Bo Colorjev obrat obnovljen? Pogorišče Colorjevega obrata sinteze še vedno grozeče štrli v nebo in opozarja na katastrofalno nesrečo, ki se je zgodila sredi Medvod pred dobrim mesecem. Vsi in povsod v teh dneh opozarjajo na izjemno veliko nesrcčo, lc malokdo pa pristavi, da je bilo v tem požaru pravzaprav prav toliko sreče kot nesreče. Če bi se požar razširil in bi zagorele cisterne polne vnetljivih snovi, verjetno Med-vod danes ne bi bilo več, ali pa vsaj ne bi bile več podobne same sebi. Že pred desetletjem je nekdanji direktor Colorja dejal približno takole: »Požarno varnost imamo v tovarni zelo dobro urejeno in vsak začetni požar lahko zatremo v dveh minutah! Če pa nam slučajno to ne bi uspclo, potem ne vem kakšne bi bile posledice!« Zapisan komentar nekdanjega dircktorja Colorja ilustrira dejstvo, da so se v Colorju zavedali, da nesreča ni izključena. In navsezadnje to, da morajo biti pri morebitnem obnavljanju obrata zelo zelo previdni. Vprašali smo najodgovornejše v Color, kdaj in kako nameravajo jinirati obrat, saj je )e-ta pravzaprav srce tovarne. Direktor Colorja nam je povedal, da se obratu nc nameravajo odpovedati, še več, želijo ga obnoviti kar najhitrejc. Kcr nameravajo obrat obnoviti, naše opozorilo v začctku besedila, seveda ni odveč. Tudi v tovarni se zavcdajo, da z obnavljanjem obrata ne smejo in seveda tudi ne morejo hiteti, čeprav ga nadvse potrebujejo. Kot so nam povcdali, so razpisali postopek za obnavljanje in na osnovi tega zbirajo ponudbe tako za gradbeni del kot za dobavo opreme. Na osnovi zbranih ponudb pa se bodo odločili, kako in kdaj bodo začeli z obnavljanjem. Za sedaj jim ni znana niti končna ocena škode, prav tako pa še niso zaključili postopkov z Zavarovalnico. Obrat je bil seveda zavarovan in upravičeno pričakujejo, da jim bo zavarovalnica povrnila nastalo škodo. Nedvomno pa bodo sredstva za povzročeno škodo pre-majhna, da bi s tem lahko zaključili obnavljanje. Na odločitev kakšen obrat bodo imcli v prihodnje pa bo poleg cenc in dobavnih rokov, vplival šc tehnološki postopek, ki mora biti najsodobnejši. Končna odločitev pa bo od vsega najbolj odvisna od ekološke varnosti. Vodstvo tovarne je kmalu po požaru obljubilo, da bodo krajevne skupnosti sodelovalc pri raorcbitnera obnavljanju obrata, seveda v tistem delu, ki se nanaša na ekološko varnost. V predvolilnih bojih je pogorcli obrat sinieze v Colorju pogosto predmct razprav in marsikdo si je že doslej »opekel« jezik, ko je preveč vneto zagovarjal Color in drugo tehnološko nevarno industrijo. Na rob komentarju v zvezi z obnavljanjem Colorjevega obrata sintczc pa jc treba glcde Medvod in ekološke nevarnosti v kraju pristaviti, da ta tovarna ni cdina, ki ogroža kakovost življenja. Vse bolj v ospredjc so postavljcnc zahtevc, da se čimhitreje sanirajo podtalnicc na sorškem polju, tako da bodo odpravljene na črno zgrajcne avtomehanične dclavnicc, ki zlivajo naftne derivate v tla in črna odlagališča materiala v nekdanjc gramoznice. Reka Sora je čcdalic bolj podobna slabi krvi, mcdvoška kanaiizacija pa je sama sebi v namen, da niti nc govorimo o ncznosnem hrupu in smradu, ki ga pov/roča vsc vcčji avtomobilski promct skozi ta kraj. Ob vsem tcm jf za Colorjcv obrat vsaj vidcti rcšitcv, medtcm ko za druge omcniene probleme ni videti konca. Brane Praznik