92 andreja Urbanec: vrednotenje dela v projektu Rastem s knjigo (Rsk) Javna agencija za knjigo (JAK) in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport sta konec leta 2015 sporočila, da se s šolskim letom 2015-2016 začne vrednotiti sodelovanje v dr- žavnem projektu Rastem s knjigo. Za sodelo- vanje v projektu je možno pridobiti eno ali dve Andreja Urbanec Vrednotenje dela v projektu Rastem s knjigo (RSK) Del razstave na podstrešju gradu Khiselstein Avtorice razstave MAlI IN VelIKI ODMeV Razstavo v podstrešni galeriji gradu so pri- pravljale knjižničarke gorenjskih splošnih, specialnih in šolskih knjižnic. V sklopu razsta- ve je izšla tudi lično izdelana zloženka. Razstava je bila predstavljena prek panojev, vključevala pa je tudi razstavne eksponate. Predstavljene so bile naslednje teme: Društvo bibliotekarjev Gorenjske, nabava in obdelava gradiva, bralci, iskanje gradiva, izposoja gradi- va, pultni sistem, prosti pristop, knjigoveznica, oprema knjižnice in potujoča knjižnica. Pred otvoritvijo razstave je potekala okrogla miza z naslovom Knjižničarski muzej, ki jo je vodil Ivan Kanič. Svoje poglede na ustanovitev muzeja so podali dr. Sabina Fras Popović, mag. Barbara Ravnik, mag. Tomaž Štefe, Tjaša Mrgole Jukič in Rezka Šubic Pleničar. Razstava je bila na ogled do konca oktobra. 93 Šolska knjižnica, ljubljana, 25 (2016), 3/4, 93-94 Andreja Urbanec Projekt Naša mala knjižnica kot dodatna motivacija za spodbujanje branja točki. Potrdilo z eno točko izda ravnatelj na podlagi oddanega poročila o opravljenem delu, potrdilo za dve točki pa izda JAK na podlagi opravljenega dela v zvezi z omenjenim projek- tom. Pogoji za pridobitev ene ali dveh točk so navedeni v sporočilu Javne agencije za knjigo in objavljeni na njeni spletni strani, zato jih ne bom podrobneje navajala. Pojasnila pa bom, kako sem v lanskem letu nadgradila projekt v tolikšni meri, da sem imela priznani dve točki. Najprej smo s sedmošolci izpeljali obisk Mestne knjižnice Kranj, pod okrilje katere so- dimo. Vsakoletni obisk in aktivnosti, povezane s tem, so utečena praksa (dogovor s splošno knjižnico, določitev termina, organizacija pre- voza). Za to mi je bila priznana ena točka. Kaj pa je veljalo za drugo točko? Knjiga je že nekaj let obvezna za domače branje v sedmem razredu. Knjiga je tudi vključena v seznam bralne značke za delavce šole, ki jo na šoli imenujemo Pehar za knjigoljube. Po izvedeni dejavnosti z učenci vedno opravimo evalvacijo, vendar jo moramo v prihodnje še bolj razširiti, da bo zajemala ne samo dejavnosti, vezane na splošno knjižnico, ampak tudi druge dodatne dejavnosti. O projektu RSK vedno pripravim članek tudi za spletno stran šole, vendar bo v članku treba v prihodnje pisati tudi o vsebinski nadgradnji projekta. Ker je bilo v šolskem letu 2015–2016 prvič možno pridobiti točke, sem imela zelo malo stvari dokumentiranih, fotografiranih. V letoš- njem letu bolj sistematično in dosledno zbiram dokazila, da konec leta ne bo težav vse te doku- mente pripeti k poročilu o opravljenem delu. Na tem področju ostaja še nekaj možnih aktiv- nosti. Na šolah, kjer izdajajo šolska glasila, lah- ko prispevek o projektu vključijo med novice, na šolskem radiu lahko pripravijo kratko repor- tažo, na panojih po hodnikih lahko oblikujejo tematsko razstavo. Na temo izbrane knjige se lahko izvede ure KIZ-a. Če šola organizira medgeneracijska druženja s starejšimi, je knjiga vsekakor lahko vključena tudi v tako dejavnost. O projektu bi morali v šolah več govoriti, da bi bil bolj prepoznaven in priznan kot pozitivna spodbuda za branje kakovostne literature. Ne samo da je neki postranski projekt, ki se do- takne le sedmošolcev in nekaterih strokovnih delavcev šole. Nekatere šole izpeljejo projekt v nekaj urah in ga beležijo kot ure slovenskega jezika, nekateri pa ga razširijo na cel kulturni dan. Možnosti so, od vsakega posameznika pa je odvisno, kako široko se bo angažiral in nadgra- dil projekt. Na Osnovni šoli Orehek Kranj smo že drugo šolsko leto vključeni v mednarodni projekt Naša mala knjižnica, ki poteka pod okriljem KUD Sodobnost International. Izvaja se kot interesna dejavnost za učence od 2. do 5. razreda. Že prvo leto je bil interes za krožek večji od naših pričakovanj. Učenke so bile vse leto zelo inovativne, ustvarjalne in polne novih idej. Prek Ustvarjalnika smo spoznali pet novih knjig, jih prebrali, se o njim pogovarjali in izvajali razne aktivnosti. Učenke so s pomočjo mentorice izdelale kar dve ročni lutki po knjižni predlogi – Junačka Travčka in Groznovilco. Junaček Travček je