URN_NBN_SI_DOC-1EJ38F8X

UVELJAVLJANJE MARKETINGA (TRŽENJA) V SPLOŠNOIZOBRAŽEVALNIH KNJIŽNICAH B a r b a r a K ovar, M a rib o rsk a k njižnica, M arib o r UDK 339.138:027.022(497.12) Povzetek V prispevku opisujem delovna področja in funkcije marketinga od marketinškega informacijskega sistema in raziskave trga, strateškega in taktičnega planiranja tržišča, elem entov marketinga in marketing mixa do realizacije marketinških akcij na trgu in kontrole uspešnosti. Vse to poskušam vključiti v poslovanje splošnoizobraževalnih knjižnic, ki pri nas danes že presegajo svojo vlogo "posojanja knjig vsej populaciji" in glede na razvoj družbe, potreb in želja uporabnikov, razširjajo poslovanje in iščejo svojo vlogo kot informacijska središča v svojem okolju. Za uresničitev tega je potreben sodobnejši način upravljanja, ki vključuje marketinški koncept poslovanja tudi v neprofitnih organizacijah, kot so splošnoizobraževalne knjižnice, katerim glavni m otiv ni dobiček, ampak posredovanje proizvodov, storitev in idej, ki omogočajo razvoj ter razširitev znanja uporabnika in s tem družbe kot celote. UDC 339.138:027.022(497.12) Summary In my contribution I describe fields and functions of marketing which encompass marketing ingormation system, market research, strategic and tactical market planning, marketing mix, realization of marketing actions on the market, and efficiency control. I try to include all these in procedures of our public libraries, which are now surpassing traditional model of "lending books to all population". According to the social developm ent, libraries expand their activities and search for a new role in their environment as information centers. To achieve this, in public libraries it is necessary to apply marketing of nonprofit organizations, for profit is not their goal, but spreading of know ledge which enables user's personal developm ent as well as that of the society as a whole. KOVÄR, Barbara: Introducing Marketing to Public Libraries. Knjižnica, Ljubljana, 37(1993)3,71-101

RkJQdWJsaXNoZXIy