3. Usmerjanje proračunskih presežkov Proračunski prihodki, doseženi zaradi povečane nominalne rasti družbenega proizovoda in obsega blagovnega prometa, se do 16 % rasti splošne porabe uporabijo skladno s sprejetim proračunom občine. Presežki naj se prvenstveno usmerijo za namene, ki jih bo opredelila skupščina občine ter za dogovor-jene naloge na področju skupne porabe v mestu. Točka 4 ostane nespremenjena. V RAZPRAVI SO SODELOVALI: " 1. Brane PRAZNIK, delegat delegacije KS Medvode 2. Miroslav LAZAR, delegat delegacije KS Smlednik 3. Franci STARE, član IS 4. Franc DEJAK, predsednik skupščine 5. Franc FLORJANČIČ, predsednik IO komunalne skupnosti občine Ljubljana-Šiška 6. Vukašin LUTOVAC, delegat družbenopolitičnega zbora 7. Andrej GRŽELJ, delegat delegacije KS Koman-dant Stane 8. Miloš MIKOLIČ, delegat družbenopolitičnega zbora Po razpravi je predsednik skupščine predlagal zbo-rom v sprejem naslednje amandmaje: AMANOMAI Stran 4. - odstavek: »Naloge, sprejete s srednjeročnim planom občine 1976-1980, bo treba v letu 1980 izvajati tako, da bomo:« vstavi se predzadnja alineja: »Uvaja ukrepe za zboljšanje recionalnosti poslovanja in dela ter za povečanje proizvodnje ter družbene akumulacije«. • Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. > AMANOMA II: stran 7 - G. KOMUNALNO GOSPODARSTVO - prvi stolpec štev. 1 »Urejanje ulic, trgov in lokalnih cest«: - za.4. alinejo odpade odstavek: »Predvidoma... in se nadomesti z novim besedilom kot alinea: »Nadaljnja realizacija prioritetnih nalog \z srednjeročnega plana družbenega razvoja občine in sicer nadaljevanje etapne mpdernizacije ceste Vojsko-Koseze. (V primeru večjega ob-sega razpoložljivih sredstev, pa bomo realizirali še naloge k srednjeročnemu programu, ki so še nerealizirane in sicer: modernizacija in ureditev ceste Vikrče-Verje, modernizacija ceste Vikrče-Smlednik od odcepa Zavrh do Smlednika in rekonstrukcija ceste Sora-Topol.« Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. v AMANOMA III: ' Štran 8. - G - KOMUNALNO GOSPODARSTVO - nova štev 5. »5. Opravljanje mestnega potniškega prometa: Uvedba npvih in podaljšanje nekaterih obstoječih prog mest-nega potniškega prometa bo ob skrbi za varen in hiter prevoz potnikov prioritetna naloga v letu 1980: - mestna proga v industrijsko cono ŠP 2 in ŠM (ob Kamniški progi) se mora pojačati tako, da bo zagotovljen reden in pravočasen prevoz potnikov - mestni potniški promet bo nujno približati soseski Dravelj-ska gmajna (Sš 10) s preusmeritvijo proge 7 ali pa vpeljavo druge linije.« Nosilec Komunalna skupnost. Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. AMANDMAIV: Stran 8. - 4. STANOVANJSKO GOSPODARSTVO - za dose-danjim besedilom se doda: »Na področju stanovanjskega gospodarstva bomo v letu 1980 uresničevali sprejeti akcijski program in na njegovi osnovi preobrazili samoupravne družbenoekonomske odnose pred-vsem pri oblikovanju novega sistema gradnje in gospodarje-nja s stanovanjskih skladom, sistema financiranja, hišne sa-mouprave in ekonomskih stanarin, stremeli bomo za odpravo barakarskih naseljij ter ustrezno organizirali strokovne službe. Nosilec: Samoupravna stanovanjska skupnost«, Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenlm glasovanjem soglasno sprejeli. AMANDMA V: Stran 8. - V. SAMOUPRAVNA INTERESNA SKUPNOST ZA VARSTVO PRED POŽAROM »Črtase4. in predzadnjaalinea.« Predlagani amandma sd delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. ^ AMANDMA VI: , i. ¦.'¦¦¦¦¦¦.. i Stran 10 in 11: Družbene dejavnosti: ' ^ »Pod 3. kultura: črtajo se šesta in deveta alinea, Pod 5. telesna kultura: v tretji alinei se v tretji vrsti črta beseda »vse« Pod 4. socialno skrbstvo: pod drugo točko se črta alinea 7. Pod 5. socialno varstvo: deveta alinea praviloma glasi: - Sodelovanje s humanitarnimi organizacijami in društvi v občini in mestu Ljubljana«. Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. AMANDMA VII: Stran 14 - SPLOŠNA PORABA ; > ;'.' ¦. '.-¦ »Napišejo se naslednja tri nbva poglavja: LProračunski prihodki Na podlagi proračunskih prihodkov, ki jih predpisujejo ob-čine, se bodo davki usklajevali z ostalimi občinami v SR "Sloveniji in v Ljubljani z družbenim dogovorom o davčni politiki v SR Sloveniji. Prihodki \z davkov in prometnih davkov, ki se bodo zaradi usklajevanja davčnih stopenj povečali, ne smejo vplivati na povečanje splošne porabe, pač pa se bodo izločali na po-sebno partijo proračuna. Uporabljali se bodo po dogovoru o oblikovanju splošne porabe v občinah in mestu za leto 1980 za namene intervencij v gospodarstvu, kompenzacij in blagovnih rezerv, da bodo sredstva posredno vplivala na zmanjšanje obveznosti gospo-darstva do tovrstne porabe. Ob upoštevanju republiških smer-nic in izhodišč splošne porabe v SR Sloveniji in Ljubljani je zlasti potrebno upoštevati naslednje: — v čimvečji meri uveljaviti načelo ugotavljanja dejansko do-seženega dohodka in z ustrezno obdavčitvijo doseči izenače-vanje občanov, ki opravljajo dejavnost z osebnim delom, z delovnimi sredstvi v lasti občanov, z delavci v združenem delu, - z ustrezno davčno politiko in nadaljevanjem uvajanja davč-nih olajšav in oprostitev vplivati na spodbujanje razvoja posa-meznih deficitarnih dejavnosti in uresničevanje ukrepov eko-nomske in socialne politike. 2. Splošna poraba v občini Proračunska poraba v občini sme biti v letu 1980 glede na resolucijske usmeritve splošne porabe večja za 16%. V tako ugotavljeno proračunsko porabo se ne upošteva po- raba za gradnjo cest v Ljubljani oziroma uresničevanje 10- letnega programa samoupravne interesne skupnosti za grad- njo cest, ter za intervencije pri preskrbi prebivalstva z osnov- nimi življenjskimi potrebščinami (mleko, meso). Skladno s prevzetimi obveznostmi pri izgradnji prizidka k občinski stavbi bomo v letu 1980 namenili proračunska sred- stva v višini potrebnih lastnih sredstev. Proces čiščenja skupne in ostale porabe \z proračuna občine bomo nadaljevali v letu 1980 tako, da se tistim uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne sodijo v splošno porabo, zago- tovi financiranje njihove dejavnosti v finančnih načrtih pristoj- nih samoupravnih skupnosti. 3. Usmerjanje proračunskih presežkov Proračunski prihodki, doseženi zaradi povečane nominalne rasti družbenega proizvoda in obsega blagovnega prometa se do 16% rasti splošne porabe uporabijo skladno s sprejetim proračunom občine. Presežki naj se prvenstveno usmerijo za namene, ki jih bo opredelilaskupščinaobčine terza dogovor-jene naloge na področju skupne porabe v mestu. Točka 4. ostane nespremenjena. Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. AMANDMA VIII: V skladu s sprejetim amandmajem številka VII izhaja tudi logična posledica, da se sprejme amandma številka VIII, ki glasi: »Na strani 3 pod poglavjem I Gospodarstvo se pod zaporedno številko 12: »Rastsplošne porabe« spremeni številka 15 v 16«. Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. AMANDMA IX: ¦'¦ Glede na razpoložljiva sredstva, ki bodo zbrana za izgrad-njo ceste Vikrče-Smlednik se namenijo za izgradnjo ceste od Valburge do konca vasi Smlednik. Predlagani amandma so delegati zbora krajevnih skupnosti sprejeli z 1 vzdržanim glasom, delegati zbora združenega dela z 2 vzdržanima glasovoma, delegati družbenopolitičnega zbora pa soglasno. Po sprejetih amandmajih pa je predsednik skupščine pred-lagal zborom v sprejem še nasiednje SKLEPE:1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema predlog smernic za uresničevanje politike družbenega plana občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1976-1980 v letu 1980 s predho-dno sprejetimi amandmaji. 2. Skupščina občine Ljubljana-šiška naroča IS skupščine, ' upravnim organom skupščine, SIS na področju materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti, organizacijam združe-nega dela, krajevnim skupnostim in vsem drugim porabnikom družbenih sredstev, da takoj izdelajo konkretne akcijske in stabilizacijske programe, da s posebnimi ukrepi zagotovijo izvajanje svojih osnovnih programov in da predvidijo tudi ukrepe proti neizpolnjevanju zastavljenih ciljev in nalog iz programa. 3. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana-Šiška se zadolži, da spremlja izdelavo in izvajanje stabilizacijskih p.rogramov. Predlagane sklepe so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. K 4. točki dnevnega reda: ¦ , , . , .,: PREDLOG ODLOKA O SPREMEMBAH GUP IN UP ...,v*'}- Uvodno obrazložitev k tej točki dnevnega reda je podal tov..1 Franci STARE, član IS in predsednik komiteja za planiranje in druženoekonomske odnose. Predsednik skupščine je seznanil navzoče, da je o tej točki dnevnega reda razpravljal odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo in zavzel naslednje stališče: Odbor soglaša s predloženim odlokom o spremembah in dopolnitvah GUP in UP, z izjemo tistih sprememb, ki se nanašajo na območje ŠS Stanežiče. Ker za del tega območja še ni pridobljeno soglasje Kmetijsko-zemljiške skupnosti, prav tako pa KS Stanežiče-Medno zahteva predhodno razre-šitev nadaljnjega obstoja nekaterih kmetov na površinah, ki so predvidene kot zazidljive. Odbor predlaga, naj bi spre-membo GUP za območje šS 11 Stanežiče izvedli kasneje po dolgoročnem postopku, v kolikc: Jo seje občinske skupščine ne bo pridobljeno soglasje krajevne skupnosti in Kmetijsko-zemljiške skupnosti. Glede na opozorilo Komunalne skupnosti, da v odloku niso zajete vse spremembe, ki jih vsebuje grafično gradivo, odbor predlaga naj bi delegatom na sami seji manjkajoče spre-membe GUP-a predložili v obliki amandmaja k odloku. Opomba: Tov. dr. Gaberšček (Zavod za družbeni razvoj) opozarja na posledice če se bo del obmo6ja Stanežič izločil iz tega odloka. Posledice bodo predvsem v tem, da je potrebno ali izdelati nov program zazidave ali pa se bo dopolnitev izredno zavlekla za 9 do 12 mesecev. Pismene pripombe na to točko dnevnega reda so posredo-vale naslednje delegacije KS: Stanežiče-Medno, Podutik, Hinko Smrekar, Milan Majcen in komandant Stane. V razpravi so sodelovati: ¦ 1. Tomaž SOUVAN, predstavnik Zavoda za družbeno plani-ranje , 2. Božo KOVAČIČ, podpredsednik IS , ¦: ¦'..,-, .: 3. delegat delegaciie KS Hinko Smrekar 4. Franc FLORJANCIč, predsednik IO samoupravne komu-nalne skupnosti občine Ljubljana-Šiška 5. Franc DEJAK, predsednik skupščine . ,, 6. Alojz KAMIN, delegat delegacije KS Vižmarje-Brod 7. Jože PETJE, delegat delegacije KS Podutik 8. Marija DOLINAR, delegat konference delegacij LEK DSSS Ker ni bilo več razprave je predsednik skupščine predlagal zborom v sprejem naslednji :¦ > - ; AMANDMA: V 2. členu pod točko c) se črta številka 2 ŠS 11 /1 Stanežiče. Zemljišče naj se označi kot kmetijsko zemljišče ŠK 6/1 zača-sno. Predlagani amandma so delegati vseh treh zborov z loče-nim glasovanjem soglasno sprejeli. Po sprejetem amandmaju pa je predsednik skupščine pred-lagal zborom v sprejem še naslednji SKLEP:Skupščina občine Ljubljana-Šiška daje soglasje skupščini mesta Ljubljane, da sprejme predlog odloka o spremembalj GUP in UP s predhodno sprejetim amandmajem. Predlagani sklep so delegati zbora krajevnih skupnosti sprejeli s 4 vzdržanimi giasovi, delegati zbora združenega dela z enim vzdržanim glasom, delegati družbenopolitičnega zbora pa soglasno. K S. točki dnevnega reda: PREDLOG PROGRAMA DELA SKUPŠČINE MESTA UUB-LJANE ZA LETO 1980 Predsednik skupščine je.seznanil navzoče, da je o tej točki dnevnega reda razpravljal odbor za družbenopolitični sistem in zavzel naslednje stališče: Odbor sicer predlaga skupščini v sprejem predlog programa dela, vendar ima pripombo v tem, da mora biti le ta usklajen z občinskimi programi dela, tako da obravnavajo gradiva za seje iz programa SML najprej občin-Ske skupščine, šele nato pa zbori SML na svojih sejah. Načelna pripomba je tudi, da je potrebno program dela prbgledati in ugotoviti, če je realno postavljen, da ne bomo na koncu ugotovili, da je še veliko nerealiziranih nalog, ki smo jih po programu dela začrtali. Pismenih pripomb na to točko dnevnega reda ni bilo. Ker ni bilo razprave je predsednik skupščme predlagal zborom v sprejem naslednji SKLEP:Skupščina občine Ljubljana-Šiška je mnenja, da je predlo-ženi program skupščine mesta Ljubljane izdelan kot frontni program in ga kot takega podpira. Ob vsem pa ugotavljamo, da je bilo iz lanskega programa skupščine mesta Ljubljane realiziran nizek procent nalog, kar je vplivato tudi na pregled nerealiziranih nalog iz našega programa. Na osnovi tega bi bilo potrebno razmisliti ali ni predloženi program SML preob-širen. Predlagani sklep so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. K 6. točki dnevnega reda:OSNUTEK PROGRAMA DELA VSEH TREH ZBOROV SKUP-ŠČINE OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA NA SKUPNIH ZASEDA-NJIH Predsednik skupščine je seznanil navzoče, da sta o tej točki dnevnega reda razpravljala odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za družbenoekonomski razvoj, ki na pro-gram kot tako nimata pripomb, zaželeno je le to, da se pri vseh točkah, ki bodo obravnavane na zborih navede dosledno vse skupščinske odbore, v katere pristojnost spada določena materija. O tej točki dnevnega reda je razpravljal tudi odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo, ki predlaga, naj bi v posameznih tromesečjih predvidevali kon-kretne urbanistične dokumente, ki bodo predloženi skupščini v obravnavo. Kot orientacija za roke uvrstitev na dnevni red skupščine lahko služijo roki dokončanja posamičnih nalog, ki jih navaja tabela v poglavju F smernice za letošnje leto. O tej točki dnevnega reda je razpravljal tudi odbor za finance in proračun, ki na program nima pripomb. Nerazum-Ijivo pa mu je zakaj ni pristojnost posameznih odborov dosle-dno izvedena. Na primer: odbor naj bi obravnaval polletne rezultate gospodarjenja, letnih pa ne. Zato je sprejel sklep: V pripravi predloga naj se upoštevajo pristojnosti odborov v istem smislu, kot je bilo to v veljavi do sedaj. Odbor za družbenopolitični sistem je prav tako razpravljal o tej točki dnevnega reda in nanj nima pripomb. Pismeno pripombo na to točko dnevnega reda je posredo-val tudi Svet za Ijudsko obrambo, vamost in družbeno samo* zaščito, ki predlaga v t. tromesečje obravnavo varnostnopoli-tične situacije občine Ljubljana-šiška za drugo polletje 1979. Predsednik skupščine in predsednik zborov pa so predla-gali dopolnitev programa z informacijo: »Odnosi z verskimi skupnostmi«, katero bo predložila komisija za verska vpraša-nja. Pismeno pripombo je posredovala delegacija KS Koman-dant Stane. V razpravi je sodeloval tov. Andrej ing. GRŽELJ, delegat delegacije KS Komandant Stane. Po razpravi je predsednik skupščine predlagal zborom v sprejem naslednja SKLEPA:1. Skupščina občine Ljubljana-Šiška sprejema osnutek dela vseh treh zborov skupščine občine Ljubljana-Šiška na Skupnih zasedanjih. 2. Pripombe odborov, sveta za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, pismena pripomba delegacije ter iz današnje razprave se posredujejo sekretariatu skupščine, da jih upošteva pri sestavi predloga programa dela vseh treh zborov. Predlagana sklepa so delegati vseh treh zborov z ločenirn glasovanjem soglasno sprejeli. K 7. točki dnevnega reda: -. \ ¦;:'. , ''.[.,'.[,.1'',^ OSNUTKI PROGRAMOV DELOVNIH TELES SKUPŠČlNlE OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA V LETU 1980 Predsednik skupščine je seznanil navzoče, da je o tej točki dnevnega reda razpravljal odborza finance in proračun, ki na predloženi osnutek nima pripomb, treba pa je opozoriti, da v delovni program odbora spadajo tudi tiste zadeve, ki so nave-dene v programih skupščinskih zborov. Prav tako je o tej točki dnevnega reda razpravljal odbor za urbanizem, stanovanjsko in komunalno gospodarstvo, ki nima pripomb na osnutek programa odbora. O tej točki dnevnega reda sta tudi razpravljala odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za družbenoekonom-ski razvoj, ki prav tako na to točko dnevnega reda nimata pripomb. Odbor za družbenopolitični sistem pa ugotavlja, da je preširoko postavljena pristojnost odbora za družbenopoli-tični sistem. Pismenih pripomb na to točko dnevnega reda nismo prejeli. V razpravi je sodeloval: 1. Andrej ing. GRŽELJ, delegat delegacije KS Komandant Stane. Po razpravi je predsednik skupščine predlagal zborom v sprejem naslednja SKLEPA: 1. Sprejmejo se osnutki programov dela delovnih teles skupščine občine Ljubljana-Siška v letu 1980. 2. Pripombe, ki jih je dal odbor za družbenopolitični sistem naj predlagatelj upošteva pri sestavi predloga. Predlagana sklepa so delegati vseh treh zborov z ločenim glasovanjem soglasno sprejeli. .. ...-,. , , K. 8. točki dnevnega reda: ¦• .¦:¦*¦¦'":" ' < OBRAZLOŽITEV ZADEV OZ. NALOG, Kl NISO REALIZI-RANE PO »PERIODIČNEM PROGRAMU DELA SKUPŠČINE OBČtNE LJUBLJANA-ŠIŠKA OKTOBER-DECEMB.ER 1979« Predsednik skupščine je seznanll navzoče, da sta o tej točki dnevnega reda razpravljala odbor za družbenoekonomske odnose in odbor za družbenoekonomski razvoj, ki soglašata z navedbami v obrazložitvi. O tej točki dnevnega reda je razpravljal tudi odbor za finance in proračun, ki prav tako nima pripomb in odbor za družbenopolitični sistem, ki pa je do te točke dnevnega reda zavzel naslednje stališče: Odbor priporoča skupščini, da dobro pregleda vse pro-grame dela v letu 1980, če so realno postavljene, da ne bomo na koncu leta ugotovili, da je veliko nalog še nerealiziranih kot to tudi vsako leto ugotavljamo. Take zadeve lahko nega-tivno vplivajo na delovanje delegatskega sistema. Ta načelna pripomba velja za vse programe dela, ki bodo obravnavani na skupščini. Pismeni pripombi sta posredovali delegaciji KS Koseze in Milan Majcen. V razpravi sta sodelovala: • ' 1. PODOBNIK Lea, delegat delegacijeT