Neodrešena domovina. — r Slovenska eiinnaziia v Aidovšči- ai. V nasprotni z zahtevami eoriških Slovencev. nai se fim ustanovi eimnaziia v Gorici. vztraia italiian*ka vlada na tem. do iim otvori tak zavod v AidovŠ&mi. Neiavno sta civilni komisar iz Gorice in '•avri^teli brvše^a slov. ženskee« učitelii.*ča Znidaršič že iskala v Aidiovščini urr*»erne nrosrcre za firrinazino. —r V sežanskem poiltičnem okraju je raz-pisanih 18 mest šolskih voditeljev, 8 učiteljskii mest 4n 10 niest za učitdjice. Roik za vlaganje prošenj je določen do dne 31. t. m. prl akrajnem Scriskem svetu v Sečairi. —r PotuKevanje krajevnlb lmen. Da dobe naži kraji v neodrešeni domovini vsaj na zuBaj laško lioe, nameirava izdati laška vlada v Rimu dekret, na podlagi kateresra dobe naši čisto slovendci kraji po laško spakedrana Imena. PiepriČani pa sroo, da bo znalo na§e primorsko Ijudstvo pfenesri tndi to pomtžanje siaveniskeiga imena in sl tudi pod lašklm licem ohTamti poštemo slovensko srce! —t Naže šolstvo v ueodrešenl domovfati po oazorih socl]alnodemokratičnlta vodlteljev. V trŽa^cih JtaHjanskih listlh se ie razviiela vellka debata o jugoslovenskih ialaih v JuiHjski Benečiii. SocSalnodemokratični voditelj dr. Oberdorfsr prediaga v »Lavoratoru«, da naj dnžava ustanavIja za Jugoslovene šole samo tam, kjer žlve fcompaktno, javne in privatne šole se dovoljujejo pod nadzorstvom države tam, kjer je mešatvo prebivalst\ro; povsodl je poučevanje ltaliianšŁine obvezni predmet. V Trstu naj se ustamove slovetiske ljndske in srednje šole, all naj se ne odrekaJo tuda v Oarici, Pazinu ta Puli. V ljudskih 1b srednjih šolah naj uče jugoslovenskl učitelil, oziroraa prafesorii, slednji izžolanl na kakem vseuKUsču, za njih prlrejenem, na piimeir v Padovi. Nadziorstvo naj bo v roikah učlteliev ftaltfaTiščir.e, da ne postane šola središče Lnedentizma. Oberdorfer sc zavzema za to, kar bi Italija pravzaprav na vsak način že morala dati, da sl ne zaslužd pridevka krute zatiraiteljice šolstva med svojimi novimi državljani na vzhodu. Tam pa, kjeT so Jugosloveni v absolutni manjšini, ne morejo zahtevati in vlada ne moTe dovoliti javnih šol tako malim skupinam prebivalstva. Tam torej naj se vrši raznarodovanje.