Neodrešena domovina in obmejno šolstvo. —r Obmejno šolstvo in kompetence. Naše pov. UJU se zaveda velike važnosti za obmejno šolstvo in uSiteljstvo. Osnavalo si je celo zato poseben odsek. Vedno se slisl pritoževanje: za obmejno šolstvo nimajo smisla — nih5e izmed uSiteljstva se ne oglasi na veokratni poziv obiasti in pov. UJU za delo ob rrieji. Ne dosežejo se obmejne doklade, ne pomaknitev v višji draginjski razred — nobenih uspehov.* Pa5 pa se je dosegla obljuba, s katero zajam5uje oblast tistim učiteljem, ki so dalje časa uspešno delovali na meji, boljša udobnejša mesta v večjih krajih bl_že mesta. Apeliramo na naše oblasti, na našega referenta v Beogradu in na pov. UJU, da ne bo ostalo pri sedanjih kompetencah le pri tej skromni obljubi. da se bo v prvi vrsti oziralo brezobzirno le na prosilce iz obmejnih krajev, osobito če se jim nudi iz družinskih razmer udobnejše mesto! Le z dokazanim dejanjem se bodo gotovo radevolje odzvale vedno dobre učne moči za deio ob meji, ker bodo prepričane, da jih čaka za njih požrtvovalno delo tudi obljubljeno plačilo. Sicer so nam vsa prizadevanja, resolucije, odseki in odloki odveč. Ko so bila razpisana mesta ob prevratu ob oneji, se jih je le bore malo oglasilo (za mnogo mest sploh ni bilo kompetentov). Oni rediki s© vztrajali na meji. prebili so najtrši led. uspešno delovali, niti bili življenja varni. Privoščimo vsakemu, kar mu gre po zaslugi in pravičnosti — a obljube naj se tudi upostevajo! To je, kar se lahko uresniči in doseže. * O p o m b a: Gorenji očitek organizaciji je povsem neopravičen, ker je ona storila vse. kar se da storiti v tem oziru. Gornje zahteve se dajo uveljaviti le z zakonom ali uredbo ministrskega sveta. Organizacija bo sigurno uporabila ugodno priliko, da pospeši gornje zahteve. ne more pa izsiliti ne uredbe in ne zakona in je popolnoma napačno, če se zaradi tega pravi, da nima uspehov. Uredn.