OD CELOVŠKE DO ČRNUŠKE CESTE Dogradili in odprti smo severni odsek ljubljanske obvoznice Po večletnih razgovorih smo leta 1974 spreje-li odlok o izgradnji desetletnega programa cest v LjuMjani. Do leta 1982 smo zgradili okoli 30 odstotkov sprejetega programa. Letos odpiramo nov od-sek severne obvoznice od Celovške do Črnuške ceste. Računamo, da bomo drugo leto severno obvoznico podaljšali še do Šmartinske ceste -do industrijskega, skladiščnega in prometnega centra Ljubljane. Prav je, da ocenimo sedaj uresničeni del de-setletnega programa in da pokažemo Ljubljani kdaj bomo končali pred leti sprejet program. Res je, da smo z gradnjo v zamudi, toda pri tem moramo smaokritično priznati, da smo ne glede na velike gospodarske težave, trajne po-dražitve in inflacijo v glavnem držali besedo ter obljubljeno - Ljubljani tudi zgradili. Gotovo je otvoritev severne mestne obvozni-ce naš novi mestni cestnoprometni uspeh. Tu odpadejo vse zunanje ter prikrite in neprikrite kritike, kar smo dali in kje stno porabili namen-sko zbrana sredstva. Občanom Ljubljane ne poklanjamo z otvori-tvijo novega odseka ceste besede, ampak daje-mo del širokopotezno zamišljenega objekta mestne obvoznice, ki bo v do sedaj izvršeni dolžini še bolj zboljšal prometne težave v mest-nem središču in v severnem primestju. Ko smo od leta 1974 dalje govorili, pisali in odpirali posamezne objekte iz obširnega deset-letnega programa, nismo računali, da bomo ob fizični realizaciji na terenu in pri financiranju naleteli na takšne nepredvidene težave, ki nas že nekaj let bistveno ovirajo pri izvedbi pro-grama. Z dograditvijo zahodne mestne obvoznice in sedaj še dela severne obvoznice sta Slovenija in Ljubljana zgradili istočasno tudi prvih osem ki-lometrov avto ceste »Ilirike«, od Vižmarij do Viča in osemdeset kilometrov avtoceste od Črnuč do Razdrtega, ki poteka v trasi »Sloveni-ke«. S tem novim, sicer kratkim odsekom avto-cestcajK) ponovno dokazali, kako tudi Sloven- ci, kljub težavam, zavestno in odgovorno dogra-jujemo slovenske in jugoslovanske avtoceste. Sedaj, ko smo se povezali s severno obvozni-co tja do Črnuč, bomo namenili vso potrebno skrb še severnemu odseku tja do Šmartinske ceste in južnemu odseku mestne obvoznice in avtoceste od Tržaške do Dolenjske ceste tja do Šmartinske ceste in Save. Pred tem pa bomo morali dograditi še Tržaško in Zaloško cesto, ker v sedanji izvedbi ne ustrezata potrebam prometa. Vse drugo, v desetletnem programu predvidene mestne ceste bomo stniselno dogra-jevali po prometnih potrebah, ko bomo na tere- nu ugotovili vpliv že zgrajenih odsekov mestne obvoznice na promet notranje mestne cestne mreže. Ne glede na velike težave, ki jih ima Ljublja-na, predvsem pa Republiška skupnost za ceste pri rednem zbiranju sredstev za desetletni pro-gram, pa moramo biti Ljubljančani zadovoljni z opravljenim delom, saj se prometne razmere v riestu z vsakim na novo zgrajenim odsekom mestne obvoznice bistveno izboljšujejo CIRIL STANIČ