solska kronika 2017 3.indd

374 UDK 37.091-055.2(497.4)"1914/1941" 1.02 Pregledni znanstveni prispevek Prejeto: 14. 11. 2016 Tanja Cukjati* Lik osnovnošolskega učiteljstva v obdobju med obema vojnama – feminizacija učiteljskega poklica  The image of primary school teachers between the two World Wars – feminization of the teaching profession Izvleček V prispevku so predstavljeni drobci dogajanja med učiteljskimi vrstami v obdobju med obe- ma vojnama v slovenskem periodičnem tisku. 1 Na kratko je opisan šolski sistem med obema vojnama, sledijo mu podoba, delo, avtonomija učiteljev in na koncu še položaj učiteljic. Podoba učitelja v slovenskem prostoru se je zelo spreminjala glede na spol, družbeni in gmotni položaj ter poklicni status. V obdobju med obema vojnama pa so v šolstvu postajale ženske vedno bolj cenjena delovna sila, vedno bolj so (nehote) izpodrivale moške učitelje in tako je poklic učiteljevanja postajal femini- ziran poklic. Še vedno je poučevala peščica moških, za katere so bila rezervirana boljša delovna mesta (t. j. delovna mesta v mestih, delovna mesta ravnateljev, nadzornikov ipd.). Ključne besede : ženske, obdobje med obema vojnama, gospodinjenje, poklicno udejstvovanje, izseljenke Key words: women, the period between the two World Wars, housekeeping, professional pursuit, emigrants * Tanja Cukjati, mag. pedagoških znanosti, učiteljica razrednega pouka na OŠ Šmarje – Sap, Lju- bljana, e:pošta: tanja.cukjati@gmail.com 1 Pregledani so bili Popotnik, Učiteljski tovariš, Slovenski učitelj, Ženski svet, Vigred, Domovina in Domoljub. Abstract: The article presents fragments of what the Slovenian periodical press wrote about the teaching profession between the two World Wars. There is a short description of the school system in that period, followed by a description of the image, work and auton- omy of teachers and, finally, of the position of female teachers. The image of teachers changed greatly with regard to their gender, their social and material position and their professional status. In the interwar years, women increasingly become a valued part of the workforce, and (unintentionally) pushed out male teachers, leading to the feminisation of the profession. But there was still a small number of male teachers for whom the best positions were reserved (i.e. those in towns, the position of head teacher, inspector, etc.).

RkJQdWJsaXNoZXIy