untitled

179 MEDKULTURNI DIALOG V ŠOLSKI KNJIŽNICI Barbara Hanuš Strokovni članek UDK 316.7:027.8 UDK 028-054.7 Izvleček Danes se v marsikateri državi srečujejo z nenadnim in močnim porastom števila mi- grantskih otrok, kar močno vpliva na izobraževalne sisteme. Šolska knjižnica ima pomembno vlogo pri razvijanju medkulturnega dialoga, saj hrani gradivo v več jezikih in razvija raznolike oblike dela z mladimi. Leposlovna in poučna dela omogočajo vpo- gled v bogastvo navad in kultur, odstirajo različne življenjske zgodbe in spodbujajo razmislek o drugačnosti. V mladinski knjižnici se tesno prepletata medgeneracijski in medkulturni dialog. V okolju, kjer je veliko priseljencev, je pomembno, da knjižnica upošteva njihove potrebe in poleg mladih vabi še njihove starše. Predstavljen je pri- mer šole, kjer materni jezik večine učencev ni slovenščina. Dejavnosti, ki potekajo v knjižnici, spodbujajo zanimanje za učenje jezika okolja, saj dobro razvita pismenost pomembno vpliva na učni uspeh otrok, ob hkratnem upoštevanju dejstva, da le zavedanje lastne kulturne identitete omogoča razumevanje drugih kultur. Ključne besede: medkulturni dialog, migranti, pismenost, bralna motivacija, komu- nikacija Professional article UDC 316.7:027.8 UDC 028-054.7 Abstract Nowadays many countries are confronted with the sudden and increased number of child immigrants which has a strong impact on education systems. A school library plays an important role in the development of intercultural dialogue as it keeps mate- rials in many languages and develops different ways of youth activity. Fiction and non fiction show the abundance of habits and cultures in the world, they reveal different life stories and encourage the idea of diversity. A youth library encourages the inter- HANUŠ, Barbara. Multicultural dialogue in the school library. Knjižnica, Ljubljana, 53(2009)1–2, pp. 179–195

RkJQdWJsaXNoZXIy