Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2014/8 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P6-0199 Naslov programa Slovenska umetnost in umetnost Srednje Evrope in Jadrana Vodja programa 15861 Matej Klemenčič Obseg raziskovalnih ur 11440 Cenovni razred A Trajanje programa 01.2009 - 12.2013 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) 581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta 588 Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 6 HUMANISTIKA 6.09 Umetnostna zgodovina Družbenoekonomski cilj 10 Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega . obveščanja Raziskovalno področje po šifrantu FOS 6 Humanistične vede 6 04 Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje . umetnosti, glasba) B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO Raziskovalni program zajema temeljne raziskave zgodovine likovne umetnosti, posebej arhitekture, kiparstva in slikarstva, zatem tudi urbanizma, umetne obrti in oblikovanja v srednjem in novem veku na Slovenskem in v sosednjih regijah Srednje Evrope ter na Jadranu. Poudarek je na evidentiranju in raziskavah zaključenih sklopov po slogovnih obdobjih v smislu teritorialnih korpusov kot tudi po temah in ustvarjalcih, še posebej na manj raziskanih področjih, ob upoštevanju sodobnih metodologij in dosežkov umetnostnozgodovinske stroke v mednarodnem prostoru (slogovna in funkcionalna analiza, tipologija, ikonografija, kontekst, socialna zgodovina umetnosti). Izhodišča so zgodovinski vidiki z raziskavami arhivskih in drugih pisnih virov, za novejša obdobja pa tudi vidiki zgodovine umetnostne kritike in teorije. Ob tem so pomembne tematske in stilnokritične primerjave z gradivom in stanjem v širšem evropskem prostoru ter obravnava raziskovalnih rezultatov v mednarodnem kontekstu. Glede na kapacitete programske skupine in raziskovalne usmeritve njenih članov obsegajo konkretne naloge v prvi vrsti raziskave arhitekture, kiparstva, stenskega in tabelnega slikarstva gotike in zgodnje renesanse, arhitekture, kiparstva in slikarstva baroka ter arhitekture in kiparstva 19. I stoletja v nacionalnem kot tudi internacionalnem kontekstu._ ANG The research program encompasses basic research in the history art of the Slovenian territory as well as of the neighbouring regions of Central Europe and the Adriatic, covering in particular the fields of architecture, sculpture and painting, but also including urban planning, applied arts and design, from the Middle Ages to the Modern Period. The emphasis lies on the cataloguing and researching into several well defined stylistic periods, territories, themes and artists, particularly the desiderata of art historical research; methodologically, the research follows the contemporary international practices (stylistic and functional analysis, typology, iconography and contextual issues, patronage studies, social art history). The points of departure are historical aspects with the investigation of archival materials and other written records, whereas for more recent periods the aspects of art criticism and theory are also taken into consideration. Important features here are the thematic and stylistic comparisons in broader European area, as well as the discussions of the research results within the international context. In view of the capacities of the research group as well as interests of its individual members, the research is centred on the architecture, sculpture, wall and panel painting of the Gothic and Early Renaissance periods, the architecture, sculpture and painting of the Baroque, as well as the architecture and sculpture of the 19th century, both in its national and international context. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu2 SLO Delo v okviru raziskovalnega programa je potekalo v skladu z zastavljenimi načrti od leta 2009 naprej. V okviru raziskovanja srednjeveške umetnosti na ozemlju Slovenije in sosednjih srednjeevropskih držav A. Vodnik pripravlja monografijo Italijanske in italijansko usmerjene slikarske delavnice okoli leta 1400 v vzhodnoalpskem prostoru, nekatera najpomembnejša odkritja pa je že predstavila v vrsti znanstvenih prispevkov, s katerimi v novo luč postavlja slikarstvo iz časa okrog leta 1400 (vprašanja datacije, naročništva, provenience umetnikov, ikonografije ipd.). A. Križnar je leta 2009 objavila monografijo o materialih in tehnikah starejše beljaške slikarske delavnice, svoje raziskave, v katerih neinvazivne in mikroinvazivne naravoslovne metode kombinira z umetnostnozgodovinsko analizo gradiva, pa je predstavila v več kot 15 znanstvenih prispevkih in tudi na številnih znanstvenih srečanjih po vsej Evropi. Prehodno obdobje med poznim srednjim in zgodnjim novim vekom je bilo tudi v središču zanimanja S. Štefanca in R. Novak Klemenčič, ki sta se posvetila raziskovanju umetnostne dediščine v Jadranskem prostoru ter problemu razmerja med zahodno in vzhodno obalo. Prvi je pripravil pomembne študije o dveh kiparjih tega prostora, o Agostinu di Ducciu in mojstru Mavru, o razširjanju form »all'antica« po regijah v jadranskem prostoru ter o orebiški Madoni Nikolaja Florentinca (Niccolo di Giovanni Fiorentino) s posebnim poudarkom na kulturnozgodovinskem in devocionalnem kontekstu njenega nastanka. R. Novak Klemenčič je objavila študije o vprašanjih delovanja gradbenikov in kiparjev (Bonino da Milano, Pietro di Martino da Milano) v Dubrovniku v 15. stoletju. S. Štefanac se je posvetil tudi vprašanjem umetnosti v Istri od romanike do renesanse in opozoril na pomen nekaterih prezrtih spomenikov (npr. Marijin kip iz Marije Alietske ter ž. c. sv. Mavra, vse v Izoli). Pri študijah, posvečenih zgodnjemu novemu veku, moramo za starejše obdobje o. 1500 in 16. stoletje opozoriti na raziskave G Cerkovnika, ki je zagovarjal disertacijo Lesorezne ilustracije nemških tiskanih molitvenikov poznega 15. in zgodnjega 16. stoletja: pomen in vpliv v drugih likovnih medijih ter objavil več znanstvenih prispevkov, povezanih s kiparstvom, slikarstvom in grafiko iz tega časa, posvetil pa se je tudi obdobju okrog 1600 in prispeval pomembna odkritja v zvezi s poslikavo t. i. Lutrovske kleti v Sevnici in z delom kiparja Leonharda Kerna na Kranjskem. Na področju baročnih študij je M. Kemperl izdala dve monografiji - v prvi je predstavila fenomen romanj v obdobju baroka na področju Gorenjske in Ljubljane, v drugi pa tipologijo romarskih cerkva tega časa na Slovenskem. Šest znanstvenih prispevkov je posvetila drugim vprašanjem arhitekturne zgodovine od 17. do 19. stoletja, njenim raziskavam pa se je kot mlada raziskovalka pridružila I. Unetič, ki se je posvetila vrtnim zasnovam od zgodnjega novega veka do 19. stoletja in na to temo jeseni 2013 uspešno zagovarjala doktorsko disertacijo. Posamezne baročne spomenike sta v svojih študijah obravnavala tudi R. Novak Klemenčič in M. Klemenčič. Slednji je sicer raziskoval predvsem beneško baročno kiparstvo in pripravil vrsto člankov ter tri monografije: prva je izšla leta 2010 ob razstavi o Robbovem vodnjaku v Narodni galeriji, v drugi (2013) je celostno predstavljen fenomen beneških baročnih kiparjev v Ljubljani, v tretji (prav tako 2013) pa je monografsko obdelan vodilni od njih, Francesco Robba. O slikarstvu v poznem 19. in zgodnjem 20. stoletju je B. Žerovc ob treh znanstvenih prispevkih objavila tudi odmevno monografijo Slovenski impresionisti. Mladi raziskovalki A. Vrečko in M. Malešič sta se posvetila nekoliko mlajšim obdobjem, času med obema vojnama in obdobju po drugi vojni. M. Malešič je za Moderno galerijo pripravila razstavo o arhitektih Francetu in Marti Ivanšek, avtorjih znanega naselja Murgle, sodelovala pa je tudi v mednarodnem razstavno-knjižnem projektu Nedokončane modernizacije. Jeseni 2013 je uspešno zagovarjala svojo doktorsko disertacijo o skandinavskih vplivih na slovensko stanovanjsko kulturo. Na področju sodobne umetnosti je B. Žerovc izdala monografijo Umetnost kuratorjev in vrsto znanstvenih člankov, leta 2010 je v sodelovanju z Društvom Igorja Zabela pripravila mednarodni simpozij Razstava kot umetniški medij, kurator sodobne umetnosti kot umetnik, leta 2011 pa je bila tudi kuratorka 29. grafičnega bienala v Ljubljani. V okviru tega dogodka je souredila tudi katalog ter koncipirala in organizirala številne strokovne dogodke, med drugim Maraton pogovorov in predavanj o fenomenu dogodka in mednarodni interdisciplinarni simpozij Dogodek kot privilegirani medij na področju sodobne likovne umetnosti. Posamezni člani skupine so bili aktivni tudi na področju zgodovine umetnostne zgodovine: R. Novak Klemenčič, G. Cerkovnik in A. Vodnik so objavili vrsto prispevkov na to temo (v Sloveniji, Franciji in Nemčiji). Med novimi področji delovanja članov programske skupine je tudi specialna didaktika: M. Kemperl je svoje ugotovitve v zadnjih dveh letih že predstavila na mednarodnih konferencah na Cipru in v Zagrebu ter v znanstvenih člankih. 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO Programska skupina je zasnovana tako, da raziskovalci lahko uspešno kombinirajo raziskovalno s pedagoškim delom, ter da omogoča vključitev najuspešnejših raziskovalcev po dokončanem usposabljanju na doktorskem študiju in jim s tem omogoča nadaljevanje raziskav na podoktorski stopnji. Zadnje obdobje smo začeli s 7 raziskovalci, 1 tehničnim sodelavcem in 1 mladim raziskovalcem: M. Klemenčič, S. Štefanac in M. Kemperl kot raziskovalci s pedagoškimi obveznostmi, B. Žerovc, A. Vodnik, R. Novak Klemenčič in A. Križnar kot »čiste« raziskovalke ter G. Cerkovnik kot mladi raziskovalec ter J. Klemenčič kot tehnični sodelavec. Člani skupine so bili zaposleni na dveh inštitucijah: na Filozofski fakulteti in Pedagoški fakulteti UL, skupaj pa so imeli na voljo 1,34 FTE ali 2288 raziskovalnih ur. V petih letih je prišlo do nekaterih sprememb v kadrovski sestavi: zaradi zaposlitve B. Žerovc na pedagoško mesto na FF UL se je nekaj raziskovalnih ur razporedilo med »čiste raziskovalce«, ki se jim je pridružil tudi G. Cerkovnik po uspešno opravljenem doktoratu. Skupini so se pridružile tudi mlade raziskovalke I. Unetič, M. Malešič, A. Vrečko in K. Jerman. Prvi dve sta svoje usposabljanje do konca leta 2013 že uspešno zaključile. Pri raziskovalnem delu smo se povezovali tudi z drugimi raziskovalci in drugimi inštitucijami. V okviru financiranja ARRS smo pridobili dodatna sredstva na dveh projektnih razpisih in se tako tudi formalno lahko povezali z raziskovalci, ki niso del naše programske skupine. Neformalno smo sodelovali tudi z drugimi nacionalnimi in mednarodnimi institucijami. Člani programske skupine redno predstavljajo svoje raziskave na mednarodnih konferencah po vsej Evropi in drugje, skupno imajo več kot trideset nastopov v tujini: v Avstriji, Belgiji, Franciji, Italiji, Nemčiji, Španiji, Veliki Britaniji, na Češkem, Finskem, Poljskem in Portugalskem ter na Cipru in v Združenih državah Amerike. Poleg tega redno predavajo tudi na hrvaških univerzah (Zagreb, Reka, Split) in na bienalnih znanstvenih srečanjih Dani Cvita Fiskovica. Sodelovali so tudi na regionalnem vsakoletnem mednarodnem znanstvenem srečanju Media and memoria in SouthEastern Europe (Ljubljana 2010, Novi Sad 2011, Supetar/Brač 2012) ter na srečanjih v okviru projekta Nedokončane modernizacije (Split 2011). Člani raziskovalne skupine sodelujejo - včasih tudi kot soorganizatorji - na večini pomembnejših znanstvenih srečanj v Sloveniji, tudi tistih, ki imajo izrazito mednarodni značaj. V petletnem obdobju financiranja je bilo objavljenih preko 90 znanstvenih prispevkov (kategorije 1.01-3, 1.06, 1.08, 1.16) v Sloveniji, Nemčiji, Italiji, Avstriji, Španiji in Franciji ter na Češkem, na Cipru in na Hrvaškem, ter v eni mednarodni znanstveni reviji. Člani skupine so napisali 8 znanstvenih monografij (ena je bila v tem obdobju že ponatisnjena) ter uredili tri. Člani skupine so tudi člani uredniških odborov znanstvenih revij v Sloveniji, na Hrvaškem in v Italiji. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine4 Raziskovalni program in njegova sestava v obdobju od 2008 do 2013 ni doživel bistvenih sprememb. Spremembe, ki pa niso vplivale na skupno višino financiranja, so bile le pri vključevanju novih mladih raziskovalk in prekvalifikaciji mladega raziskovalca, ki je usposabljanje dokončal, v raziskovalca v skupini (Gašper Cerkovnik). 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 266245632 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Arhitekturna tipologija romarskih cerkva v 17. in 18. stoletju na Slovenskem ANG Architectural typology of pilgrimage churches in 17th and 18th centuries in Slovenia Opis SLO Monografija obravnava tipologijo baročnih romarskih cerkva. Romanja so na začetku 17. stoletja dobila precej drugačno obliko kot srednjeveška romanja, v prvi polovici 18. stoletja so doživela vrhunec, ob koncu 18. stoletja pa so za nekaj časa zamrla. Z romanji je bila povezana potreba po gradnji številnih cerkva, pri tem pa so novogradnje pogosto posnemale starejše (romarske) cerkve. Zato je kot glavni metodološki pristop uporabljena tipološka klasifikacija. Z raziskavo arhivskih virov in interpretacijo podatkov je bilo najprej ugotovljeno, katere cerkve so v obravnavanem času imele status romarske cerkve, v povezavi s terenskim delom pa je bila ugotovljena tudi prava stavbna zgodovina posameznih objektov. Nato so bile stavbe tipološko urejene v 13 tipov znotraj osnovne delitve na longitudinalno in centralno zasnovane stavbe. V okviru posameznih tipov so bile določene cerkve, ki so določen tip vpeljale, s kontekstualno analizo pa so bili obravnavani tudi kasnejši primeri uporabe in predelave določenega tipa. Monografija zato prinaša vrsto novih datacij in atribucij ter celo zaokroženih opusov nekaterih arhitektov (npr. Jožefa Hofferja, Lovrenca Pragerja), zato je osnova za pisanje nove sinteze baročne arhitekture na Slovenskem. ANG The monograph deals with the typology of pilgrimage churches in the Baroque period. In the beginning of the 17th Century pilgrimages got quite a different shape in comparison to the medieval ones. As a religious practice they culminated in the first half of the 18th century, only to disappeared for a while towards the end of the 18th century. They led to the construction of many churches which were often designed as copies of some already existing (pilgrimage) church. Therefore, the typological classification has been chosen as the main methodological approach. In this way, after a careful survey of archival sources, combined with field work and interpretation of historical data, the typologically most influential churches were determined among the 13 different types of churches. Moreover, the monograph discusses several important architects (e. g. Jožef Hoffer, Lovrenc Prager), brings many new observations on single churches and their building histories and is therefore a first step to a new general survey of Baroque architecture in Slovenia. Objavljeno v Slovenska matica; 2012; 235 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Kemperl Metoda Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 262462464 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Slovenski impresionisti ANG Slovene Impressionists Opis SLO Obsežna in bogato opremljena monografija o slovenskem impresionizmu in slovenski likovni umetnosti na prehodu iz 19. v 20. stoletje. Deležna je bila zelo dobrega sprejema medijev in stroke in je bila leta 2013 že ponatisnjena. ANG Substantial monograph on Slovene impressionism and Slovene art at the turn of the 19th into the 20th century. It was well received in the press as well in the scientific milieu; the book was already reprinted in 2013. Objavljeno v Mladinska knjiga; 2012; 263 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Žerovc Beti, Kovačič Nataša Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 49259874 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Agostino di Duccio ANG Agostino di Duccio Opis SLO Članek obravnava atribucijske probleme v zvezi z Agostinom di Duccio, enem najpomembnejših kiparjev 15. stoletja, delujočih v jadranskem prostoru, ter problem del iz njegovega beneškega obdobja. Na podlagi natančne analize pripisuje dve deli, doslej povezani z omenjenm umetnikom (Paliotto di S. Trovaso, dve svetnici na oltarju v kapeli Miani) Benečanu Antoniu Rizzu. Študija se ukvarja tudi s problemom učencev umetnika v Emilii Romagni in pripisuje enemu od njih Marijin relief v londonskem Victoria & Albert Museumu. ANG The article deals with problems of attribution in connection with Agostino di Duccio, one of the most important sculptors of the 15th century, operating in the Adriatic region, and partly focusses on the problem of his Venetian period. Based on a thorough analysis, the author assigns two sculptural works, so far associated with that artist (Paliotto di S. Trovaso, two female Saints on the altar in the chapel of Miani) to the Venetian Antonio Rizzo. The study also deals with the problem of Agostino's successors in Emilia Romagna and attributes to one of them the relief of Virgin and the Child at London's Victoria & Albert Museum. Objavljeno v Scripta Edizioni; Per un nuovo Agostino di Duccio; 2012; Str. 45-61; Avtorji / Authors: Štefanac Samo Tipologija 1.16 Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji 4. COBISS ID 46912610 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Renesančna umetnost v Dalmaciji ANG L'art dalmate a la Renaissance / Renaissance Art in Dalmatia Opis SLO Članek predstavlja zgodovino raziskav umetnosti 15. stoletja (od pozne gotike do renesanse) v Dalmaciji, s poudarkom na nacionalnih in nacionalističnih tendencah. ANG The article presents the history of art historical research into Dalmatian art of the 15th Century (spanning from alte-gothic to renaissance), with emphasis on national and nationalistic views. Objavljeno v INHA;Armand Colin; Perspective; 2011; [No.] 3; str. 476-481; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Novak Klemenčič Renata Tipologija 1.02 Pregledni znanstveni članek 5. COBISS ID 75424769 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Francesco Robba ANG Francesco Robba V monografiji je predstavljeno življenje in delo najpomembnejšega Opis SLO ljubljanskega baročnega kiparja Francesca Robbe. Vsebinsko je v knjigi poudarek na razumevanju njegovega dela v lokalnem in nadregionalnem kontekstu, predvsem primerjalno v luči sočasnega dogajanja v Benetkah, od koder je bil Robba doma. ANG The monograph deals with life and oeuvre of Francesco Robba, the most important baroque sculptor in Ljubljana. He is analysed in local and international context, especially in relation with Venice, where Robba was born. Objavljeno v Umetniški kabinet Primož Premzl; 2013; 311 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Klemenčič Matej Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 249575168 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Robbov vodnjak ANG The Robba Fountain Opis SLO Spomladi 2010 je bila v Narodni galeriji v Ljubljani razstava o Robbovem vodnjaku iz 1751, enem osrednjih ljubljanskih mestnih simbolov; ob razstavi je izšla tudi znanstvena monografija, ki predstavlja tako nastanek vodnjaka kot dogajanje z njim in njegovo dojemanje (tudi v smislu mestnega in nacionalnega simbola) v poltretjem stoletju, torej do danes. ANG In the spring of 2010 there was an exhibition in the National Gallery of Slovenia on the city fountain by Francesco Robba (of 1751), one of the best known city simbols of Ljubljana. A monograph, published on this occasion, presents the story of the fountain from the beginings in the 18th century up to the end of 20th century, when it was moved to the gallery. It includes careful study of its erection in 1751 as well as later perception of the monument, including his use as a city and national symbol. Šifra F.28 Priprava/organizacija razstave Objavljeno v Narodna galerija; 2010; 184 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Klemenčič Matej, Klemenčič Matej, Lorenčak Marja Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 45800802 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Med posvetnimi gospodi in večnim odrešenjem ANG Between worldly lords and eternal salvation Opis SLO Na mednarodni konferenci Umetnost okrog 1400 v Mariboru (pod patronatom CIHA, Mednarodnega komiteja za umetnostno zgodovino) je svoje raziskave predstavila vrsta raziskovalcev naše skupine. Alenka Vodnik je npr. dokazala, da je bilo delovanje furlanskih freskantskih delavnic v primeru historične Koroške kratkotrajno in geografsko vezano izključno na področja, ki so jih tedaj obvladovali najtesnejši zavezniki Habsburžanov. ANG On the international CIHA (International Committee of the History of Arts) conference in Maribor (Art and Architecture around 1400) several of our researchers presented their research. Alenka Vodnik, for example, demonstrated how the work of painters from Friuli on the historical territory of Carinthia was short-lived and is only present on the territory that was under control of the allies of the Habsburg family. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v Filozofska fakulteta = Faculty of Arts; Umetnost okrog 1400; 2011; Str. 27; Avtorji / Authors: Vodnik Alenka Tipologija 1.12 Objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci 3. COBISS ID 50778978 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Interdisciplinarni pristop k srednjeveškim stenskim slikam v Sloveniji: med umetnostno zgodovino in analizo materialov ANG Interdisciplinary approach to medieval wall paintings in Slovenia Opis SLO Predstavitev slogovne in materialne raziskave izbranih stenskih poslikav v Sloveniji s pomočjo laboratorijskih analiz slikarskih tehnik in uporabljenih materialov. ANG Presentation of stylistic and material research of selected wall paintings in Slovenia with the application of laboratory analysis of painting techniques and materials used. Šifra B.04 Vabljeno predavanje Objavljeno v Akademie vytvarnych umeni v Praze; Acta artis academica 2012; 2012; Str. 25-34; Avtorji / Authors: Križnar Anabelle Tipologija 1.06 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje) 4. COBISS ID 45630050 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Preživetje tipov "Lepih Madone" v kiparstvu 15. stoletja v Srednji Evropi ANG The survival of the Beautiful Madonna types in 15th century central european sculpture Opis SLO Referat na primeru bakroreza Madone s šmarnicami Mojstra E. S. (L. 79) in kipa t. i. Dangolsheimske Madone (hranjena v Berlinu, nekateri raziskovalci pa jo pripisujejo Nicholasu Gerhaertu iz Leydna), odgovarja na nekatera vprašanja o ohranjanju posameznih tipoloških elementov t. i. Lepih Madon v poznogotski srednjeevropski kiparski produkciji. Obe mojstrovini namreč dokaj natančno posnemata kip Lepe Madone iz okrog leta 1400, vendar ta vzor kombinirata z najnovejšimi dosežki zgodnje nizozemske umetnosti. ANG The paper presents a case study based on the engraving of "Madonna with Lilies of the Valley" by Master E.S. (L. 79) and the statue Madonna from Dangolsheim in Alsace (now kept in Berlin and by some attributed to Nicholas Gerhaert of Leyden) to answer some questions about the preservation of individual typological elements of Beautiful Madonnas in late Gothic central european sculptural production. Both masterpices are more or less freely based on an statue of a Beautiful Madonna from around 1400, combined with the latest achievements of early Netherlandish art. Šifra B.03 Referat na mednarodni znanstveni konferenci Objavljeno v Filozofska fakulteta = Faculty of Arts; Umetnost okrog 1400; 2011; Str. 49; Avtorji / Authors: Cerkovnik Gašper Tipologija 1.12 Objavljeni povzetek znanstvenega prispevka na konferenci 5. COBISS ID 34601773 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Dogodek kot privilegirani medij na področju sodobne likovne umetnosti ANG The event as a privileged medium in the contemporary art world Opis SLO Zbornik znanstvenih člankov, ki so nastali na podlagi izbora iz prispevkov simpozija z istim imenom, ki ga je organizirala Beti Žerovc (Moderna galerija, 2011). Izbrana tema je obravnavana interdisciplinarno; sodelovali so ugledni znanstveniki, npr. antropologa Henrietta Moore in Thomas Fillitz, filozof Robert Pfaller itd. Compendium of texts which were selected from the papers at the ANG symposium with the same name (also organized by Beti Žerovc, Moderna galerija Ljubljana, 2011). The chosen theme is approached in interdisciplinary manner; authors are distinguished scientist, among other anthropologists Henrietta Moore and Thomas Fillitz, philosopher Robert Pfaller etc. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v Maska, zavod za založniško, kulturno in producentsko dejavnost; 2012; 133 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Žerovc Beti Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 Med pomembe rezultate, še posebej v okviru družbeno ekonomskih rezultatov, ki jih večine ne moremo predstaviti med izbranimi zgoraj, sodi kuratorstvo mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani, ki je bilo zaupano Beti Žerovc, ter obsežno uredniško delo, poleg tega pa tudi zares številne predstavitve raziskav na simpozijih v tujini. Beti Žerovc je bila tudi ena od zunanjih sodelavk in sodelavcev pri novi postavitvi stalne zbirke v Moderni galeriji (zasnova začetka zbirke, "Vstop likovnega modernizma v slovenski prostor", cf. JENKO, Marko (ur.). 20. stoletje : kontinuitete in prelomi. Ljubljana: Moderna galerija, 2011, str. 811. [COBISS.SIID 48204898] ). V družbeno ekonomskem smislu, še posebej pa za razvoj kritičnega razmišljanja o arhitekturni dediščini in za meddisciplinarno povezovanje je pomembna tudi bienalna serija znanstvenih posvetov z naslovom Arhitekturna zgodovina (2009, 2011, dogodek, predviden za 2013 pa je bil zaradi pomanjkanja sredstev prestavljen v 2014), ki smo ga zasnovali v okviru programske skupine, organiziramo pa ga skupaj z Restavratorskim centrom. Poleg programskih knjižic sta kot rezultat simpozijev izšli tudi dve monografiji (prva 2011, druga 2014): NOVAK KLEMENČIČ, Renata (urednik), MALEŠIČ, Martina (urednik), KLEMENČIČ, Matej (urednik). Arhitekturna zgodovina. 1. izd. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete: Zavod za gradbeništvo Slovenije, 2008 [i. e. 2011]. 230 str., ilustr. ISBN 978-961-237-437-2. [COBISS.SI-ID 256623104] Člani programske skupine raziskovalne ugotovitve tudi sproti predstavljamo študentom umetnostne zgodovine na Univerzi v Ljubljani, kjer večina sodeluje v pedagoškem procesu (kot gostujoči profesorji pa na preddiplomski, diplomski in doktorski stopnji tudi na Hrvaškem), svoje raziskave pa v prakso prenašamo s sodelovanjem s spomeniškim varstvom in pri postavitvi razstav. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO Raziskovalni program je v vseh metodoloških vidikih primerljiv s sorodnimi umetnostnozgodovinskimi raziskavami v svetu, s tistimi, ki prispevajo h kulturni in idejni zgodovini Evrope in sveta kot tudi k razumevanju najnovejšega dogajanja v likovni umetnosti, in ki se izvajajo na tujih univerzitetnih inštitutih in raziskovalnih organizacijah (npr. v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Hrvaški itd.). Pomen raziskovalnega programa je v tem, da razišče, predstavi in včleni relevantno gradivo s teritorialno določenega območja Slovenije in bližnjih regij Srednje Evrope in Jadrana v širši evropski kontekst stroke in razvija raziskovalne metodologije, ki izhajajo iz specifičnih zgodovinskih in kulturnih razmer tega prostora. Načrtovane raziskave bodo pomenile pomemben prispevek k razumevanju zgodovine umetnosti na Slovenskem, v srednji Evropi in v jadranskem prostoru, še posebej v luči medsebojne povezanosti teh področij od srednjega veka naprej. Posamezni metodološki pristopi, še posebej pa sodelovanje z naravoslovnimi laboratoriji pri analizi vzorcev stenskih poslikav, študij tekstilnih vzorcev na teh poslikavah v povezavi s slogovno analizo in uporaba rezultatov pri raziskavah mobilnosti umetnostnih delavnic v poznem srednjem veku, ter raziskave gradbene dejavnosti na podlagi virov v dubrovniškem arhivu, s katerimi se razvija metodologijo za raziskave v beneških in istrskih arhivih, pomenijo relativno novost v okviru umetnostnozgodovinskih raziskav v Sloveniji in širšem raziskovalnem prostoru in so pomembni za nadaljnji razvoj znanosti v evropskem merilu. Pri arhitekturno zgodovinskih raziskavah pa želimo razvijati metodologijo tudi s pomočjo bienalnih znanstvenih simpozijih Arhitekturna zgodovina. Povezanost raziskav s pedagoško prakso pa nam omogoča stalen vpliv na razvoj kadrov in na usmerjanje mladih raziskovalcev na tista področja, ki pomenijo v okviru umetnostne zgodovine izrazite deziderate. ANG In all its methodological aspects, the research program is comparable to similar art historical research carried out elsewhere in the world at university institutes and research organizations (e. g. in Austria, Germany, Italy, Croatia, etc.). Such research work not only contributes to the European and universal history of culture and thought but also to a better understanding of the latest developments in art. The significance of the research program is in the exploration, presentation and contextualisation of relevant materials from the present territory of Slovenia and the neighbouring regions of Central Europe and the Adriatic into a wider field of European art history, as well as in evolving methodologies deriving from the specific historical and cultural circumstances of this area. The planned research will represent an important contribution to the understanding of the history of art in Slovenia, Central Europe and the Adriatic, particularly in the light of the connections between these regions since the Middle Ages. Individual methodological approaches, particularly cooperation with scientific laboratories in the form of the analyses of mural paintings, the exploration of textile patterns in these murals together with stylistic analysis and the application of results in the research of the mobility of art workshops in the late Middle Ages, as well as the research of construction activities based on sources kept at the Dubrovnik archives, with which methodology for research in Venetian and Istrian archives is being developed, represent a relative novelty in the framework of art historical research in Slovenia and elsewhere and are important for the further development of science on the European level. In the research of architectural history, we wish to develop methodology with the help of biennial scientific symposia Architectural History. The connections between research and pedagogical practice facilitates a constant influence on the development of teaching staff and the directing of junior researchers to those areas that are particularly underresearched in art history. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO Umetnostna dediščina, ki je osnovni predmet raziskav, je del slovenske nacionalne kulturne dediščine in je kot takšna pomembna za krepitev nacionalne identitete naše države. Razširitev na bližnja področja Srednje Evrope in jadranskega prostora pa omogoča na eni strani njeno objektivnejše vrednotenje, na drugi strani pa tudi usvojitev in poglobitev raziskovalnih metod v večji meri, kot bi bilo to mogoče ob omejevanju na Slovenijo. Rezultati raziskav programske skupine so neposredno uporabni pri varovanju kulturne dediščine (pri valorizaciji spomenikov, člani skupine smo neposredno aktivni kot člani strokovnih komisij ipd.) ter pri njeni promociji tako v turizmu kot tudi v okviru dejavnosti posameznih kulturnih ustanov, še posebej muzejev, galerij in arhivov, pri pripravi razstav ipd. Predstavljanje raziskovalnih dosežkov v mednarodnem prostoru (z objavami in na konferencah) služi tudi promociji kulturne dediščine. Neposredna povezava s pedagoškim delom omogoča velik vpliv na razvoj in izvajanje dodiplomskega in podiplomskega izobraževanja ter stalnega strokovnega izpopolnjevanja, ki ga izvajamo za srednješolske učitelje umetnostne zgodovine in za konservatorje, velik vpliv pa ima na razvoj stroke tudi preko vzgoje novih kadrov. ANG Art heritage that is the basic subject of the research programme, is part of the national cultural heritage of Slovenia; it is therefore important for the corroboration of the national identity of our country. The inclusion of the nearby regions of Central Europe and the Adriatic enables a more objective assessment as well as adopting more elaborated and advanced research methods; these would be impossible to develop to such a degree if the research were limited to Slovenia alone. Research results of the programme team can be directly used in the protection of cultural heritage (valorisation of cultural heritage, team members working as external experts) and its promotion both in tourism, as well as within the activities of individual cultural institutions, such as museums, galleries, and archives, in organisation of art exhibitions, ecc. International presentations of research achievements (in publications and at conferences) also serve for the promotion of cultural heritage. Direct connection with pedagogical work facilitates strong influence on the development and implementation of undergraduate and postgraduate education, as well as constant professional training carried out by the team for secondary school teachers of art history and conservators. In addition it has great impact on the development of the profession via the education of new personnel. 10.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.2013— 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program - I. stopnja 11 bolonjski program - II. stopnja 0 univerzitetni (stari) program 33 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 0 Noah Charney O 0 □ 31966 Tina Istinič O 0 0 31850 Martina Malešič O 0 0 30670 Ines Unetič o 0 0 28435 Tina Košak o 0 0 0 Maria Beatrice Giorio o 0 □ 26535 Gašper Cerkovnik O 0 □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec 11.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 31850 Martina Malešič 0 A - raziskovalni zavodi H 30670 Ines Unetič 0 A - raziskovalni zavodi ^J 26535 Gašper Cerkovnik 0 A - raziskovalni zavodi ^J Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2013 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 0 Giulia Giorgi C - študent - doktorand 2 0 Merle Tank C - študent - doktorand 5 0 Jasmina Nestic C - študent - doktorand ▼ ] 3 Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.2013 z vsebinsko obrazložitvijo porabe dodeljenih sredstev iz naslova dodatnega letnega sofinanciranja mednarodnega sodelovanja na podlagi pozivov za EU vpetost.15 SLO Metoda Kemperl je kot predstavnica Univerze v Ljubljani vključena v mednarodno doktorsko šolo z naslovom Culture, education, communication. Zadnje srečanje je bilo decembra 2012 v Barceloni na Universitat Pompeu Fabra. Anabelle Križnar je vključena v raziskovalni skupini Uporabna nuklearna fizika (applied Nuclear Physics RNM 138; dr. Manuel Garcia Leon) in Uporaba nodestruktivnih nuklearnih analitičnih tehnik v kulturni dediščini (Application of non-destructive nuclear analytical techniques in the Cultural Heritage), Centro nacional de Aceleradores, Univerza v Sevilli (dr. Miguel Angel Respaldiza) v Sevilli ter v raziskovalna projekta Analiza slik iz 15. in 16. stoletja iz zbirke Muzeja lepih umetnosti s pomočjo nedestruktivnih nuklearnih tehnik (Analysis of 15th-16th century painting collection of the Museum of Fine Arts of Seville by nondestructive nuclear techniques; Junta de Andalucia, 03/02/2010 -03/02/2014; Project of Excellence, P09-HUM-4544) in Bogastvo, vrednost in cena: kovina kot referenca v Sredozemskih družbah (Wealth, value and price: the metal as reference in Mediterranean societies; 01/01/2010 - 31/12/2013, Plan nacional 2009 del Ministerio de Economia y Competitividad/ Ministrstvo za ekonomijo in kompetenčnost; HAR2009-07449). Sodelujemo tudi v doktorskih programih v tujini (Klemenčič kot eden od mentorjev pri doktorski disertaciji, zagovarjani na Univerzi v Trstu; Žerovc kot slovenska mentorica gostujoči doktorski študentki z Univerze v Vidmu). Sodelovanje pri razstavnem projektu »Progetto Italia-Slovenia-Austria« (z univerzo v Veroni, vodja prof. Fabio Coden; S. Štefanac, A. Vodnik). S partnerji iz tujine (Avstrija, Hrvaška, Nemčija, Poljska, Italija, Anglija) sodelujemo tudi pri pripravi evropskih projektov. Članstvo v uredništvih v mednarodnih revijah (Ars adriatica, Patrimonio della oreficeria adriatica; oboje S. štefanac; Peristil, M. Klemenčič). 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki v so obdobju trajanja raziskovalnega programa (1. 1. 2009 - 31. 12. 2013), potekali izven financiranja ARRS16 SLO Narodna galerija - razstave Slovenski impresionisti in njihov čas, 2009 (B. Žerovc, organizatorka okroglih miz), Robbov vodnjak, 2010 (M. Klemenčič, avtor); Moderna galerija - France in Marta Ivanšek (M. Malešič, avtorica), strokovna skupina za postavitev stalne zbirke, 2010-2011, 2013 (B. Žerovc) Državna predmetna skupina za splošno maturo za umetnostno zgodovino (M. Kemperl, predsednica) Komisije Zavoda za varstvo kulturne dediščine RS (Križani iz sv. Basa v Kopru, Minoritska cerkev v Kopru; oboje: S. Štefanac) 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek težko oceniti, odvisno od konkretnih pogojev Spin-off ali spin-out podjetje v okviru humanistike verjetno ni običajna oz. pogosta zadeva, a na našem področju bi bilo mogoče ustanoviti takšna podjetja vsaj ocena potrebne infrastrukture in na dveh (pod)področjih. Ocena potrebnega finančnega opreme18 vložka brez natančno raziskanih pogojev sicer ni mogoča, podobno tudi ne infrastruktura in oprema (poleg prostorov bi bila potrebna osnovna računalniška oprema, literatura ipd.). 17.Izjemni dosežek v 201319 17.1. Izjemni znanstveni dosežek KLEMENČIČ, Matej. Francesco Robba : (1698-1757) : beneški kipar in arhitekt v baročni Ljubljani. 1. izd. Maribor: Umetniški kabinet Primož Premzl, 2013. 311 str., ilustr. ISBN 978961-6055-41-3. [COBISS.SI-ID 75424769] 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba JRO in/ali RO s koncesijo: in vodja raziskovalnega programa: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Matej Klemenčič ŽIG Kraj in datum: Ljubljana |14.4.2014 Oznaka prijave: ARRS-RPROG-ZP-2014/8 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki -približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, to navedite. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru tega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru tega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa (do oddaje zaključnega poročila) vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS Id zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa (do oddaje zaključnega poročila) v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1. 1. 2009 - 31. 12. 2013), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času trajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času trajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite MR. Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1. 1. 2009 do 31. 12. 2013), ustrezno označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Točko izpolnijo tudi izvajalci raziskovalnega programa, prejemniki sredstev iz naslova dodatnega letnega sofinanciranja raziskovalnega programa zaradi mednarodnega sodelovanja (sodelovanja v projektih okvirnih programov Evropske unije). Izvajalec, ki je na podlagi pogodbe prejel sredstva iz navedenega naslova, vsebinsko opiše porabo prejetih sredstev za financiranje stroškov blaga in storitev ter amortizacije, nastalih pri izvajanju tega raziskovalnega programa. V primeru, da so bili v okviru raziskovalnega programa prejemniki sredstev različni izvajalci, vsak pripravi vsebinsko poročilo za svoj delež pogodbenih sredstev. Vodja raziskovalnega programa poskrbi, da je vsebinsko poročilo, ločeno za vsakega izvajalca, vključeno v navedeno točko poročila. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2013 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROG-ZP/2014 v1.00a 4C-13-D8-61-EA-7C-88-56-08-99-26-66-29-83-A7-9D-53-F6-D1-44 Priloga 1 VEDA 6 Humanistika Področje: 6.09 Umetnostna zgodovina Dosežek 1: Francesco Robba (1698-1757) Vir: Matej Klemenčič, Francesco Robba (1698-1757), Maribor: Umetniški kabinet Primož Premzl 2013, 311 strani, COBISS.SI-ID 75424769 Francesco Robba, kipar in arhitekt, se je izšolal v Benetkah v delavnici Pietra Baratte, potem pa zaslužek iskal v južnem delu tedanjih habsburških dežel, kjer danes velja za vodilnega kiparja v kamnu v 18. stoletju. Njegovo delo je najbolj zaznamovalo baročno Ljubljano, pomembne kiparske izdelke pa najdemo še v Avstriji in na Hrvaškem. Kljub temu, da je bil do poznega 19. stoletja cenjen kot ena izmed osrednjih umetnostnih osebnosti na Kranjskem, je to prva monografija v slovenskem jeziku. Leta 1961 je v Zagrebu izšla monografija Vere Horvat Pintaric, s pričujočo monografijo pa je po številnih novih raziskavah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji in Italiji Robbovo delo umeščeno v širši umetnostni prostor med Rimom in Benetkami ter Dunajem kot središčem habsburških dežel. Natančna analiza vplivov na Robbovo ustvarjanje vse od šolanja v beneški Barattovi delavnici do kasnejših stikov z beneškimi deli, je podkrepljena s primerjalnim gradivom, Robbov opus je predstavljen v luči razvoja italijanskega kiparstva v prvi polovici 18. stoletja, sestavljen pa je tudi nov katalog kiparjevih del.