Na podlagi temeljnih ciljev, nalog in obveznosti iz dogovora o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1976—1980 in ob upoštevanju ugotovitev iz analiz uresničevanja družbenega plana v letih 1976, 1977, 1978, ocene za 1979, skupnih usmeritev in ciljev družbenega plana Ljubljane, ter na podlagi 155. člena Statuta občine Ljubljana—Šiška in 92. člena Zakona o temeljih sistema družbenega planiranja in družbenem planu Jugoslavije, je Skupščina občine Ljubljana—Šiška na skupnem zasedanju z ločenim glasovanjem zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora dne 28. 1. 1980 SMERNICE za uresničevanje politike družbenega plana občine Ljubl jana - Šiška za obdobje 1976 - 80 v letu 1980 Uvod S tem smemicami delavci, delovni Ijudje in občani občine Ljubljana—Šiška opredeljujejo politiko, ukrepe in aktivnosti družbenega razvoja v letu 1980. Tako bodo delavci v samoupravnih organizacijah in skupnostih sprejeli svoje ukrepe za izvajanje dogovora o temeljih družbenega plana, družbenega plana občine in teh smernic s ciljem, da se zagotovi skladnejši razvoj Ljubljane in občineŠiška, kot njenega sestavnega dela. Skupščina občine Ljubljana—Šiška izpostavlja naslednje temelj-ne usmeritve pri uresničevanju ciljev in nalog v letu 1980: 1. Skladen družbeni razvoj, ki zagotavlja trajni proces uveljavljanja socialističnih samoupravnih družbenoekonomskih odnosov. V razvoju družbenoekonomskih odnosov moramo intenz wirati procese samoupravne organiziranosti združenega dela, samoupravnih interesnih skupnosti in krajevnih skupnosti s pospeševanjem vsebinskih sprememb, predvsem pa zavestneje, z več odgovornosti kot doslej izvajati vse samoupravne naloge, usmeritve in obveznosti. Dohodkovno povezovanje bomo izpeljali z večjo odgovornost-jo. To velja za povezovanje tako znotraj posameznih dejavnosti, med dejavnostmi materialne proizvodnje kot med materialno in nematerialno proizvodnjo. Dohodkovno povezovanje gospodarstva bomo v praksi uveljavili z načeli enotnega trga, ker bomo le tako postavili trdne temelje stabilnega gospodarstva za izhodsče v naslednje srednjeročno obdobje. 2. Nadaljnje spreminjanje družbenoekonomskih odnosov na področju gospodarjenja z denarjem neposredno v organizacijah zdniženega dela ter z zbranimi in združenimi sredstviv bankah bo eden od temeljnih pogojev za uspešno uresničevanja nalog, opredeljenih v srednjeročnih planih bank, zato bo pomembno vlogo pri združevanju dela in sredstev v letu 1980 imel tudi razviti bančni sistem. Kot organizator in svetovalec pri združevanju bodo banke pospeševale procese združevanja sredstev in dela neposredno med organizacijami združenega dela, prav tako tudiprocese posrednega združevanja preko bank. Ustrezno finančno organiziranost na tem področju bo združeno delo doseglo z nadaljnjim tehničnim in kadrovskim usposabljanjem delovnih skupnosti bank, prav tako tudi z ustanavljanjem internih bank ter posebnih finančnih služb povsod tam, kjer za to obstajajo možnosti. Združevanje sredstev in dela bo omogočilo racionalnejšo uporabo družbenih sredstev, večjo stopnjo samofinanciranja in zmanjševanja potreb po bančnih kreditih. 3. Na področju družbenega planiranja bomo nadaljevali z delom pri usklajevanju in sprejemanju srednjeročnega družbenega plana 1981— 1985, (občine, mesta, regije in republike), kakor tudi usklajevanju in sprejemanju dogovora o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981-1985. Hkrati pa bomo nadaljevali z delom na smernicah družbenega razvoja do leta 2000, ki bodo temeljile na realnih možnostih in usmeritvah razvoja do leta 2000občine, mesta, regije in republike, z vidika ekonomskega, socialnega in prostorskega razvoja. Z dokončanjem priprav planskih dokumentov srednjeročnega razvoja do leta 1985 in dolgoročnega razvoja do leta 2000 bo dana vsem samoupravnim organizacijam in skupnostim — nosilcem planiranja možnost, da v sistemu srečujočega se in kontinuiranega planiranja, ekonomskega, socialnega in prostorskega razvoja, opredelili temeljne cilje in interese svojega prihodnjega razvoja. Zato bo moralo še učinkcviteje in še aktivneje sodelovati v procesu planiranja in se angažirati za odpravo vseh še nerazrešenih dilem in pomanjkljivosti na tem področju. 4 Pri vseh odločitvah, ki jih bomo sprejemali v letu 1980, bomo dosledno upoštevali te smernice, smernice mesta Ljubljane, kakor tudi določila o republiški jn zvezni resoluciji o politiki družbenoekonomskega razvoja v I. 1980. I. GOSPODARSTVO Predvidevanja gospodarskega razvoja v letu 1980 temeljijo na oceni gospodarskih gibanj v letu 1979. Ob tem so že upoštevane ekonomske možnosti za povečanje proizvodnje v obstoječih in novih proizvodnih zmogljivosti, popraševanje na trgu, ocena izvoznih možnosti in racionalnejše izkorišč anje razpoložljivih kapacitet. Skromnejši cilj v doseganju realne rasti družbenega proizvoda kažejo, da bodo zaostreni pogoji gospodarjenja v 1979 tudi v gospodarstvu vplivali tudi na manjšo rast družbenega proizvoda. Predvidevamo, da se bodo globalni kazalci razvoja gospodarstva obč ine v letu 1980 gibali v naslednjih okvirih realne rasti: 1. realna rast družbenega proizvoda 4 2. realna stopnja rasti zaposlenosti 1,6 3. rast produktivnosti dela 2,4 4. povečan obseg industrijske proizvodnje 5 5. povečan obseg kmetijske proizvodnje 3 6. stopnja izvoza 6 7. stopnja uvoza 1 8. investicije v osnovna sredstva 5 9. delež produktivnosti v realnem družbenem proizvodu 60% 10. nominalna rast OD 25% počasneje od nominalne rasti dohodka 11. rast skupne porabe 16 12. rast splošnege porabe 16 Za dosledno izvajanje teh usmeritev bo potrebno tekom leta 1980 sprejeti nekatere ukrepe tekoče ekonomske politike, ki jih bo pripravil IS. Gospodarstvo občine bo z izvozom v celoti pokrivalo uvoz repromateriala in surovin, s presežki in združevanjem uvoznih pravic pa zagptavljalo uvoz investicijske opreme skladno s plani razširjene reprodukcije in modernizacij. Globalni kazalci razvoja občine temelje na splošni ekonomski orientaciji SR Slovenije v letu 1980. Ekonomski razvoj temelji na pogojih, ki jih predvideva Resolucija SRS o izvajanju družbenega plana za obdobje 1976-1980 v letu 1980, ki določa, da bo realni družbeni proizvod dosegel 4% ob 4 % povečanju fizičnega obsega proizvodnje-. V kmetijstvu bo ta rast 2—3%. Zaposlenost bo rasla po stopnji 2,5 ori čemer bo tdoseganje produktivnosti nekoliko nižje kot v letu 1979. Izvoz je načrtovan po stopnji 6 % s tem, da bo uvoz najmanj v višini 63% pokrit z izvozom. Osebni dohodki bodo rasli izpod rasti dohodka pri čemer bodo osebni dohodki v družbenopolitičnih organizacijah in upravnih organih DPS usklajeni z osebnimi dohodki v materialni proizvodnji, dočim se bo splošna in skupna poraba gibala v višini rasti realnega družbenega proizvoda. Investjcije v razširjeno reprodukcijo bodo podrejene republiški naravnanosti, ob čemer bo posebna skrb namenjena družbeni verifikaciji razvojnih projektov v organizacijah združenega dela, ki bodo z-agotavljali optimalno rast dohodka, izvozno usmerjenost ter naslanjanja- n a domače surov ine; Naloge, sprejete s srednjeročnim planom občine 1976—1980, bo treba v letu 1980 izvajati tako, da bomo: — ustvarjali predpogoje za prehod iz procesa dolgpročne ekstenzivne industrial izac ije v proces kvalitativne razvojne preobrazbe, — razreševali probleme preskrbe z naravnimi in surovinskimi viri ter energijo, z varovanjem okolja, da bomo ustvarili zadovoljive pogoje za nadaljnji razvoj, — preusmerili industrijo omejenih kapacitet v kapitalno intenzivno in tehnološko zahtevno proizvodnjo, — povečali delež trgovine na račun povečanja zunanjetrgovin-ske pnenjave, — uvajali politiko ustreznejšega sistema ekonomske stimulacije vseh* gospodarskih in družbenih dejavrnikov za boljše in produktivnejše delo, — uvajali ukrepe za zboljšanje racionalnosti poslovanja in dela ter za povečanje proizvodnje ter družbene akmmul aoije, — usmerjali novo zaposlovanje v tiste dejavnosti znotraj materialne proizvodnje, ki ustvarjajo visok dohodek na zaposlene-ga, močno pa omejevali zaposlovanje na režijskih delovnih mestih, A. Zaposlovanje Spričo omejitev, ki bodo nastale pri zaposlovanju z novo planirano stopnjo zaposlovanja 1,6, se bo število zaposlenih povečalo za okrog 600 novih delavcev. Vsako nadaljnje zaposlovanje nad to stopnjo bo možno le ob soglasju komiteja za družbeno planiranje. Iz stopnje zaposlovanja bodo izvzete: — osebe, ki se bodo zaposlile kot nadomestilo naravnega odliva iz zaposlitve (upokojitve, smrt) ter osebe, ki jih bo potrebno nadomestiti zaradi fluktuacije; — osebe, ki se bodo zaposlilev objektih družbenega standarda, ki bodo zgrajeni in aktivirani v I. 1980 iz sredstev samoprispevka I. ali II. oziroma iz sredstev občinskega proračuna v te namene; — osebe v OZD, ki se bodo zaposlile v objektih, ki bodo aktivirani v letu 1980 na podlagi načrtovanih investicij v srednjeročnem obdobju 1976—1980; — štipendisti, ki jih štipendiramo iz družbenih sredstev, oziroma štipendisti, ki prejemajo kadrovske štipendije in ki bi se v letu 1980 kot pripravniki vključili v združeno delo. B. Trgovina V skladu s srednjeročnim načrtom razvoja trgovine v občini za leto 1980 se izpostavljajo naslednje naloge: — pospeševanje graditve trgovin za osnovno preskrbo v novih soseskah in s tem nadoknaditi zamude iz preteklih let. Nosilci: Komiteza družbeno planiranje in družbenoekonomske odnose in Komisija za preskrbo in promet blaga. — spremljanje in sodelovanje pri ukrepih, ki zagotavljajo uresničevanje programa družbene prehrane NosilcL Komisija za preskrbo in promet blaga. — v trgovini na drobno izboljšati delovne pogoje delavcev in sočasno prilagajanje delovnega časa potrošniku Nosilci: Komisija za preskrbo in promet blaga. — nadaljevati akcijo za postavljanje kioskov za sadje, zelenjavo, galanterijo in živila za izpolnitev trgovske mreže na drobno Nosilci: Komisija za preskrbo in promet blaga — priprava vseh temeljnih dokumentov za nadaljevanje programa izgradnje ,,nakupovalnega centra" v Podutiku Nosilci: Komisija zapreskrbo in promet blaga. C. Turizem in gostinstvo Zadolžitve: 1. Ureditev Koseškega bajerja — izdelava minimalnega programa ureditvenih del kot začetno fazo programske ureditve po izdelanem idejnem načrtu v letu 1978 — formiranje odbora za ureditev Koseškega bajerja z večjimi pristojnostmi kot jih lahko ima programski odbor — pridobitev zemljišč — opredelitev plana ureditve ribnika (ne le prostorski del) — pridobitev vseh izvedbenih projektov — zagotovitev sredstev za pridobivanje zemljišča in vse izvedbeno-tehnične dokumentacije za ureditev ribnika inobjektov ob njem. Nosilci: Krajevna skupnost Kcseze, Odbor za ureditev Koseškega bajerja, Skupščina mesta Ljubljana, ZSMS. 2. Pohodna transverzaia po poteh spominskih obeležij NOB Za čimvečjo udeležbo delavcev, delovnih Ijudi in občanov po poteh spominskih obeležij bo: — izdana posebna knjižica: vodič — v sredstvih javnega obveščanja bomo večkrat objavili namen in opis poti — v vsakem času bomo zagotovili možnost žigosanja kontrolnih kartonov in v tej zvezi poenostavili izdajanje značk kot dokaz prehojene poti Nosilci: ZTKO, Krajevne skupnosti, Občinska organizacija ZB, Komite za družbeno planiranje in družbenoekonomske odnose 3. Pridobitev rekreacijskega centra ,,SORA" — izdelan po poseben minimalni program razvoja med nosilci bodoče rekreacije v tem centru, tj. KS MEDVODE, KOMPAS TOzD Motel Medno in Ribiška družina Medvode. tako da bo do 27. aprila 1980 rekreacijski prostor, ki je tudi mestnega pomena, usposobljen za izletniško—kopalno sezono. Nosilci: KS Medvode, Kompas, TOZD Motel Medno, Ribiška družina Medvode, Komisija za turizem in gostinstvo. 4. Ureditev rekreacijskega centra ob Zbiljskem jezeru Proces gradnje tega centra naj bi se odvijal v sodelovanju z mestom Ljubljana. Naša naloga bo, da bomo iskali lokacije za izgraditev novega gostinskega objekta. Nosilci: KS Medvode, KS Smlednik, TD Zbilje, TD Medvode, TD Smlednik, TD Dragočajna, Ribiška družina Medvode. 5. Kmečki turizem — v letu 1980 bomo razpisali pogoje za vključitev potencialnih kandidatov v kmečki turizem in — skrbeli, da se obstoječe oblike polkmečkega turizma ali vikend turizma prevesijo v popolno ponudbo kmečkega turizma. Nosilci: Kmetijska zadruga Medvode, Komite za družbeno planiranje in družbenoekonomske odnose. Komisija za turizem in gostinstvo. 6. Obratovalni čas gostinstva V letu 1980 bomo obratovalni čas gostinskih obratov zasebnega sektorja prilagodili potrebam delavcev, delovnih Ijudi in občanov tako, da bomo v času letne sezone zagotovili n&jrnanj polovično ponudbo lokalov, ob sobotah in nedeljah ter praznikih pa tudi, da bo odprtih čimveč gostinskih lokalov, V soglasju s krajevnimi skupnostmi bomo tudi določili pogoje ob katerih bodo posamezni lokali zaprti zaradi dopustov. NosilciC: Komite za družbeno planiranje in družbeno-ekonomske odnose, Krajevne skupnosti. D Malo gospodarstvo Razvoj malega gospodarstva v Šiški ne poteka v skladu z naglo rastjo potreb. S študijo o razvoju problematike naloga gospodarstva v Šiški, smo želeli opozoriti na nekatere probleme, ki pogojujejo zaostajanje v razvoju in nakazujejo možne smeri razvoja.Vendar je bil odziv KS in OZD na anketo tako skromen, da jo bo potrebno v letu 1980 ponoviti in na podlagi zbranih ocen in pripomb izdelati akcijski program iz katerega bodo izhajale usmeritve za to dejavnost ne samo za leto 1980, ampak tudi dlje. Planiranje razvoja malega gospodarstva bo zato potekalo v dveh smereh: — Planiranje proizvodnega dela malega gospodarstva bo povezano s planiranjem v OZD, zlasti na področju industrije in gradbeništva. — Planiranje razvoja storitvenega dela malega gospodarstva v KS bo izhajalo iz potreb KS, posebno pozornost pa bo potrebno nameniti za popolnitev že predhodno ugotovljenih potreb v KS. Organizacije združenega dela s področja storitvene obrti bodo nadaljevale z integracijskimi postopki s ciljem dviga kvalitetne snovi storitev in zadovoljevanje potreb občanov v KS s širjenjem dejavnosti in števila lokacij skladno s programom razvoja malega gospodarstva Nosilci navedenih nalog so: — vse krajevne skupnosti, samoupravne stanovanjske in komunalna skup., — organizacije združenega dela ter — obrtna združenja zasebnih delavcev v občini in KS. Večje možnosti delavcem na začasnem dela v tujini, da se s svojimi sredstvi in delom vključijo v združeno delo, predvsem v proizvodni sektor obrti, bodo dane s tem, da bo usklajevanje ponudbe in povpraševanja po tej obliki dela in sredstev, postala stalna oblika planiranja. E Kmetijstvo Splošno V letu 1980 bomo nadaljevali z razvojem kmetijstva in gozdarstva v okviru ciljev, ki smo si jih zadali s srednjeročnim planom 1976-1980. V kmetijstvu: - bo KMETIJSKA ZADRUGA MEDVODE še nadalje usposabljala kooperante ter pospešeno uveljavljala različne oblike združevanja zemije, dela in delovnih sredstev kmetov s kmetijsko zadrugo ali kmetov med seboj (strojne skupnosti, obdelovalne skupnosti). Z dohodkovnim povezovanjem kmetov s kmetijsko zadrugo bo vplivala na pridelovanje tako, da bo lahko uresničila nalogo povečanja govedorejske proizvodnje z intenziviranjem proizvodne krme in preprečevanjem klanja telet ter večjim pridelkom vrtnin in sadja z neposredno prodajo in predelavo. — KMETIJSKA ZEMLJISKA SKUPNOST se bo intenzivneje vključevala v reševanje zemljiško—pravnih zadev. Organizirala bo prevzem in obdelavo tistih zemljišč, na katerih lastniki opuščajo obdelavo. Angažirala se bo za hitrejšo zložbo zemljišč in za agromelioracije. Skupaj z VODNO SKUPNOSTJO SAVA-LJUB-LJANICA bo sodelovala pri urejanju in vzdiževanju odvodne mreže, — KMETIJSKA POSPEŠEVALNA SKUPNOST bp proučila gospodarski učinek združitve v zvezo s POSPEŠEVALNO SKUPNOSTJO UUBLJANA zaradi enotnega programa, ki bo spremljal ukrepe za povečanje tržnih viškov kmetijskih in živilskih pridelkov in izboljševanje tehnologije pri pridelovanju mleka, klavne živine in zelenjave, — z vsemi izvrševalci nalog na področju kmetijstva in gozdarstva bodo pripravljeni kmetijski prostorski plani, katere bomo sprejeM v letu 1980 in s katerimi bodo zaščitene najbolj rodne kmetijske površine v zaokroženih kompleksih in zaščitenih kmetijah. — kmetje bodo s pomočjo kreditov hranilno—kredi" in bank po nasvetih KMETIJSKE POSPEŠEVALNE .-, modernizirali kmetije in izboljševali agrotehnične ukrepe. Za živilsko industrijo: — KMETIJSKA ZADRUGA MEDVODE bo za potrebe HP KOLINSKA — tovarne polpripravljenih in pripravljenih obrokov organizirala pridelovanje vrtnin in sadja, s tem bi dolgoročno zagotovila odkup pridelkov svojih kmetijskih kooperantov, Preskrba z živili: — SAMOUPRAVNA INTERESNA SKUPNOST ZA PRE-SKRBO se bo še bolj angažirala za vnaprej načrtovano pridelovanje za kritje potreb občanov. — SKUPŠČINA OBČINE UUBUANA-ŠIŠKA in SKUPŠČI-NA MESTA UUBLJANE bosta v skladu z DRUŽBENIM DOGOVOROM O POSEBNIH BLAGOVNIH REZERVNIH ŽIVIL IN ŽIVILSKIH PROIZVODOV, združevali sredstva za vzdrževanje obstoječih posebnih blagovnih rezerv. Obveznost do srednjeročnega planskega obdobja 1981 — 1985: — vletu 1980 bo ena izmed glavnih nalogvseh nosilvev razvoja kmetijstva in gozdarstva v občini dokončna izdelava in sprejetje srednjeročnega plana kmetijstva in gozdarstva za obdobje 1981-1985. 1. Kmetijska zemljiška skupnost občine Ljubljana—Šiška Kmetijska zemljiška skupnost občine Ljubljana—Siška si bo v letu 1980 prizadevala uresničiti naslednje naloge: — sodelovati pri kmetijskih prostorsko ureditvenih operacijah s posebnim poudarkom na komasaciji v Pirničah in sprejemanju kmetijskega prostorskega plana. — z odkupljenimi zemljišči in zemljišči iz zemljiškega sklada pomagati pri oblikovanju večjih zemljiških kompleksov po sodobnih načelih združevanja sredstev in zemlje, — pristopiti k izdelavi karte razvojnih usmeritev kmetijstva kot priprav za dolgoročni družbeni plan občine, — opredeliti zemljišča za potrebe kmetijstva v skladu z 10. členom zakona o kmetijskih zemljiščih, — odkupiti ponudena kmetijska zemljišča, predvsem tista, ki ležijo v prvem območju in so trajno namenjene za kmetijstvo, — odkupiti kmetijska zemljišča od organizacij, ki po zakonu niso kmetijske, — sodelovati pri reševanju socialno ogroženih kmetij in pri postopku za pridobitev preživnine, — sodelovati s Skupnostjo za pospeševanje kmetijstva pri izvajanju njenih nalog ter mu v večji meri materialno pomagati. 2 Skupnost za pospeševanje kmetijstva in gozdarstva V skladu s temeljno usmeritvijo bo Skupnost za pospeševanje kmetijstva in gozdarstva v letu 1980 pospeševala razvoj kmetijstva z regresiranjem: — umetnega osemenjevanja govejih plemenic in nakup plemenjakov ter plemske živine, — obrestne mere za kredite, ki jih kmetje najemajo za modernizacijo proizvodnje, — nakupa semen strnih žit in semenskega krompirja, - umetnih gnojil, novogradnje in adaptacije hlevov na Tudi v letu 1980 bo KZ Medvode aktivno sodelovala s hribovitem območju občine, Kmetijsko zemljiško skupnostjo in Skupnostjo za pospeševanje - raznih drugih oblik za pospeševanje razvoja organiziranega in kmetijstva pri izvajanju hidro in agromelioracij, komasacij in drugih usmerjenega kmetijstva. agrarnih operacij. Skupnost za pospeševanje bo izvajala tudi druge naloge s z vkjučevanjem zadruge v ustrezne interesne skupnosti (za področja izobraževanja kmetov, štipendiranja strokovnih kadrov, preskrbo mesta Ljubljane) ter HP KOLINSKA - tovarna nabavo literature, organizacije tekmovanj s področja kmetijstva in polpripravljene hrane bo zagotovila programirano proizvodnjo ,,za druge, ki prispevajo k dvigu splošne ravni in modernizacije znanega kupca" na področju proizvodnje mleka, mesa, krompirja kmetijstva na vasi,, obenem pa bo sodelovala v akciji pri javni in drugih vrtnin. obravnavi kmetijskega prostorskega plana. V okviru svoje hranilno-kreditne službe bo skupno s Skupnostjo za pospeševanje kmetijstva nadaljevala z zagotavljanjem 3. Kmetijska zadruga Medvode finančnih sredstev za naložbe v modernizacijo kmetijske proizvodnje v skladu z dogovori med Kmetijsko živilsko razvojno Kmetijska zadruga Medvode se bo aktivno vključila v javno skupnostjo SR Slovenije in bančnimi inštitucijami. obravnavo za sprejetje prostorskega plana za potrebe kmetijstva in gozdarstva v občini Ljubljana—Šiška in na tej osnovi pristopila k izdelavi programov kmetijske proizvodnje. Kmetijska zadruga Medvode se bo po določilih Zakona o združevanju kmetov konstituirala v letu 1980 ter tako zadostila F. Gospodarjenje s prostorom v letu 1980 zahtevi iz Zakona o združenem delu. Nadaljevala bo s poglabljanjem družbenoekonomskih odnosov 1. Izdelani bodoosnovni razvojni prostorski dokumenti: na vasi z uvajanjem raznih oblik združevanja dela, sredstev in — generalni urbanistični načrt Ljubljane ter prostorski element zemlje, spodbujanjem k smotrni rabi kmetijskih zemljišč in družbenega plana za obdobje 1981 —1985, oblikovanju večjih kompleksov zemlje, vse s ciljem za večjo 2. Na področju prostorskega načrtovanja in urbanizma bomo socialno varnost kmetov in izboljšanje njihovega družbenoekonom- sledili veljavnim planskim zadolžitvam in novim usmeritvam: čuvali skega položaja. bomo kvalitetno kmetijsko zemljo, upoštevali policentrizem, Plan urbanistične dokumentacijo za leto 1980 Zap. št. Soseska vrsta dokumentacije dstum naročila rok izdelave I. za stanovanjskc \n pcssiovno grajnja 1. ŠS 1/1 »Urban« ZN jan.80 okt. 80 1a ŠS 1/2-1/4 Stara Šiška ZN maj. 80 dec 80 2 ŠS4/2 »NaJami« ZN jan. 80 okt. 80 3. ŠS 9 Koseze V. faza novelacija ZN jun.80 marec 81 4. ŠS 11 Stanežiče - iziočena obm. Dvor, Stanežiče ZN okt. 79 maj. 80 5. ŠS 11 Stanežiče - nova soseska 1. f. dispoz. načrt celote jan. 80 jul 80 2. f. ZN soseske avg. 80 marec. 81 6. ŠS 12 Podutik - zaiidalni otoki A !!. faza ZN jan. 80 dec. 80 7. šS 107/1 Šsntvid t. novelacija ZN dec. 79 sept. 80 8. ŠS 107 Poijane ZN jun. 79 marec 80 9. ŠS 108/1 Šantvid II. I. faza zazidalni preizkus okt. 79 jan. 80 ŠO 6, Šl 6 n. faza ZN feb 80 okt. 80 10. ŠS 109/1, 2, 3, Gunciie ZN okt. 73 jul. 80 II. ŠS 110/1, 2, 3 Vižrnarje nad klancem ZN okt. 79 sop. 80 12. ŠS 111/1, 2, 3 Vižmarje pod klancem ZN okt. 79 jul. 80 13. ŠS 112, 2, 3 Vižmarie-Brod ZN okt. 79 sept. 80 14. Mec 1,2,3 ^ecivcde-cenier ZN okt. 79 nov. 80 15. Mes 5 N^e.dvcje-Goričane ZN jan. 80 okt. 80 16. Mes 14 Medvode-Svf.tjo ZN jan. 80 okt. 80 17. Mes 7 A Mcdvods-Preska ZN okt. 79 jun. 80 18. Mos 19 Msdvode-Vcrje ZN dec. 79 sept. 80 19. "šO "f'/4 Tacii:-cy;i;er ZN nov. 79 sept. 80 L.j. TŠG kO1/5 Tacen ZN nov.79 avg. 80 21. TŠG 202/ic Gameijne ZN nov. 79 avg. 80 22. TŠG 202/1 a Gsmeljne ZN jan. 80 okt. 80 23. TŠG 202/4a Gameljne ZN jan. 80 okt. 80 24. Šl 2, ŠS 103 Litostroj ZN jan. 80 okt. 80 11. za industrijsko gradnjo 1. ŠP-2, ŠM- Industr. cona ob Kamniški progi ZN apr. 79 jun. 80 2. ŠP-3 Industrijska cona ISKRA, !MP ZN okt. 79 jul. 80 3. ŠP-6 Industrijska cona AGROSTROJ ZN dec. 79 dec. 80 4. ŠP] Industr. cona ISKRA - Przanj ZN jan. 80 jan. 81 5. ŠP-8 Industr. otok IMP - SKIP ZN apr. 79 jun. 8O 6. Mep 1,2 Industrijska cona Medvods-Goričane ZN jan. 79 dec. 80 Ul. za ekspksataci/o gra ncza 1 G-1 cramoznica Jep^ca ZN-programski del marec 80 marec 81 2. G-2 giamoznica Gameljne ZN marec 80 marec 81 VI. urbanistični načrti 1. novelacija urbanističnega načrta Medvod dec. 79 okt. 80 2. novelacija Mup - izven - mestno območje feb. 80 feb. 81 3. Polhograjski dolomiti I. faza: ambientaine obiikovaiske osnovne novelacijs urbanističnega načrta nov. 79 jul. 80 II. faza: novelacija urbanističnega načrta PD sep 80 jun 81 4. urbanistični načrt območja Vodice-Smlednik-Bukovica I. faza jan. 80 feb 81 znižali gostote in etažnosti na razumno mero. Zgradili bomo kompletne soseske po ZN, da se izognemo prepogostim novelacijam teh in drobitvam nalog in prenašanju zadolžitev iz leta v leto. 3. Ustanovili bomo SIS za gospodarjenje s stavbnimi zemljišči v občini. Pridobili bomo ZN tudi za področja, ki ne zagotavljajo večjih dobičkov urejevalcem prostora (sanacije starih naselij in podobno). V letu 1980 bomo ustanovili Komite za urbanizem in varstvo okolja v okviru vskladitve organizacije upravnih organov z določili zakona o državni upravi, 4. Na področju varstva okolja in kmetijstva bomo: - čuvali naravne znamenitosti kot so krajinski park Polhograjski Dolomiti, področje Šmarne gore in Rašice ter rekreacijski zeleni pas ob Savi. - potrdili kmetijski prostorski plan in si s tem omogočili strokovnejše odločitve glede izrabe površin, izdelali bomo operativne karte coningov kmetijskih zemljišč (topografske karte izvenmestnega območjav merilu 1:10.000) - organizirali bomo komasacijo v Pirničah - ohranili bomo kmetijske površine v okviru otokov ŠK 3 -Poljane, ŠK 5 Vižmarje, ŠK 6 Stanežiče, Šmartno-Gameljne ter površine v Vodicah in Škaručni. 5. Skupščina občine in Komunalna skupnost — enota za urejanje in pripravo stavbnih zemljišč načrtujeta pridobitev sledečih urbanističnih dokumentov: G. Komunalno gospodarstvo Poglabljanje samoupravne organiziranosti v Komunalni skupno-sti bo tudi v I. 1980 ena glavnih nalog, da tako še nadalje odpira možnosti usklajevanja potreb v okviru realnih možnosti in s tem pretoku pobud in predlogov iz delegatske baze. Ob tej usmeritvi bo v letu 1980 tekla reorganizacija samoupravne organiziranosti Komunalne skupnosti v cilju ustano vitve stavbno zemljiške skupnosti za gospodarjenje z zemljišči in ustanavljanja novih enot znotraj Komunalne skupnosti, Stanje in dosežena stopnja razvoja samoupravnih družbeno-ekonomskih odnosov na področju komunalnega gospodarstva daje že v letu 1979 izrazitejše pa bo to v letu 1980, potrebno osnovo za nadoknaditi zamujeno v komunalni izgradnji in s tem izboljšati komunalni standard v občini. Dejavnost komunalne skupnosti bo tudi v letu 1980 usmerjena v nadaljnje uveljavljanje funkcije samoupravnega povezovalca med uporabniki in izvajalci, ki so združeni v zborih izvajalcev in uporabnikov. Aktivno sodelovanje delegatov Komunalne skupnosti v organih upravljanja komunalnih organizacij posebnega družbene-ga pomena pomeni kvaliteto v zagotavljanju vplivanja interesov delovnih Ijudi in občanov ter združenega dela na delo teh organizacij. Vloga komunalnih delovnih organizacij bo morala v nadalje biti v funkciji gospodarjenja in vzdrževanja komunalnih objektov in manj tudi monopolnega izvajalca in skrbnika novogradenj komunalnih objektov in naprav, Skrb za razširjeno reprodukcijo individualnih komunalnih naprav sekundarnega pomena in kolektivnih komunalnih naprav bo naloga Komunalne skupnosti, o izgradnji virov in primarnih objektov širšega pomena (povezava sistemov, zbiralniki, kanal v obvoznici), pa se bodo dogovorili ostali nosilci programa ob sprejamnju plana razširjene reprodukcije za I. 1980. Naravnanost dela v komunalni dejavnosti bo usmerjena predvsem na realizacijo nalog družbenega plana občine 1976—1980, saj gre nedvomno za tisto področje, katerega razvoj mora biti usklajen z razvojem stanovanjskega gospodarstva, urbaniziranja cestne mreže in s potrebami gospodarsko—socialnega razvoja. Komunalna skupnost bo v letu 1980 uresničila kot prednostne naloge predvsem: 1. Urejanje ulic, trgov in lokalnih cest — nedokončane investicije iz leta 1979 in tudi vse nepričete so prioriteta v letu 1980, — nezaključene naloge iz srednjeročnega plana, ki se prenašajo v leto 1980: dokončanje Večne poti III. faze med cesto Pod hribom in Podutiško cesto, modernizacija ceste Vikrče—Smlednik II. faza od križišča pri Kovaču do odcepa na Zavrh, etapna modernizacija ceste Koseze—Vojsko od Kosez do vasi Selo, — druge večje naloge, ki se prenašajo v leto 1980: sanacija viseče brvi v Mednem, rekonstrukcija ceste Medvode—Svetje, — nadaljnja realizacija prioritetnih nalog iz srednjeročnega obdobja nas postavlja pred dejstvo, kaj je realizirati, ker so zmožnosti v zadnjem planskem letu omejene na približno enaka investicijska sredstva kot v letu 1979. Obstaja možnost, da bi eno izmed teh nalog pričeli v letu 1980. Nadaljnja realizacija prioritetnih nalog iz srednjeročnega plana družbenega razvoja občine in sicer nadaljevanje etapne moderniza-cije ceste Vojsko— Koseze. (V primeru večjega obsega razpoložIjivih sredstev, pa bomo realizirali še naloge srednjeročnega programa, ki so nerealizirane in sicer: modernizacija in ureditev ceste Vikrče—Verje, modernizacija ceste Vikrče—Smlednik od odcepa Zavrh do Smlednika in rekonstrukcija ceste Sora—Topol.) Nosilec naloge: Komunalna skupnost — urejanje ulic, trgov in lokalnih cest — vire financiranja bomo zagotavljali tudi z dodatnim združevanjem sredstev s posebnim samoupravnim sporazumom v združenem delu. Iz dosedaj znanih virov predvidevamo, da bo skupaj združeno okoli 60 milijonov investicijskih sredstev. Torej je dodatno združevanje nujno, da dosežemo investicijsko maso \z leta 1979, — druge naloge iz programa uiic, trgov in lokalni cest po predlogih krajevnih skupnosti, — realizacija nalog iz programa udeležbe h krajevnemu samoprispevku po predlogih krajevnih skupnosti 50:50 Nosilec naloge: Komunalna skupnost — urejanje ulic, trgov in lokalnih cest, krajevne skupnosti — nadaljevanje z uresničevanje 10-letnega programa izgradnje cest z gradnjo mestne obvoznice od Celovške do Dolgega mesta in ta gradnja kanalizacijskega kolektorja v trasi mestne obvoznice od Celovške do Tomačevega. Nosilec naloge: SIS za izgradnjo 10-letnega programa cest, Komunalna skupnost. 2. Urejanje in upravljanje stavbnih zemljišč Komunalna skupnost bo v letu 1980 uresničila kot prednostne naloge predvsem: — pridobivala, pripravljala in opremljala zemljišča za potrebe stanovanjske, industrijske in poslovne gradnje ter cestne infrastruk-ture, — za potrebe usmerjene blokovne stanovanjske gradnje: urejanje zemljišč za sosesko ŠS 8/2 Nove Dravlje, nadaljevanje pridobivanja in priprave zemljiščza sosesko ŠS 11 Stanežiče, pridobivanje zemljišč za sosesko ŠS 12 Produtik in za zazidalni otok Mes 1 A Preska — Medvode, — za potrebe industrijske gradnje urejanje industrijskih con: ŠP 2, ŠMI ob Kamniški progi (Litostroj, Tikit Gorenje, Lek, Lesnina, Gramex), ŠP 4, ŠP 5 ob Celovški cesti, SP 3 (Iskra, IMP), ŠP 6 (Agrostroj) ŠP 7 (Iskra, Pržanj), ŠP 8 (SKIP), Mep 1, 2 Medvode (Donit, Color), ŠP 218/1 Vodice inMep8 Medvode, — za potrebe individualne zadružne gradnje urejanje zemljišč v: ŠS 12 Podutik, ŠS 218/3 Vodice, ŠS 202-2 a_ in SS 202-1 C Gameljne (za zadrugo Rašica), ŠS 201— 5 Tacen, ŠS 202—1 a in ŠS 202-4 a Gameljnet Mes 19 Verje, ŠS 1 11/2 Brod, Mes 14 Svetje, Mes 5 Goričane, SS 201/6 a in 201/7 Šmartno ter ŠS 203/b Gameljne, — za odpiranje novih gramoznic, urejanje zemljišča G 1 Jeperca in G 2 Gameljne, — nadaljevanje in kompletiranje komunalne ureditve sosesk ŠS 7/1, 8/\ Dravlje, 8/2 Nove Dravlje, ŠS 10 Draveljska gmajna, ŠS 9 Koseze, ŠS 6 KS Komandanta Staneta, Mes 7 Preska, — pričetek komunalnega opremljanja novih sosesk ŠS 11 Stanežiče, ŠS 12 Podutik, ŠS 202-2 a Gameljne, ŠS 218/3 Vodice, ŠS 201-5 Tacen, — pospešitev oddajanja urejenega stavbnega zemljišča v soseskahŠS6, 7/1,8/1,8/2,4/1, 10, 12, ŠS 202-2 a, Nosilec naloge: Komunalna skupnost — urejanje in upravljanje stavbnih zemljišč, — _da se nadaljuje s pripravami za postopno prenovo območja stare Šiške z izdelavo urbanistične dokumentacije z začetkom v predelu ,,Urban", Nosilec: Komunalna skupnost — urejanje in upravljanje stavbnih zemljišč in izvršni svet — da se obnovijo urbanistični načrti oziroma izdelajo novi načrti: novelacija UN Medvod, novelacija UN Polhograjski Dolomiti, novelacija urbanističnega reda izvenmestnih območij (MUP) in prekvalifikacija v urbanistični načrt, urbanistični načrt območja Vodice—Smlednik—Bukovica, — da se podpre in omogoči organizirana individualna gradnja po princupu ,,zadružna gradnja", — da se zagotovi pravočasna izdelava urbanistične dokumenta-cije in zazidalnih načrtov kot pogoja za pridobivanje in opremljanje stavbnih zemljišč, — postopke v zvezi s pridobivanjem zemljišč poenostavljati, skrajšati razlastitvene postopke, v tej zvezi pa že ob sprejemanju zazidalnih načrtov ugotavljati javni interes povsod tam, kjer se predvideva javni program ali družbena gradnja, da se zemljišča pravočasno pridobivajo tudi za individualno zadružno in nadomestno gradnjo, s čemer bomo preprečevali črno gradnjo. — Komunalna skupnost in upravni organi Skupščine bodo težili k hitremu razreševanju vseh pravnih formalnosti, da se bodo tako pospešili postopki za pridobivanje zemljišč, njihovo pripravo oziroma opremo, Nosilec: Komunalna skupnost, izvršni svet 3. Kolektivne komunalne storitve Program opravljanja kolektivnih komunalnih storitev v letu 1980 bozasnovan na naslednjih izhodiščih: — sredstva se zbirajo od zavezancev po teritorialnem principu po enaki prispevni stopnji kot v letu 1979, tj. 0,93% od osebnega dohodka s prispevki, — zaradi nadaljnje uveljavitve načela vzajemnosti in solidarnosti med Ijubljanskim mi občinami, tj. možnosti prelivanja sredstev, je zagotoviti enotnost tehničnih normativov in vrednotenja storitev po enoti ter izdelati inventarizacijo objektov in naprav (katastri, standardi), — Komunalna skupnost je dolžna obvladati vso kolektivno komunalno problematiko, zato je v mestni interesni krog vnesti samo tiste naloge, ki zahtevajo enotnost obravnave, vodenja in nadzorovanja, — zimska služba je ena zahtevnejših nalog, zato je zagotoviti dosledno pripravo podrobnih operativnih planov, ki morajo zajemati vsako ulico in naselje, — nadzor nad izvajanjem kolektivnih komunalnih storitev na območju občine mora izvajati Komunalna skupnost prek svoje nadzorne službe, — delovni Ijudje in občani pričakujejo in zahtevajo, da bodo kolektivne komunalne storitve v letu 1980 kvalitetnejše v vseh ozirih, Nosilci: Komunalna skupnost— kolektivna komunalna poraba, krajevne skupnosti, Zveza komunalnih skupnosti Ljubljana. 4. Opravljanje mestnega potniškega prometa: Uvedba novih in podaljšanje nekaterih obstoječih prog mestnega potniškega prometa bo ob skrbi za varen inhiter prevoz potnikov prioritetna naloga v letu 1980: — mestna proga v industrijsko cono ŠP 2 in ŠM (ob Kamniški progi) se mora pojačati tako, da bo zagotovljen reden in pravočasen prevoz potnikov — mestni potniški promet bo nujno približati soseski Draveljska gmajna (ŠS 10) s preusmeritvijo proge 7 ali pa vpeljavo druge linije. Nosilec: Komunalna skupnost 5. Individualna komunalna poraba Komunalna skupnost bo na tem področju uresničevala predvsem: — napeljavo vročevodnega priključka za ŠS 8/2 in dograditev vročevoda v ŠP 3, — namestitev filtrov za dimne naprave na dimniku Toplarna Šiška, — izgradnja dokumentacije za II. fazo izgradnje toplarne Siška, — izgradnja rezervoarja za gorivo za 20.000 m3 pri toplarni Šiška, Nosilec: IPK Ljubljana in Komunalna skupnost Šiška — nadaljevanje del na plinovodnem omrežju Šiška v skladu s programom in z ozirom priključitve na zemeljski plin, — izgradnjo primarnega plinskega omrežja za Podutik, Nosilec: Komunalna skupnost, IPK — sodelovala pri izgradnji kanalizacijskega zbiralnika po trasi obvozne ceste med Celovško in Tomačevim, predvsem s pravočasno pridobitvijo zemljišč in kot soinvestitor del, Nosilec: Komunalna skupnost, RSC, SIS za gradnjo 10- letnega programa, IPK — povezovalni kanal Dravlje-Podutik-Glinice v ŠS 12 Podutik, — nadaljevanje del na zbiralniku A 2 do črpališča pri zbiralniku Brod—Medvode. — dokončanje zbiralnika A 4, — povezovalni kanal Brod—Tacen—Vikrče s črpališčem do tovarne KOT, — podaljšanje zbiralnika v ŠP 3, — povezovalni kanal od čistilne naprave ,,Obnova" do Gameljne—Rašica, — pričetek gradnje primarnega kanala Tacen—Šmartno, vključno črpališče pri Tacenskem mostu, — izgradnja vodohrana Pržanj spriključnim cevovodom, — povečava kapacitete v vodarni Šentvid, — izqradnja vodovoda 0 300 Stanežice I. faza, na odseku Medenska—Kolesarska, — izgradnja vodovoda 0350/300 Pržanj—Dolnice— Podutik, — izgradnja vodovoda 0 400 po Goriški, odsek Djakovičeva— Samova, Nosilec: Komunalna skupnost, IPK — realizacija vseh cirugih nalog po programu razširjene reprodukcije individualnih komunalnih naprav za leto 1980, Nosilec: Komunalna skupnost H Stanovanjsko gospodarstvo Stanovanjsko gospodarstvo bo v letu 1980 nadaljevalo z izvajanjem nalog, sprejetih s srednjeročnim družbenim planom 1978-1980. Poleg tega bo na področju stanovanjske gradnje v letu 1980 mogoče realizirati naslednje soseske: Dokončanih bo 210 stanovanj, in sicer: SŠ 9 Koseze — 144 stanovanj; MeS 7 Preska — 66 stanovanj; v gradnji bo 1050 stanovanj — 142 ind. stanovanj; SŠ 10 Draveljska gmajna — 352 stanovanj; SŠ 8/2 Nove Dravlje B 8, B - 9 300 stanovanj; B 10, B 11 - 284 stanovanj; SŠ 12 Podutik Zadruga Litostroj - 142 stanovanj ind.; Zadruga Rašica — 48 stanovanj ind; SŠ 4/1 Stara cerkev — 114 stanovanj. Nadaljevala se bo gradnja nedružinskih stanovanj v SP-5 in Na področju stanovanjskega gospodarstva bomo v letu 1980 uresničevali sprejeti akcijski program in na njegovi osnovi preobrazili samoupravne družbenoekonomske odnose predvsem pri oblikovanju novega sistema gradnje in gospodarjenja s stanovanj-skim skladom, sistema financiranja, hišne samouprave in ekonomskih stanarin, stremeli bomo za odpravo barakarskih naselij ter ustrezno organizirali strokovne službe. Nosilec: Samoupravna stanovanjska skupnost I. Samoupravna interesna skupnost ?.a varstvo pred požarom V skladu s sprejetim programom dejavnosti SIS za varstvo pred požarom občine Ljubljana—Šiška za obdobje 1978—1980 bo delo požarne skupnosti in občinske gasilske zveze kot operativnega izvajalca v letu 1980 usmerjeno v izvedbo naslednjih nalog: — nadalje razvijati delegatske odnose, — usposabljati delegate zbora izvajalcev in zbora uporabnikov, članov SSS in drugih dejavnikov, za uspešno delo na področju požarnega varstva, — sodelovati z druženo političnimi organizacijami občine, štabom CZ, Zvezo SIS mesta, Gasilsko brigado, Krajevnimi skupnostmi in društvi, Iz ostanka finančnih sredstev pa bomo financirali gradnjo rezervoarjev, dostopov do požarne vode, nabavo gasilskih vozil in ODreme, sofinancirali gradnjo in adaptacijo nujno potrebnih domov, vse po ustrezno pridoblieni gradbeni dokumentaciii. Očinska gasilska zveza kot bperativni izvajalec SIS za varstvo pred požarom v občini Ljubljana—Šiška pa bo skrbela za naslednje: — usposabljala operativno članstvo preko seminarjev in tečajev ter strokovnih predavanj in praktičnih vaj, — nudila pomoč po svoji strokovnih kadrih pri izobraževanju gasilskih enot CZ v krajevnih skupnostih, — v šolah in VVZ vodila predavanja o požarni preventivi, — organizirala tekmovanja za člane, članice, mladino in pionirje za teritorijalne in industrijske enote, ter enote CZ v KS, v sklad z programom, — sodelovala pri izvedbi ,,Tedna požarne varnosti" s posebnim povdarkom na učvrščevanje strokovne in kondicijske usposobljeno-sti, ter raznimi preventivnimi pogledi v cilju preprečevanja požarne nevarnosti, ter širjenje požarne kulture, — aktivno sodelovalapri odpravljanju eventualnih elementarnih nesreč ter nudenja ustrezne pomoči v slučaju požarov in ostalih nesreč; — skrbela, da bodo obstoječi vodni viri vzdrževani in usposobljeni za potrebe gašenja, — skrbela, za ažurno evidenco vseh vodnih virov, — kontrolirala hidrante in obveščala pristojne za eventualna popravila, — sodelovala pri večjih proslavah na območju občine. komunalna skupnost. Po analizi \z leta 1978 je stanovanjski deficit preko 250 stanovanj problematika pa se bo še bolj zaostrila glede na nadaljnjo gradnjo OŠ in VVZ objektov ter v zvezi s tem odpiranjem novih deiovnih mest Nekatera področja kot npr. raziskovalno in zdravstveno se bodo v zadnjem planskem letu še posebno aktivno vključila v izvajanje zakona o svobodni menjavi dela, še zlasti velja ta zagotovitev za zdravstveno skupnost, ki bo posebno skrb posvečala odpiranju obratnih ambulantpri delovnih organizacijah. Skupne naloge vseh SIS družbenih dejavnosti v letu 1980 bodo torej: — poglobljeno izvajanje delegatskega sistema predvsem pri odpravljanju nekaterih pomanjkljivosti kot so: neaktivnost v delegatski bazi, prevladujoč vpliv zborov izvajalcev, preobsežna in prepozno prejeta delegatska gradiva itd., — financiranje dejavnosti njenih področij bodo zagotavljale skupnosti v svojih programih za leto 1980 (sredstva za zimovanje, šolo v naravi in letovanja otrok) na podlagi svobodne menjave pri skupnostih za otroško varstvo, izobraževanje, telesno kulturo, socialno skrbstvo in zdravstvo, — reševanje stanovanjske problematike delavcev družbenih dejavnosti, — aktivno vključevanje v pripravljanje srednjeročnih razvojnih planov v letu 1981-1985 in Ljubljana 2000, — organizacija in konstituiranje skupnih strokovnih služb (za potrebe ekonomskega in pravnega svetovanja) na področju SIS družbenih dejavnosti, — vključevanje v izvajanja svobodne menjave dela pri tistih skupnostih, ki imajo dvodomen delegatski sistem in vsklajevanje samoupravnih aktov z zakoni, — usklajevanje obrambnih načrtov za potrebe LO in DS. O posameznih področjih predvidevajo smernice v letu 1980 uresničevanje sledečih nalog. DRUŽBENE DEJAVIMOSTI ) Smernice za področje družbenih dejavnosti za leto 1980 so bile s strani skupščine družbenopolitične skupnosti že sprejete skupaj s smernicami za leto 1979, ko so bili sprejeti tudi aneksi za leto 1979—1980. V smernicah za leto 1980 so nekatere naloge le bolj konkretizirane. Leto 1980 pomeni zadnje leto uresničevanja srednjeročnega družbenega plana 1976—1980, zato bo temu primerno posvečena posebna skrb na področju vseh družbenih dejavnosti tistim nalogam, ki iz kakršn ihkoli objektivnih razlogov niso bile realizirane v preteklih letih. Analiza dosedanjega razvoja kaže, da se je družbeni plan v glavnem uresničeval po predvidevanjih ter, da je na nekaterih področjih razvoj v kvaiitetnem smislu celo presegel pričakovanja. Odprta pa ostaja še vedno vrsta perečih vprašanj na domala vseh področjih družbenih dejavnosti. Zlasti so pereči problemi kadrovske politike pri vzgoji in izobraževanju, ki imajo svoje vzroke v razmeroma nizkih osebnih dohodkih vzgojnega in izobraževalnega kadra, v konstantnem pomanjkanju stanovanj za te delavce, v njihovi preobremenjenosti itd. Dalje velja poudariti prisotnost prostorskega deficita na omenjenih dveh področjih zlasti še v glasbenem šolstvu. V okviru uresničevanja stanovanjske problematike se za leto 1980 načrtuje izgradnja stanovanjskega objekta, za katerega je že v izdelavi lokacijska dokumentacija in programske osnove. Nosiici te naloge so samoupravna stanovanjska skupnost, izobraževalna skupnost, skupnost otroškega varstva ter 1. Otroško varstvo Na področju izvajanja otroškega varstva in vzgoje predšolskih otrok bo dan poudarek realizaciji prednostnih nalog kot so: — pridobivanje manjkajočega vzgojnovarstvenega prostora, v okviru katerega bodo v letu 1980 v gradnji ali zgrajeni objekti: a) VVZ objekt v Draveljski gmajni s kapaciteto 210 otrok (dokončan je) b) VVE v stanovanjskih blokih E 3—4 v KS Kosezc za 60 otrok c) VVZ Andersen (prizidek) za 60 otrok d) VVZ objekt v KS Dravlje ŠS-7/1 za 180 otrok e) VVZ v KS Zg. Šiška za 120 otrok (druga faza 80 otrok v kolikor bodo pridobljena dodatna sredstva) — pričetek gradnje f) VVZ v stanovanjskih blokih Medvode—Preska za 84 otrok g) VVZ 4/1 Stara cerkev za 60 mest (pričetek gradnje). Nosilec: Skupnost samoprispevka II. operativni odbor pri Komiteju za družbene dejavnosti in občinska skupnost otroškega varstva, — Kot v celotnem srednjeročnem obdobju si bo SOV tudi v letu 1980 prizadevala za čim uspešnejšo real izacijo naslednjih nalog: a) nadaljnje širjenje, organiziranje in izvajanje varstva tervzgoje otrok v varstvenih družinah ob sodelovanju s KS, ZPM in socialno—zdravstvene službe, b) nadaljnje vklučevanje predšolskih otrok, ki niso vključeni v družbeno organizirano varstvo pri izvajanju 80-urnega vzgojnega programa, c) zagotavljanje sredstev za regresiranje cene storitev za oddelke otrok z motnjami v duševnem in telesnem razvoju, d) zagotavljanje sredstev za razširjeni obseg letovanj, e) sofinanciranje opremljanja in urejanja otroških igrišč v KS in počitniških domovih, ki delujejo v okviru občinske ZPM (Srednji vhr, Pag, Poreč), f) štipendiranje varuhinj in vzgojnega kadra za kar bo občinska skupnost združevala sredstva pri mestni skupnosti Ljubljana. Nosilci: SOV, MSOV, KS, vzgojnovarstvena organizacija in ZPM. — v letu 1980 bo občinska skupnost usmerjala napore tudi v uresničevanje indosledno izpeljavo naslednjih nalog: v poglabljanje samoupravne organiziranosti in izvajanje delegatskega sistema, povezovanje skupnosti OV s skupnostjo socialnega varstva, ustanavljanje enot otroškega varstva v KS, ki naj bi postale center neposrednega dogovarjanja in izvajanja nalog na tem področju, v razreševanju stanovanjske problematike vzgojnovarstvenega kadra, v sodelovanje z mestno skupnostjo OV pri uresničevanju skupnih interesov pomembnih za celo mesto, v izvajanje priprav za izdelavo srednjeročnih in dolgoročnih nalog, skupno financiranje dejavnosti občinske skupnosti socialnega varstva. Nosilci: SOV v sodelovanju s Komitejem za družbene dejavnosti, občinska skupnost, OB, KS. 2. Vzgoja in izobraževanje Poudarek bo dan predvsem realizaciji naslednjih nalog: — razvijanju in poglabljanju družbenoekonomskih odnosov na načelih svobodne menjave dela, — nadaljevanju akcije ustanavljanja enot občinskih izobraževal-nih skupnosti pri OŠ, — sodelovanje s posebnimi izobraževalnimi skupnostmi pri ustanavljanju temeljnih SIS na področju usmerjenega izobraževa-nja, — vključevanje za nadaljevanje akcije za ustanovitev posebne izobraževalne skupnosti za vzgojo in izobraževanje pedagoškega kadra, — združevanje nalog in opravil na ekonomskem in pravnem področju, — razširitvi in posodobitvi materialne osnove dela z gradnjo novih stavb in intervencijskim vzdrževanjem obstoječih, — izboljševanje kadrovske sestave prosvetnih delavcev z zagotavljanjem sredstev za štipendiranje učencev in študentov pedagoških šol ter dopolnilno izobraževanje prosvetnih delavcev, — skupno s skupnostjo OV in stanovanjsko skupnostjo kot nosilci naloge reševanja stanovanjske problematike delavcev za-poslenih v družbenih dejavnostih, — nadaljevanje uvajanja celodnevne organizacije dela in drugih sodobnih oblik in metod dela, ki prispevajo k dvigu vzgojnoizobra-ževalnega standarda, — zagotovitev delovanja vzgoje in izobraževanja v izrednih razrnerah v skladu s sprejetimi elementi, — z nadaljevanjem in poglabljanjem medsebojnega sodelovanja z LO, odbori za LO in DS v izobraževalni skupnosti, izdelavo in ažuriranje vseh potrebnih dokumentov ter preverjanjem delovanja opreme, — smotrnosti gospodarjenja in nadaljnjem razvoju vzgoje in izobraževanja v skladu s celovitim družbenim razvojem, s pravocas-nim, usklajenim in strokovnim delom pri pripravi planskih dokumentov, — skupaj z zdravstveno skupnostjo in skupnostjo socialnega skrbstva sodelovanje pri zakonskem in predzakonskem svetovanju. Na področju pridobivanja šolskega prostora bodo zgrajeni oziroma v gradnji naslednji objekti: A - OŠ v ŠS 7/1 KS Dravlje (24 učilnic, velika in mala telovadnica) — OŠ Medvode-Svetje (14 učilnic, telovadnica) pričetek gradnje 1980. B - V letu 1980 bo potrebno pridobiti sredstva še za: — OŠ Zvonko Runko (adaptacija kuhinje in jedilnice) — OŠ Dravlje (sofinanciranje 6 dodatnih učilnic) — OŠ Medvode—Svetje (sofinanciranje dveh dodatnih učilnic in zaklonišča) — OŠ Staneta Kosca (adaptacija jedilnice in kuhinje) in Navedena sredstva bo potrebno pridobiti iz skupne porabe v okviru stopnje za financiranje razširjenega programa investicijskih vlaganj v manjkajoči učni prostor. Nosilci: Občinska izobraževalna skupnost, skupnost samo-1 prispevka II, operativni odbor, vzgojne in izobraževalne organizaci-je, KS in PIS. 3. Kultura Osnovne že ustaljene naloge, ki se bodo izvajale tudi v letu 1980: — zagotavljanje pogojev za nadaljnje razvijanje in delovanje kulturno-umetniških društev in skupin v okviru občinskih kultur-nih organizacij, — razvijanje knjižničarske dejavnosti v občini, — izvajanje kulturnovzgojne dejavnosti za mladino, predvsem dejavnosti šolskih kulturnih društev in skupin, sodelovanje z OŠ in VVZ, — organiziranje in izpeljava glumaških, šišenskih večerov, — nadaljnje razvijanje kulturnega sodelovanja s pobrateno občino Kavadarci, Nove naloge: — reševanje kadrovskih vprašanj na področju kulturnoumetni-ške dejavnosti, — reševanje problemov na področju investicijskega vzdrževanja kulturnih objektov, spomenikov, Ijudske revolucije NOB ter kulturnih spomenikov, — pripava analiz zaključnih računov DO s področja kulture, — izdelava programa kulturnih dejavnosti v letu 1980, — izvajanje kulturno—umetniških prireditev v okviru društev in skupin v KS in OZD ter v povezavi s turističnimi organizacijami, društvi in ZKO, — sofinanciranje in sodelovanje pri realizaciji tedna upokojen-cev, — aktivnosti na področju LO in DS. Nosilci: SIS za kulturo, Ljubljanska kulturna skupnost, Zveza kulturnih organizacij. 4. Zdravstvo Iz analize izvajanja družbenega plana 1976—1978 in družbeno-ekonomskega razvoja v letu 1979 izhaja, da bomoralo biti težišče razvojnih možnosti v krepitvi materialne osnove združenega dela s tem, da se: — uresniči hitrejši razvoj osnovnega in preventivnega zdrav-stvenega varstva, — zmanjšuje neskladnost med doseženo razvojno stopnjo osnovnega, in preventivnega zdravstvenega varstva napram drugim oblikam zdravstvenega varstva, — izboljšujejo postopki zdravljenja, — zmanjšuje poraba sredstev za bolnišnično in specialistično zdravstveno varstvo, — krepi obrambna sposobnost in — dokončajo že začete gradnje v tem srednjeročnem obdobju in s tem povečujejo in razvijajo zmogljivosti osnovne zdravstvane službe. Zdravstvena skupnost se bo v letu 1980 še posebej zavzemala za upoštevanje in zagotavljanje primarnega zdravstvenega varstva uporabnikom zlasti pri: a) ustvarjanju pogojev in osnov za učinkovitejše izvajanje splošne stabilizacijske politike, b) vključevanju in upoštevanju ključnih rešitev pri uresniče-vanju in izvajanju družbenega plana in sprejetih rresolucij, ki postavljajo gibanja sredstev vseh oblik porabe v soodvisnosti od rasti družbenega proizvoda. Tem usmeritvam bodo podrejene vse odločitve uporabnikov ;n izvajalcev zdravstvenega varstva, tako pri programiranju zaposle-nosti, oblikovanju cen zdravstvenih storitev, sprejemanju realnejših meril za ugotavljanje količine, kakovosti ter uspešnosti opravlje-nega dela zdravstvenih delavcev kot osnove za uresničevanje svobodne menjave dela ter smotrnejšo delitev dela med zdravstve-nimi delovnimi organizacijami pri izpolnjevanju sistema solidar-nosti kot podlage za izenačevanje pogojev uveljavljanja zdravstve-nega varstva ter trdnejše in trajnejše vzajemnosti in solidarnosti med zdravstvenimi skupnostmi glede uresničevanja dogovorjenih oblik zdravstvenega varstva. Glede investicij bo v letu 1980 pridobljena načrtovana projektna dokumentacija za gradnjo novega zdravstvenega objekta v KS Medvode, ki naj bi bila realizirana v naslednjem srednje-ročnem obdobju. Skupno s skupnostjo socialnega skrbstva in skupnostjo za vzgojo in izobraževanje sodelovanje pri realizaciji naloge zakonske-ga in predzakonskega svetovanja. Nosilci: Občinska zdravstvena skupnost, TOZD osnovenga zdravstvenega varstva, skupnost samoprispevka II, operativni odbor, SIS za socialno skrbstvo in SIS za vzgojo in izobraževanje. 5. Telesna kultura Smernice za leto 1980 predvidevajo izhajajoč iz predhodno dogovorjenega obsega investicijskih naložb: — izgradnja univerzalnih ploskev v KS Šercerjeve—Litostroj, Zg. Šiška, Dravlje, Komandant Stane, Podutik, Gunclje, Topol in Šinkov Turn v vrednosti 6,040.000 din. Sredstva bodo zagotovljena delno iz prispevne stopnje delno pa iz sredstev KS in drugih združenih sredstev. S tem bi bil realiziran pozitivni premik pri izgradnji novih športno—rekreacijskih ploščadi na območjih navedenih KS pri čemer se bo povečala možnost vključevanja krajanov in delovnih Ijudi v izvajanju športne rekreacije. — na področju kadrovske politike bodo v celoti zadovoljene potrebe le za vzgojo in izobraževanje ter v nekaterih TK organizacijah. Zlasti velik deficit kadrov se pojavlja v organizaciji rekreacije v TOZD in rekreacijskih društvih v KS. Poseben poudarek pri izobraževanju kadrov bo še naprej dan idejnosti vzgoje, — delovna skupnost SITKS in ZTKO se je za opravljanje del skupnega pomena doslej v celoti samoupravno organizirala, v letu 1980 pa se bo poskušalo v to skupnost vključiti profesionalne delavcev občini, ki delujejo na področju športne rekreaciie, — ker delegatski sistem še ni v celoti zaživel bo posebna pozornost posvečena skrbi za izobraževanje delegatov, — v sodelovanju z ostalimi interesnimi skupnostmi zlasti na področju zdravstva, socialnega skrbstva, otroškega varstva in izobraževanja bodo vloženi napori za organizacijo in sofinanciranje akcij skupnega pomena. Gre predvsem za dejavnost počitniških letovanj otrok, akcij učenja v VVO ter šole v naravi, — telesnokulturna skupnost bo v letu 1980 dosledno izvajala dogovorjene naloge srednjeročnega programa 1976—1980 in samoupravnega sporazuma o sofinanciranju dejavnosti skupnega programa, izvajanju politike in nalog na področju vrhunskega športa in skupaj dogovorjenih nalog v TKS Ljubljana in TKS Slovenije. 6. Socialno skrbstvo Izvajanje socialno skrbstvene dejavnosti bo v letu 1980 usmerjena predvsem v naslednje naloge: 1. Osnovne že ustaljene naloge: — zagotavljanje socialne varnosti občanov, ki so upravičeni do prejemanja družbeno denarne pomoči, — v sodelovanju s splošnimi socialnimi zavodi bo posvečena skrb za vkjučevanje ostarelih v Dom upokojencev, zlasti delno in nepokretnih občanov, — sofinanciranje šolanja v naravi, zimovanja in letovanja, — prizadevanja za reševanje zavodskega varstva otrok in mladostnikov ter odraslih, ki so moteni v telesnem in duševnem razvoju, — zagotavljali se bodo pogoji za izvajanje rejniške dejavnosti oziroma odpravljali vzroki za oddajo otrok v rejo, — z OS, vzgojnimi zavodi, UJV, KS in ostalimi družbenimi dejavniki bo potekalo sodelovanje v smislu preventive na področju mladostniške delikvence, — izvajala se bo skrb za poglobljeno delo DEC, — zagotavljalo se bo delo klubov zdravljenih alkoholikov v sodelovanju z zdravstveno skupnostjo, — sodelovanje z ostalimi SIS družbenih dejavnosti, družbeno-političnimi in humanitarnimi organizacijami in društvi, — zagotavljali se bodo finančni pogoji za delovanje centra za socialno delo ter vsebinsko usmerjanje za njegovo delovanje. 2. Nove naloge: — krepitev socialne službe v KS, — uveljavitev letovanja starejših občanov kot stalne oblike dejavnosti in družbene skrbi za to populacijo, — uveljavljanje novih oblik družbenega varstva občanov ter odpiranje doma starejših občanov navzen, — izvajanje nalog in obveznosti, ki jih prinašajo zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih, zakon o izvrševanju zakonskih sankcij, zakon o prekrških, zakon o izobraževanju in usposabljanju otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju ob zagotavljanju kadrovskih, prostorskih in finančnih pogojev za izvajanje teh nalog, — izvajanje strokovnega usposabljanja rejniških družin v sodelovanju z društvom rejnic SRS in — aktivno vključevanje v proces sočasnega družbenega pla-niranja, 3. Prioritetne naloge: — ustanovitev posvetovalne službe za izvajanje predzakonskega in zakonskega svetovanja ter spravnih poskusov, — skrb za dvig preventivno socialno skrbstvene dejavnosti ter širjenje svetovalne oblike dela v KS. — prizadevanja za vključevanje Ijubljanskih občin za prido bivanje sredstev republiške solidarnosti, — kasnejše sodelovanje in usklajevanje mejnih področij SIS družbenih dejavnosti ter družbenopolitičnih in humanitarnih organizacij in društev. Nosilci: Občinska skupnost socialnega skrbstva, občinska zdravstvena skupnost in Dom starejših občanov, občinska skupnost za vzgojo in izobraževanje in občinska skupnost socialnega varstva. 7. Raziskovanje Z novim zakonom raziskovalne dejavnosti prihajajo v ORS nove obveznosti, novost pa bo predvsem v dvodomnosti skupščine, menjavi dela v ORS in po njej ter v prenehanju financiranja skupnosti iz skupnih sredstev, združevanju na republiškem nivoju itd. Financiranje raziskovalne dejavnosti bo predvidoma potekalo v treh smereh: — neposredna menjava dela med uporabniki in izvajalci, to je brez posredovanja ORS, — menjava dela med uporabniki in izvajalci v ORS aii po njej, za kar bodo morale delovne organizacije odvajati sredstva občinski skupnosti po določeni prispevni stopnji, — financiranje skupnega raziskovalnega programa, katerega cilj je skladen družbeni in ekonomski razvoj in obseg raziskav, sredstva zanj pa bodo odvajale delovne organizacije neposredno na republiški nivo, posredno pa prekoORS. Glede na obvezno svobodno menjavo dela po novem zakonu raziskovalne dejavnosti na nivoju ORS bo potrebna radikalna sprememba v sestavu strokovne službe. Plan za leto 1980 bo tako imel poleg splošnega dela z vkjučenimi trajnimi obveznostmi o propagiranju in širjenju ter poglabljanju znanstvene dejavnosti in inovacij nasploh tudi konkretni del o menjavi dela. Prioritetne naloge pa bodo tudi v letu 1980: — vključevanje v razvojna prizadevanja združenega dela z zbiranjem, oblikovanjem in usklajevanjem raziskovalnih potreb, izbora ustreznih izvajalcev in menjavi dela v ORS ali po njej, če DO ne bodo stopile v neposrednje ekonomske odnose z izvajalci, — propagiramo vnašanje znanja v delo, — osveščanje delovnih Ijudi o neobhodni potrebi raziskovalne razvojne dejavnosti, propagiranje znanstvene misli med mladino. Nosilec: Občinska raziskovalna skupnost 8. Zaposlovanje Izhajajoč iz določil zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o zaposlovanju in zavarovanju za primer brezposelnosti, zakona o usposabljanju in zaposlovanju invalidskih oseb, družbe-nem dogovoru o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin ter prenosa nalog akcijskega programa za leto 1979 bo SIS za zaposlovanje v letu 1980, usmerjal svojo dejavnost na naslednja področja: — ugotavljanje in zadovoljevanje potreb organizacije združe-nega dela po delavcih in posredovanje dela ter nudenja strokovne pomoči pri zagotavljanju zaposlitve brezposelnim osebam in kadrovskih premestitev, — varovanje pravic, vzdrževanje stikov in informiranje delavcev na začasnem delu v tujini, [»speševanje njihovega vračanja in zaposlovanje v domovini, — zaposlovanje invalidnih oseb ter organizacije njihovega usposabljanja s potrebami organizacij združenega dela, — organizacija usposabljanja in izobraževanja brezposelnih oseb, ki jih ni mogoče zaposliti brez priprave, ter organizacija preusmerjanja in preusposabljanja presežkov delavcev zaradi pre-sktrukturiranja proizvodnih procesov in dejavnosti oziroma pre-nehanja dela posameznih TOZD, — organiziranje in usklajevanje poklicnega usmerjanja v vzgojnoizobraževalnem sistemu in OZD ter poklicno usmerjanje ter svetovanje, — strokovno delo za štipendiranje iz združenih sredstev in Titovega sklada, — izdelovanje analitično-planskega in informativnega gradiva za pripravo usklajevanja in spremljanja ursničevanja elementov politike razvoja kadrov in zaposlovanja v olanih OZD, občin in republike, — organizacija priprav gradiv in sej za samoupravne organe skupnosti za zaposlovanje in štipendiranje, — izdelava metodologije spremljanja samoupravnega sporazuma o minimalnih standardih in zaposlovanja (prenos iz leta 1979), — popis težje zaposljivih oseb v sodelovanju s SIS socialnega varstva (prenos iz leta 1979), — skupno financiranje socialnega varstva. Nosilci: Skupnost za zaposlovanje in skupnost socialnega varstva. 9. Socialno varstvo Smernice za uresničevanje družbenega plana za leto 1980 bodo služile kot načelo za usmeritev razvoja socialnega varstva v občini ter kot osnova za oblikovanje vsebinskega in finančnega programa skupnosti v zadnjem letu tekočega planskega obdobja. Prednost bo vsekakor posvečena naslednjim nalogam: — konstituiranje delovnih odborov in komisij, — uskladitev programov SIS vključenih v skupnost socialnega varstva za leto 1980, — povezovanje s TOZD in KS pri katerih bo možno izvajati in zagotavljati socialno varnost delovnih Ijudi in občanov, — aktivno vključevanje v delo skupščine skupnosti socialnega varstva Slovenije in mesta Ljubljane, — obravnavanje problematike socialne varnosti borcev ter invalidov NOB, — pripravi ocene socialno varnostne problematike v pbčini za skupščino družbenopolitične skupnosti občine Ljubljana-Šiška, — v pripravo in izdelavo obrambnih načrtov za celotno socialno varstvo za primer vojne nevarnosti ali izrednih razmer, — v organiziranje delegatske konference starostnega zavaro-vanja kmetov in — sodelovanje s humanitarnimi organizacijami in društvi v občini in mestu Ljubljana, — v sodelovanju s skupnostjo za zaposlovanje izpeljava naloge zaposlovanja invalidnih oseb. Nosilci: Občinska skupnost socialnega varsrva v sodelovanju s SIS družbenih dejavnosti, ki se vključujejo v SV. KRAJEVNE SKUPNOSTI V krajevnih skupnostih se bo v letu 1980 v zvezi z uresničevanjem srednjeročnega družbenega plana občine za obdob-je 1976—80 nadaljevalo utrjevanje samoupravne organiziranosti s posebnim poudarkom in izvrševanju naslednjih nalog: — nadaljnjem utrjevanju delovjnja organov krajevne samo-uprave, sploh pa še v novo ustanovljenih krajevnih skupnostih, — na poglobljenem sodelovanju med DPO, KS, TOZD inSISv občini obpripravah na sprejem srednjeročnih planov, — na nadaljnjem preoblikovanju in preobrazbi krajevnih skupnosti, — sprejetju enotnega plana razvoja KS za leto 1980 financirane-ga iz združenih sredstev TOZD in drugih delovnih skupnosti, — na zagotavljanju materialne osnove za delovanje delegatskega sistema v KS, — na pripravi enotne in celovite sistemske ureditve financiranja delovanja KS v naslednjem srednjeročnem obdobju, — na vzpodbujanju KS za realizacijo skupnih nalog s financiranjem z udeležbo h krajevnemu samoprispevku in angažira-nju mladinskih delovnih brigad, — na zagotavljanju prostorov za delovanje novoustai ¦ krajevnih skupnosti, Z izvajanjem navedenih nalog se bodo krajevne skupnosti z dejansko kvalitetno spremembo odnosov, v katere stopajo delovni Ijudje in občani dnevno ob svojem delu in življenju, tesno povezovale s samoupravnimi interesnimi skupnostmi, družbeno-političnimi organizacijami in organizacijami združenega dela s citjem racionalnega in optimalnega zadovoljevanja skupnih potreb in interesov delovnih Ijudi in občanov. IV. KADROVSKA POLITIKA Družbeni dogovor o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike na obiTiočju Ijubljanskih občin ureja enotno dogovorjeno kadrov-sko politiko na območju Ijubljanskih občin. Udeleženci so ga sprejeli šele koncem 1979. leta tako, da se prvenstvene naloge uresničevanja in vgrajevanja določil družbenega dogovora v samoupravne splošne akte udeležencev prenese tudi v leto 1980. Enotno dogovorjen akcijski program za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora je pripravila skupna komisija podpisnic dogovora. Zajema tudi uresničevanje in naloge družbenega dogo-vora o uresničevanju kadrovske politike v SR Sloveniji, katerega novi podpisnik je tudi obv.inska skupščina. Nosilci: Komisija za spremljanje uresničevanja družbenega dogovora inudeleženci družbenega dogovora Družbeni dogovor o štipendiranju v SR Sloveniji še ni podpisan in prav tako tudi še ni pripravljen predlog Samoupravnega sporazuma o štipendiranju v SR Sloveniji, ki ga sprejemajo temeljne organizacije združenega dela in ostale organizacije združenega dela in skupnosti. Naloge uresničevanja in vgrajevanja določil v samoupravne splošne akte udeležencev se prenesejo v 1980. leto. Z nadaljevanjem pravilne šripendijske politike in preusmerjanjem štipendijske politike na kadrovske štipendije bomo vplivali na nadaljnje zmanjševanje združevanja sredstev za podelje-vanje štipendij iz združenih sredstev za potrebe občine in republike. Delavci v združenem delu bodo vplivali na nadaljnje zmanjševanje združevanja sredstev za podeljevanje štipendij iz združenih sredstev za potrebe občine in republike. Delavci v združenem delu bodo vplivali na programe usmerjenega izobraže-vanja, da bodo le-ti prilagojeni potrebam združenega dela v skladu z razvojnimi načrti. Predlaganje kandidatov za podeljevanje štipendij iz Titovega sklada je potrebno v skladu z dogovorjenimi merili in kriteriji razširiti in preusmeriti ob usklajeni akciji dejavnikov, ki sodelujejo pri izbiri kandidatov na predlaganje večjega števila iz vrst delavcev v neposredni proizvodnji. Nosilci: Skupna komisija podpisnic in udeleženci družbenega dogovora in samoupravnega sporazuma za štipendiranje. Sprejemanje dopolnitev in sprememb Družbenega dogovora o pridobivanju sredstev za osebno in skupno porabo ter o skupnih osnovah in merilih za določanje osebnega dohodka in drugih osebnih prejemkov delegatov in drugih voljenih in imenovanih funkcionarjev in nalog, ki izhajajo \z dogovora, se prenesejo v 1980. leto, ker predlog dogovora še ni pripravljen. Nosilci: Komisija podpisnic družbenega dogovora in samo-upravnega sporazuma, komisija za volitve in imenovanja ter udeleženci družbenega dogovora in temeljne organizacije združene-ga dela, ostale organizacije združenega dela in skupnosti. Zagotoviti je potrebno stalen pretok podatkov kadrovske evidence, ki bo vplival na ažuriranje kadrovske evidence, Kadrovska evidenca je podlaga za stalno evidentiranje kadrov predvidenih za posamezne družbene funkcije. Nosilci: Služba za kadrovske zadeve v občini in kadrovske službe v temeljih organizacijah združenega dela, ostalih organi-zacijah združenega dela in skupnostih. Komisija za vprašanja delavcev na začasnem delu v tujini bo tudi v letu 1980 nadaljevala z izvajanjem sklepov in priporočil Skupščine SRS v zvezi z reševanjem statusnih in drugih vprašanj delavcev na začasnem delu v tujini. Obtem bo sodelovala z KO OK SZDL, IS in SIS za zaposlovanje. Pri reintegraciji delavcev iz začasnega dela v tujini bomo močneje kot doslej združevali potrebe OZD po kooperantih zasebnega sektorja ter želje delavcev iz tujine, ki bi želeli združevati sredstva in delo v tem okviru poslovnega sodelovanja. Hkrati pa bomo ob sprejetih programskih usmeritvah v KS usklajevali potrebe po storitveni obrti tudi z delavci na začasnem delu v tujini, Nosilec: Komisja za malo gospodarstvo pri Komiteju za družbeno planiranje ter Komisija IS za vprašanja delavcev na začasnem deiu v tujini ob sodelovanju s KS, OZD ter združenjem zasebnih obrtnikov. V. LJUDSKA OBRAMBA Splošno Ijudsko obrambo bomo v letu 1980 razvijali kot množično obrambno politično gibanje, katerega nosilec so delovni Ijudje in občani. Prizadevali si bomo, da se splošna Ijudska obramba uveljavi kot sestavina socialističnega samoupravnega razvoja ter kot vsakodnevna dejavnost vseh družbenih subjektov. Na podlagi teh izhodišč in v skladu s srednjeročnim načrtom razvoja Ijudske obrambe se za leto 1980 izpostavljajo naslednje naloge: 1. Na področju priprav družbenopolitičnega in gospodarskega sistema: — Zagotoviti aktivnost komitejev za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. Nosilci: Organ samoupravljanja in družbenopolitične organi-zacije v OZD in krajevnih skupnostih. — Pospeševanje procesa samoupravnega sporazumevanja in dogovarjanja med organizacijami združenega dela pri zagotavljanju materialnih in drugih pogojev vojne proizvodne in storitvene dejavnosti. Nosilci: Vsi subjekti splošne Ijudske obrambe. — V skladu s programom zagotoviti oblikovanje posebnih občinskih blagovnih rezerv osnovnih živilskih in neživilskih proizvodov. Nosilci: Podpisnik družbenega dogovora o oblikovanju poseb-nih blagovnih rezerv. — Načrtno usposabljati kadre za delo v vojni, predvsem na področju proizvodnje, opravljanja storitev in družbenih dejavnosti. Nosilci: Komiteji za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. 2. Na področju civilne zaščite in vojnih zvez: — Kadrovsko okrepiti predvsem pa pomladiti in izboljšati strukturo štabov za civilno zaščito krajevnih skupnosti. Nosilci: upravni organ za Ijudsko obrambo občine in mesta,štabi za civilno zaščito krajevnih skupnosti. — Zagotoviti 70%-no opremljenost in usposobljenost enot in štabov za civilno zaščito v krajevnih skupnostih in v organizacijah združenega dela. Nosilci: štabi za civilno zaščito in Komiteji za splošno Ijucisko obrambo in družbeno samozaščito. — V okviru samozaščite pospešiti ustanavljanje enot za civilno zaščito v stanovanjskih, poslovnih in proizvodnih objektih, Nosilci: štabi za civilno zaščito in Komiteji za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. — Organizirane dele civilne zaščite okrepiti tako, da bo v štabe in enote vključenih vsaj 14—15 % prebivalstva. Nosilci: Štabi za civilno zaščito in Komiteji za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. — Kadrovsko popolniti, materialno tehnično opremiti in usposobiti občinski združeni odred civilne zaščite. Nosilci: Štab za civilno zaščito in izvršni svet. — Klubom in sekcijam Ljudsketehnike (potapljači, radio amaterji, modelarji) je potrebno nuditi vso materialno pomoč za reaiizacijo njihovega izobraževalno-strokovnega programa. Nosilec: SZDL, upravni organ za LO ter Svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. — Na področju priprav občinskih vojnih zvez oblikovati občinski center za zveze, utrditi in dopolniti obstoječo organiza-cijo, materialnotehnično popolniti center, strokovno usposobiti obveznike in vodstveni kader ter izvršiti kadrovsko popolnitev občinskega centra s posameznimi profili kadrov. Nosilci: Svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, izvršni svet in upravni organ za Ijudsko obrambo. — Zagotoviti nabavo predpisane osebne in kolektivne opreme za radiološko, biološko in kemično zaščito. Nosilci: Komiteji za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, štabi za civilno zaščito in družbenoplitične organi-zacije. 3. Usposabljanje za obrambo in zaščito: — Pri rednem izobraževanju na šolah vseh vrst in stopenj zagotoviti kvalitetno rast pouka obrambe in zaščite ter izboljšati izobrazbeni sestav predavateljskega kadra s področja obrambe in zašč ite. Nosilci: Komiteji za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito v šolah vseh stopenj. Komite za družbene dejavnosti ter SIS za vzgojo in izobraževanje. — Nadaljevati z uresničevanjem celotnega sistema samozaščit-nega in obrambnega usposabljanja, ki naj vključuje vse delovne Ijudi in občane in izhaja \z potreb ter interesov temeljnih samoupravnih skupnosti, upoštevajoč splošne družbene cilje. Nosilci: Štabi za civilno zaščito in Komitejiza splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. — Dodatno neposredno usposabljati rezervne vojaške starešine s cilji, da bi uspešno in učinkovito opravljali naloge s področja Ijudske obrambe, varnosti in družbene samozaščite. Nosilci: Občinski odbor Zveze rezervnih vojaških starešin. 4. Teritorialna obramba in vojaške mobilizacijske zadeve: — Izpopolniti in krajevnim razmeram prilagoditi vojaško mobilizacijo ter v ta namen dodatno usposabljati kadre za izvedbo mobilizacije: Nosilci: Svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, Komite za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito in upravni organ za Ijudsko obrambo. — Izboljšati kadrovsko strukturo teritorialne obrambe z mlajšimi in strokovno usposobljenimi kadri ter opremljati enote teritorialne obrambe s sodobnejšo opremo. Nosilci: Štab za teritorialno obrambo in Komite za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. - Dopolnilno usposabljati enote in štabe teritorialne obrambe za potrebe splošne Ijudske obrambe, posebej še za protioklepno in protidesantno obrambo. Nosilci: Štab za teritorialno obrambo in Komite za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito. VI. DRU2BENASAM0ZAŠČITA IN VARNOST V letu 1980 bomo: — Nadalje razvijali in utrjevali družbeno samozaščito kot množično obrambno-politično gibanje delovnih Ijudi in občanov in si prizadevali, da se bo družbena samozaščita uveljavila kot sestavina socialističnega samoupravnega razvoja in kot vsakodnevna dejavnost vseh družbenih subjektov. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti, samoupravne interesne skupnosti, občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito in družbeno politične organizacije. — Dograjevali in nadalje izpolnjevali bomo organiziranost, sistem in delovanje nosilcev uresničevanja družbene samozaščite in varnosti v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in skupnosti ter krajevnih skupnostih in v občini kot celoto, skladno z novim zakonom o Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela in skupnosti ter krajevne skupnosti in občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. — Za nadaljnje podružbljanje družbene samozaščite in varnosti bomo v krajevnih skupnostih ustanovili organe za družbeno samozaščito in Ijudsko obrambo v vaseh, soseskah, ulicah in večjih stanovanjskih hišah po intencijah novega zakona o Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti in temu skladno organizirali tudi delovanje narodne zaščite. Nosilci: krajevne skupnosti in družbenopolitične organizacije. — Za uresničevanje določenih skupnih interesov na področju družbene samozaščite in varnost na območju krajevne skupnosti bodo temeljne in druge organizacije združenega dela in krajevne skupnosti s samoupravnim sporazumom in družbenim dogovorom določile medsebojno sodelovanje in povezovanje v ta namen ustanovile skupen organ, skladno z novim zakonom o Ijudski obrambi in družbeni samozaščiti. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela in krajevne skupnosti. — Povečali prizadevanje za hitrejše odvijanje cestnega prometa in preprečevali ter odkrivali kršitve na področju cestnega prometa, onesnaževanja okolja in varstva pred požari. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti, odgovarjajoče samoupravne interesne skupno sti, inšpekcijske službe in PM Ljubljana—Šiška. — Nadalje usklajevali varnostne načerte samozaščitnih var-nostnih ukrepov krajevnih skupnosti v občini. Sočasno s tem bomo uskladili tudi posebne načrte delovanja enot narodne zaščite temeljnih in drugih organizacij združenega dela in krajevnih skupnosti. Nosilci: občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. — Tekoče ocenjevali varnostne razmere in položaj v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih in občini kot celoti ter skladno s tem določali v varnostnih načrtih oziroma načrtih samozaščitnih varnostnih ukrepov, naloge in aktivnosti na področju družbene samozaščite in varnosti. Opravili celovito oceno varnostnih razmer v temeljnih sredinah najmanj dvakrat v letu in to za prvo polletje od 15. 7. 1980 inza drugo polletje do 15. 1. 1981 ter z novimi ugotovitvami dopolnili dotedanje ocene varnostnih razmer. Skladno s tem bomo korigirali oziroma dopolnili varnostne načrte v organizacijah združenega dela oziroma načrte samozaščitnih varnostnih ukrepov v krajevnih skupnostih. 0 poletnih spremembah ocen varnostnih razmer in varnostnih načrtov oziroma načrtov samozaščitnih varnostnih ukrepov bomo seznanili občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. 0 vseh pomembnejših varnostnih razmerah, situacijah, do godkih in pojavih bomo takoj seznanili občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti in občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. — Izdelali varnostno-politične ocene občine za leto 1979 in za prvo polletje 1980 in v tej zvezi programa samozaščitnih aktivnosti in varnostnih ukrepov. Nosilec: svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito. — Dograjevali in izpopolnjevali načrte ukrepov in aktivnosti za preprečevanje in odstranjevanje izrednih razmer. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela in skupnosti, krajevne skupnosti in izvršni svet občinske skupščine. — Politično in strokovno izpopolnjevali pripadnike narodne zaščite, oboroževali in opremljali enote narodne zaščite. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti in izvršni svet občinske skupščine. — Temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti, samoupravne interesne skupnosti, druge organizacije in skupnosti, občinski svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito in družbeno-politične organizacije bodo posvetile posebno skrb in si prizadevale za dvig varnostne kulture vseh, zlasti pa še organiziranih nosilcev uresničevanja družbene samozaščite in varnosti v vseh temeljnih sredinah. Delovne Ijudi in občane bodo tudi tekoče seznanjali s pojavi, nosilci, oblikami in metodami, sovražnega, protisocialističnega in drugega škodljivega delovanja. Nosilci: temeljne in druge organizacije združenega dela, krajevne skupnosti, samoupravne interesne skupnosti, svet za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito in družbeno-politične organizacije. VII.SPLOSIMAPORABA V skladu z družbenim planom občine Ljubljana—Šiška in dogovorom o osnovah družbenega plana občine za obdobje 1976—1980 sprejemamo za leto 1980 naslednja izhodišča: 1. Proračunski prihodki Na podlagi proračunskih prihodkov, ki jih predpisujejo občine, se bodo davki usklajevali z ostalimi občinami v SR Sloveniji in v Ljubljani z družbenim dogovorom o davčni politiki v SR Sloveniji. Prihodki iz davkov in prometnih davkov, ki se bodo zaradi usklajevanja davčnih stopenj povečali, ne smejo vplivati na povečanje splošne porabe, pač pa se bodo izločali na posebno partijo proračuna. Uporabljali se bodo po dogovoru o oblikovanju splošne porabe v občinah in mestu za leto 1980 za namene intervencij v gospodarstvu, kompenzacij in blagovnih rezerv, da bodo sredstva posredno vplivala na zmanjšanje obveznosti gospodarstva do tovrstne porabe. Ob upoštevanju republ iških smernic in izhodišč splošne porabe v SR Sloveniji in Ljubljani je zlasti potrebno upoštevati naslednje: — v čimvečji meri uveljaviti načelo ugotavljanja dejansko doseženega dohodka in z ustrezno obdavčitvijo doseči izenače-vanje občanov, ki opravljajo dejavnost z osebnih delom, z delovnimi sredstvi v lasti občanov, z delavci v združenem delu, — z ustrezno davčno politiko in nadaljevanjem uvajanja davčnih olajšav in oprostitev vplivati na spodbujanje razvoja posameznih deficitarnih dejavnosti in uresničevanje ukrepov ekonomske in socialne politike. 2. Splošna poraba v občini Proračunska poraba v občini sme biti v letu 1980 glede na resolucijske usmeritve splošne porabe večja za 15 %. V tako ugotovljeno proračunsko porabo se ne upošteva poraba za gradnjo cest v Ljubljani oziroma uresničevanje 10-letnega programa samoupravne interesne skupnosti za gradnjo cest, ter za intervencije pri preskrbi prebivalstva z osnovnimi življenjskimi potrebščinami (mleko, meso). Skladno s prevzetimi obveznostmi pri izgradnji prizidka k občinski stavbi bomo v letu 1980 namenili proračunska sredstva v višini potrebnih lastnih sredstev. Proces čiščenja skupne in ostale porabe iz proračuna občine bomo nadaljevali v letu 1980 tako, da se tistim uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne sodijo v splošno porabo, zagotovi financiranje njihove dejavnosti v finančnih načrtih pristojnih samoupravnih skupnosti. 3. Usmerjanje proračunskih presežkov Proračunski prihodki, doseženi zaradi povečane nominalne rasti družbenega proizvoda in obsega blagovnega prometa, se do 15% rasti splošne porabe uporabijo skladno s sprejetim prora-čunom občine. Presežki naj se prvenstveno usmerijo za namene, ki jih bo opredelila skupščina občine ter za dogovorjene naloge na področju skupne porabe v mestu. 4. Cilji, ki jih naj dosežemo v splošni porabi Splošna poraba naj narašča počasneje od rasti družbenega proizvoda. Da počasnejša rast splošne porabe ne bo prizadela njenih uporabnikov in s tem realno zmanjšala kakovost in količino njenih programov je potrebno: - v redni dejavnosti državnih, upravnih in pravosodnih organov zagotovili enotna izhodišča in normative za financiranje posamez-nih organov, tako glede rasti zaposlenih in rasti njihovih osebnih dohodkov. V ta izhodišča naj se vključi tudi čim večja racionalnost v njihovem delu in štednja z delovnimi sredstvi in materialnimi stroški. — vložiti vse napore za višjo raven strokovnosti kadrov z nadaljnjim strokovnim usposabljanjem, da bo tudi še iz tega vidika omogočeno racionalnejše poslovanje ob sočasni modernizaciji in avtomatizaciji postopkov, — Socialistični zvezi delovnega Ijudstva zagotoviti možnost racionalne delitve sredstev za delovanje družbenopolitičnih organi-zacij v občini na podlagi realnih in verificiranih programov dela in nalog posameznih DPO, — razvijati vse oblike aktivnosti v krajevnih skupnostih in jih krepiti, da bomo skupaj z združenim delom sposobni uresničevati interese o zadovoljevanju skupnih potreb. Ne najmanj pomembna naloga splošne porabe je namreč v tem, da se vključuje v napore za gospodarsko stabilizacijo in to tako, da se z razpoložljivimi sredstvi racionalno gospodari in varčuje v vseh njenih oblikah z istočasno zagotovitvijo kvalitete opravljenih nalog. VIII. DRUŽBENOPOLITIČNA SKUPNOST IN DRU2BENOPOLITIČNE ORGANIZACIJE Občinska skupščina, njeni organi in telesa se bodo aktivno vključevali v prizadevanja za uresničevanje smernic družbenega plana v letu 1980, tako da bodo: — učinkovito ukrepali skladno s pooblastili v primerih, če se ne bodo izvajale naloge začrtane s srednjeročnim planom in smernica-mi za leto 1980; — podpirali investicijske naložbe, ki so pomembne za pre-strukturo celotnega gospodarstva; — s pravočasno pripravo in sprejemom baznih urbanističnih dokumentov zagotovili skladnost in opredelili namembnost central-nih, stanovanjskih in proizvodnih zazidljivih površin; — skrbeli za še večjo odprtost občine; — pospeševali pridelovanje kmetijskih živilskih pridelkov in organizirano preskrbo s temi izdelki; — zagotavljali smotrno porabo sredstev splošne porabe in se tako vključevali v program stabilizacije gospodarstva z racionalnim izvajanjem ustavnih in zakonskih nalog v občini in mestu; — skrbeli za uresničevanje določb družbenega dogovora o temeljih kadrovske politike na območju Ijubljanskih občin; — zagotavljali še nadalje učinkovit informacijski sistem za pravočasno, redno, resnično in popolnoma obveščanje delegatov, delovnih Ijudi in občanov na dostopen in razumljiv način o celotnih družbenih in gospodarskih gibanjih v občini inmestu; — uskladili organizacijo upravnih organov z določili zakona o državni upravi. Družbenopolitične organizacije se bodo s svojo avantgardno aktivnostjo združene v SZDL kot enotni fronti vseh socialističnih sil vključile v realizacijo smernic družbenega razvoja občine v letu 1980 tako, dabodo: — povezovale vse progresivne sile v OZD, TOZD, KS, SIS, družbenih organizacijah in društvih v enotno akcijsko fronto za realizacijo srednjeročnih nalog tega obdobja. Zagotovile aktivno sodelovanje v pripravah dokumenta novega srednjeročnega in dolgoročnega plana razvoja občine; — zagotovile pri sprejemanju sklepov za urbanistične rešitve razvoja prostora, spoštovanje dogovorov o varstvu okolja in širše družbene interese; — zagotovile s svojo stalno, neposredno in konkretno akcijo na vseh nivojih intenzivnejši razvoj samoupravnih družbenih odnosov na podlagi ustave in zakona o združenem delu. Na področju uveljavljanja dohodkovnih odnosov, iz področja družbenih dejavnosti zagotovile realizacijo zakona o svobodni menjavi dela; — z odločno akcijo svojih osnovnih organizacij in organov nenehno izpolnjevale organiziranost in delovanje delegatskega sistema na vseh nivojih in dosledno odpravljale pomanjkljivosti; — zagotovile realizacijo nalog s področja LO inDS opredeljene v posebnem poglavju smernic razvoja občine; — vključevale razredno kadrovsko politiko kot enakovredno področje v elemente družbenega razvoja občine, kar bo upoštevano predvsem pri kadrovskih rešitvah poslovodnih organov in najod-govornejših nosilcih razvoja; — na podlagi posebnega programa zagotavljale sistematično družbenopolitično izobraževanje delegatov z namenom spozna-vanja in usposabljanja za delov delegatskem sistemu odločanja; — zagotovile prek sveta za informiranje in Javne tribune sprotno seznanjanje delovnih Ijudi in občanov o vseh vprašanjih družbenoekonomskega in političnega razvoja občine. S tem namenom bo postopno prešlo glasilo OK SZDL Javna tribune na 14-dnevno izhajanje ob ustreznem razširjenem konceptu vsebine Delegatske tribune; — z neposredno vključitvijo uveljavile delovanje krajevne samouprave na podlagi določil novih statutov in resolucije o nadaljnjem razvoju KS. Zagotovile bodo realizacijo pobud za preoblikovanje obstoječih KS v nove organizacijske oblike oziroma novih KS; — poglabljale samoupravne odnose in delo DPO v KS z uveljavljanjem sekcijske oblike dela in oblikovanjem družbenih svetov. Poseben poudarek bo dan delovanju hišne samouprave, reševanju urbanističnih in komunalnih vprašanj; — zagotovile z ustreznimi kadrovskimi rešitvami in organi-ziranjem delegatskega sistema kontinuiteto dela organizacije SZDL v občini ob volilnih konferencah in konstituiranju organov SZDL v novem mandatu.