Pedagoške in šolske drobtine, PODROBNI UCNI NAČRTI. Ob pri5etku šolskega ieta dobivamo pozive za sestavo podrobnih učnih načrtov. Tudi letos niso izostali. Nekateri so ozlovdjeni, 5eš, »kaj pa je tebe treba bilo«, saj imam še lanskega, ki leži nekje nepotrjen. Drugi se urno spravi na deio in »preplonka« starega. Tretji pa je vesel tega dela in začne s pomočjo prejšnjih izdelkov in novih izkušenj izdelovati novega. In s tem tretjim gotovo soglašamo vsi. Da ie podrobni učni načrt potreben, to je nedvomno. Vsak delavec dda po gotovem načrtu, da se mu delo obnese, in kako bi se branii takega delovnega načrta za dobo šolskega leta učitelj? Le s pomočjo dobrega in smotrenega načrta bomo dosegli tudi uspehe! Ne more nam zadostovatti to. da bi si snov sproti izbirali, ker na ta način bi nastal pravi kaos, iz katerega bi se le težko sam razbral. kaj šeie kdo drugi, ki naj se prepriča o našem delu. Bodi učitdl] še tako sposoben, le tedaj bo njegovo delo u&pešno, če snov popolnofna obvlada in v to mu pripomore, ne v mali meri, smotreno izdelani podrobni učni načrt. Podrobni učni načrt pa mora biti na vsak na5in produkt učiteijevega znanja in sposobnosti. Kajti le to, kar sem sam ustvaril, le to dodobra poznam in le po takem nacrtu born dosegel zaželjeni uspeh. In najsi ne bo ta načrt takoj prvovrsten — dobro. spoznal sem njegove napake ter si ga na podlagi pridobljenih izkušenj izbo^ljšam. Na ta način se bo pri vsakem učitelju razširjalo njegovo strokovno znanje. Z lastnim delom in spoznavanjem tega dela se bo_ učil in napredovai in le tisti učitelj bo znal največ koristiti svojim učencem, ki sam nikoli ne preneha biti — u5enec. • Podrobni ucni načrti so se doslej izvrševali na lokainih učiteljskih konferencah za doma5o šolo, kar je bilo najbolj umestno. Ali pa so jih nalašč za to sklicane ankete določile za cel okraj seveda tako in z namenom, da so služfli posameznim šoiam kot nekak kažipot, po katerem naj se u5iteljstvo ravna pri izdeiavi podrobnega učnega načrta za lastno šolo oziroma razred. In le to je pravilno! Normiranje podrobnih učnih na5rtov je popolnoma neumestno! Posebno še pri domoznanstvu, zgodovini, zemljepisju mora najpreprostejša enorazrednica tja do elitne velemestne šo.e imeti svoj individualni podrobni načrt. Zato moramo na vsak način odklanjaiti podrobne u5ne na5rte izdelane drugod, ki naj bi nas ukleni_i, kakor nas ie nekdaj oklepala proslula »mačka«. katero smo morali po vseh šolah obravnavati po istem kopitu in priučiti mladino tistih stavkov nesrečnega imena. Naj ima vsaka šo!a svoj »uradni« podrobni učni načrt. Na tej podlagi lahko vsak učitelj izdela svoj individualni nacrt. kajti le tako bo delo v šoli njegovo in torej tudi uspeh. Seveda mora biti dovoijeno prestopiti okvir tega podrobnega učnega načrta, kar je tekom šdskega leta v raziičnih slu5ajih tudi nujno potrebno in torej nikaka pogreškaNikakor torej. ni na mestu. 6e se na1 šole pošlje načrt z nalogo, da se natančno po njem ravna v svrho enotnosti pouka. Tak podrobni učni načrt se prepiše in po njem ravna. S tem pa se učitelja ovira v njegovi lastni inicijativi in lastnem de~ lu. Tako pa šoia ne bo napredovala. Posebno bi to kvarno vplivalo na učitelje začetnike. Po predpisanem in prepisanem u5nem načrtu se mora ravnati. Ne premišljuje zakaj je snov tako razdeljena in mogoče se mu zdi. da bi biio umestno drugače. Toda zani je predpisani na5rt imperativ. po njem se treba ravnati. 5e ne bo zk)! Zatrla se je v njem pravica do lastnega dela. kar mu bo gotovo v kvar, kajti vsi vemo, da nismo prišli iz učiteIjiš5a že dovršeni učitelji, ampak smo to postali šele po več letih na podilagi vestnega dela in pridobljenih izkušenj. Zato naj ne bo nihče vezan, ampak naj se dajo le gotove smernice. po katerih se je ravnati. Višji instanci pa ostane še vedno pravica korekture te ali one pogreške pri izdelku poedinca. Če pregledujemo tzv. literaturo. najdemo najraz!i5nejše podrobne učne na5rie, produkt pridnih delavcev. ki so na podlagi razli5nih razporedb dosegli uspehe in zahtevani u5ni smoter. Kakor more biti z ozirom na lokailne razmere na vsaki šoli druga5en urnik, tako mora biti na vsaki šoJ individualni podrobni učni na5rt. Leo Cepuder.