinity invites us to deepen the understanding that God is Father, Son and Holy Spirit: a Unity and a Trinity. We can do this by giving more time and focus to the way in which we make the sign of the cross: not a rushed and sloppy gesture, but a full sign during which we think of each person of the Trinity. God is love and we are called to extend the love we have received to others. The Holy Spirit, who proceeds from the Father and the Son, inspires and drives us to love and reach out to others. Family love is invited to mirror the love of the Trinity be-cause relationships of love always include and seek the good of others. As Pope Francis has written, “the fruitful relationship of husband and wife becomes an image for understanding and describing the mystery of God himself, for in the Christian vision of the Trinity, God is contemplated as Father, Son and Spirit of love. The triune God is a communion of love, and the family is its living reflection. The family is thus not unrelated to God’s very being.” The life of the Trinity and our family lives touch each other in a wonderful and mysterious way THE MOST HOLY TRINITY Response: Glory and praise for ever. First Reading Deuteronomy 4:32-34. 39-40 The God of Israel has spoken a powerful word of love deep into the hearts of God’s people. Second Reading Romans 8:14-17 Through our baptism, the Holy Spirit makes us God’s children, full of dignity and life. Gospel Matthew 28:16-20 Jesus sends his apostles out to baptise in the name of the Father, the Son and the Holy Spirit. “Baptise them in the name of the Father and of the Son and of the Holy Spirit.” Cilj naše kampanje je v treh letih zbrati vsoto $200,000.00 za našo župnijo. Nekateri še vedno ne razumejo, da vse, kar boste darovali preko te kampanje, bo prejela naša župnija in še 10% iz skupnega sklada. Škofijski uradi pa bodo vodili vse racunovodske zadeve, tako, da nam ne bo potrebno tega dela urejati. V Vestniku vsak teden objavimo koliko ste »obljubili« da boste darovali za kampa-njo za našo župnijo preko škofijskega racuna in koliko je že dejansko »vplacanega«. Iz škofije nam tedensko poš-ljejo tekoce stanje na našem racunu. Na racunu »Eno Srce, Ena Duša« za na-šo slovensko župnijo sv. Gregorija Velike-ga sta številki: $96,759 - Pledged - obljubili $55,514 - Paid - ste že vplacali Hvala vsem, ki ste že prispevali. Smo že skoraj na polovici zastavljenega cilja. COMING OUT OF COVID: THE CATHOLIC CHURCH'S RESPONSE TO THIS CULTURE OF FEAR By Fr. Steve Ryan, SDB COVID is real. It’s also real controversial. It cer-tainly changed our world for the last 16 months. It has also changed the Catholic Church – in participa-tion, enthusiasm, worship, devotion, education and credibility. For the most part, more negatively in all those categories. Has it in fact changed us forever? Socially, emotionally, physically and spiritually? Maybe… But maybe we can still do something. Maybe we have learned something about ourselves and about what faith means. Maybe we can use what we learned going forward. Pray that our bishops, religious superiors and priests will act courageously and boldly at this time to help the many people who have been damaged by this culture of fear. It’s a fact: a large percentage of the population have been paralyzed by this pan-demic. They have been harmed by “entities” who hijacked this thing for selfish and evil purposes. You heard me right! Demonic forces have been at work over the last 16 months and have done things pre-cisely to make people feel powerless. COVID policies and procedures, timely PR work using cases of injus-tice and social unrest, and the inception of the can-cel culture are all part of a plan to rid the culture of Judeo-Christian values. Teach discipline and ascesis. Sloth (laziness) and lust (impurity) have weakened us. Chemical addic-tion and addiction to social media have made us zombies. We are soft! The Church needs to go on a tirade against the culture of instant gratification. Pleasure and material things have drained society of any semblance of moral fortitude that we used to have. Really – we need to go to some kind of spiritu-al boot camp and get our butts whipped into shape. Pray! Pray! Pray! Pray the rosary especially. The only real power we have to hold back the enemy is prayer. This is our real hope. During the next few months and years if we do not pray, we will be finished. All those bishops who spent the last few decades preaching on the justice issues and did very little in their dio-ceses to promote devotions, prayer groups and spiritual formation – well, congratulations, you’ve reaped what you have sowed! Please pray. It’s not too late. Jesus in the Eucharist, the Blessed Mother, the Holy Scriptures – this is what we cling to henceforth. As we come out of COVID, hopefully we have learned something about ourselves and about what faith means. We cannot be paralyzed by fear. Let’s use what we have learned before it’s too late. We can still do something. The Seven Gifts of the Holy Spirit The gifts of the Holy Spirit are our spiritual weaponry for the spir-itual warfare of everyday life. They were infused into our souls at bap-tism, forever sealed in our souls at confirmation and are nurtured by the practice of the cardinal and theological virtues. Through these seven gifts we are enriched with a special strength. Let us renew and recharge this outpouring of the Holy Spirit and courageously defend and live the gospel. Come, Holy Spirit, come! Speak and work and move in us! Amen Iz naše kronike… zgodilo se je … Our History ... Pred 50. leti je bilo v Vestniku št. 19, z dne 23. maja 1971 zapisano: SLOVENSKA ŠOLA – je z vcerajšnjim izletom zaklju-cila uspešno letošnje šolsko leto. Njihova glasbena in dramska izvajanja na odru na Materinski dan, o pokazala, kako veliko in važno delo vrši ta šola. Kako lepo je zvenel slovenski jezik iz ust otrok tukaj rojenih in šolanih v anglešcini. Ali se vam ne zdi, da otroci, ki ne hodijo v to šolo, so manj razviti in manj izobraženi, kakor oni, ki hodijo. Vsi smo dolžni priznanje in zahvalo ge. M. Suhadolc in uciteljicam in Fr. Dobršku, ki razvijajo in ucijo našo mladino in jim cestitamo na uspehih. Vestniku št. 20, z dne 30. maja1971 zapisano: SLOVESNI PRAZNIK SV. REŠNJEGA TELESA - Bo letos v nedeljo, 15. junija. Na ta dan je po maši ob 10:30 slo-vesni sprevod z Jezusom v Najsvetejšem Zakramentu. Želeti je, da se ga udeležijo vsi letošnji prvoobha-janci v istih oblekcah kakor za prvo obhajilo. Tudi drugi otroci decki in deklice naj bi šli v procesiji in nesli v ro-kah šopke cvetja. Ta dan dajemo javno zahvalo in cast Jezusu v Zakra-mentu oltarja. Že danes vabimo odrasle in otroke, da z udeležbo pri procesiji izpovejo svojo vero v to veliko skrivnost. V Torontu imajo ta obhod popoldne na pristavi pod milim nebom, kamor se zbere nad 1000 slovenskih katolicanov. Tudi pri nas bo treba na ta dan storiti nekaj vec kakor do sedaj, ko imamo poslopje in cerkev konca-no. Z ZADNJE SEJE FARNEGA ODBORA. Dolocili smo osebe, ki naj prevzamejo delo in ureditev dvorane, odra in postajališca za koncert moškega zbora HARVESTER prihodnjo soboto, dne 5. junija. Župnik Fr. Tomc je podal porocilo o trenutnem sta-nju župnijske cerkvene blagajne in financnih obvezno-stih, ki jih imamo pred koncem meseca junija. Sklenili smo, da je treba kupiti motorno kosilnico za trato pred domom. Nabavili smo jo. Stala je $ 81.00 in dobro dela. Odbor priporoca vsem Slovencem v Hamiltonu, da se v cim vecjem številu udeleže koncerta moškega zbo-ra Harvester prihodnjo soboto ob 7:30 zvecer. Pridejo k nam iz prijaznosti, darovati hocejo ves dohodek priredi-tve našemu domu in cerkvi. Cuden in slab vtis bodo dobili, ce vas samih župljanov ne bo in bodo peli pred napol prazno dvorano. Delajmo vsi, da se dvorana napolni. Pridimo sami in povabimo druge. Vstopnina je $ 1-. Po koncertu boste lahko povasovali in sev baru tudi okrepcali. SLOVECI PEVSKI ZBOR HARVESTER - Prva prireditev v dvorani v angleškem jeziku. Ne dvomimo, da bo prišlo z njimi dokaj angleško govorecih ljudi. To je silnega pomena za nas vse. Videli bodo lepoto naše dvorane, videli snago in red in videli vas Slovence, domacine ter nam postali naklonjeni. Gotovo bodo našo lepo dvora-no razglasili in jo priporocili drugim. Jemali jo bodo v najem in nam vsem olajšali placevanje dolga. V Vestniku št. 22 iz 13. junija pa piše glede Veliko-nocne svece: Velikonocna sveca, ki stoji ob glavnem oltarju od velike sobote pa do Binkoštne nedelje. Ta sveca je sim-bol, pomeni Vstalega Zvelicarja. Plamencek na njej, ko je prižgana, pomeni luc resnice in milosti, ki nam jo daje Kristus s svojim naukom in zakramenti. Cez leto je sedaj po dolocbi Cerkve stala v krstilnici. In kadar prineso otroka h krstu, tedaj duhovnik prižge otrokovo krstno svecko od plamena Velikonocne velike svece, ki bo gorela ob krstnem studencu in vodi. TUDI OB KRSTI MED POGREBNO MAŠO bo od sedaj naprej gorela sveca Vstajenja kot klic vere v Jezusove besede mrtvim: »Jaz sem vstajenje in življenje. Kdor Vame veruje, bo živel tudi ce umrje. In kdorkoli živi in vame veruje, vekomaj ne bo umrl.« V Vestniku št 23, dne 20. junija 1971 župnik Tomc piše o cerkvenih klopeh, ki jih je še potrebno placat. Ponovno prosim darujte za cerkvene klopi v spomin pokojnim. - Do sedaj je dalo narocilo le 6 darovalcev. Treba jih je še vsaj 60 po $ 20 ali pa po $ 30. Iz drugih dohodkov jih bo nemogoce placati. Ali naj jih prodamo v WINONO, kjer jih nimajo in jih bodo za to ceno radi vzeli. Mi pa damo stole in stare klecalnike nazaj. Prosim vas ponovno storite to cimprej, predno jaz odidem, ker sem pred škofom prevzel odgovornost za ta izdatek prav oseb-no. Ali se vam ne zdi, da so vredne teh $ 1.700 brez prevo-za. Jaz 30. junija 1971 odidem in me ta skrb zelo teži. Storimo še to žrtev, ceprav za vse ni lahka, je pa zmogljivo to in vredno, da še te cente odtrgamo. V Vestniku št. 24, dne 27. junija 1971, piše: SALEZIJANCI SV. JANEZA BOSKA PREVZAMEJO ŽUPNI-JO - Avgusta 7. letos bo enajst let, kar sem prišel med vas v Hamilton in se naselil v župnišcu pri Sv. Ani. V teh enajstih letih sem s pomocjo in sodelovanjem vseh dobrih rojakov ustanovil župnijo in smo zgradili dom in cerkev. Osnovno delo je koncano. Sedaj bo treba naprej organizirati župnijo, popisati farane in družine. Ugotoviti število-otrok in kam hodijo v šolo in še dosti drugega. Jaz odhajam ta teden na 3 mesecni dopust. Vrnil se bom na kratko jeseni, ko se bo uradno razglasila izpre-memba v vodstvu fare in prebral škofov odlok o namesti-tvi novega župnika. Za cas moje odsotnosti prevzame upravo župnije Fr. Ivan Dobršek. Obracajte se od danes naprej nanj v vseh zadevah. Njegov pomocnik je pa Fr. Stanko Ceglar. Sodelujte in pomagajte obema duhovnikoma, ki sta redovnika in clana Salezijanske družbe Sv. Janeza Boska. Sodelujta z njima in storite vse da bosta s pogumom in zaupanjem nadaljevala dušno pastirsko in narodno pa-stirsko in narodno prosvetno delo med vami. Jaz se vam zahvalim za vso pomoc in sodelovanje, pri pionirskem delu gradnje in ustanavljanja župnije. Spomi-njajmo se drug drugega pri naših molitvah, posebno v nedeljo pri sv. maši. Fr. L. Tomc župnik. OBVESTILA - ANNOUNCEMENTS SVETE MAŠE - MASS TIMES: Monday to Friday: 7:00 P.M., Saturday: 5:30 P.M. (Slovenian-Sunday Mass); Sunday: 10:00 A.M. (Slovenian-English - For the time of Covid-19 it is only one Mass on Sundays) - KRSTI / BAPTISMS: For an appointment, call one month before. POROKE / MARRIAGE: For an appointment, call one year before the wedding date. SPOVED / CONFES-SIONS: First Friday of the month 6 -7:00 P.M. (or by appointment) BOLNIKI - Sporocite, ce je kdo bolan ali v bolnišnici, da ga obišcemo. You are welcome to call for a personal conversation with your priest – please call for an appointment. Tel: 905-561-5971. DON BOSCO V tem tednu so naslednje obletnice smrti faranov, ki so zapisani v naših knjigah: VECNA LUC V mesecu juniju bo vecna luc gorela po name-nu Rose Marie in Tony Vengar z družinama za po-kojno Tilko in Antona Vengar. DAROVI- DONATIONS Za gradbeni sklad je darovala $100 Marija Hoz-jan namesto cvetja na grob pokojnega Ivana Pet-ek. Hvala za vaš dar. PRVI PETEK V MESECU JUNIJU Ta teden stopamo v mesec junij. Priporocimo se Srcu Jezusovemu, kateremu je ta mesec posve-cen. Zgleda da še en mesec cerkve ne bodo oprte, kot sem že zadnjic zapisal. Pocsaj Elisabeth May 31, 2003 Kaplan John June 1, 1969 Oswald Anna June 1, 1988 Marusich Anton June 1, 2001 Kotze Marcus June 2, 1973 Volf Ferdinand June 2, 2013 Selšek Anika Anna June 4, 2009 Fticar Štefan June 4, 2013 Bukvic Marija June 4, 2019 Prša Joseph (Kathy) June 4, 2020 Pirc Karolina June 5, 1977 Mozetic Alfonz June 5, 2000 Grdun Franc June 5, 2007 Rev Srecko June 6, 1995 Gimpelj Marjeta June 6, 2018 SVETE MAŠE - MASSES od 30. 5. 2021 do 6. 6. 2021 SVETA TROJICA THE MOST HOLY TRINITY 30. MAJ Kancijan, mucenec † †† †† † Za žive in rajne župljane Maks Pavlic Marija in Franc Klemencic Štefan in Irma Geric Ignac Žalik 10:00 A.M. ON FACEBOOK - - - - - - - - - Žena Milka Hci Zorka Rev z družino Marjan in Elizabeth Hozjan Štefan Petek z družino PONEDELJEK - MONDAY 31. MAJ Marijino obiskanje † Ciril in Sofija Virant Jožica Novak z družino TOREK - TUESDAY 1. JUNIJ Justin, mucenec † Štefan Dundek Žena Angela z družino SREDA - WEDNESDAY 2. JUNIJ Marcelin in Peter, muc. †† † Po namenu Za zdravje Miroslava in Vikica Sinigoj Ferdinand Volf, obl. Jožica Vegelj z družino CWL - KŽZ Julija Sagadin z družino Družina CETRTEK - THURSDAY 3. JUNIJ Karel Lwanga, muc. † † † † Martin Simoncic Anton Vengar Matilda Vengar Angela in Franc Urh Žena Kathy Rose Marie in Tony Vengar z dru. Rose Marie in Tony Vengar z dru. Rose Marie in Tony Vengar z dru. PRVI PETEK - FIRST FRIDAY 4. JUNIJ Francišek Caracciolo, red. † † † † † † Marija Bukvic, obl. Joe Prša, obl. Mirko Levstek Viktor Glavac Joe Prša, obl. Joe Prša, obl. Jože Gimpelj Štefan in Marta Magdic Sestra Marta Magdic Žena z družino Žena z družino Jože in Marija Magdic SOBOTA - SATURDAY 5. JUNIJ Bonifacij, škof Igor, knez † † †† †† Matija Vlašic Stanko Kuzma Za duše v vicah Pok. iz družine Malevic Pok. iz družine Oberman Žena in otroci Sestra Jožica z družino Marija Košir Družina Malevic Družina Malevic SV. REŠNJE TELO IN KRI CORPUS CHRISTI 6. JUNIJ Norbert, škof † † † †† † Za žive in rajne župljane Jakob Muhic, Jr. Karl Volcanšek, obl. Marjeta Gimpelj, obl. Pok. iz družine Horvat Srecko Rev, obl. 10:00 A.M. ON FACEBOOK - - - - - - - - - Družina Muhic Družina Volcanšek Mož Jože Gimpelj Ignac Horvat Zorka Rev z družino