Stalnost in disciplinski postopek Ako se hočemo dbtakniti vprašanja učiteljske stalnosti, se moramo istočasno pomuditi pri vprašanju našega disciplinsikega postopka. Prava učiteljska stalnost, skupno s sedanjim disciplinskim postopkom bi bila nemagoča. In ravno za učiteljski stan je stalnost tako nujno potrebna. Delokrog učiteljevega dela je zelo obsežen in poleg tega silno delikateTi. Ako hoče doseči s svo.jim delom uspehe, si mora učitelj znati pridobiti tudi zaupanje rriladine, zaupanje naroda. To pa ni lahko. Pridobiti zaupanje ene ali dveh oseb ne bi bilo težavno, toda pridobiti zaupanje večine prebivalstva svojega službenega kraja, to je problem, o ikaterem smo že mnogo razpravIjali. Ugbtovili smo, da je za dosego uspeha v tem pogledu nemogoče postavljati kake norme ali predpisovati šablone enotnega postopanja, vendar se je kot predpogoj postavilo temdjito spoznavanje okoliša. njega gospodarskih in socialnih razmer. Površne in pristranske informacije, ki nam jih lahko dajo drugi, nam ne morejo nuditi nikake garancije za uspehe, pač pa sme Tačunati na uspeh le oni ueitelj, ki je svoje delo započel takrat, ko je temeljito in natančno proučil krajevne razmere. In to ni delo enega dne, enega tedna ali meseca, marveč zahteva precejšnjo dobo imtenzivnega prizadevanja. Toda delo započeto po takih predpripravah bo rodilo vidne in trajne uspehe. In narod pričakuje uspehov od učiteljskega dela! Dobro se vsi zavedamo, da je v zakonu o narodnih šolah predvideno tudi učiteljevo delo med narodom, delo za narodno izobrazbo, delo za narodov gospodarski in socialni napredek, delo za dvig njegovega nacionalnega ponosa. Kako obsežno ie državni svetniki i-n sodniki. Učiteljska stalnosit, ki jo zahtevamo in ki nam je nujmo potrebna, ni mišljena tako, da bi bila premestitev nemogoča. Kljiib uvedbi stalnosti smejo, odnosno moTejo obstojati še tri vrste premestitev in sicer po prošnji, po potrebi službe in kazenska premestitev. Povsem razumljivo ie. da mora biti učiteljstvu dana možnost vla<