https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTth0FXWqhQXOW06e6jABWf-Cyi4y1tmpAI151gnV5VV4Owcwcdsw Ekosola_marec_2011-1.jpg zdravasola Štev.: 6005-2/2020 OŠ FRANCETA PREŠERNA CRENŠOVCI ENOTA VRTEC PUBLIKACIJA 2020/2021 C:\Users\Admin\Desktop\IMG_8793.JPG KAZALO SPOŠTOVANI STARŠI!....................................................................................... 3 PODATKI O VRTCU............................................................................................ 4 ZAPOSLENI........................................................................................................ 5 ODDELKI OTROK............................................................................................... 6 PROGRAMI........................................................................................................ 6 OBRACUNAVANJE ODSOTNOSTI OTROK IZ VRTCA......................................... 7 VPIS, IZPIS OTROK............................................................................................ 7 NACINI POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI........................................ 8 TEMELJNA IZHODIŠCA DELA V VRTCU............................................................. 8 OTROKOV DAN V VRTCU.................................................................................. 9 NACRTOVANE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2020/2021 ........................ 10 PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI .................................................. 12 ZDRAVSTVENA PRIPOROCILA IN PREHRANA ................................................ 13 PODATKI O PUBLIKACIJI ................................................................................. 15 C:\Users\Admin\Desktop\20190610_092844.jpg C:\Users\Admin\Downloads\DSC_7443.JPG https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTth0FXWqhQXOW06e6jABWf-Cyi4y1tmpAI151gnV5VV4Owcwcdsw Ekosola_marec_2011-1.jpg zdravasola Osnovna šola Franceta Prešerna Crenšovci, Enota vrtec Juša Kramarja 10, 9232 Crenšovci Tel.:02 570 11 52; fax: 02 57 35 810 Elektronski naslov: vrtec.osmsfpcr@guest.arnes.si Spletna stran: http://www.osfpcrensovci.si SPOŠTOVANI STARŠI! V branje vam ponujamo publikacijo, z informacijami o življenju in delu našega vrtca v šolskem letu 2020/2021. Z njo vam želimo sporociti nekaj osnovnih informacij o vrtcu in programu dela, ki ga bomo uresnicevali v letošnjem letu. Naše osnovno vodilo za izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu so temeljni cilji in nacela Kurikula za vrtce. Prednostno bomo zasledovali cilje s podrocja jezika . podrobneje bomo spremljali in razvijali gradnike bralne pismenosti; spodbujali bomo razvoj govora, besedišca, razumevanja besedil in odzivanja na besedilo. Poudarjeno bomo izvajali skupno glasno branje in poskušali biti pozitivni bralni vzor za otroke. Uporabljali bomo interaktivne vsebine, sodelovali s šolo in z drugimi institucijami preko video povezav, skupaj z vami pa otroke ucili racunalniške pismenosti in varne uporabe spleta. V teh negotovih casih epidemije COVID-19 je pomembno, da znamo prilagoditi svoje delo in razmišljati preventivno. Vzorniki smo vsi, ne glede na to, ali si to želimo ali ne. Starši ste vzorniki doma. Ucitelji in vzgojitelji smo vzorniki v šoli in vrtcu. Vzori delujejo štiriindvajset ur na dan, sedem dni v tednu. Z lastnim obnašanjem posredujemo zgled mladim generacijam. Vsakdo je popolnoma svoboden, da dela dobro. (Povzeto po gradivu projekta BODI DOBER, BODI KUL!) Še naprej želimo skupaj z vami, starši, v varnem okolju razvijati radovedne, kriticne, ustvarjalne otroke, ki se radi ucijo, so odgovorni in spoštljivi do sebe, socloveka, tradicije ter okolja. Spoštovani starši, hvala vam za zaupanje! Svoje poslanstvo lahko uresnicujemo le skupaj z vami, zato vas vabimo k sodelovanju. Želimo vam prijetno in uspešno šolsko leto. V. d. ravnateljice zavoda: Nataša Litrop, prof. PODATKI O VRTCU Ime vrtca: OŠ Franceta Prešerna Crenšovci, enota VRTEC CRENŠOVCI Naslov vrtca: OŠ FRANCETA PREŠERNA CRENŠOVCI Enota VRTEC CRENŠOVCI Ul. Juša Kramarja 10, 9232 Crenšovci Vrtec deluje kot javni zavod v sklopu OŠ Franceta Prešerna Crenšovci. E-naslov vrtca: vrtec.osmsfpcr@guest.arnes.si Spletna stran: http://www.osfpcrensovci.si V. d. ravnateljice: Nataša Litrop, tel. 02/573 58 02 Telefon vrtec: 02/570 11 52 Telefon šola: 02/573 58 00 Transakcijski racun pri UJP, MS: 01215-6030647649 Davcna številka: 16814487 Maticna številka: 5089697 USTANOVITELJ Ustanoviteljica OŠ Franceta Prešerna in Vrtca Crenšovci je Obcina Crenšovci, Prekmurske cete 20, 9232 Crenšovci, tel. 02/5735 750, fax: 02/5735 758, e-pošta: info@obcina-crensovci.si. ORGANI ZAVODA Svet zavoda sestavlja 11 clanov: - trije predstavniki obcine, - pet predstavnikov šole in vrtca, - trije predstavniki staršev. Svet staršev sestavljajo izvoljeni predstavniki vsakega oddelka. V šolskem letu 2020/21 je na šoli 13 oddelkov, v vrtcu pa 7 oddelkov – skupaj 20 clanov sveta staršev. Volitve v svet staršev izvedemo na 1. oddelcnem roditeljskem sestanku. Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnateljica, pedagoško vodenje v vrtcu izvaja pomocnica ravnateljice. Strokovni aktiv vrtca sestavljajo strokovne delavke vrtca. Poslovni cas vrtca traja od 5.30 do 16.00. Zaradi epidemiološke slike, ki se stalno spreminja, se skupine v vrtcu združujejo v jutranjih in popoldanskih urah po najvec dve skupini skupaj. Za lažjo organizacijo starše prosimo, da sproti, redno in po dogovoru z vzgojiteljico sporocajo, kdaj bo otrok prišel v vrtec in kdaj odhajal. Za lažjo organizacijo dela in racionalno nabavo živil bomo v šolskem letu 2020/2021 izvedli anketo o prisotnosti otrok ob dnevih, ko pricakujemo zmanjšanje števila otrok: jesenske pocitnice, božicno-novoletni prazniki, zimske pocitnice, prvomajski prazniki in poletne pocitnice. Najmanjše število otrok za poslovanje enote vrtca je vsaj pet prijavljenih otrok. Vrtec zaradi priprave oddelkov na novo šolsko leto in seje vzgojiteljskega zbora vseh delavcev ne posluje zadnje tri delovne dni v mesecu avgustu. ZAPOSLENI IME IN PRIIMEK DELOVNO MESTO ODDELEK (število otrok) OPOMBE Nataša Litrop, prof. v. d. ravnateljice 02/573 58 02 Doroteja Omar Horvat Vodja vrtca 02/570 11 52 Petra Peischl Tadeja Sarjaš Lea Gomboc Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice (za socasnost) Heterogeni Od 1 do 3 let 11 otrok 02/570 11 52 Mirjam Maucec Petra Sobocan Lea Gomboc Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice (za socasnost) Heterogeni Od 1 do 3 let 12 otrok 02/570 11 52 Viktorija Mlinaric Natalija Tuksar Lea Gomboc Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice (za socasnost) Homogeni Od 2 do 3 let 13 otrok 02/570 11 52 Lidija Sobocan Nataša Kranjec Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Homogen Od 3 do 4 let 17 otrok 02/570 11 52 Monika Lorbek Patricija Recek (Gordana Sobocan) Lea Gomboc Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice (za socasnost) Kombiniran Od 2 do 5 let 16 otrok 02/570 11 52 Andreja Podgorelec Sandra Pucko Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Homogeni Od 4 do 5 let 18 otrok 02/573 58 00 Petra Smej Renata Žerdin V Vzgojiteljica Vzgojiteljica – pomocnica vzgojiteljice Heterogeni Od 4 do 7 let 21 otroktr 02/502/573 58 003 58 00 Zdenko Temlin ROID Andreja Sever Projektna zaposlitev: Bralna pismenost in razvoj slovenšcine Danica Medved Knjižnicarka Sara Fekonja Organizatorka prehrane in zdravstveno-higienskega režima Tajda Kokaš Romska pomocnica Maja Kranjec Tajnik VIZ IV 02/573 58 00 Metka Gönc Racunovodkinja 02/573 58 05 Mirjana Graj Slana Kuharica Marjana Cigan Cistilka Monika Raduha Pomoc v kuhinji Monika Halas Gomboši Perica – cistilka Štefan Hozjan Hišnik V vzgojno-izobraževalno delo je bilo v septembru 2020 vkljucenih 108 otrok. Delavci vrtca sprejemamo Kodeks eticnega ravnanja v vrtcu kot moralno zavezujoc akt, njegove vrednote in nacela pa razumemo kot zbirko smernic za zgledno poklicno delo. ODDELKI OTROK Vzgojno-izobraževalni proces poteka v dveh starostnih obdobjih otrok: - prvo starostno obdobje (otroci od 1. do 3. leta), - drugo starostno obdobje (otroci od 3. do 6. oz. 7. leta). Otroci so lahko razporejeni v oddelke, ki so starostno: - homogeni (otroci v razponu enega leta), - heterogeni (otroci v razponu vec let prvega ali drugega starostnega obdobja), - kombinirani (otroci v razponu vec let prvega in drugega starostnega obdobja). Oddelke otrok oblikujemo pred zacetkom novega šolskega leta v skladu z Zakonom o vrtcih in s Pravilnikom o normativih in kadrovskih pogojih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje. Otroke s posebnimi potrebami integriramo v redne oddelke vrtca in na osnovi Odlocbe o usmerjanju zagotovimo dodatno strokovno pomoc ustrezne strokovne osebe. Pet oddelkov izvaja vzgojno-izobraževalni proces v prostorih vrtca, dva oddelka pa v igralnicah v prostorih osnovne šole. PROGRAMI Vsi programi so namenjeni otrokom od prvega leta starosti do vstopa v šolo. Cene programov v vrtcu Crenšovci od 6. 11. 2019 dalje mesecno znašajo: ZA PRVO STAROSTNO OBDOBJE: 1. Dnevni program 9-urnega varstva za oddelek prvega starostnega obdobja (1–3 let), ki zajema vzgojo, varstvo, dopoldansko malico, kosilo in popoldansko malico – 493,29 € na otroka. 2. Dnevni program 4–6-urnega varstva za oddelek prvega starostnega obdobja (1–3 let), zajema vzgojo, varstvo, dopoldansko malico in kosilo – 443,97 € na otroka. ZA DRUGO STAROSTNO OBDOBJE: 1. Dnevni program 9-urnega varstva za oddelek drugega starostnega obdobja, ki zajema vzgojo, varstvo, dopoldansko malico in kosilo, popoldansko malico – 423,23 € na otroka. 2. Dnevni program 4–6-urnega varstva za oddelek drugega starostnega obdobja, ki zajema vzgojo, varstvo, dopoldansko malico in kosilo – 380,91 € na otroka. Ceno izbranega programa starši placujejo mesecno. OBRACUNAVANJE ODSOTNOSTI OTROK IZ VRTCA Odsotnost otroka iz vrtca obracunavamo v skladu s 17. clenom Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen programov v vrtcih (Uradni list RS, št. 97/2003, 77/2005, 120/2005) in veljavnim sklepom obcine. 1. Prvi dan otrokove odsotnosti se živila ne odracunajo, razen v primeru pocitnic, ko starši že vnaprej (na osnovi pisne ankete) najavijo, da otroka ne bo v vrtec. 2. Naslednjih 5 delovnih dni v primeru odsotnosti otroka se odracunajo stroški živil za vse vrste odsotnosti. 3. Za odsotnost otroka nad 6 delovnih dni s priloženim zdravniškim potrdilom se staršem za prvi dan ne odracuna nic, za naslednjih 5 dni se odracunajo stroški živil, za ostale naslednje dni odsotnosti pa se staršem obracunajo oskrbni dnevi, ki bremenijo obcino Crenšovci. 4. Za odsotnost otroka nad enim mesecem s priloženim zdravniškim potrdilom se staršem obracuna 25-odstotkov od deleža staršev, razlika se zaracuna Obcini Crenšovci. 5. Staršem, ki med letom izpišejo otroka iz vrtca in ga nato ponovno vpišejo, se zaracunajo stroški zacasnega izpisa v višini placila, ki jim je bilo z odlocbo doloceno – odstotek od cene programa, znižano za stroške neporabljenih živil. Stroški zacasnega izpisa se lahko staršem zaracunajo za obdobje najvec dveh mesecev. 6. Otroci, ki bodo v mesecu septembru priceli obiskovati šolo, bodo v primeru izpisa iz vrtca v juliju in avgustu oprošceni placila. VPIS, IZPIS OTROK O rednem vpisu, ki ga izvedemo meseca marca, vas obvešcamo preko šolske spletne strani, na internem TV kanalu in s plakati v obcini. Ob vpisu otroka v vrtec starši oz. zakoniti zastopniki izpolnijo potrebno dokumentacijo, in sicer: - VPISNI LIST (dobite ga v vrtcu ali na spletni strani vrtca) – izpolnjeno vlogo oddate pomocnici ravnateljice; - VLOGO ZA ZNIŽANO PLACILO VRTCA oz. VLOGO ZA UVELJAVLJANJE PRAVIC IZ JAVNIH SREDSTEV dobite v knjigarni ali na spletni povezavi na spletu http://e-uprava uprava.gov.si/storitve/. Vloge morajo biti od 1. 12. 2011 dalje oddane na novem obrazcu na Centru za socialno delo Lendava; - POTRDILO PEDIATRA (po opravljenem pregledu otroka oddate potrdilo v vrtcu, najkasneje pa, ko ga zacne otrok obiskovati). V primeru, da je število vpisanih otrok višje od števila prostih mest, o sprejemu otrok v vrtec odloca Komisija za sprejem otrok, kar je v skladu z 20. clenom Zakona o vrtcih. Starši so o vkljucitvi otroka v vrtec obvešceni pisno. Pred prihodom otroka v vrtec starši z vrtcem podpišejo pogodbo, ki doloca medsebojne obveznosti in pravice. V primeru, da pogodbe ne podpišejo pravocasno, otroka vec ne vodimo v evidenci vpisanih otrok v vrtec. Kadar starši otroka izpišejo iz vrtca, morajo izpolniti IZPISNICO, ki jo dobijo pri vzgojiteljici oz. pri pomocnici ravnateljice. Oddati jo je treba vsaj 14 dni pred želenim datumom izpisa. Otroka je treba izpisati tudi pred odhodom v šolo. Z ZUJF (Uradni list RS, št. 40/12) je bil dopolnjen Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (novi 42. c clen), zato starši, ki otroka redno izpišejo iz vrtca, niso vec upraviceni do subvencije vrtca do konca koledarskega leta, saj jim po izpisu CSD razveljavi Odlocbo o dolocitvi znižanega placila. To pomeni, da v primeru rednega izpisa otroka iz vrtca in ob morebitnem ponovnem vpisu v katerikoli vrtec v istem koledarskem letu Odlocba o znižanem placilu vrtca, ki so jo starši že prejeli, ne bo vec veljala. Starši bodo morali poravnati polno ceno vrtca. V primeru zacasnega izpisa iz vrtca za obdobje najvec dveh mesecev pravica do znižanega placila vrtca ostane nespremenjena. NACINI POVEZOVANJA IN SODELOVANJA S STARŠI - Roditeljski sestanki – skupni in oddelcni; - mesecne pogovorne ure o otroku; - srecanja staršev, otrok in zaposlenih ob razlicnih priložnostih in z razlicnimi cilji, katerih vsebine in oblike so prilagojene prednostni nalogi vrtca, željam in potrebam otrok in staršev (podrobneje so opredeljene v LDN vrtca); - šola za starše, predvidena so tri srecanja; - sodelovanje v strokovnih organih zavoda (svet staršev in svet zavoda). Mesecne pogovorne ure v šolskem letu 2020/2021: prvi (v primeru praznikov drugi) ponedeljek v mesecu od 16.00 do 17.00, po predhodni najavi oz. po dogovoru ter v delovnem casu vzgojiteljice (izven casa neposrednega dela z otroki). Priporocamo, da pogovorne ure potekajo po telefonu, eAsistentu, elektronski pošti ipd. Datum POGOVORNE URE 21. 9. 2020 Roditeljski sestanek 5. 10. 2020 Pogovorna ura 2. 11. 2020 Pogovorna ura 7. 12. 2020 Pogovorna ura 4. 1. 2021 Pogovorna ura februar 2021 Tematski roditeljski sestanek 1. 3. 2021 Pogovorna ura 5. 4. 2021 Pogovorna ura 3. 5. 2021 Pogovorna ura 28. 6. 2021 Roditeljski sestanek za novince Sodelovanje s starši bo potekalo prilagojeno in v skladu s priporocili NIJZ in MIZŠ. TEMELJNA IZHODIŠCA DELA V VRTCU Kurikulum za vrtce (1999) je nacionalni dokument, ki ga uporabljamo kot strokovno izhodišce za kakovosten vzgojno-izobraževalni proces. V Kurikulumu za vrtce so zapisani temeljni CILJI: 1. bolj odprt in fleksibilen kurikulum v razlicnih programih za predšolske otroke; 2. pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh podrocjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih; 3. bolj uravnotežena ponudba razlicnih podrocij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, ki hkrati ne onemogoca poglobljenosti na dolocenih podrocjih; 4. vecje omogocanje individualnosti, drugacnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino; 5. oblikovanje pogojev za vecje izražanje in ozavešcanje skupinskih razlik (nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno konstitucijo); 6. vecje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok; 7. dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu; 8. rekonceptualizacija in reorganizacija casa v vrtcu; 9. rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu; 10. vecja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev; 11. povecanje vloge evalvacije (kriticnega vrednotenja) pri nacrtovanju življenja in dela v vrtcu; 12. izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši. Iz ciljev so izpeljana NACELA, ki zaobjemajo temeljna védenja o razvoju otroka in ucenju v predšolskem obdobju. Nacel je 16 in eno izmed njih je tudi nacelo sodelovanja s starši. Zapisani temeljni cilji v povezavi z zapisanimi naceli v Kurikulumu za vrtce so osnova in vodilo za izvajanje vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu. Osnovni pristop k otrokovi vzgoji, ucenju in poucevanju v vrtcu je v najpogosteje uporabljeni METODI DELA, to je v igri. Igra je spontana, ustvarjalna aktivnost, ki jo zasledimo v razlicnih obdobjih clovekovega življenja, ne le v otroštvu, pri cemer je v predšolskem obdobju igra otrokova prevladujoca dejavnost. Otroška igra je dejavnost, ki se izvaja zaradi nje same, je notranje motivirana, svobodna, odprta ter za otroka prijetna (Kurikulum za vrtce, 1999, str. 19). V igri se kaže tudi otrokova potreba, da bi na poseben nacin vplival na okolje in ga tudi spreminjal. V igri se otrok nauci biti neodvisen od svojega okolja, hkrati pa ga igra spodbudi, da je aktiven. Igra je ne le osnovna dejavnost, ampak tudi potreba vsakega otroka in pogoj, da se normalno psihicno in fizicno razvija. Po eni strani so torej izbira in nacin otrokovega igranja odvisni od njegove trenutne razvojne stopnje (gibalnih in spoznavnih sposobnosti, custvene in socialne zrelosti), po drugi strani pa igra vpliva na to, da otrok v razvoju napreduje. Igra pomembno vpliva na vsa podrocja otrokovega razvoja, zlasti v predšolskem obdobju. Omogoca: - razvoj gibalnih zmožnosti; - spoznavni razvoj: razvoj obcutenja in zaznavanja, razvoj govora, spoznavanje in raziskovanje okolja, reševanje problemov, razvoj domišljije in ustvarjalnosti, socialno kognicijo; - custveni razvoj: sprošcanje in izživljanje custev (npr. doživljanje zadovoljstva, premagovanje strahu), premagovanje težav in konfliktov, uresnicevanje želja …; - socialni in moralni razvoj: razvoj socialne kompetentnosti (sodelovanje, razumevanje in upoštevanje drugih), razvoj samokontrole (npr. impulzivnosti, agresivnosti), osvajanje družbenih pravil in norm; - osebnostni razvoj: razvoj avtonomnosti, spoznavanje sebe (oblikovanje samopodobe) in sveta (spoznavanje razlicnih vlog in vstopanje v svet odraslih). Ostale metode dela so, poleg temeljne metode igre skozi aktivno ucenje, še: raziskovanje, opazovanje, demonstracija, pogovor, poslušanje, pripovedovanje. Oblike dela pa so: skupna, skupinska, individualna in delo v dvojicah. OTROKOV DAN V VRTCU Otrokov dan v vrtcu je nacrtovan skozi ves dan in je sestavljen iz elementov dnevne rutine, bivanja zunaj in usmerjenih dejavnosti. Vse dejavnosti se medsebojno prepletajo in izhajajo ena iz druge. V vseh dejavnostih se otrok vzgaja in uci, nobena ni bolj ali manj pomembna. Elementi dnevne rutine, ki se prepletajo z usmerjenimi dejavnostmi, zagotavljajo predvidljivo zaporedje dogodkov, gladke prehode in doslednost v pricakovanjih in podpori odraslega do otrok. Elementi dnevne rutine so naslednji: - Prihod otroka v vrtec. Otrok vzpostavi prvi pomemben stik s strokovnimi delavkami in drugimi vrstniki. Trudimo se spoznati in upoštevati otrokove specificne potrebe po dolocenem nacinu vkljucevanja v oddelek. V skladu s smernicami in priporocili NIJZ in MIZŠ starši smejo stopiti v garderobo vrtca in otroka preobuti v copate. Od tu ga vzgojiteljica pospremi do igralnice. V garderobi imajo starši možnost prenesti strokovnim delavkam kratke informacije, ki so pomembne za otrokovo bivanje v vrtcu. Potekajo jutranje dejavnosti, ki jih bogatimo z dodatno ponudbo, najpogosteje uporabo nestrukturiranega materiala. - Prehrana. Otrok ima v dnevnem programu ponujene tri obroke hrane, ob katerih ima možnost razvijanja prehranjevalne kulture in zdravih življenjskih navad. Za žejo ima na razpolago vodo, caj in vsakodnevno tudi sadje. Obroke pripravljamo v kuhinji šole. - Nega in skrb zase. Otroka sprva negujemo, nato se navaja na samostojnost pri skrbi zase, si pridobiva higienske in zdravstvene navade. - Usmerjene dejavnosti. Navadno se v vecjem delu odvijajo v casu po jutranji malici, kjer smo še dodatno pozorni na nacrtovanje iz vseh šestih podrocij kurikula, ki se prepletajo v samih izvedbah dejavnosti. Cilji iz teh dejavnosti se najpogosteje uresnicujejo tudi v ostalem casu bivanja otroka v vrtcu, saj se povezujejo tudi z elementi dnevne rutine. - Urejanje in pospravljanje prostora. Otroci v skladu s svojimi zmožnostmi sodelujejo s svojimi idejami pri urejanju in pospravljanju. Pomembno je, da vsak otrok postori cim vec sam ter da presegamo delitev opravil glede na spol. - Prehodi iz ene dejavnosti v drugo. Pozorni smo na to, da individualiziramo postopek (ne cela skupina naenkrat), otroke opozorimo vnaprej, jim damo dovolj casa, jim dodelimo naloge, smo jasni in dosledni ter prilagodljivi. - Bivanje zunaj. Iz razloga utrjevanja zdravja in krepitve imunskega sistema je priporocljivo bivanje na svežem zraku ob vecini vremenskih pogojev, v ustreznih oblacilih in obutvi. Otrok ima zunaj tudi vecji prostor za gibanje in nudeno možnost razvoja razlicnih gibalnih konceptov, ki so za otrokov razvoj zelo pomembni. Bivanje na vrtcevskem dvorišcu se dopolnjuje s sprehodi in z drugimi dejavnostmi, ki so tudi ciljno naravnane. - Pocitek otrok. Potrebo po pocitku otroku zagotavljamo v skladu z njegovim življenjskim ritmom in potrebami posameznega otroka. Spanje ni obvezno. Otrokom, ki spanja ne potrebujejo, zagotovimo umirjene dejavnosti v obliki aktivnega pocitka. - Odhod domov. Pomembno je posvetiti pozornost otroku tudi, ko odhaja domov, da zacuti, da je naslednji dan spet dobrodošel v vrtcu. Otrok se navaja na pospravljanje igrac za seboj, preden zapusti vrtec. NACRTOVANE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2020/2021 Nacela izhajajo iz razvojnega nacrta zavoda, vizije in vrednot Vrtca Crenšovci. . Bralna pismenost in razvoj slovenšcine Bralna pismenost (v nadaljevanju BP) je stalno razvijajoca se zmožnost posameznikov za razumevanje, kriticno vrednotenje in uporabo pisnih informacij. Ta zmožnost vkljucuje razvite predbralne, bralne vešcine, zmožnosti (kriticnega) razumevanja prebranega ter pojmovanje branja kot vrednote in motiviranost za branje. Kot taka je temelj vseh drugih pismenosti in je kljucna za razvijanje posameznikovih potencialov ter njegovo uspešno sodelovanje v družbi. Nadaljevali bomo aktivnosti na podrocju bralne pismenosti (OBJEM), v sklopu katerega so bili izdelani GRADNIKI BRALNE PISMENOSTI. V šolskem letu 2020–2021 bomo poleg rednega strokovnega izobraževanja na ravni projekta izvajali kolegialne hospitacije ter primere dobre prakse predstavljali drugim šolskim projektnim timom. Tudi letos bomo izvajali mreženje s sodelujocimi vzgojno-izobraževalnimi ustanovami, vkljucenimi v projekt OBJEM. Gostovali bomo clane šolskega projektnega tima OŠ Novo mesto, sami pa bomo spremljali primere dobre prakse na OŠ Slovenj Gradec. Kot razvojni vrtec bomo na ravni projekta svoje primere dobre prakse delili z implementacijskimi vrtci, ki jim bomo nudili tudi strokovno pomoc pri izvajanju dejavnosti v sklopu projekta kot skrbniki. Prav tako bomo pomen bralne pismenosti in aktivnosti na ravni projekta na razlicne nacine predstavljali staršem, ki jih bomo povabili tudi na predavanje razvojne psihologinje dr. Ljubice Marjanovic Umek. . Obravnava in prevzemanje oz. razvoj vrednot. . Zdravje in trajnostni razvoj. Posebno pozornost bomo tudi v tem šolskem letu vsakodnevno namenjali zdravju in trajnostnemu razvoju, poleg gibanja še zdravi prehrani in zdravstveni preventivi. Nadaljevali bomo s programi Eko šola/vrtec, Zdravje v vrtcu, Varno s soncem, Mali soncek, Eko vrtovi) in izvajali program Trajnostna mobilnost, Oaza sivke, Dan slovenskega športa in Naša mala knjižnica. Na novo bomo uvedli projekt Eko vrtovi. . Dvig kakovosti neposrednega dela po posameznih podrocjih kurikula preko spremljanj lastnega dela (ob pomoci ISSA standardov in nacel kakovosti dela vzgojitelja), kolegialnih hospitacij ter strokovnih pogovorov/razprav, spremljanje po nacelih FS oz. protokola spremljanja projekta OBJEM. . Formativno spremljanje napredka otrok s povratno informacijo. . Vkljucevanje IKT v pedagoško delo in se usposabljali za e-kompetentne vzgojitelje in druge strokovne delavce. . Vodenje e-dnevnika za vzgojitelje. . Povezovanje s šolo preko spletnih kanalov. . Nadaljevanje in poglabljanje naloge gibanje v povezavi z vsemi podrocji kurikula (vkljucevanje elementov NTC ucenja, dejavnost hodimo bosi). . Ucno bogato okolje v igralnici in v naravi, tudi v gozdni igralnici. . Zakljucili bomo projekt Skupaj do znanja, v okviru katerega imamo zagotovljeno zaposlitev romske pomocnice za šolo in vrtec. Celoletni programi in projekti v šolskem letu 2020/2021 Ime projekta Vodja oz. koordinator Bralna pismenost in razvoj slovenšcine (OBJEM) Petra Peischl, Monika Lorbek, Andreja Sever Eko šola/vrtec Petra Smej Varno s soncem Petra Sobocan Zdravje v vrtcu Monika Lorbek Trajnostna mobilnost Mirjam Maucec Oaza sivke Andreja Podgorelec, Sandra Pucko Eko vrtovi Andreja Podgorelec, Sandra Pucko Dan slovenskega športa Doroteja Omar Horvat Naša mala knjižnica Danica Medved Simbioza skupnost Doroteja Omar Horvat Razvoj specificnih zmožnosti otrok bo omogocen s pomocjo izvajanja dodatnih OBOGATITVENIH DEJAVNOSTI za otroke. Izvajajo jih strokovni delavci v casu poslovanja vrtca in v popoldanskem casu. Potekajo celo šolsko leto. Otrok se vkljuci v izbrano dejavnost tudi v skladu s svojimi interesi in željami, upoštevaje nacelo omogocanja izbire in drugacnosti. Obogatitvene dejavnosti so brezplacne. Iz ponudbe v šolskem letu 2020/21: Dejavnost Starostno obdobje Malcek bralcek od 1 do 7 let Racunalništvo od 4 do 7 let Mali soncek . modri: za otroke od 2. do 3. leta . zeleni: za otroke od 3. do 4. leta . oranžni: za otroke od 4. do 5. leta . rumeni: za otroke od 5. do 7. leta starosti Pevski zbor od 4 do 7 let Igre z nemšcino od 5 do 7 let Igre z anglešcino od 5 do 7 let Plesno-ritmicna dejavnost od 3 do 5 let Likovno ustvarjanje od 1 do 3 let Glasbene urice za najmlajše od 1 do 3 let VRT-ickarji Od 4 do 5 let Obogatitvene dejavnosti bodo potekale znotraj oddelka ali oddelkov, ki se združujejo v jutranjem in popoldanskem casu. DEJAVNOSTI ZA OTROKE, KI NISO VKLJUCENI V VRTEC Obcasno vkljucevanje otrok v vrtec je namenjeno spoznavanju in približevanju življenja v vrtcu otrokom, ki vanj niso vkljuceni. Poteka v obliki dneva odprtih vrat, skupnih prireditev, praznovanj, predstav ... PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI PRAVICE OTROK Vrtec je institucija, ki mora skrbeti za uresnicevanje temeljnih otrokovih pravic. V tem poglavju bomo izpostavili le nekaj teh pravic iz Kodeksa eticnega ravnanja v vrtcu, Deklaracije o otrokovih in clovekovih pravicah Ustave Republike Slovenije: - pravica do spoštovanja osebnega dostojanstva in integritete (neokrnjenosti) otroka; - pravica otrok do enakih možnosti; - pravica do zagotavljanja varnega, zdravega, razumevajocega in spodbudnega okolja; - pravica do zasnovanosti dela z otroki na znacilnostih razvoja otroka v dolocenem starostnem obdobju in na znacilnostih posameznega otroka; - pravica otrok do izbire; - pravica otrok do spoštovanja zasebnosti in intimnosti; - pravica otrok do verbalizacije (govorno izražanje). PRAVICE STARŠEV - Pravica do spoštovanja in upoštevanja staršev kot primarnih skrbnikov, ki nosijo glavno odgovornost za otrokovo vzgojo in razvoj; - pravica staršev do postopnega uvajanja otroka v vrtec: ob vpisu otroka v vrtec staršem omogocamo, da so v obdobju uvajanja otroka v vrtec (z dnem uradnega zacetka obiskovanja vrtca) dolocen cas skupaj z otrokom v oddelku; upoštevamo mnenja in prepricanja staršev o casu, ki ga želijo preživeti skupaj z otrokom v oddelku; enake pravice imajo starši tudi v primeru, ko otrok zamenja oddelek; - pravica staršev do obvešcenosti o programu vrtca in aktivnega sodelovanja v njem; - pravica do strokovne pomoci pri vzgoji otroka; - pravica do spoštovanja zasebnosti družine. OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA - Zagotovite ustrezno spremstvo otroku na poti v vrtec in domov – spodnja meja starosti spremljevalca je 10 let; - otroka osebno predate oz. prevzamete vzgojiteljici ali pomocnici vzgojiteljice tako pri prihodu v vrtec kot ob odhodu domov; - redno sporocate prisotnost otroka; - prijavite izostanek otroka in sporocite vzrok izostanka; - bolnega otroka ne vkljucujete v vrtec; ko ozdravi, morate prinesti zdravniško potrdilo; - otroka oblecete in obujete primerno glede na vremenske razmere (gumijasti škornji, dežni plašc, poleti kapa, po potrebi rezervna obleka); - otrok naj ima v vrtcu varno obutev, ki ga ne ovira pri hoji, nožici mora nuditi oporo (zaradi varnosti naj ne nosijo natikacev); - nošenja nakita v vrtcu ne odobravamo iz varnostnih razlogov in zanj ne odgovarjamo, ce se unici ali izgubi; - nošenje igrac v vrtec je v dogovoru s strokovnimi delavkami oddelka; - uskladite prihod po otroka njegovemu dnevnemu ritmu in se držite dogovora z otrokom; - upoštevate dogovore, sprejete na roditeljskih sestankih v vrtcu; - posredujete potrebne podatke vrtcu oz. obcini in javite morebitne spremembe (naslov, tel. št. ...). ODGOVORNOSTI STARŠEV DO VRTCA KOT INSTITUCIJE - S svojim ravnanjem, vedenjem in delom prispevamo h kakovosti programa vrtca in njegovega ugleda; - v imenu staršev lahko govorimo samo v primeru, ce smo za to pooblašceni; svoje lastno mnenje in svoja stališca moramo lociti od tega, kar govorimo v imenu vseh staršev; - za nastale konfliktne situacije in probleme poišcemo možnosti reševanja znotraj vrtca; - z zagotavljanjem spremstva otroka v vrtec in iz vrtca skrbimo za otrokovo varnost. ODGOVORNOSTI STARŠEV DO DELAVCEV VRTCA - Spoštujemo kompetentnost, strokovno avtonomijo delavcev v vrtcu; - spoštujemo pravico do zasebnosti delavcev v vrtcu in do nedotakljivosti njihove osebne integritete; - negujemo strpne medsebojne odnose brez predsodkov glede na raso, vero, nacionalno pripadnost, starost, premoženje, politicno prepricanje ali življenjski slog delavcev vrtca; - ce opazimo neeticno in nekompetentno ravnanje delavca vrtca, na to opozorimo delavca vrtca ali vodilnega delavca v vrtcu; ocena takega ravnanja mora temeljiti na dejstvih in biti pomembna z vidika otroka, interesov družine in programa vrtca. ZDRAVSTVENA PRIPOROCILA IN PREHRANA Osnovno vodilo: V vrtec pridejo samo zdravi otroci oz. zaposleni. Pomembno je, da so starši in zaposleni seznanjeni s simptomi in z znaki bolezni COVID-19 in ob pojavu simptomov in znakov ustrezno ukrepamo. Želja nas vseh, tako staršev kot tistih, ki z otroki oz. zanje delamo, je, da bi bili naši otroci zdravi in bi se dobro pocutili. Zato smo pripravili naslednja priporocila: Ob nujnih stanjih in nenadno nastalih bolezenskih znakih ukrepamo v skladu z internim NACRTOM VRTCA ZA UKREPANJE OB NUJNIH STANJIH IN DOPOLNJENIMI PRAVILI RAVNANJA V VRTCU CRENŠOVCI V CASU UKREPOV EPIDEMIJE COVID-19 OB NOVEM ŠOLSKEM LETU 2020–2021. Starši s podpisom ob vstopu otroka v vrtec podpišejo IZJAVO STARŠEV PRED VSTOPOM V VRTEC ob upoštevanju ukrepov za zajezitev širjenja COVID-19. - V vrtcu praviloma ne dajemo nobenih zdravil. V izjemnih primerih lahko otrok dobi predpisano zdravilo na podlagi predhodne pisne privolitve staršev. - Ob pojavu že znane bolezni ali poslabšanju kronicne bolezni, npr. vrocinski krci, astma, moramo imeti za dajanje zdravila predhodno pisno privolitev staršev s soglasjem zdravnika in navodila o dajanju zdravila, ki jih je posredoval zdravnik. Kdaj otrok ne sodi v vrtec? - Je prehlajen. - Ima povišano telesno temperaturo, neobicajna utrujenost, težko dihanje. - Je v zadnjih 24 urah vec kot dvakrat bruhal. - Ima drisko – vodeno blato vec kot dvakrat dnevno, s primesjo sluzi ali krvi. - Ima v ustih razjede in se slini. - Ima izpušcaje z vrocino ali brez. - Ima gnojen izcedek iz oci. - Ga boli žrelo in ima otekle bezgavke. - Mocno kašlja. - Ima uši, oziroma dokler niso le-te odstranjene z ustreznim šamponom. PREHRANA V VRTCU Jedilnike nacrtujemo v skladu s smernicami zdravega prehranjevanja v vzgojno-izobraževalnih ustanovah. Bogatimo jih z veliko sezonskega sadja in zelenjave ter s polnovrednimi žiti in žitnimi izdelki, vkljucujemo ekološka in lokalno pridelana živila. Dvakrat tedensko (ob torkih in cetrtkih) imajo otroci na voljo za pitje samo vodo, caji v vrtcu so popolnoma brez sladkorja, otrokom ponujamo naravne sokove brez dodanega sladkorja. V skladu s priporocilom zdravnika pripravljamo tudi diete. Starši otrok, ki imajo dietno prehrano, se morajo oglasiti pri vodji vrtca. Po veljavni medicinski doktrini potrdilo za diete izda izbrani zdravnik na primarni ravni ali specialist pediater. Zdravnik splošne medicine lahko izda potrdilo za obdobje najvec pol leta, ki velja za cas do pridobitve potrdila zdravnika specialista. C:\Users\Admin\Downloads\IMG_0482 (Custom).JPG C:\Users\Admin\Downloads\DSC_0215 (1).JPG C:\Users\Admin\Downloads\IMG_0770.JPG C:\Users\Admin\Downloads\DEBELA REPA (15).JPG PODATKI O PUBLIKACIJI Vsebino in obliko publikacije vrtca Crenšovci za leto 2020/2021 so pripravili: Nataša Litrop, Doroteja Omar Horvat in Zdenko Temlin. Fotografije: arhiv vrtca. Publikacijo za šolsko leto 2020/2021 prejmejo vsi starši otrok vrtca. Publikacijo posredujemo tudi drugim zainteresiranim ustanovam, zavodom ter posameznikom sveta staršev in sveta zavoda OŠ Franceta Prešerna Crenšovci. Naklada 110 izvodov. Crenšovci, september 2020 V. d. ravnateljice zavoda: Nataša Litrop, prof. C:\Users\Admin\Downloads\20200930_125836.jpg C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\DDF9CCDD.tmp VREDNOTE, KI USMERJAJO NAŠ VRTEC: - VARNOST in SPREJETOST, - skozi igro razvijati KOMPETENCE za VSEŽIVLJENJSKO UCENJE, - usmerjanje k ODGOVORNEMU, ZDRAVEMU NACINU ŽIVLJENJA, - SPOŠTOVANJE sebe in socloveka. POSLANSTVO VRTCA: Smo vrtec, prepoznaven v domacem in širšem okolju. Naše poslanstvo je v sodelovanju s starši razvijati radovedne, kriticne, ustvarjalne posameznike, ki se radi ucijo, so odgovorni in spoštljivi do sebe, socloveka, tradicije in okolja. Skrbimo za varen in celovit razvoj posameznika. VIZIJA VRTCA: SKOZI IGRO IN UCENJE SPODBUJAMO SPOŠTLJIV ODNOS, KI V ZDRAVEM, VARNEM IN USTVARJALNEM OKOLJU RAZVIJA RADOVEDNEGA IN SRECNEGA POSAMEZNIKA OB PODPORI STROKOVNEGA KOLEKTIVA.