Polemika.Poziv v pokoj! Dopis, ki odobrava češki vzorec je aapravil mnogo hude krvi. Proti dopisu smo prejeli mnogo doigih porooil, ki se vsa izjavljajo proti takemu postopanju pri aas. Preveč bi obremeniii list, če bi priaesli vsa poročila popolna. iz vseh poročil posaemamo torej saiao oae odstavke, ki aavajajo gole argumente proti eaakeam postopaaju pri aas. Vse koaieatarje izpuščamo, ker se aam zde aepotrebni ia ker govore navajaaa dejstva dovelj jasao za vsakogar. Glas starejšia je sledeč: Delijo se v tri dele, in sicer: 1. Take, ki že komaj čakajo aa upokojitev, ker so jo zaslužili ia so potrebai pocitka, ali pa aiinajo več veseija do staau radi slabih izkušenj. 2. Sq taki, ki so že potrebai več aii maaj počitka, pa jih veže še ta ali oni obzir aa šolo ali svojce. Boriii so se vse svoje žive dai s pomanjkaajeai, stanje se jim je sedaj aekoliko izboljšalo in bi še nekaj časa delali radi pomaajkaaja uciteijstva. 3. So oai, mogoče še čili, ki so delali vse svoje življenje za iiarod, služijo radevoljno iz ljubezai do pokaca in ailadiae, vesele se sadu, ki ga vidijo sedaj dozorevati ia hočejo po svojili močeh pomagati narodai šoli aa aoge; darovati hočejo pokiicu, mladini in domoviai še svoje poslednje moči. Na ta mesta naj pridejo čeravao saaio posredno, tretjeletniki. Priraerjajte ->zrelega« z aezrelim in nerodnim začetaikom, ki lovi ia hlasta za izrazi, ter gleda aa uro, kedaj ga bode rešil zvoaec! btarejšita pa je daa ia vsaka ura prekratka. Kdo je zrel za pokoj? — Star sem 60 let, služim 4.2 let, sem nameščen na petrazrednici in sem kot šol. voditelj poučeval med vojao tri leta v 5. razredu. Med tem seai mnogo tedaov supliral tovarišavojaka v 4. ia obolelo tovarišico po aekaj ur na teden v 1. razredu. Med vojno sein dodal 5000 K od svojega, od ust pritrganega prihraaka (zavarovalnino) za vzgojo ia druge potrebščine otrok. Sedaj z vsemi dokladami životarim, kakor pač životari tovariš, ki mora vsak dan aasititi šest želodcev ia šesterim osebam skrbeti za obleko ia obutev. . Ako stopim sedaj v pokoj, izgubim stanovanje, veliki vrt in vojao-draginjska doklada se mi izdatno zaiiža. Učiteljev primanjkuje. Prekmurje, slov. Koroško, druge obmejne šole, šole po mestih, vse to zahteva dobrega nadomestka za odstavljeae. Slišimo tudi, da pojde precej tovarišev v Srbijo. Prlekija se bo izpraznila, petrazrednice se bodo skrčile v tri- celo v dvorazredaice radi Prekmurja. Na nekateria šolah je še danes koaiaj po eaa učaa oseba; so celo šole brez učiteljev. Vsepovsod je veliko pomaajkaaje, katero liočejo oaiejiti celo s cietjeletaiki, z aapol izvezbaraai aiaterijaloia. Vabijo k učiteljstvu giamazijce, realce — itd. da zaiaaše vrzeli. To so stvarai ia vpostevaaja vredai razlogi, ki jih aavajajo oni, ki se ae stnajajo z aiaeajeai dopisinika. Fristaviti aiorarao le še toliko, da vladajo v Cehosiovaski republiki drugačae razmeie kakor pri aas. Tara je učiteljstva uovolj ai laiiko lzvajajo koasekveace v teai pogledu, ker šolstvo ia aarodna stvar pri tein ae trpi. /.a sloveaski aarcxl in za aase raziaeie bi pa poaieailo izvajaaje takega odloka obCutea udarec narodaemu šolstvu. bamo na bivšeai Kraajskeai bi prišlo po taki odredbi 96 učaiii oseb v poštev, vsega vkup pa gotovo okrog 300. Kje aaj vzameaio aadomestilo za to? To je iiiajstvarae.ši razlog, iz katerega upokojitve ai priporočati. lzogaiti se pa ae moremo tudi razlogu, ki ga aavajajo aekateri dopisaiki tov. kot vzrok, da ae gredo v pokoj aamrec: ker imajo potem maajše dragkijske doklade. To je vprašaaje s katerim so se amogo pečali že aaši vpokojeai tovariši. Za aje je to vprašanje važao, ker direktao trpe zaradi take določbe. Ni pa aasla njih zahteva po izeaačeaju ia izboljsanju piavega odmeva v javnosti, ker si vsakdo misli, da je še daleč do vpokojitve ia vsled tega ne polaga prave važaosti aa pokojaiaske določbe ia cdredbe zakoaov. Pač pa občuti že to socijalao krivičao določbo ia odmero oai, ki stoji aa pragu v pokoj. Opozoriti smo morali posebej aa to vprašanje, Ln moramo povdarjati, da pokojainske določbe aiso le zadeva nasiii vpokojeacev, temveč so tudi za aas eaako važaa vprašanja dokler smo aktivni. Naše stališčc je, da učitelji, ki gredo v pokoj ae prenehajo s tem biti aaši stanovski tovariši in se imamo za njih težaje eaako potezati kakor za one pri katerih smo direktao že sedaj prizadeti. Tembolj vidimo upravičeaost tega v gori navedenih razlogih. Posebao pa moraaio gledati, da v aovih določilih zakona odpravimo te nedostatke. S tem smo* dali pravico do besecle vsem strankam vseh nazirainj ia predlagamo o tem vprašanju — konec debate.