III. Razporeditev proračunskih dohodkov Na podlagi sprejetih izhodišč za financiranje splošne in skupne potrošnje osnutek razporeditve proračunskih dohodkov ne prekora-čuje realizirane porabe lanskega leta. Globalna razporeditev proračunske potrošnje po glavnih name-nih je v primerjavi z realizacijo leta 1972 naslednja: Realizacija Plan TnHpk« 1972 1973 Indeks 01 — Vzgoja in izobraževanje 470.000 — — 03 — Kulturno-prosvetna dejavnost 400.000 400.000 100,0 04 — Socialno skrbstvo 7,602.604 8,253.000 108,6 05 — Zdravstveno varstvo 1,359.131 1,330.000 97,9 06 — Komunalna dejavnost 5,575.666 5,045.000 90,5 07 — Delo državnih organov 6,877.217 6,944.000 101,0 12 — Dejavnost krajevnih skupnosti 2,337.427 2,400.000 102,8 13 — Dejavnost družbeno- političnih organizacij in društev 4,211.907 4,129.000 98,0 14 — Negospodarske investicije 16,312.724 16,133.000 98,9 15 — Gospodarske investicije 7,038.130 8,477.000 120,4 16 — Gospodarski posegi 4,748.199 3,399.000 71,6 17 — Obveznosti iz preteklih let 77.273 — — 18 — Rezervni sklad 557.560 557.000 99,0 19 — Nerazporejeni dohodki 2,168.957 260.000 12,0 V S E G A 59,736.795 57,327.000 97,0 Ker zneski: dotacija TIS 470.000, sredstva za nakup stavbnih zem-ljišč 1,105.720 in izločena sredstva za intervencije v gospodarstvu 2,168.957 ne predstavljajo proračunske potrošnje leta 1972, je torej le-ta znašala 55,992.118. Ce pri planu za leto 1973 prav talko odštejemo namenska sredstva sklada za nakup stavbnih zemljišč v znesku 1,335.000, znaša plan proračunske potrošnje za leto 1973 prav tako 55,992.000. Plan razporeditev proračunskih dohodkov za leto 1973 to-rej ne prekoračuje realizirane proračunske potrošnje leta 1972. Podrobnejši pregled in obrazložitev proraeunske potrošnje v pri-merjavi z lanskim letom je naslednji: 01 — Vzgoja in izobraževanje Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Skupščina mesta Ljubljame za redno dejavnost temeljne izobraževalne skupnosti (TIS) 470.000 Skupaj 01 470.000 Skupščina abčine Ljubljana-Šiška je konec lanskega leta sprejela rebalans proračuna, s katerim je namenila za redno dejavnost TIS 470.000. Ta dotacija je bila potrebna zato, ker skupščina mesta ni realizirala planiranih dohodikov v letu 1972 in ni mogla v celoti po-kriti planirane dotacije TIS. V letošnjem letu so sprejeta taka delit-vena razmerja med občino, mestom in TIS, da bodo potrebna sred-stva za TIS izločena že z instrumenti delitve. 03 — Kulturnoprosvetna dejavnost Realizaciia 1972 Plan 1973 Indeks Etnografski muzej Goričane — redna dejavnost ,. 130.000 130.000 100,0 Ljudska knjižnica Šiška — '¦""'. Medvode — redna dejavnost , ¦ 270.000 270.000 100.0 Skupaj 03 400.000 400.000 100,0 Financiranje kulturnih dejavnosti bo z letošnjim letom prešlo v pristojnost kulturne skupnosti. V ta namen bo tudi kulturna skup-nost prejemala določene izvirne dohodke, kot je to predvideno tudi za ostale interesne skupnosti. Ker pa sistem za financiranje kultur-ne skupnosti še ni povsem izdelan, predvidevamo v tem osnutku proračuna, da naj občina financira kulturne dejavnosti v okviru sredstev, ki jih je kultura prejemala v lanskem letu. Zahtevki kulturne skupnosti za financiranje omenjenih organi-zacij so sicer znatno višji, za Ljudsko knjižnico predlaga 557.070, Muzej Goričane prosi za 190.000 in sicer za stroške čuvanja in ostalo režijo 88.000, za propagando in razstave 94.000, za predavanja 9.000 ter za investicije 70.000. 04 — Socialno skrbstvo Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Zavod za socialno delo — redna dejavnost — za namene socialnega skrbstva Zveza prijateljev mladine — za letovanje otrok Center za socialno delo — dejavnost sprejemališča za begavce Sklad za borce ZZNOV — redna dotacija — dopolnilna sredstva 940.000 950.000 101,1 4,895.000 5,700.000 116,4 465.000 500.000 107,5 10.004 30.000 299,8 1,220.000 1,000.000 82,0 72.600 73.000 100,6 Skupaj 04 7,602.604 8,253.000 108,6 Zavod za socialno delo predlaga naj bi se mu za leto 1973 do-delilo 1,180.000 za redno dejavnost in 6,880.000 za namene socialnega varstva, in sicer: za stalne družbene pomoči 1,600.000, za podpore družinam kadrovcev 120.000, za socialno ogrožene kmečke otroke 30.000, za TBC bolnike 30.000, za šolske malice in kosila 400.000, za socialno ogroženo mladino 400.000, oskrbovancem y VVZ 210.000, oskrbnine za odrasle 1,600.000, oskrbnine v mladinsih domovih 1,400.000, rejnine 600.000, enkratne zimske pomoči 300.000, katego-rizacija otrok 30.000, pogrebne stroške nepremožnih 30.000, disciplin-ski center 20.000 in komisijo za razvrščanje vzgojno in osebno mo-tenih otrok 20.000. Občinska zveza prijateljev mladine je predlagala, da se ji iz na-slova letovamja otrok odobri 570.000 in sicer 40.000 za mednarodno zamenjavo otrok, 150.000 za šolo v naravi, 350.000 za letovanje otrok in 30.000 za zdravljenje otrok. Za stroške mladinskega sprejemališča za begavce, ki posluje pri Centru za socialno delo občine Ljubljana—Center so potrebna sred-stva v višini 217.560, od česar odpade na ljubljanske občine 70%, na okoliške občine pa 30% stroškov. Po pogodbi mora občina Šiška plačati 30.460. Na podlagi občinskega odloka skrbi sklad za borce za zdravst-veno in socialno varnost borcev NOV in njihovih družinskih članov. Po programu za leto 1973 predvideva, da bo za te namene porabil 1,399.000. Glede na prenešena sredstva iz preteklega leta je v pro-računu predvidena dotacija v višini 1 milijon. Po predpisih pa sklad prejema prek občinskega proračuna še dopolnilna sredstva republike. 05 — Zdravstveno varstvo Realizacija Plan Tnj.t. 1972 1973 lndeks Zavod za socialno delo — za namene zdravstvenega varstva 947.000 1,000.000 105,6 — akontacija za leto 1973 160.000 Stroški za obvezno preventivno varstvo občanov 166.983 150.000 89,8 Prispevek za sofinanciranje zdravstvenega in pokojninskega varstva kmetijskih zavarovaincav 85.148 180.000 211,4 Skupaj 05 1,359.131 1,330.000 97,9 Zavod za socialno delo je predložil zahtevek za namene zdrav-stvenega varstva občanov v višini 1,224.500. V to varstvo je vklju-čeno zdravstveno varstvo socialnih podpirancev v znesku 239.500, brezplačno zdravljenje nezavarovanih in nepremožnih oseb v višini 440.000, klimatsko zdravljenje uživalcev družbenih pomoči — 45.000 in zdravljenje duševno bolnih, ki niso socialno zavarovani — 500.000. Ce k planirani dotaciji prištejemo še lansko akontacijo, je zahtevku zavoda skoraj v celoti ugodeno. Oddelek za družbene službe in splošne zadeve je predložil zahte-vek za preventivno varstvo občanov in sicer 59.200 za preglede higi-enskega stanja šol, internatov, VVZ, šolskih kuhinj, posvete z otroč-nicami, preglede športnikov, študentov in za storitve nezavarovanim osebam; dalje 35.000 za administracijo obveznega cepljenja, 50.000 za zdravstveni nadzor počitniških kolonij, 80.000 za strežniško nego bolniikov na domu, 34.000 za osnovno dejavnost dveh klubov ozdrav-ljenih alkoholikov, 11.000 za mrliške oglede ter 5.000 za druge stro-ške, skupaj znaša zahtevek 274.200. Glede na lansko potrošnjo, ki je bila znatno nižja kot znaša zahtevek in stabilizacijske ukrepe, plan za leto 1973 predvideva za te namene 150.000. Za obvezne oblike zdravstvenega varstva kmetijskih zavarovan-cev znaša predlog 80.000, za sofinanciranje zdravslvenega varstva socialno ogroženih kmetijskih zavarovancev pa 130.000. V planu je predviden znesek 180.000, kar je mnogo več, kot je znašala lanska potrošnja. 06 — Komunalna dejavnost " - Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Vzdrževanje zelenic, spomenikov in pokopališč Vzdrževanje javne razsvetljave in tokovina Označevanje krajev in prometni znaki Zavod za zdravstveno varstvo — nadzorstvo nad vodovodnimi objekti Prispevek vodni skupnosti Čuvanje železniških prehodov Geodetska uprava SML — izdelava katastra komunalnih naprav Skupščina mesta Ljubljane — študija o cestah Drugi komunalni izdatki — urbanistična dokumentacija, načrti, čiščenje terena, vzdrževanje avtobusnih postaj, odstranitev črnih gradenj in podobno Ostali enkratni porabniki Skupaj komunala Prispevek za uporabo mestnega zemljišča 296.832 340.000 114,5 169.273 200.000 118,2 18.755 70.000 ~ 373,2 12.900 17.000 131,8 13.086 14.000 107,0 507.132 550.000 108,4 80.000 212.000 265,0 — 60.000 — 563.844 383.000 67,9 359.569 — — 2,021.391 1,846.000 91,3 3,554.275 3,199.000 90,0 Skupaj 06 5,575.666 5,045.000 90,5 Predlog plana porabe komunalne dejavnosti je usklajen z real-nimi proračunskimi možnostmi. Bil je obravnavan na svetu za sta-novanjske in komunalne zadeve. Pomembnejše povečanje je v po-stavki izdelave katastra komunalnih naprav, kjer je upoštevan tri-letni program geodetskih del za območje Medvod in obveznosti iz lanskega leta za geodetska dela na območju Tacna. Zmanjšana je postavka drugih komunalnih izdatkov, medtem ko je v celoti izpa-del zahtevek 800.000 za hidrološke raziskave termalnih izvirov v Pirničah. Plan prispevka za uporabo mestnih zemljišč je nižji od lanske realizacije, ker upošteva le višino letnega predpisa, medtem ko so bili lani izterjani še zaostanki \z preteklih let. 07 — Delo državnih organov Realizacija Plan TnHpk« 1972 1973 lndeks Občinska uprava — za redno dejavnost 5,101.000 5,100.000 99,9 — za nova delovna mesta 160.000 600.000 — za sklad skupne porabe 284.000 184.000 64,8 — za sklad opreme 400.000 200.000 50,0 Skupaj 5,945.000 6,084.000 102,3 Postaja milice Šiška — za materialne stroške : 264.000 270.000 102,3 Nadomestila oziroma povračila voljenim in imenovanim osebam 182.867 200.000 109,4 Potni stroški voljenih , in imenovanih oseb 8.952 20.000 223,4 Stroški objav, volitev in zborov volivcev 43.774 50.000 114,2 Stroški reprezentance ¦ , 75.565 50.000 66,2 Stroški za posebne namene • ¦ (upravni postopek) 36.275 80.000 220,5 Stroški SDK , ¦ .-' 61.544 70.000 113,7 Statistične akcije 3.960 10.000 252,5 Svet za prometno vzgojo 70.000 70.000 100,0 Komisija za požarno varnost 20.000 20.000 100,0 Komisija za civilno zaščito — 20.000 — Ostali enkratni porabniki 165.280 — — Skupaj 07 6,877.217 6,944.000 101,0 V redni dejavnosti občinske uprave so upoštevani osebni dp-hodki na podlagi sprejete sistemizacije delovnih mest in vrednost točke 8,74 din in 8% povečanje materialnih stroškov. Dotacija pa je znižana za lastne dohodke, ki jih ustvari občinski organ (dohodki upravne zgradbe, urada za najdene predmete in podobno). V zahte-vanih sredstvih za nova delovna mesta smo upoštevali 4 komunalne nadzornike, ki so bili doslej plačevani iz sredstev sklada za ceste, 1 nadzornik za odkrivanje nedovoljenih gradenj, 4 referenti v davčni upravi, 2 delovni mesti pri komisiji za ugotavljanje izvora premo-ženja (tajnik in referent), 1 referent y kadrovski službi in 1 analitik v oddelku za komunalo za stanovanjske zadeve. Sredstva za sklad opreme pa so nižja, ker je bila lani dokončno izfinancirana gradnja prostorov za davčno upravo. Ostali izdatki za delo državne uprave se gibljejo v okviru lan-ske realizacije. Na novo pa je med izdatke vključena lani formi-rana komisija za civilno zaščito. 12 — Dejavnost krajevnih skupnosti Realizacija Plan T , , 1972 ^ 1973 Indeks KS Milan Majcen 71.000 '. 71.000 100^ KS Hinko Smrekar - 95.000 95.000 100,0 KS Litostroj 100.000 100.000 100,0 KS Šercerjevc , .. ... "¦ 112.000 100.000 89,3 KS Zg. Šiška - 190.000 100.000 52,6 KS Komandanta Staneta — 126.000 — KS Dravlje 100.000 100.000 100,0 KS Šentvid ¦ - 104.000 104.000 100,0 KS Vodice ' ' 115.000 115.000 100,0 KS Gameljne—Rašica - 40.000 55.000 137,5 KS Gunclje—Male Vižmarje 40.000 40.000 100,0 KS Šmartno—Tacen - 60.000 60.000 100.0 KS Stanežišče ' 35.000 35.000 100,0 KS Pirniče ¦ ; . 35.000 35.000 100,0 KS Medvode . 206.000 226.000 109,7 KS Trnovec—Topol ' 50.000 50.000 100,0 KS Vižmarje—Brod 100.000 100.000 100.0 KS Smlednik 93.000 93.000 100.0 KS Bukovica 40.000 40.000 100,0 KS Podutik 55.000 55.000 100,0 Skupaj dejavnost KS 1,641.000 1,700.000 103,6 Udeležba pri krajevnem samoprispevku 696.427 700.000 100,5 Skupaj 12 2,337.427 2,400.000 102,8 Za dejavnost krajevnih skupnosti so letos namenjena skoraj ena-ka sredstva kot lani: za redno dejavnost je namenjeno 765.000, za razna komunalna dela 935.000, za udeležbo pri krajevnem samopri-spevku pa 700.000. Svet za komunalne in stanovanjske zadeve je ob sodelovanju koordinacijske komisije krajevnih skupnosti obravnaval zahtevke posameznih krajevnih skupnosti, ki so znašali skupaj 3,685.316 in predlagal, da se v osnutek proračuna vključijo naslednji zneski: Zahtevki KS za leto 1973 Predlog za leto 1973 KS Milan Majcen — redna dejavnost 60.000 55.000 — vzdrževanje zelenic 7.500 9.000 — čiščenje snega 2.500 — — vzdrževanje otroških igrišč 7.000 7.000 Skupaj KS Hinko Smrekar — redna dejavnost — vzdrževanje zelenic — otroška igrišča 77.000 80.000 12.000 150.000 71.000 55.000 10.000 30.000 Skupaj KS Litostroj .....7" '.......... ' — redna dejavnost — vzdrževanje zelenic in ostalo 242.000 64.800 70.000 95.000 55.000 45.000 Skupaj 134.000 100.000 KS Šercerjevo¦-¦¦¦ ' ' ' - ; — redna dejavnost 68.750 45.000 — vzdrževanje zelenic in parkov 30.000 24.000 — vzdrževanje otroških igrišč 20.000 ...... 17.000 — vzdrževanje doma družbenih organizacij 8.000 8.000 — vzdrževanje stanovanjskih cest in poti 9.600 6.000 Skupaj 136.350 100.000 KS Zgornja šiška '- . ,,., — redna dejavnost 173.400 .' .55.000 — vzdrževanje zelenic in parkov 44.000 , . 15.000 — otroška igrišča 30.000 ". — — vzdrževanje stanovanjskih cest in poti 16.000 • 1: 15.000 — čiščenje odprtih kanalov 14.000 - 5JO0O — zimska služba 10.000 ¦.-'¦•/il-;> ~ ¦*e.-' — družbenopolitična dejavnost 10.000 --.-.»¦ — vzdrževanje doma Svobode — 10.000 Skupaj 297.400 100.000 Zahtevki KS Predlog za za leto 1973 leto 1973 KS Komandanta Staneta — redna dejavnost 146.500 55.000 — vzdrževanje zelenic 10.000 10.000 — vzdrževanje otroških igrišč 10.000 10.000 — nabava inventarja 62.566 39.000 — zimska služba 10.000 12.000 Skupaj 239.066 126.000 KS Dravlje _ — redna dejavnost 78.000 55.000 — vzdrževanje zelenic in parkov 6.000 5.000" — vzdrževanje doma družbenih organizacij 18.000 5.000 — vzdrževanje otroških igrišč 10.000 5.000 — čiščenje jarkov 40.000 30.000 — vzdrževanje stanovanjskih cest 5.000 — — družbenopolitična dejavnost 10.000 — Skupaj . . 167.000 100.000 KS šentvid — redna dejavnost 55.200 49.000 — vzdrževanje zelenic, parka med TVD Partizan in spomenika talcev 38.000 .¦ 20.000 — vzdrževanje otroških igrišč in novo igrišče Pržan 35.000 v 20.000 — ureditev hudournikov ' 30.000 . , ¦ 10.000 — vzdrževanje doma Svobode 100.000 : 5.000 — crvilna zaščita in splošni ljudski odpor 12.000 — Skupaj 270.000 104.000 KS Vodice — redna dejavnost . 35.000 30.000 — čiščenje parkov : • ' ' - in vzdrževanje zelenic 23.000 ' 10.000 — vzdrževanje vaških poti - 60.000 25.000 — adaptacija domov KS Vodice in Skaručna 140.000 50.000 — zimska služba 15.000 — — družbenopolitična dejavnost 20.000 — — nabava avtomobila 48.000 — Skupaj KS Gameljne — Rašica — redna dejavnost — vzdrževanje vaških poti — čiščenje hudournikov in vaške kanalizacije 341.000 20.000 60.000 10.000 Skupaj 90.000 KS Gunclje — Male Vižmarje — redna dejavnost — vzdrževanje zelenic, cest in poti — vzdrževanje otroških igrišč — čiščenje hudournikov in vaške kanalizacije 20.000 Skupaj 80.000 KS Šmartno — Tacen — redna dejavnost 30.000 — vzdrževanje vaških cest in kanalizacije 30.000 — vzdrževanje zgradbe KS 50.000 Skupaj 110.000 KS Stanežišče — redna dejavnost 35.000 — čiščenje jarkov in hudournikov 2.000 — vzdrževanje krajevnih poti in propustov 31.000 — dozidava prostora družbenih organizacij 50.000 Skupaj ... . „ 118.000 KS Pirniče — redna dejavnost 20.000 — vzdrževanje stanovanjskih' ¦; cest in zelenic : , 15.000 — čiščenje kanalov 5.000 Skupaj 40.000 115.000 15.000 30.000 10.000 55.000 35.000 28.000 20.000 7.000 5.000 5.000 40.000 20.000 30.000 10.000 60.000 22.000 3.000 10.000 35.000 15.000 10.000 10.000 35.000 Zahtevki KS za leto 1973 Predlog za leto 1973 KS Medvode — redna dejavnost 120.000 56.000 — vzdrževanje zelenic 25.000 20.000 — vzdrževanje otroških igrišč 25.000 25.000 — čiščenje cest 70.000 35.000 — vzdrževanje vaških poti 80.000 70.000 — vzdrževanje domov družbenih organizacij in društev 259.000 20.000 Skupaj KS Trnovec — Topol . ' — redna dejavnost — vzdrževanje vaških poti — adaptacija skladišča — zimska služba 579.000 20.000 50.000 10.000 10.000 226.000 15.000 30.000 5.000 Skupaj 90.000 KS Vižmarje — Brod — redna dejavnost 74.000 — vzdrževanje zelenic 15.000 — vzdrževanje vaških poti 20.000 — čiščenje cestišč 10.000 — ureditev pisarne KS 6.000 — adaptacija zgradbe ob Savi 80.000 50.000 45.000 15.000 20.000 10.000 5.000 5.000 Skupaj 205.000 100.000 KS Smlednik — redna dejavnost 45.000 35.000 — vzdrževanje vaških poti 45.000 40.000 — čiščenje cestišč 10.000 5.000 — vzdrževanje zelenic 5.000 4.000 — ureditev okolice doma KS 40.000 9.000 — napeljava telefona 37.000 — Skupaj 182.000 KS Bukovica — redna dejavnost 20.000 — vzdrževanje vaških poti 50.000 — vzdrževanje otroških igrišč 7.000 — vzdrževanje zelenic — — čiščenje kanalov — 93.000 20.000 10.000 4.000 1.000 5.000 Skupaj 77.000 40.000 KS Podutik — redna dejavnost 103.000 40.000 — vzdrževanje cest, vaških poti in čiščenje jarkov 45.000 8.000 — vzdrževanje zelenic 3.500 2.000 — adaptacija prostorov KS 8.000 5.000 — ureditev otroškega igrišča 50.000 — Skupaj VSEGA DEJAVNOST KS od tega: redna dejavnost komunalna dejavnost 209.500 3,685.316 1,283.850 2,401.666 55.000 1,700.000 765.000 935.000 Iz pregleda je razvidno za katere namene naj bi krajevne skup-nosti prejele sredstva, oziroma katere potrebe so zaradi pomanjka-nja sredstev izpadle. 13 — Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Realizaciia 1972 Plan 1973 Indeks Občinska konferenca SZDL Občinska konferenca ZMS Občinski odbor ZB NOV — redna dejavnost — za medobčinsko srečanje borcev Občinski odbor ZRVS Občinska organizacija RK Občinska zveza prijateljev mladine Občinska zveza tabornikov Občinska gasilska zveza Društva upokojencev Zveza kulturno^prosvetnih organizacij Občinska zveza za telesno kulturo Skupnost slovenskih občin Občinsko glasilo Javna tribuna Turistična društva Po poteh partizanske Ljubljane Klubi Ljudske tehnike v Šiški Ostali enkratni porabniki iz rezerve Skupaj organizacije Mestni gasilski sklad Sklad za napredek turizma 300.000 550.000 183,3 200.000 250.000 125,0 290.000 240.000 82,8 — 100.000 — 110.000 110.000 100,0 52.000 52.000 100,0 167.000 167.000 100,0 70.000 70.000 100,0 224.000 150.000 67,0 6.000 6.000 100,0 265.000 265.000 100,0 1,115.000 1,115.000 100,0 30.855 34.000 110,2 208.000 200.000 96,2 84.000 120.000 142,9 20.000 20.000 100,0 50.000 50.000 100,0 452.550 — — 3,644.405 3,499.000 96,0 331.768 350.000 105,6 235.734 280.000 118,8 Skupaj 13 4,211.907 4,129.000 98,0 Občinska konferenca SZDL je predložila finančni načrt v ka-terem predvideva za osebne dohodke 386.000, za materialne izdatke 63.120 in za funkcionalne izdatke 119.500. Na podlagi sprejetega pro-grama namerava odpreti novo delovno mesto za stro-kovnopolitič-nega delavca, da bi bilo delo organizacije kvalitetnejšein bolj ažur-no. Nadalje predvideva namestitev profesionalnih tajnikov v večjih krajevnih organizacijah SZDL, ki bi delali z nepolnim delovnim časom. SZDL namreč pričakuje, da bo z boljšo organizacijo dela na terenu poživila politično delo. To pa je tudi razlog, da je zahtevek v primerjavi z lansko realizacijo znatno višji. Občinska konferenca ZMS je v finančnem načrtu za leto 1973 predložila zahtevek za dotacijo v višini 397.905. Iz zahtevka je raz-vidno, da bi ta dotacija krila osebne izdatke v višini 138.070, mate-rialne in potne stroške v višini 133.430, funkcionalne izdatke (izobra-ževalne akcije, mednarodno sodelovanje in podobno) y višini 49.000, dotacije terenskim klubom in aktivom 41.000 in za financiranje te-renske konference v Medvodah 36.405. Občinski odbor ZB NOV naj bi na podlagi predloženega predra-čuna prejel doitacijo iz proračuna v višini 418.000 in sicer 100.000 za organizacijo medobčinskega srečanja borcev v letu 1975 (za ta namen je potrebno 300.000, kar naj bi proračun zagotovil v treh letih), 118.300 za osebne dohodke, 38.600 za materialne izdatke ter 246.720 za funkcionalne izdatke. Te potrebe naj bi bile poleg dotacije krite z lastnimi dohodki in prenešenimi sredstvi. Občinski odbor ZRVS je predložil zahtevek za dotacijo v višini 167.500 in sicer za osebne dohodke 53.600, za materialne izdatke 99.000. V funkcionalnih izdatkih so zajeti predvsem stroški za ori-entacijske pohode in strelske vaje rezervnih vojaških starešin. Občinska organizacija RK je preko oddelka za družbene službe občine zaprosila za dolacijo v višini 113.800. Občinska zveza prijateljev mladine je planirala 56.000 za osebne dohodke, 24.000 za materialne izdatke, 66.000 za razne proslave in prireditve in 45.000 za funkcionalne izdatke, torej skupaj 191.000. Občinska zveza tabornikov je vložila zahtevek za dotacijo v višini 328.500 in sicer 18.400 za honorarje, 7.000 za potne in materialne stro-ške, 47.200 za funkcionalne izdatke, 10.000 za praznovanje desetlet-nice, 50.000 za osnovno opremo in 195.000 za organizacijo programi-ranih 61 akcij (izleti, tekmovanja, taborjenja itd.)- Občinska gasilska zveza je zaprosila za dotacijo v znesku 298.000 in sicer 75.500 za materialne izdatke, za popravilo gasilskih domov 85.000, za nabavo motornih brizgaln 95.000 in za nabavo ostale gasil-ske opreme 42.500. Izvršni odbor kulturne skupnosti Ljubljana je poslal predlog, da naj občina Šiška financira načrt občinskega sveta ZKPO v višini 75.170, nadalje, da naj nameni za vzdrževanje dvoran in kulturnih domov 124.474 (upoštevano v poglavju 12 — krajevne skupnosti) ter za dejavnost kulturno-prosvetnih društev v občini 371.284. Občinska zveza za telesno kulturo je zaprosila za dotacijo v vi-šini 1,630.000 in sicer za nagrajevanje in izobraževanje strokovnih kadrov 340.000, za dejavnost občinske zveze 200.000, za dejavnost društev, klubov, za tekmovanja in tečaje 730.000, za redno vzdrževa-nje objektov 330.000 ter za družbena priznanja 30.000. Po predlogu izvršnega odbora skupnosti slovenskih občin naj bi se prispevek za financiranje te skupnosti povečal od 0,25% na 0,45 % od narodnega dohodka. O tem predlogu se skupščina skupnosti še ni odločila, zato je planirana dotacija po prvotni stopnji v višini 34.000. Glasilo SZDL Javna tribuna je za leto 1973 programirala izdajo 10 številk. Strožki za izdajo ene številke znašajo okoli 33.700, torej naj bi skupni stroški znašali 337.000. Zaprosila je za dotacijo v višini 289.000, razlika namreč predstavlja prenešena sredstva in lastne do-hodke. Turistična društva naj bi prejela 30 n/o obvezne turistične takse na območju občine, medtem ko 70 "¦'„ teh taks prejme medobčinski sklad za pospeševanje turizma. V kolikor bo osvojen predlog občin-ske skupščine Siška, da bi ta sklad prejemal le 50 % turistične takse, se bo dotacija iturističnim društvom povečala. Za vsakoletno prireditev po poteh partizanske Ljubljane, ki jo organizira mestni odbor ZZB NOV naj bi tudi letos občinski pro-račun prispeval 20.000. Zvezi organizacij za tehnično kulturo naj bi za delovanje klu-bov ljudske tehnike na območju Šiška namenili 50.000. Zveza je sicer zaprosila za dotacijo 150.000, s katero bi se ji vključno z last-nimi dohodki omogočila izpolnitev programa za leto 1973, ki vse-buje: za opremo delavnic in laboratorijev 89.000, za tečaje, semi-narje, predavanja 62.000, za tekmovanja, prireditve in razstave 40.000 in participacijo za skupne akcije v okviru Ljubljane 20.000. Mestni gasilski Sklad prejema dohodke iz dela zavarovalnih pre-mij, ki se stekajo v občinski proračun in so namenjena za financi-ranje gasilske brigade. V predlogu proračuna niso zajeti zahtevki za dotacije: Zvezi gluhih Slovenije 26.211, Zvezi slepih Slovenije 22.200, Zvezi civilnih žrtev vojne 20.000, Hortikulturnemu društvu — gobarska družina 20.000, Medobčinski konferenci invalidskih oseb 6.500, Mestnemu odboru zveze prijateljev mladine za posvetovalnico za odrasle 30.000, Aeroklubu Stanko Bloudek 70.000, Društvu invalidov Ljubljana— Šiška 50.775, Društvu za mišično-živčna obolenja 11.000 din. 14 — Negospodarske investicije Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Sofinanciranje adaptacije Pedagoške gimnazije Projektna dokumentacija doma ostarelih v Šiški Oprema in stanovanja za milico Anuitete in adaptacija doma Srednji vrh Sofinanciranje počitniškega doma Banjole Sofinanciranje gradnje sodnega poslopja Sofinanciranje skakalnice v Mostecu Dotacija posebnemu računu za gradnjo šol, domov in VVZ Dotacija skladu za gradnjo šol in VVZ pri TIS Ljubljana Anuitete za šolstvo in otroško varstvo Anuitete — ostale Stroški posojil Ostali enkratni porabniki Skupaj negospodarske investicije Skladu za nakup stavbnih zemljišč 34.660 35.000 98,1 — 500.000 — 1,000.000 1,000.000 100,0 300.000 200.000 66,7 — 270.000 — 248.800 249.000 100,1 260.000 150.000 57,7 4,667.000 7,000.000 150,0 — 100.000 — 4,896.709 4,701.000 96,0 246.137 293.000 119,0 72.160 300.000 415,7 3,481.538 — — 15,207.004 14,798.000 97,3 1,105.720 1,335.000 120,7 Skupaj 14 — 16,312.724 16,133.000 98,9 ^ Po sporazumu z občino Ljubljana-Center iz leta 1968 sofinancira naša občina adaptacijo pedagoške gimnazije. Letni obrok znaša 34.660. Za projektno dokumentacijo doma ostarelih je v proračnun pred-videno 500.000. Lokacija za ta dom je že predvidena v soseski 6, za financiranje gradnje doma pa bi dobili soudeležbo v višini 80% iz sredstev stanovanjskega prispevka upokojencev. Postaja milice šiška je zaprosila, da bi občinski proračun finan-ciral nakup enega trosobnega in štirih dvosobnih stanovanj za de-lavce milice v znesku 1,350.000, za opremo bivalnih. prostorov 14 ka-detov 160.000, za gradnjo garaže postaje Šentvid 30.000 in za nakup 8 prenosnih UHF postaj 96.000, skupaj 1,636.000. Poleg tega pa obsto-ja obveznost za nakup trosobnega stanovanja po pogodbi iz lanske-ga leta v znesku 291.400. Skupni zahtevek postaje milice torei znaša 1,927.400. Za nakup doma na Srednjem vrhu zapade letos zadnja anuiteta v znesku 100.000, za nadaljevanje adaptacij pa društvo prijateljev mladine predlaga za letos še 200.000. Počitniška skupnost ZZB NOV Ljubljana namerava svoj počit-niški dom v Banjolah povečati za 35 do 40 ležišč. Po predračunu bi ta gradnja znašala 1,200.000, pri čemer naj bi občina Šiška bila ude-ležena s 270.000. Po pogodbi iz leta 1969 zapade letos zadnji obrok pri sofinanci-ranju gradnje sodnega poslopja y znesku 248.000. Društvo za telesno kulturo Ilirija je obvestilo, da so mu pri in-vesticiji gradnje skakalnice v Mostecu ostale neporavnane obvezno-sti raznim dobaviteljem v znesku 176.687 in prosi za prispevek v vi-šini 150.000. Posebni račun za financiranje graditve šol, domov in VVZ bi za leto 1973 potreboval 18,018.176 in sicer: za delež občine k samo-prispevku pri gradnji vrtca Andersen III, osnovne šole na Brodu, telovadnice v Preski ter vzgojne posvetovalnice 6,942.146, nadalje za zunanjo ureditev pri imenovanih investicijah 3,500.000, za lpkacijsko dokumentacijo, pridobitev zemljišča 1,200.000, torej skupaj za nove investicije 11,642.146. Za odplačilo najetih posojil za stare investicije je potrebnih 1,776.000, za drobni inventar za VVZ »Kurirček« 300.000, za stroške najnujnejših popravil na obstoječih osnovnošolskih ob-jektih in VVZ 3,800.000 ter za operativno rezervo 500.000. Za poslovanje sklada za gradnjo šol in VVZ pri TIS Ljubljana je potrebno, da tudi občina Šiška zagotovi okoli 100.000. V odloku o samoprispevku iz katerega se financira gradnja šol in VVZ je določeno, da poslovanje sklada financirajo občinske skupščine. Taka dotacija lani ni bila potrebna, ker so sredstva dodeljena s strani občine v letu 1971 zadoščala za poslovanje sklada tudi v letu 1972. Sredstva za odplačila anuitet in za stroške posojil ugotovljena na podlagi amortizacijskih načrtov in izračuna interkalarnih obresti. Skladu za nakup stavbnih zemljišč se dodeljujejo sredstva na podlagi odloka o proračunu v določenem odstotku od zbranega dav-ka od jirometa nepremičnin. V osnutku proračuna pa niso upoštevani naslednji zahtevki: Vzgojni zavod Janeza Levca, ki je zaprosil 60.000 kot udeležbo občine pri adaptaciji in nabavi opreme, predlog sveta za prosveto in kultu-ro za adaptacije kulturno-prosvetnih domov 1,000.000 (sredstva za najnujnejše adaptacije so predvidona v dotacijah krajevnim skup-nostim), predlog občinske konference ZMS za adaptacijo mladinske-ga kluba v Medvodah, predlog KS Gunclje—Male Vižmarje za adap-tacijo zadružnega doma 200.000, predlog KS Zg. Šiška za adaptacijo doma Svobode 50.000, predlog KS Bukovica za adaptacijo doma 110.000, predlog gasilskega društva Gameljne za popravilo doma 90.000, predlog Doma na Bokalcah za sofinanciranje adaptacije doma 240.000, predlog Doma počitka Ljubljana—Tabor za sofinanciranje prizidave 383.000 in predlog oddelka za družbene službe za stanova-nja upokojenih invalidov 330.000. 15 — Gospodarske investicije Realizacija 1972 ' Plan 1973 Indeks Dotacija skladu za ceste Sklad za komunalne investicije mesta Ljubljane 5,381.000 3,000.000 3,000.000 55,8 Skupaj 15 1,657.130 2,477.000 149,5 Anuitete 7,038.130 8,477.000 120,4 Dotacija skladu za ceste se za leto 1973 bistveno znižuje glede na omejitev proračunske potrošnje in glede na obveznost, ki jo ima občina do sklada za komunalne investicije mesta Ljubljane. Ta sklad je namreč lani odobril namensko brezobrestno posojilo za dobo enega leta za stroške priprave zemljišča (odkup zgradb iin nadomest-na stanovanja) za gradnjo podvoza na Drenikovi cesti. Anuitete so letos planirane v višjem znesku, ker se bodo letos že začeli odpla-čevati krediti za Tacensko cesto. V predlogu nista upoštevana: zahtevek KS Bukovica za ureditev struge Gameljščice 500.000 in zahtevek KS Vižmarje—Brod za na-peljavo vodovoda 350.000. -.- ¦ 16 — Gospodarski posegi Reajjzacija Plan Tndpk«; »72 1973 indeks Vzdrževanje cest, ki so v pristojnosti občine: ¦ — redno vzdrževanje lokalnih in nekategoriziranih cest ter mestnih ulic 3,599.439 2,750.000 76,4 — zimska služba na izven mestnem območju 413.918 250.000 60,4 Veterinarska postaja Posavje 4.000 4.000 100,0 Sklad za pospeševanje kmetijstva ^ ¦ 380.500 395.000 60,4 Ostali porabniki "' ""' 350.342 Skupaj 16 4,748.199 3,399.000 71,6 Oddelek za gradbene in komunalne zadeve je predlagal, da se za redno vzdrževanje cest in ulic zagotovi 3,800.000, za zimsko službo 400.000 in za nadaljevanje rekonstrukcije ceste Trnovec—Topol 300.000, skupaj torej 4,500.000. Po pogodbi z Veterinarsko postajo je občina le-to pooblastiia, da opravlja veterinarsko-higiensko službo na območju Šiške za kar zahteva 4.500. Sklad za pospeševanje kme-tijstva prejema po proračunskem odloku del sredstev zbranih iz na-slova prispevkov oziroma davkov iz kmetijstva. V predlogu za leto 1973 ni upoštevan zahtevek komunalnega pod-jetja Rast za revizijo elaborata gozdno gospodarskega načrta v višini 140.000. Stroški za izdelavo tega elaborata bodo po predračunu zna-šali 250.000, in sicer za 1973. leto 140.000, za 1974. leto pa 110.000. Na podlagi zakona c gozdovih je namreč dolžna delovna organizacija, ki gospodari z gozdovi opraviti vsakih 10 let revizijo obstoječega gospodarskega načrta. V letu 1973 zapade ta desetletni rok pri gozd-no-gospodarski enoti Glince. Ker pa ima podjetje Rast minimalne dohodke od teh gozdov, je zaprosilo občino za dotacijo. 17 — Obveznosti iz preteklih let Realizacija Plan Tndpk«; 1972 1973 lndeks Obveznosti iz leta 1971 77.273 — Skupaj 17 77.273 — Obveznosti iz preteklih let v planu niso prikazane, ker jih ni. 18 — Rezervni sklad Realizacija Plan TnH^t« 1972 1973 Indeks 1 % odvod proračunskih dohodkov 557.560 557.000 99,9 Skupaj 557.560 557.000 99,9 Po zveznem zakonu o rezervnih skladih morajo družbenopolitič-ne skupnosti odvajati 1 % vseh proračunskih dohodkov tekočega leta, razen tistih, ki se v celoti prenašajo drugim uporabnikom. 19 — Nerazporejeni dohodki Realizacija 1972 Plan 1973 Indeks Nerazporejeni dohodki za nepredvidene in premalo predvidene potrebe Izločitev v posebno proračunsko rezefvo 260.000 2,168.957 Skupaj 19 2,168.957 260.000 12,0 Za nepredvidene in premalo predvidene potrebe, ki jih med letom odobrava svet za družbeni plan in finance je planiranih le 260.000, medtem ko je bilo lani za take namene planirano 1,145.000, zato bo letos potrebna še večja zaostritev pri naknadnih prosilcih. Posebna rezerva pa je bila izločena v skladu s proračunskim od-lokom na poseben račun za investicije v gospodarstvu, kakor je to razvidno iz finančnega načrta tega računa. Skupni zahtevki posameznih uporabnikov proračunskih sredstev so znašali 88,334.000, kar je za 54,1 % več kot znaša dogovorjena skup-na potrošnja za leto 1973. Zahtevke uporabnikov so obravnavali posamezni pristojni sveti občinske skupščine. Na seji sveta za družbeni plan in finance dne 25. januarja letos, ki je bil razširjen s člani predsedstva občinske skupščine, predsedniki pristojnih svetov in upravnih odborov skla-dov in predstavniki družbeno-politionih organizacij je bil sprejet predlog potrošnje kot smo ga spredaj navedli. Izvršni odbor občinsike konference SZDL Ljubljana-Šiška je na razširjeni seji dne 5. febraarja 1973 razpravljal o usklajenem pred-logu plana proračunske potrošnje v občini Ljubljana-Šiška za lelo 1973. K temu predlogu je izvršni odbor sprejel naslednjo oceno, mne-nja in predloge: 1. Predlog kot celota predvideva izredno ostro omejitev vseh oblik proračunske potrošnje v letu 1973, saj predvideva skladno z že sprejetimi stališči občinske skupščine skupne izdatke na ravni reali-zacije v letu 1972. Izvršni odbor podpira tako globalno opredelitev. 2. Ker še ni znan celotni sistem proračunskih dohodkov za leto 1973 ni možna ocena, ali je predJog skladen tudi z gibanjem družbe-nega proizvoda in drugimi gibanji v letu 1973. Končna ocena bo mož-na, ko bodo znani proračunski dohodki (morebitna sprememba vi-rov proračunskih sredstev glede na predvidene spremembe v obdav-čitvi osebnega dohodka in dohodka gospodarskih organizacij) in ko bodo znani tudi dohodki in izdatki vseh samoupravnih skupnosti ter razmejitev dohodkov in proračunskih izdatkov med občinami in skupščino mesta Ljubljana. 3. Pri postavljeni globalni orientaciji, ki jo predstavlja obravna-vani predlog plana proračunske potrošnje, predlagamo, da se ne gle-de na spremembe, ki bodo nastale do sprejema dokončnega prora-čuna, sprejme načelno stališče, da se v končnem. proračunu postav-Ijene postavke proračunskih izdatkov ne morejo prekoračiti, ne gle-de na morebitno višjo realizacijo proračunskih dohodkov, oziroma, da se že vnaprej opredelijo dejavnosti oziroma izdatki, ki se ob mo-rebitnem presežku dohodkov proračuna lahko povečajo z rebalansom proračuna. 4. Podrobnejši pregled kaže, da nekateri uporabniiki sredstev ob-činskega proračuna pri sestavi svojih zahtevkov za leto 1973 niso upoštevali (ali vsaj ne dovolj) sprejetih političnih stališč za stabili-zacijo gospodarstva in splošne ter skupne potrošnje. Posamezni za-htevki so tudi za več kot 300% višji od realizacije v Ietu 1972. Taki povišani zahtevki so postavljeni predvsem v naslednjih dejavnostih oziroma skupinah: — kulturno-prosvetna dejavnost, — komunalna dejavnost, — dejavnost krajevnih skupnosti, — dejavnost družbeno-političnih organizacij in društev, — negospodarske investicije. Zahtevki v naštetih dejavnostih so tudi povzročili, da so skupni zahtevki za proračunsko potrošnjo za 55 % višji kot realizacija v letu 1972. Izvršni odbor občinske konference SZDL predlaga občinski skup-ščini oziroma pristojnim svetom, da zahtevke posebej analizirajo z gledišča: — ali so tako povišani zahtevki posledica prenizkega financiranja v preteklih obdobjih oziroma posledica nesorazmernega zaostajanja prizadetih dejavnosti oziroma organizacij za splošnim razvojem v občini, — ali pa posledica pomanjkanja politične odgovornosti sestav-ljavcev zahtevkov v odnosu do sprejetih političnih stališč o stabili-zaciji. Če je vzrok v zaostajainju smo mnenja, da je potrebno v okviru danih sredstev take dejavnosti v letu 1973 podpreti z višjimi sred-stvi, ne glede na skupno mejo prekoračitve lanske realizacije, ker zaostajanja prav tako povzročajo kritiko občanov, kot neupravičene socialne razlike. Če pa je vzrok v pomanjkanju politične odgovorno-sti pa bo izvršni odbor občinske konference SZDL skupaj s komite-jem občinske konference ZK sprožil ustrezne razgovore z odgovor-nimi v prizadetih organih oziroma organizacijah ne glede na to, kak-šna bo odločitev občinske skupščine glede višine sredstev iz prora-čuna. 5. Posebno podrobnejše mnenje dajemo k naslednjim postavkam proračuna: 04 — Socialno skrbstvo: *¦ Čeprav je v predlogu upoštevano načelo, da ima to področje pri financiranju dejavnosti, enako kot izobraževanje politično utemelje-no prednost, meni izvršni odbor, da je tudi na tem področju potreb-no pospešeno uveljaviti diferencirani prispevek glede na premoženj-sko stanje in dohodek družine. 07 — Delo državnih organov: Predlog ostaja praktično na lanski realizaciji. Predvideva sicer določena sredstva za nova delovna mesta, vendar na škodo sredstev za opremo. Izvršni odbor meni, da so pred občinske strokovne služ-be v letu 1973 postavljene tako zahtevne naloge, da si bo potrebno prizadevati doseči ne le določeno povečanje števila delavcev, temveč tudi izboljšanje kvalifikacijske stirukture, poleg tega pa tudi pospe-•šeno uvajanje sodobnih sredstev za delo upravnih služb. Ob tem predlagamo, da se proučijo možnosti skupnih naložb vseh ljubljan-skih občin v sodobno tehnično opremo in lehnične pripomočke za strokovne službe. 14 — Negospodarske investicije: ; ' - Čeprav je prav na lem področju potrebno y prizadevanjih za stabilizacijo največje varčevanje, opozarjamo, da je potrebno poseb-no pozorno proučiti obveznosti občinske skupščine do sklada za iz-gradnjo šol in vzgojno-varstvenih zavodov. Zahtevek sklada je res izredno povišan. Ob njegovi oceni pa je potrebno upoštevati, da so občinske skupščine z odlokom o uvedbi samopriapevka prevzele na sebe obveznost, da bodo iz svojih proračunskih sredstev vsako leto posebej zagotovile sredstva za realizacijo z referendumom sprejetega programa za vsako leto. Program izgradnje šol in vzgojno-varstyenih zavodov je po finančni plati bil z odlokom postavljen na bazi cen za gradnjo takih objektov v sredini leta 1971. Gradbeni stroški pa hitreje naraščajo kot rastejo osebni dohodki, zato sredstva iz samo-prispevka zaostajajo za vsakoletnimi potrebami. Če občinski prora-čuni ne bodo zagotovili manjkajočih sredstev (poleg svojih rednih obvez), bo potrebno zmanjšati obseg gradenj in program ne bo iz-vršen v petih oziroma šestih letih. V zvezi s tem problemom je po-trebno soočiti materialne možnosti občin in politično klimo, ki bo nastala med občani. • ¦ . ¦ • : .