Poštnina plačana v gotovini. Izhaja vsak mesec. — Naročnino in darove sprejema uprav-nlšfvo, Jugoslovanska tiskarna v Ljubljani. — Rokopisi se pošiljajo uredništvu, Leonlšče v Ljubljani; doposlafi se morajo za vsako nadaljno šlevilko do 1. dne prejšnjega mesca. Koledar za marec 1923. Mesečni zavetnik: Sv. Jožef, Mesečni namen apostolstva molitve, določen od sv. očeta: Svetost zakola. Dnavi Godovi Posebni namen apostolstva moMtve, za vsak dan še važae, nujne zadeve ,■ češčenje presv. Rešnj.Telesa v ljubi j. škof. lavant, škoi. 1 1 i 2 3 Četrtek Petek Sdbota Albin, š. Simplicij Kunigunda Duh pokore Armenski katoličani Evhar. zveza narodov med Slovenci Šmarjeta Sv. Troj. p. V. Sv. Jošt. p. V. Buče Polje 1 Zagorje 4 5 6 7 8 9 10 Nedelja Poned. Torek Sreda Četrtek Petek Sobota 3. post. Kaz. Janez od Kr. Perpetua Tomaž Akv. Janez od B. Frančiška 40 mučencev Vsi, ki iščejo Boga in resnico Velikonočno sv. spoved in obhajilo Katoliški kulturni delavci Katoliški znanstveniki Obramba nedolžnih Dobrodelni zavodi Vztrajnost v sv. veri Krško Toplice Sv. Jurij p. K. Trnovo red. i/akand V.hir. Javorje n.L. Ledine Prevorje J Hoče j Cirkovce | Črna gora 11 12 13 14 15 16 17 Nedelja Poned. Torek Sreda četrtek Petek Sobota 4. post. Evi. Gregor Vel. Rozina Matilda Longin Hilarij Jožef iz Arim. Verouk v šolah Sv. oče Obisk kršč. nauka v nedeljo pop. Hiša za duhovne vaje v Ljubljani. Spošt. in ljubezen do presv. Evhar. Posvetitev družin presv. Srcu Jez. Naše misijonišče Osilnica Sv. Gregor Sv. Križ n. J. Unterlag Kočevje red. Novo mesto Vel. Poljane \ Št. Janž / na D. p. i Sv. Lovrenc | na D. p. i Slivnica / p. Mar. j Fram j Braslovče j-Vransko 1 Sv. Pavel J p. Voljski 1 Sv. Martin j na Paki \ Sv. Jurij J p. Tab. i Sv. Andraž j na Polzeli 18 19 20 21 22 23 24 Nedelja Poned. Torek Sreda Četrtek Petek Sobota 5. post., tiha Jožef Niceta Benedikt Lea Marija 7 žal. Gabri el Ljubezen do samote in zbranosti Romarski shod pri sv. Jožefu v Ljub. Katoliške družine Spreobrnjenje zakrknjenih greš. Živa vera katoličanov Premišljevanje Krist. trpljenja Češčenje angelov St. trg p. P. Jožef inum Suhor Stranje Zatičoa Kresnice Tržič 25 26 27 28 29 30 31 Nedelja Poned. Torek Sreda Četrtek Petek Sobota 5. post., cvet. Dizma Janez Dam. Janez Kap. Vel. četrtek Vel. petek Vel. sobota Duhovniki po Srcu Jezusovem Naši škofje v boju za pravice sv. C. Veliki trpini Navdušenost za sv. vero Pogosto sv. obhajilo Ljubezen do križa in trpečega Zvel. Nada v trpljenju. V marcu umrli. Lj. Frančiš. Vel. Dolina Št; Rupert Leskovec * Salezijanci Hinje Velesovo V MOLITEV SE PRIPOROČAJO: I. M. svojega brata in sestro za spreobrnjenje. — Mar. družbenka L. M. za pomoč božjo v neki važni zadevi. — Marijina družbenka iz Belokrajine, da bi ostala stanovitna v premagovanju hudih skušnjav. — Neka oseba. da bi napredovala v čednostnem življenju; svojo bolno mater, neko osebo za spreobrnjenje ter da bi zavladal v hiši pravi krščanski mir. — M. B. svojo zelo bolno hčerko, da bi ozdravela, ako je volja božja. — Neki zakonski par za blagoslov božji sebi in svojim otro-. kom. ZAHVALE. Zahvaljujejo se:'L. M. sv, Antonu Pad. za najdenje neke dragocenosti. — Kristina Golf presv. Srcu Jezusovemu in sv. Antonu za prejeto dobroto. — Neka deklica presv. Srcu Jezusovemu in Marijinemu za večkratno pomoč v raznih dušnih in telesnih potrebah. — Neka Marijina družbenka Mariji Pomočnici v kapeli na Božjakovem za dvojno hitro pomoč v veliki sili. — Marija Dolenc, Cleveland, pre-svetemu Srcu Jezusovemu, Materi božji, sv. Antonu in Tereziji od Deteta Jezusa za večkratno uslišanje. Neka žena za zdravje. — Družbenka za ozdravljenje matere. Ista za zadobljeni mir in večkratno uslišanje. — Družbenka za pomoč v raznih dušnih in časnih zadevah. — Neka oseba za zdravje na očeh. — Učiteljica M. G. za podeljeno zdravje. — Neka oseba Mariji Devici za podeljeno milost. — I. Č. Mariji Pomočnici na Rakovniku za zdravje. Domača vzgoja — nad vse! Letos bomo imeli velik katoliški shod •v Ljubljani. Pretekli dve leti pa je bilo po posameznih okrajih veliko okrajnih katoliških shodov. Na vseh teh manjših katol. •shodih se je in na velikem katol. shodu . se bo govorilo o šoli. Po vsej pravici! Ena najvažnejših, da, izmed vseh najvažnejša zahteva katoličanov v javnem življenju je zahteva po verski šoli. Če katoličani šolo plačujemo, smemo tudi zahtevati. kakšna bodi naša šola. Najmanj, kar moramo zahtevati, je to, da nam šola otrok ne kvari. Še za to bomo plačevali, da nam bodo otroke pohujševali! In vsak učitelj, ki verskih dolžnosti ne izpolnjuje, s svojim zgledom otroke pohujšuje. Toda to nam nikakor ni dosti, da šola otrok ne pohujšuje. — boljšati jih mora! Boljšati v vsakem oziru! Zato pa je šola. Gotovo ima šola na otroka velik vpliv. 6 do 8 let ali še več hodi otrok v šolo. Komaj pride malo k pameti, že ga dobi šola v roke. Dan za dnem, ure in ure se • mudi v šoli. Koliko v teh letih vidi in sliši "in izve! Ne borimo se katoličani zastonj : za šolo. da bodi taka, kakršno hočemo imeti. Upravičen in potreben je torej naš boj za šolo in za versko vzgojo v šoli. Toda še veliko večjega pomena kakor šola je vzgoja v domači hiši. Šola, da, lahko poboljša •otroka, še lažje ga pokvari. A naredi se človek — tak, kakršen bo — ne v šoli, ampak doma v družini. Kar domača hiša iz < otroka naredi, takšen bo. Šola, vsaj ljudska šola. ga bistveno ne spremeni. Važna za otroka so šolska leta. Še važnejša pa so predšolska. »Kakršen je otrok prvih šest let n a k o -lenih svoje matere, tak bo •človek celo življenje,« To modro .misel modrega moža je Bogoljub že enkrat zapisal. Kar mati naredi, to najbolje drži; kar mati zanemari, tega za njo no- beden ne popravi. Seveda mora tudi oče vedeti, da so njegovi ne samo konji in krave v hlevu (če jih ima), ampak predvsem otroci, in mora materi pri vzgoji krepko držati roko. Šola ima torej važno nalogo pri vzgoji otrok, toda družina veliko važnejšo. Družina — korenina! Korenina vsega dobrega in slabega, Dočim se pa mi katoličani veliko pov ganjamo, da bi bila šola po naših željah, se pa za domačo vzgojo premalo brigamo. Kako pa naše matere in očetje vzgajajo otroke? Kakor pač vedo in znajo. Delajo po svoji pameti, večkrat pa tudi — nespameti. 0 koliko napak je pri vzgoji, koliko zanemarjenosti, koliko neumnosti! Kdaj so se pa matere in očetje učili vzgajati? Nikoli! Bila sta fant in dekle, spoznala sta se, postala sta mož in žena, otroci so bili tu, — zdaj pa z njimi delaj, kakor veš in znaš! Za vse mogoče reči imamo šole, vedno več jih je, vse hoče biti učeno, kar najbolj mogoče, — samo največje in najtežavnejše umetnosti se ljudje nič ne uče: vzgajati dobre ljudi! Kdor hoče narediti par škornjev, se mora dolgo učiti, napraviti skušnjo in imeti spričevalo; za vzgojo otrok ni treba nobenega učenja, nobene skušnje, nobenega spričevala. Kakor narediš, bo dobro! Ali je čudno, da je toliko slabe vzgoje in zaradi tega toliko slabih ljudi na svetu? 0, to je velikanska napaka, velikanska pomanjkljivost v ljudskem življenju; ljudje se vzgajajo brez potrebnega znanja, kar tako tja ven dan, na slepo srečo. — Posebno mi katoličani imamo veliko vzroka brigati se za dobro domačo vzgojo, če hočemo v ljudstvu vero ohraniti. Kajti vsaka stvar se mora začeti pri korenini. Korenina pa je družina. Ravno zato pa Bogoljub večkrat piše o vzgoji; zato kliče in priporoča sam sebe; Bogoljub — družinski list! Ne samo de- Miški list, marveč družinski list! Vsi naj bi ga brali, posebno še oče in mati, da ujameta večkrat kako zrno o dobri vzgoji, o kateri nekateri starši ne razumejo kaj prida. Zato kličemo: »Bogoljuba« v vsako krščansko družino, :er želimo, da bi vsi otroci uživali dobro vzgojo. Ne gre nam za naš dobiček, ampak za srečo naših družin, oziroma srečo nedolžnih otrok, ki se v družinah rodc in vzgajajo. A le nekateri nas poslušajo, drugi se pa za naš klic malo zmenijo. Vneti duhovniki Bogoljuba toplo priporočajo, večkrat nanj opozarjajo, berejo iz njega cele odstavke — ravno danes piše uredništvu gospod iz zasedenega ozemlja: »Cel zadnji uvodni članek sem na prižnici prebral, in tako že večkrat. Na zadnji konferenci na je gospod L. prebral članek »Vnelo se je« o pesvečenju družin, in sklenili smo, da se toplo zavzamemo za vpeljavo.« Kjer so pridna dekleta ubogala in šla od hiše do hiše dobre liste priporočat, tam je število naročnikov kljub draginji lepo poskočilo; marsikje pa kljub naši prošnji tega niso storili i^ je šlo število nazaj. — Ravnokar sem bil na fari, kjer sem najel v celem samo 10 Bogoljubov. Pridem v hršo, za mizo in okoli peči kopa otrok. Največji, komaj dobro iz šole izostali, z* pečjo cigarete kadi — vpričo očeta in matere. »Koliko pa zakadiš?« Vsak tede^ eno škatlico cigaret, 8 kron. »Koliko je 8 X 52?« 416. Toliko kronic na leto požene poba v zrak — z vednostjo svojih staršev. Če bi jim pa rekel: Bogoljuba si naročite; potrebni ste dobrega branje vi in otroci, bi rekli gotovo: Oh, kje moremo, ko je tako drag! — Samo ta prizorček glasno priča o slepoti staršev. In kolik > je takih! Še je megle pri nas, še, ne bomo še kmalu pregnali. Še ne bo boljše, kec Ijudje nočejo imeti boljše. Še je in še bo zanikrnih, lahkomiselnih staršev, zato bo šc veliko slabe vzgoje in odtod veliko slabih ljudi na svetu. Tistim pa, ki so dobre volje, ki jim je dober nauk več vreden kakor cigareta in pijača — bo Bogoljub še marsikdaj in marsikaj povedal, kako imajo pravočasno skrbeti, da jim otroci ne bodo stavili sivih las v glavo in izžemali solz iz oči. . . Šola, da, šola! Toda domača vzg2 kg — za prvih 100 g poštnina 50 p, za vsakih nadaljnjih 50 do 5'['0 g [% kg] 20 p). Preberite sestavek o sr-amkah v zadnjem »Bogoljubu*, str, 42! Veliko dela nam odvzamete, če znamke liBii sortirate in čistite, prosimo celo, če bi nam kdo blagovolil pomagati prati in sortirati, da mu jih od tu pošljemo. Vendar tudi neoprane in nesortirane hvaležno sprejemamo. Nabiralnica znamk za misijonišče: Ljub-}ir.na, Tabor 12. • • * V Predosljih imamo misijonski odsek dekliške Marijine družbe. Šteje 5 članic (vsaka soseska ali večja vas eno). Naloga teh je prodajati Misijonski koledar, pobirati članarino za »Misijonsko mašno zvezo« in druge misijonske darove. Odsek je kupil v Jugoslovanski knjigoveznici 5 vezanih zapisnikov (435 K) po 100 listov. Zadostovalo bo vsaj za 20 let. Zapisniki so trdno vezani in imajo ob robu slovensko abecedo. Nabiralka ima v knjigi vsa člane, jih lahko po abecedni razdelitvi hitro najde in tu ni treba drugega, kot dobljeni znesek vpisati v predalček za tisto leto. Ta način se je v Predosljih pri »Apostolstvu« sijajno obenesel. Cerkev sv. Jožeia v Ljubljani na dan posvetitve 19. marca 1922. muitio^ v-GlffiE-© A"-'.-.--- Shod ljubljanskih Marijinih družb v nedeljo 28. januarja v Unionu fv jc tudi letos obnesel zelo lepo in splošno zadovoljivo. Marija, kraljica našega zborovanja, stoječa na visokem podstavu, je bila silno lepo okrašena. Vsa dvorana je bila natlačeno polna. Navzoči so bili presvetli gospod knezoškof in mnogo duhovščine. Tudi drugih moških je bilo lepo število, dijaštva več stotin. Pogled na eder in po dvorani, posebno ob polni električni razsvetljavi, je bil krasen. A vedno pozabimo na fotografa, da bi nam v svojo »kamrico« ujel ta veličastni prizor, da bi ga lahko tudi drugim pokazali. Bilo bi spodbudno za vse družbenike, če bi vi- deli, v kolikem številu se zbirajo skupaj njih bratje in sestre v glavnem mestu Slovenije. Prihodnje leto na to ne smemo pozabiti! Zborovanje je vodil namesto (na grlu jbolelega) P. rektorja Kopatina g. P. liamšak S. J. — Pevski zbor je bil letos zelo močan. Zapel nam je lepo na začetku dve pesmi: »Ave Maria« in »Otrok sem tvoj«, za sklep pa »Magnifikat« v d- h zborih: en verz moški, drugega mešani, — Ljubek je bil prizor s petjem »Venča-rica«, ki so ga uprizorile deklice notranje uršulinske šole. Ta prizorček je zborovanje zelo poživil. Dočim so bili prejšnji dve leti po štirje govori, je bil letos le eden, pa la toliko daljši. Glavne misli govora so bile te - le: Dvigniti moramo naše Marijine družbe do kolikor mogoče visoke popolnosti, kolikor mogoče lepo razvitega življenja in delovanja. V ta namen imamo po ceii škofiji v vsaki dekaniji poučne shode za predstojništva. Ljubljanske kongregacije so same na sebi dobre, večinoma prav dobre. Treba je le še več pozornosti obrniti na to, kar je skupnega. Tri reči naj bodo posebno poudarjene in priporočene: 1. Zavest skupnosti, duh edinosti. Zavedati se moramo živo, da smo eno, ena velika Marijina družina. Zato moramo biti eno srce in ena duša. Kongregacije so ločene po stanovih; in to je njih velika prednost. Drugačnega pouka potrebuje preprosto dekle, drugačnega doktorica in doktor. Ta razlika med stanovi pa ne sme biti prevelika, preostra! Ljubezen do Marije in ljubezen medsebojna jo mora kolikor mogoče ublažiti fai izravnati. Vse nas mora vezati ena vez ljubezni. Prvo geslo družbenikov mora biti: Glej, kako lepo in prijetno je, če prebivajo bratje in sestre skupaj! — Ta skupnost se mora kazati v dejanju s tem: 1. da se vsi radi skupnih prireditev udeležujejo; 2, da radi pri njih sodelujejo, da se ne dado preveč prositi (!); 3. da sodelujejo z drugimi vred na zunaj za splošno korist. — Splošna pravila Marijinih družb, izdana od generala jezuitov, priporočajo {pogl. IX.) trajno zvezo kongregacij istega kraja. Tako zvezo vodi skupno predstojništvo (generalni konzult). Takega skupnega predstojništva v Ljubljani še nimamo, zato ga moramo napraviti, Njega člani bi bili predniki in prednice vseh ljubi j. kongre- gacij in bi se shajali, če ne večkrat, vsaj nekaterikrat na leto. — Kongregacije ene vrste, kakor n, pr. dijaške, naj imajo pa spet svojo zvezo med seboj. Zato bo v kratkem še poseben skupen shod vseh dijaških kongregacij, 2, Disciplina. Nismo le ena družina, ampak tudi ena armada. Pri armadi pa je od discipline odvisno vse, Ljubljanske kongregacije naj bodo torej tudi zgled discipline. Karkoli se priporoča ali naroča Marijinim družbam sploh — če niso ljubljanske ali kake posebne (recimo dijaške) izrečno izvzete — velja tudi za ljubljanske. Naj dajejo drugim lep zgled tudi v tem oziru; posebno če so vabljeni na shode, na katere prihajajo mnogi z dežele po ure in ure daleč, Ljubljančani pa imajo le nekaj korakov. To naj velja tudi za shode, ki niso strogo družbeni, ampak družbam le priporočeni, ali če se vabijo ljudje skupaj za kaj dobrega sploh. Kon-greganisti naj bodo pri vseh dobrih rečeh prvi! Drugo geslo družbenikom torej bodi: Ti le reci, ti le veli, ti le migni, ti le želi, o Marija, glej tu nas! — Disciplino pa je le potem mogoče držati, r/> se zvesto bere družbeno glasilo. Naročanje in čitanje družbenega glasila je merilo gorečnosti v družbi in pri družbenikih. To velja kakor za deželo tako za Ljubljano. Kdor ima srce za družbo, z zanimanjem bere vse, kar se družb tiče. 3. Vzajemno delovanje. Apostolsko delo je ena glavnih dolžnosti kongregacij. Posamezne družbe te delo že vrše, a skupno še premalo. Naše apostolsko polje je Ljubljana. Družbeniki bivajo raztreseni po celem mestu, ena kongregacija -sega v drugo. Če ne delamo dogovorno, po skupnem načrtu, je vse delo neurejeno in negotovo, brez pregleda. Da bi delali bolj uspešno, bi bil potreben enoten načrt in celoten pregled. Pomislite, koliko nas je! Če bi se vsa ta moč združila in delala po enotnem načrtu za en cilj, to bi nekaj izdalo! — Apostolsko delo je razdeljeno po odsekih. Govornik govori o posameznih odsekih: tiskovnem, dobrodelnem, nravstvenem, misijonskem, pastoralnem (dušno-pastirskem). Pri vsakem nakratko opiše, kako nalogo ima. Misijonski odsek škofjeloške Marijine družbe je nabral minulo leto 40.000 K. Mi ne vemo, če je cela Ljubljana nabrala toliko, ali več ali manj, ker nimamo pregleda. Pa ne samo denai' nabirati je naloga mis. odseka, ampak prirejati misijonska predavanja, igre in slavnosti ter izvrševati ročna del?i za misijone. En poseben kos našega misijonskega dela naj bo skrb za pobratimsko Bosno. Zato se bo nanovo poživil in razširil »bosenski odbor«. — Na dobrodelnem polju delajo člani in članice po Vincencijevih ali Elizabetnih družbah. To je lepo, a to še ni vse. Govornik omenja raznih dobrodelnih naprav, ki so nam potrebne, predvsem poboljševalnica za pokvarjena dekleta. Dalje mora biti naša posebna skrb za moško mladino v Ljubljani, ki se vsa pokvari, kar ni organizirane v krščanskih društvih ali zbrane po zavodih. (Mladinski domovi!) — Nravstveni odsek ima silno dela v mestu, v katerem je toliko nravstvene gnilobe in nevarnosti za pošteno življenje. — Isto-tako je pastoralni odsek posebna potreba po večjih mestih, kjer duhovniki sami ne morejo imeti stika z ljudmi, ki do duhovnika sami ne pridejo. Treba ie torej lajiških pomočnikov, ki pomagajo iskati zgubljenih ovac po mestu ter jih skušajo pripeljati nazaj v cerkev. Tak la-jiški apostolat je v novejšem času prišel po mestih zelo v navado. Pri nas naj bi ga prevzele kongregacije. — Posamezne kongregacije imajo še posebne naloge. Dijaki-kongreganisti n. pr. naj bi prvačili Kako je letos : Nekaj je že povedano v uvodnem članku. Kjer so delali, kakor je bilo naročeno, tam je dobro; kjer ne, pa ne. Poročil o agitaciji je došlo prav malo, dasi je bilo to vsem naročeno. Disciplina — kje si?! Par teh poročil objavljamo, da vidite vsi, kako se mora delati. Dobro so delali tudi v župnijah: Kanal na Goriškem, Lom, Št. Vid pri Stični, Ihan, Dolu pri L., Št. Jošt nad Vrhniko, Dobrnič, Prečna, Svibno i. dr. Najbolj so pa nazadovali v Št. Jerneju: od 240 na 150 (6000 duš), Št. Rupertu: od 160 na 110 (4000), Trebelnem: 79 na 42 (3000). Kaj pa je delala agitacija, kaj preds tajništvo in tiskovni odsek?... O Dev. Mer. v Polju je »Misijonski koledar« napačno poročal, da je le 48 naročnikov, pa jih je 146. Trebnje. Šle smo, kakor je bila naročeno, po dve in dve od hiše do hiše. Lahko rečemo, da polovico naročnikov bi bilo manj, če bi ne bile ubogale nasveta »Bogoljuba«. Tako pa je letos, hvala Bogu, precej več naročnikov ko druga leta. Pod skupnim zavitkom je 235 naročnikov in posebej 7, skupaj 242. Neki mož je rekel: »Saj bi nihče ne naročil tega časopisja, ko bi ne imeii duhovniki takih-le kot ste ve, tako pa mora naročiti, ne gre prej iz hiše!« Me pa mu veselo odgovarjamo: »Da, v organizacijah »Mladih junakov« in pomagali pri tem, da fante vzdignemo ter-pridobimo za boljše versko življenje. — Da bo delo odsekov bol; urejeno in uspešnejše, naj bi se odseki ene vrste združili med seboj in stvorili osrednje odseke, ki bodo imeli pregled čez delo v celem mestu. Tu imate v glavnih črtah zarisan krasen delokrog ljubljanskih kongregacij. Toliko število Marijinih družb in družbenikov, to je velika duševna moč. Ta moč ne sme biti izrabljena samo napol, ampak se mora izrabiti popolnoma; ta zaklad se mora ves vzdigniti Eno bodimo, skupaj držimo v boju proti mpčem pekla! Glej,. kako lepo in prijetno je, če bivajo bratje in sestre v ljubezni in delajo iz ljubezni skupaj! Z ljubim Sinom jih blagoslavlja Devica Marija. # ❖ Hs To, kar se je na shodu govorilo, ne sme ostati samo govorjeno, ampak se mora res izvesti! Vsako leto pri tem skupnem shodu bi imeli potem letni pregled skupnega delovanja, nekak »občni zbors. Potem bodo kongregacije vedno zeleneče in cveteče drevo, ki neprestano rodi sadove dobrih del, ..Bogoljubom" ? precej resnice je na tem, zato pa, dokler bomo me tako srečne, da bomo imele preč. gg. duhovnike v svoji sredi, hočemo biti tudi toliko požrtvovalne, da jim pomagamo, kjer in kolikor moremo.« Z Ježice. Pridne škalske čebelice s Štajerskega so se v zadnjem »Bogoljubu* prito- • žile, da nas čez mero hvalite. Rade priznava' mo, da so nas one dosegle in želimo, naj bi vneto z nami tekmovale. — V preteklem letu smo ustanovili dva nova odseka. Evhari -stični odsek tvori več stopenj. Pri vsakem shodu določimo, v kakšne namene naj se prejema sv. obhajilo v posameznih dnevnih skupinah. Tudi ostali odseki niso samo na papirju, kar dokazuje sledeče: Vsled smrtnih slučajev in iz drugih razlogov bi se letos pri nas število naročnikov »Bogoljuba« znatno zmanjšalo. Ali vneti agitaciji naših članic je pripisovati, da smo vse odpadle nadomestile z novimi in smo še za dva na boljšem. Imamo: 152 »Bogoljubov«. Razpečale smo: 50 misijonskih Marijinih koledarjev, 22 Rožic s Krasa, 30 masnih knjižic v prid Salezijancem. Misijonski masni družbi v Grobljah smo poslale 1504 K, cerkvi sv. Jožefa v Ljubljani 1030 K. Dobrodelni odsek poleg drugega skrbi za dve onemogli ženici, katerih eno popolnoma oskrbuje. V tekočem letu se hočemo še bolj poživiti, zlasti z zasebnimi sestanki. Polne lepih načrtov zremo v bodočnost. Hotedršica. Obiskale smo lanske naročnike in tudi osebe, o katerih je bilo upati, da ga bodo naročili. Nekateri lanski naročniki so ga odpovedali, češ, da je predrag, dasi bi tistih 12 Din prav nič ne pogrešali. Nekaj je novih naročnikov, tako da bo v 1, 1923. prihajalo v Hotedršico 80 izvodov. — Kontrolo glede prejemanja sv. zakramentov smo uvedle tako: Vsaka ima pri shodu svoj določeni prostor v Wopi in seboj prinese listek opravljene mesečne spovedi. Za vsako klop je določena ena ciružbenica, ki pobere od deklet listke in jih po shodu odda prednici. Marijinih misijonskih koledarjev smo razpečale 30 in posebej nabrale 62 Din za misijonišče. Za cerkev v Ne-vesinju smo odposlale 173 Din. Za dvorano v Beogradu nabiramo. Drugi Iz Gorice. Pred 13 leti je prinesel »Bogoljub« veselo vest, da je prevzel vodstvo dekliške Marijine družbe v Gorici preč. gospod dr. Ignacij Kobal, a danes naznanjamo tuž-nim srcem, da je dne 6. decembra 1922 umrl neutrudni delavec v Marijinem vrtu. Kaj je bil goriški Marijini družbi, ki je nosila po vojni iste znake razdejanja kakor mesto samo, in koliko je storil zanjo, ve vsaka izmed nas in pa r-aša nebeška Mati, ki ga je hotela nagraditi s tem, da ga je pozvala k sebi tik pred glavnim družbenim praznikom. Mesto glavnega dioda s slovesnim sprejemom norih članov fStto spremljale 8. decembra ob treh popoldne nepozabnega pokojnika k večnemu počitku. Veličastni pogreb je pokazal, da je bila nešteta množica meščanov in okoličanov obeh i*arodnosti s hvaležnostjo navezana nanj. Junaštvo, ki ga je dičilo v neustrašenem izrabljanju dušnih in telesnih sil za sveto delo, — mnaštvo, ki ga je ob času preganjanja spremljalo v ječo, ga ni zapustilo tudi tedaj, ko je š>kdal smrti v obraz. Mirno je odšel kakor delavec, ki je storil več kakor mu je veleval stan. Z vsakdanjo sv. mašo in skupnim sv. obhajilom mu je stala družba zadnja dva tedna ob strani, da ga podpre v zadnjem boju, katerega je pri zadnjih duhovnih vajah tako gin-ijivo opisal, kakor bi vedel za lastno usodo. Teden pred smrtjo je dal družbi svoj blagoslov ter ji zapustil kot oporoko opomin: »Ostanite pridne in goreče kakor ste bile doslej, in ljubite se med seboj!« — Delovanje družbe stopa z duhom časa in razmer, ki zahtevajo potro-jeno plodovitost. Vsi odseki se polagoma kre- Iz Črnomlja. Predraga dekleta! Jaz se kar ne morem načuditi, kako je to mogoče: dekle v Marijini družbi — pa brez »Bogoljuba«! Saj to je skoro tako, kot bi bila zemlja brez soln-ca! Poznam dekle, ki se ima za dobro, pa pravi: Nič več ne bom naročila »Bogoljuba«, saj nisem zato nič boljša, če ga berem. Nič boljša nisi, če ga tja v en dan bereš, malo za kratek čas. Oh, ko bi bolj s premislekom brali, kar »Bogoljub« zahteva in priporoča, kako bi bile vse drugačne Marijine družbel Ne bilo bi treba toliko truda in prigovarjanja dušnim pastirjem. Kar na migljaj bi jih ubogali. Katera dekle je v Marijini družbi, pa ni naročena na »Bogoljuba«, za tisto se že ve, kako je vneta za dobro stvar. Kakor je pri eni stvari, tako je pri drugi. Ve pa, ki ga i veseljem berete, le berite ga in priporočajte ga še drugim, in ravnajte se po njegovih navodilih, dopisi. pijo. Evliaristični odsek je nabral zadnje leto 3416 ur češčenja, 28.342 obiskov Najsvetejšega ter 20.351 sv. obhajil. Dobrodelni odsek je razdelil med bolne in podpore potrebne 111*) lir. Skrbel je za snago cerkvenega perila. Opranih in zlikanih je bilo 41 alb, 31 koret-Ijev, 32 oltarnih prtov, 24 obhajilnih prtov in 140 manjših kosov. Pevski odsek skrbi za cerkveno petje pri jutranji službi božji v stolnici. Veselični odsek je priredil štiri veselice, proslavo maja in junija ter novi oder z električno razsvetljavo je sad njegovega delovanja. Za izobrazbo deklet so priskrbljeni v družbeni dvorani redni govori. Sedaj snujemo knjižnico in upamo, da nam bo v prihodnjem letu dano tudi o tej ustanovi poročati najlepših sadov, »Bogoljubov« nam dohaja 50. — Naš prevzvišeni nadpastir je naklonil družbi novega voditelja v osebi preč, msgr. Valentinčiča. Iz Dobrepolj. (Zgledna družba.) Ker žele razne družbe zvedeti, kako je z odsekom za verne duše, vam pošljemo sledeče pojasnilo: Za ta odsek vneti udje se zbero skupaj in prispevajo vsak po svojih močeh k znesku, ki se vloži v hranilnico. Ako umrje kak član tega odseka, se takoj plača zanj od naloženega denarja ena sv. maša. Poleg tega nabira vsak član vsak dan duhov ne darove, in sicer vsak kolikor more, in ti so: sv. maše, sv. obhajila in rožni venci. Skupna vsota teh se pred vsakim shodom od članov pobere in nato g. voditelj pri shodu omenijo, koliko je vsaka vas nabrala in darovala sv. maš, sv. obhajil in rožnih vencev za duše v vicah. (Križevi poti bi bili tudi lep« darovi. Pa tudi druge molitve z odpustki obdarjene. Razen molitev pa tudi lastno trpljenje, Bogu za duše darovano. Ur.) K dopisu iz Dobrepolj v 9. številki Bogoljubovi: Najprej omenimo, kako srečne smo se. Štele, ko smo bile pri poučnem dekanijskem shodu 30. julija m. 1. pri Novi Štifti. Bil je ta dan posebno vesel, kakor se je videlo na :Ia-nieah, ko so se vračale proti domu. Brala se Je na vseh obrazih zadovoljnost in sreča in še vedno se tega dne spominjajo z veseljem. Kadar pridemo skupaj, vselej z radostjo poudarjajo, kako je bil lep tisti dan. Tako je vplivalo na naše članice, ki so bile tam, kakor če bi se udeleževale tridnevnih duhovnih vaj. Ko smo poročali g. voditelju, kar smo slišali na poučnem shodu, so pri prvem shodu celi družbi pojasnili in razložili pomen tega ooučnega shoda. Letos smo obhajali dvajsetletnico jbstoja naše Mar. družbe in zato smo posebno v tem letu poživili naše odseke. Misijonski odsek je še dodatno nabral in povišal od že zadnjič omenjenih 13.000 K na 15.982 K. Misijonskih Mar. koledarjev smo razprodali 66, Klaverjevih koledarjev 80, »Rožic s Krasa« pa 68. Tiskovni odsek prav pridno deluje zdaj okrog novega leta. Samo v Zdensko vas, ki ima 53 številk, prihaja 30 izvodov »Bogoljuba«, 35 »Domoljuba«, več »Glasnika« in »Cvetja , 6 »Odmeva«, 6 »Zamorčka«, 3 »Slovenca. Kakor vsako leto, tako je tudi letos družba zbrala 1000 K za družbene sv. maše, za jubilej prevzvišenega knezoškofa 800 K in za spomin na 20 letnico je napravila obhajilni prt. — Za glavni praznik se je družba lepo pripravila z devetdnevnico pred oltarjem Brezmadežne, ki je bil v cvetju in luči-cah, kakor meseca maja. Vsako jutro ob petih eo se zbrale v obilnem številu, molile molitveno uro, združeno s petjem, in zapele lavretan-ske litanije. Na praznik pa je bilo sprejetih 27 novih članic. V teh 20 letih je umrlo 41 članic, poročilo se jih je 252, v samostan stopilo 9. — Prosim gospoda urednika za pojasnilo, kam bi bilo drugo leto bolj potrebno pošiljati misijonske darove: Pri nas ljudje radi dajo v milijonske namene, samo da je združeno s sv. mašami. Odziv uredništva. Dobrepoljska AVrijma družba je pridna, živahno delujoča, zgledna družba. Častiti gospod župnik, že zlato-mašnik, jo še vedno vodi skrbno in živahno kakor mladenič. Bog ga živi! — Na vprašanje, kam naj se obrne za misijone nabrani denar, pa to-le: Vsi misijoni so vredni in potrebni podpore. Uvaževati je pa treba to, da ima naš denar zdaj izven naše države silno malo vred- nost. Zato bi bilo priporočati, da — dokler so denarne razmere take — nabrane darove obrnite predvsem v to, da se dovrši naše domače misijonišče v Grobljah. Iz Dola pri Ljubljani, č a s n i š k i odsek je tudi letos izpolnil svojo dolžnost; skupno dobivamo 95 »Bogoljubov«, nekateri so ga p.i naročili po pošti. Poživili smo tudi prepotrebin treznost ni odsek, za katerega morama pridobiti vse dobromisleče, zakaj alkohol ima tudi v Dolu predolge roge. Marijina družba bo imela še posebej treznostni odsek. Vse podrobnosti hočemo pa zvesto sporočati »P r e - f Kanonik dr. Ign. Kofcal v Gorici. rod u«, katerega moramo letos razširiti kar najbolj. Precej se nas je vpisalo v bratovščino za umirajoče, ko je »Bogoljub« malo pogodel nad našo brezskrbnostjo, pa oglašajo se še vedno novi. — Med šolsko mladino lepo cvete obhajilni odsek; vsak teden pristopi okrog 40 otrok po trikrat k obhajilni mizi, 12 jih ni opustilo nobenega tedna od oktobra. Krščanske družine pa hočemo letos do junija posvetiti presv. Srcu. Idrija Eden izmed članov mladeniške in moške družbe je skrbel, da je dohajalo k nam 90 Bogoljubov, 30 Cvetja, 5 Vrtcev z Angelčkom in nekaj Mladike. Otalež na Goriškem, prva Marijina družba v cerkljanskem okraju se je ustanovila L 1912. v Otaležu. Preteklega leta 24. decembra smo praznovali nje desetletnico. Dekanijski voditelj iz Idrije, g. prof. Fr. O s val d, je imel lep ■-cerkven govor. Marijina družba je pristopila k skupnemu sv. obhajilu. Popoldne so se dekleta zbrala v župnišču, kjer je g. voditelj podal kratko poročilo o delovanju družbe tekom -desetih let. Vojna je družbo razrahljala: suhe veje: so odpadle, tiste pa, ki ljubijo Boga in Marijo, so vztrajale. Družba šteje 35 deklet. Im;; tudi Marijin vrtec. Ima evharistični, dobrodelni in dramatični odsek. Število naročenih Bogoljubov« smo p o t r o j i 1 i. Dekani — Istra. Prvikrat so peli mi'o-žalostno pesem novi zvonovi v Dekanih dru-. »emu angelčku Mariji Piciga, ko smo njene telesne ostanke dne 20. januarja v mogočnem številu spremili k večnemu počitku. Šele 11 let stara je bila že vpisana in sprejeta v. dekliško Marijino družbo. Bila je vsak dan pri sv. obhajilu in po sv. obhajilu se je najdalje zahvaljevala od vseh drugih. Srčno je želela v Marijino družbo, toda še premlada, je rekla: *Bom pa prosila preč. g. župnika, naj me sprejmejo kar sedaj, ker do 14. leta ne moreni čakatii, in tako nedolžni prošnji kdo naj se ustavlja? S kako pobožnostjo je opravljala vsakdanje molitve in one iz Marijine družbe! Kot angelček je klečala pri svojih molitvah za ljube starše, za dušne pastirje itd. Letos je naredila zadnje jaslice, in ko jih je razdirala, je rekla svoji ljubeči mamici: »To so moje zad-: nje jaslice, več jih ne bom delala.« In res jih ne bo. Draga Marijica, tam v slavi nebeške Kraljice prosi za nas, posebno za svoje so-učenke, da vse stopijo v Marijino družbo ter da te posnemajo v goreči ljubezni do Jezusa in Marije! Fara pri Kosteln. Skoro vse družbe so imele preteklo leto poučne sestanke. Tudi naša družba noče biti brez njega. Vse slovenske družbenice, kar jih je / kočevski dekariiji, gotovo soglašate z nami, naj bo tak poučni shod pri Novi Štifti, kamor vsi radi zahajamo na božjo pot, (Dobro! Če ste vsi s tem zadovoljni, pa se lahko naredi. Ur.) SPOMINJAJTE SE UMRLIH! Helena Kolander, Ivan Kolandar, Marija Zakoše iz Sevnice, — Alojzija Mole, Marija Mole, Terezija Karner, Terezija Pečnik iz Kamnice. — Marija Nemanič, Barbara Bajuk, Božakovo. — Marija Mlakar, Železniki. — Roza Incko, Sveče na Koroškem. — Ana Božič, Marija Kosec, Brusnice. — N. v m. p.! Kar berete v dopisih lepega in spodbudnega, to vse skušajte pri vas posnemati in vpeljati, kolikor je za vaše razmere primerno! CKtll \ mm Po domovini. Odlikovanje. Za častnega kanonika ljubljanskega kapitlja je imenovan konz. svetnik dr. Fr. Ušeničnik, vseučiliški profesor v Ljubljani. v Starosta med duhovščino ljubljanske škofije, prošt, dekan in vpokojeni župnik metliški, Fr. Sal.. D o v g a n , je bil pokopan vprav na dan svojega godu. jPreselil se je v večnost v starosti 92 let. Pokojni prošt se je odlikoval po izredni gostoljubnosti in ljubeznivosti do vseh ter je po svojih prikupljivih vrlinah v marsičem posnemal zaščitnika in omika sv. Frančiška Sal. Večni mir njegovi duši! Umrl je po kratkem bivanju v Radomljah pri Kamniku bivši župnik v Št. Vidu pri Stični, svetnik Ivan Vidergar. Rojen je bil 1. 1844. v kolovratski župniji. Pogreb je bil 22. januarja. N. p. v m.! Duhovske spremembe v ljubljanski škofiji. Župnija Tomišelj je podeljena g. Fr. Zajcu, žup. upravitelju v Belipeči; župnijo Koprivnik oskrbuje g. Fr, P r e s e t n i k , kaplan v Boh, Srednji vasi; g. Jož. Kastelic je imenovan za žup. upravitelja pri Sv. Križu nad Jesenicami; na njegovo mesto kot kaplan na Koroški Beli je prišel g. Jož. K 1 e m e n č i č z Dobrove; novomašnik g. Vladimir G 1 o b o č n i k je nastavljen kot kaplan pri Sv. Trojici v Tržišču na Dolenjskem. .■..,!, Za vrhovno prednico kongregacije šolskih sester je izvoljena č. M. Angelina Križa nič, rojena 1. 1854 pri Sv. Križu kraj Ljutomera. V kongregaciji je zelo plodonosno delovala kot prednica, kot učiteljica in voditeljica dekliških šol zlasti v Celju. Evharistična zveza narodov ima svoj po-kraiinski sedež v cerkvi sv, Jožefa v Ljubljani, kjer je bila od 18. do 25. januarja v ta Tiainen svečana osemdnevnica. Kako spoštujejo vero in verski čut — sokoli — je pokazalo »Domoljubovo« razkritje iz Št Vida nad Ljubljano. V Ljubljani se sokoli, kadar se udeleže pogreba, uvrste pred križem, kar priča, da se sramujejo znamenja našega odrešenja, drugače bi šli za križem kot drugi verniki. — Neumevno nam je, kako morejo krščanski starši dajati svoje otroke v vzgojo in telovadbo ljudem, ki tako očito prezirajo to, kar mora katoliški kristjan spoštovati in lju-• bit?! Ali so tako nevedni ali zaslepljeni? Po svetu. Spomenik Pija X. je dodelan. Na svečan način bo odkrit 19, marca, na praznik sv. ■ Jožefa. Tiara. Kakor znano, nosi papež ob slovesnih prilikah »tiaro«, t. j. trojno krono. Iz časa Pija IX. in Leona XIII. so ohranjene štiri tiare, ki se pa nobena ne prilega sedanjemu papežu Piju XI. To je napotilo Milančane, da so r.abrali v kratkem času 250,000 lir ter okrog 400 draguljev vseh vrst ter vse to darovaii za novo krasno tiaro, ki je težka 1 kg in 53 cm visoka. Z odposlanci, ki so nesli to dragoceno, umetniško izvršeno znamenje najvišje cerkve-nc »blasti svetemu očetu v Rim, je šlo k svojemu bivšemu nadškofu še 750 oseb iz milanske škofije, ki so bile sprejete v posebni av-dijenci ter navzoče pri sv. maši papeževi. Bernardka Soubirous — blažena. Iz Rima javljajo, da bo še to leto prišteta blaženim skromna pastirica Bernardka iz Lurda, ki je bik 18krat osrečena po prikazovanju Marijinem v Lurdu. Letos 11. februarja je tega že 65 let. Limpias. Dne 24. novembra je pisal on-" dotni župnik Edvard Miqueli nekemu avstrijskemu duhovniku o čudovitih dogodkih na 'križu glavnega oltarja to-le: »Ozdravljenih in spreobrnjenih je še več, nego poprej; čudovi-tosti na križu še niso prenehale, četudi so bol: redke.« Cerkev še ni izrekla svoje sodbe, f P. Bernard Vaughan dr. J, Koncem oktobra m. 1. je umrl v jezuitskem samostanu Rochampton na Angleškem P. Bernard Vau-gban, ki je pripomogel, da se je zadnja leta povrnilo tako lepo števil oAnoležev v katoliško Cerkev. Njegova mati je bila, prej protestan-tinja, na dan poroke je pa prestopila v sveto katoliško Cerkev. 13 otrok ji je Bog podaril. Pripoveduje se, da je prosila Boga, naj bi se vsi njeni otroci njemu posvetili. In res:, najstarejši sin njen je bil postal kardinal in nadškof v Westminstru; drugi je bil nadškof v mestu Sidney, dva sta stopila v benediktinski red, šesti izmed sinov je postal jezuit; edini, ki še živi, je pa pomožni škof v Salfordu. Vseh petero hčera se je odločilo za samostansko življenje; Klara (ena izmed njih) je umrla v sluhu svetosti. — Bernard (jezuit) je slovel kot izvrsten govornik. V Londonu je imel znamenite pridige o »grehih družbe«. L. 1910 ja napravil potovanje okrog sveta ter pridigova! v Montrealu, Newyorku; nato je nastopil kot misijonar v Alaski. Na Japonskem je imel govore in tudi na Kitajskem. — Kaj vse premore molitev in zgled dobre matere! Pol milijona! V jeseni se je vpisalo v katoliške šole v Severni Ameriki za pol milijona otrok več, nego jih je bilo prejšnje leto! To je odgovor katoličanov na rovanje frama-sonov, ki so delali na to, da bi se zatrle verske šole. Veliko evharistično slavje so imeli v glavnem mestu Argentinije (Južna Amerika) San-tiago od 6. do 10. septembra m. 1. Iz vseh mest so vozili posebni vlaki številne udeležence. Poleg skupnega sv, obhajila je bila naj-sijajnejša točka veličastne prireditve slavnostna procesija z Najsvetejšim. Pozornost je vzbujal zlasti srebrn slavnostni voz, ki je na njem bila pritrjena monštranca z Najsvetejšim. Voz je peljalo 60 dijakov. V procesiji je bilo razvrščenih 70.000 oseb, gledalcev je bilo do 100 tisoč, med njimi tudi predsednik republike Don Arturo Alesandri, ki je stal na balkonu lopo okrašene hiše. Na vzvišenem prostoru je bil slovesen blagoslov. Procesija je trajala štiri lire in pol. Odpustki za mesec marec 1923. 1. Četrtek, prvi v mesecu. P. o. redom br. sv. R. T. v bratovski cerkvi; če te brez velike težave ne morejo obiskati, pa v farni. 2. Petek, prvi v mesecu. P. o.: a) vsem, ki nekoliko premišljujejo dobrotljivost presv. Srca in prejmejo sv. zakramente; b) udom br. presv. Srca J.; c) istim, kakor včeraj, 3. Sobota, prva v mesecu. P. o. vsem, ki opravijo kake pobožne vaje na čast Brezmadežni, da nekoliko zadoste za njej storjena razžaljenja in prejmejo sv. zakramente ter molijo po namenu sv. očeta. 4, Nedelja, prva v mesecu. Udom rožnovenške br. trije p. o.: 1. če v bratovski cerkvi molijo po namenu sv. o.; 2. če so pri mesečni procesiji; 3. če v bratovski kapeli nekaj časa molijo pred izpostavljenim sv. R. T. — P. o.: a) onim, ki nosijo višnjevi škapulir, b) udom br. presv. Srca J. 5. Ponedeljek. Sv. Janez Jožef. P. o. istim kakor 9. dan. , 6. Torek. Sv. Koleta. P. o. istim kakor 9. dan. 7, Sreda, prva v mesecu, P. o. vsem, ki opravijo kake pobožne vaje na čast sv. Jožefu in molijo po namenu sv. o. 9. Petek. Sv. Katarina Bol. P. o. vsem vernikom v cerkvah treh redov sv. Frančiška; fretjerednikom tudi v farni, kjer ni redovne. 12. Ponedeljek. Sv. Gregorij. P, o. udom br, presv. Srca J. v bratovski cerkvi. 18. Tiha nedelja. P. o. udom br, žalostne Matere b. s črnim škapulirjem. 19, Ponedeljek. Sv, Jožef, P. o.: a) udom br. sv. R. T. kakor 1. dan; b) udom br. presv. Srca Jez. v bratovski ccrkvi; če te ne morejo obiskati, jim more spovednik mesto tega naložiti kako drugo dobro delo; c) udom ^Dejanja sv. Detinstva«, če molijo za njega razširjenje; d) udom škapulirske br. karmelske M. b. v bratovski ali farni cerkvi; e) onim, ki nosijo višnjevi škapulir; f) udom br. preč. Srca Mar.; g) udom'družbe krščanskih družin; h) udom bratovščine sv. Družine; i) udom br. za duše v vicah; j) istim kakor 9. dan. — Tretjerednikom v. o. 22, Četrtek. Sv, Benvenut. P. o. istim kakor 9. dan. 23. Petek. Marija sedem žalosti. P. o.: a) tistim, ki nosijo višnjevi škapulir; b) udom br. za duše v vicah; c) udom br. žalostne M. b. s črnim škapulirjem; d) udom br. sv. Družine; c) udom rožnovenške br. v bratovski cerkvi. 25. Nedelja, zadnja v mesecu; cvetna; Oznanjenje Marije Dev. P. o.: a) udom br. presv. R. T. kakor 1. dan; b) udom br. presv. Srca J. kakor 19. dan; c) udom br. naše Gospe presv. Srca v bratovski cerkvi; d) udom Marijine družbe; e) udom škapulirske br. karmelske M, b. v bratovski ali farni cerkvi; f) udom br. preč. Srca Mar.; g) onim, ki nosijo višnjevi škapulir; h) udom družbe kršč. družin; i) udom br. za duše v vicah; j) udom rožnovenške br.; k) udom br. sv. Duha, danes ali v osmini v bratovski ali farni cerkvi; 1) istim kakor 9, dan. — Tretjerednikom v. o. -— Dalje p. o. vsem, ki trikrat na teden skupno molijo sv. r. venec. — Tretjerednikom v. o. Tiska Jugoslovanska tiskarna. danes in vsak dan vel. tedna do vštete V.-like noči, 28. Sreda. Sv. Janez Kapistran. o. isum kakor 9. dan. 29. Veliki četrtek. P. o.: a) vsem, ki morejo dobiti odpustke rimskih štacijonskih cerkva; glej »Opombo« k 16. aprilu lansk:£i »Bogoljuba«; b) tistim, ki danes eno uro r.' -lijo ali premišljujejo v spomin, da je ta a.ii Jezus postavil najsv. Zakrament; spoved in sv. obhajilo danes ali pa drugi teden; c) tisti;::, ki danes ali jutri obiščejo »božji grob« in "sit lilijo po namenu sv. o.; spoved in obh. dasei ali na velikonočno nedeljo; d) onim, ki £>-sijo višnjevi škapulir; e) udom br. sv. Družina- 30. Veliki petek. Kdor danes popoldne Oni 3. ure naprej ali jutri do 11. ure dopoldne žalostni M. b. vsaj pol ure dela druščino z molitvijo ali premišljevanjem, dobi p. o. isti da«'., ko opravi velikonočno spoved in gre k ofefi. P. o, tistim, ki nosijo višnjevi škapulir, V za-dobljenje odp, zadostuje obh, prejšnjega dee. Listnica uredništva. Dopisov se je spet toliko naletelo, da ni mogoče vseh prinesti, Ali ste že pozabili m naš novi koš? Tega pa ne sporočate, kar vam je bilo naročeno: kako ste agitirali za »Bogoljuba«! Nekateri dopisi so pač dobro došli: o mladeniških družbah in drugi, ki res kaj povedo, kar je drugim v spodbudo in posnemanje. Prevsakdanjih poročil pa, o kaki slovesnosti, izletu, veselici, o umrlih članicaSb i, dr., pa nikar pošiljati. Izjeme napravimo s a«; ~> pri dopisih iz krajev, odkoder navadno ni -nobenega dopisa, n. pr. iz Istre. Zadnje dni je dospela iz Maribora žalostna novica, da so tolovaji udrli v Ciriiavo tiskarno in stroje razdrli ter napravili ogromno škodo. Ne vemo, če se ne bo tisk naše pesmarice zaradi tega še bolj zategnil. Naročila vendar že lahko pošiljate. Tvarine (postavljene) nam je ostalo še več kakor za eno celo številko. Cenj. naročnikom! S prihodnjo apriiovo številko ustavimo dopošiljanje »Bogoljuba < vsem, ki do 20. marca ne bodo plačali