Vodstvo sekclje pri prosvetnem mlnistru Polno razumevanje za naše težnje — Sprejem brezposelnih učiteljskih abiturientov 20. in 21. t. m. se je mudil v Ljubljani goepod minister prosvete. Ogledal si je kulturne ustanove, 20. popoldne pa je sprejemal deputacije v poslopju kraljevske banske uprave. Za sprejem se je prijavilo tudi vodstvo sekcije: predsednik Metod Kumelj, podpredsednica Franja Završanova in tajnik Drago Supančič ter zastopniki odseka brezposelnih učiteljskih abiturientov pri sekciji JUU v Ljubljani. Gospod minister je ljubeznivo sprejel deputacijo sekcije. Ob tej priliki je imel predsednik sekcije naslednji nagovor: »Velespoštovani gospod minister! Ko prihajate, gospod minister, prvič kot naš vrhovni šef v dravsko banovino in se nam nudi prilika, da dobimo z Vami oseben stik, Vas v imenu slovenskega učiteljstva, ki je v pretežni večini včlanjeno v Jugoslovenskem učiteljskem udruženju, iskreno pozdrav ljam, Vaš prihod tolmači slovensko učiteljstvo kot dokaz velikega zanimanja za specialne šolske in obče prosvetne prilike v dravski banovini. Prosim Vas, gospod minister, da sprejmete ob tej priliki zagotovilo, da hoče slovensko učiteljstvo posvečati vse sile nalogam, ki jih stavlja nanje poklic učitelja in vzgojitelja. Stanovska organizacija slovenskega učiteljstva stremi za tem, da odtegne učiteljstvo škodljivim dnevnim vplivom in ga usmerja k delu za šolo, za narodno prosveto in h gospodarskemu in socialnemu delu za narod. Ko podajam to izjavo, Vas prosim, gospod minister, da mi dovolite, da opozorim na nekatera najvažnejša šolska in učiteljska vprašanja v dravski banovini. Šolstvo trpi v dravski banovini zlasti radi pomanjkanja učiteljstva. Nujno bi bilo treba zasesti prazna učiteljska mesta, ki jih je nad 250. S tem v zvezi bi bilo v veliki meri rešeno vprašanje brezposelnih učiteljev, ki v bedi in pomanjkanju čakajo na službo že po več let. Njihovo število znaša okoli 500. Poleg izpopolnitve praznih učiteljskih mest so dobri učni načrti in ustrezajoče učne knjige in učni pripomočki važen pogoj za uspeh naloge, ki jo vrši narodna šola. Sedanji učni načrti ne ustrezajo. Čimprej je potrebno pristopiti k sestavi novih učnih načrtov, pri čemer naj se upošteva to, da morajo biti vse vrste šol povezane v eno samo organično celoto. Zato naj se učni načrti šol z višjim rangom naslonijo in organično zvežejo z učnimi načrti nižje organiziranih šol. Monopol na šolske knjge in zvezke naj se ukine, ker nasprotuje načelom sodobne metodike. Na področju personalne prosvetne politike čaka na nujno rešitev več perečih vprašanj: Neobhodno bi bilo treba izvesti reparacijo svoječasno izvršenih premestitev učiteljev in sreskih šolskih nadzornikov, reaktivacijo odpuščenih učiteljev in rehabilitacijo razrešenih šolskih upraviteljev. Urediti bi bilo treba položaj učiteljem jugoslovanske narodnosti, ki so se zaradi nevzdržnosti razmer v zasedenem ozemlju zatekli v Jugoslavijo, kjer so bili sprejeti deloma v kontraktualno, deloma v dnevničarsko učiteljsko službo. Z zakonom bi bilo treba ustvariti pogoje za njihov sprejem v redno učiteljsko službo. Takih učiteljev je 24. V ravno tako neurejenem položaju je v dravski banovini 60 učiteljic ženskih ročnih del. Ker uradniški zakon ni prinesel njihovega zvanja, so ostale do danes nerazporejene, zaradi česar ne morejo napredovati. Ureditev tega za dravsko banovino specialnega vprašanja je nujna. Gospod minister, v Vaših rokah je njihova usoda in usoda kontraktualnih učiteljev. Prosim Vas, da se zavzamete za ureditev njihovega položaja. Uvedba celibata je težko delovala na učiteljice. Čutijo se prikrajšane na človečanskih in državljanskih pravicah. Ker celibat tudi ne more doseči namena, zaradi katerega je bil uzakonjen, prosim, naj se ukine. Neobhodno bi bilo potrebno urediti tudi učiteljska naprcdovanja tako, da mlajši učitelji ne bodo preskakovali starejših in upravičenejših. Zato prosim, da se sestavijo v ministrstvu prosvete rangne liste in izvršujejo napredovanja po določbah zakona dosledno po teh listah. Učiteljstvo želi. da se mu čimprej vrne avtomatično napredovanje, ki ga je izgubilo z novim uradniškim zakonom. Za uspešno delo v šoli in za uspešno delo na prosvetnem, gospodarskem in social- za kar je predpogoj občutek popolne sigurnosti. To pa je mogoče doseči le tedaj, če se vrne učiteljstvu stalnost v službi na službenem mestu. Vrnitve stalnosti ne zahteva učiteljstvo samo v svojem interesu, marveč istočasno v enaki meri tudi v interesu ljudske šole in njenih nalog. Naš materialni položaj je izredno slab. Zadnje zvišanje osebnih in rodbinskih doklad ni izpremenilo težkega stanja državnega nameščenstva, ki je zlasti v dravski banovini zaradi najdražjega živiljenjskega standarda prisiljeno pritrgovati si tudi pri najnujnejših življenjskih potrebščinah. Izpreme.nba uredbe tudi v ničemer ni izpremenila neupravičenih razlik med prejemki poročene in samske državne nameščenke. Prosim Vas, gospod minister, da podpirate učiteljstvo v njegovih težnjah po ustvaritvi eksistenčnega minima in v tem, da se ukinejo vse razlike v prejemkih poročenih in samskih učiteljic. Gospod minister! Iz množice aktualnih šolskih in učiteljskih vprašanj sem omenil le najvažnejša. Prosim Vas, da jih proučite in pomagate do ugodne rešitve. Istočasno pa Vas zagotavljam, da se zavedata slovensko učiteljstvo in njegova organizacija vseh velikih dolžnosti in nalog in da sta vselej pripravljena požrtvovalno podpirati in vršiti vsako delo, ki služi interesom naroda in države.« Poleg gornjega je opozoril tov. predsednik g. ministra na razpis prostih službenih mest. Navedel je, da v Ljubljani že 15 let niso bila mesta razpisana. Zaradi tega so prizadeti najbolj učitelji — družinski očetje, ki morajo šolati otroke v srednjih šolah. Gospod minister je pokazal za vsa v nagovoru predsednika sekcije obravnavana vprašanja veliko razumevanja in je nanja tudi podrobneje odgovarjal. Posebno zanimanje je pokazal za epecialna vprašanja dravske banovine, zlasti za vpTašnje kontraktualnih učiteljev in vprašanje učiteljic ženskih ročnih del. V teku polurnega razgovora, kolikor je trajal sprejiem, je izrecno poudaril potrebo, da bi bil o vseh teh zadevah potreben podroben razgovor ter je izjavil, da bo ob prvi priliki sprejel predsednike sekcij ter z njimi obravnaval ta in druga rvujna vprašanja. Delegacija brezposelnih učiteljskih abiturientov je razložila gospodu ministru težnje brezposelnih učiteijev. Izročila je statistiko brezposelnih učiteljskih abiturientov v dravski banovini in ga obenem prosila, naj bi se nove nastavitve vršile z vidikov vrstnega reda in socialnih potreb. Dalje je prikazala potrebo zvišanja pripravniških učiteljskih mest v novem državnem proračunu. Gospod minister je pazljivo poslušal njihova izvajanja in obljubil, da bo pri postavljanjih predvsem gledal na starost in socialne potrebe brezposelnih učiteljev in da bo skušal nastaviti čim več brezposelnih učiteljev. V načrtu ima nek nov način reševanja brezposelnosti učiteljskega naraščaja po zgledu, kakor je vpeljan v republiki Češkoslovaški. nem polju izven nje, katere dolžnosti nalaga zakon o ljudskih šolah, je učiteljstvu neob-hodno potreben notranji mir in zadovoljstvo,