Nasveti učiteljicam na kmetih. Neki šolski nadzornik na Francoskem daje nekoliko nasvetov vaškim učiteljicam. Iz teh besed je razvidno, kako razumeva on skupno delovanje teh kulturnih delavk. Smatramo za primerno, da te nasvete ponovimo na tem mestu. Prizadevajte si, avetuje ta nadzornik, napraviti iz malega svojega gospodarstva nekak zgled za posnemo večjim gospodarjem v občini — kar se tiče reda in snage. Ne bojte se sprejemati v stanovanju deklic, obiskujočih šolo. Te bodo občudovale red, ki vlada v vašem stanovanju, hvalile vašo okusno uredbo ter si prizadevale, da vas posnemajo. Prizadevajte si, da zbudite v njih veselje do domačib. opravkov; pokažite jim, na kak način se mora vse delati v dobro urejeni hiši. Eazgovarjajte se z materami preprosto in presrčno. Naj vam ne bo žal nasvetov, ki jih pa morate deliti brez pedantstva v zadevah higiene, kuhinje, likanja in glede obleke sploh. Ako je katera izraed vaših učenk bolna, jo obiščite in posadite si jo na kolena ob času oskrbovanja. Pritecite vsekdar na pomoč na ta način ondi, kjer raorete prinesti olajšavo v fiziškem uboštvu ali potolažiti nravno siromaštvo. Ne skrivajte svojih nazorov, ki naj postanejo dobra in koristna hrana otrokom in staršem! Poleg razumne učiteijice naj govori iz vas vsekdar žensko srce/ zakaj sree je v tem oziru najboljši delavec. čemu naj bi se sramovale, ko bi vas učenke videle z otiračo ali metlo v roki ? Cemu zapirate okna ter spuščate zavese, kadar likate perilo ali pomivate posodo? Ali si mar prizadevate, pozvedeti za slehrno staro žensko, ki v vasi potrebuje vaše pomoci? Ali pomagate malemu, ubogemu otroku? Preprosto sedajte čim najpogosteje pri vratih kmeta na leseno klop in se razgovarjajte z materjo in hčerko o njih domačih zadevah. Uloga vaške učiteljice ni oinejena samo na šolsko sobo. Njena dobrodejna, odgojevalna delavnost se mora pojaviti okrog nje, mora prešiniti v rodovine. Tu očividno visoka olika ne opravi ničesar. Kakršna tudi je naša nadarjenost ia naše izpričevalo, ali se mar moremo hvaliti, da zaradi teh dveh izpremenimo občino v nekakšno učeno akademijo ? Nasprotno, največji vpliv nravnosti moremo razviti s svojim zgledom, s svojimi žrtvami, s svojo skromnostjo! Z eno besedo: tu je treba predvsem drugim budne skrbi in ljubezni do naroda. Tako francoski nadzornik. Nemara, da se ti nasveti ne bodo dali vsi imI:aviti in tudi ne povsod prilagoditi pri nas, toda na splošno je ta stvar vredna omembe in je. na svojem mestu, zakaj dokaj je vaških učiteljic, ki zaradi svoje napačno razumevane višine in slabo razumevanega poslanstva omejujejo «vojo delavnost le na šolsko sobo, ne hoteč se v ostalem udeleževati nikakršnega posla v domačih zadevah svojih učenk ia njih mater. I z š o 1 e med narod! Ta ukaz veljaj tudi učiteljicam!