Kdo res pozna »novo« KS Dravlje? V iskanju skupnega jezika Zaradi izredno hitre stanovanjske izgrad-nje ter močnega priliva novega prebivalstva so se v nekdanji KS Dravlje vedno bolj stop-njevali in zaostrovali razni pereči problemi. To je dalo povod, da so se občani (na refe-rendumu marca 1979) odločili za delitev nek-danje KS Dravlje na tri nove krajevne skup-nosti, in sicer so nastale: »nova« KS Dravlje, KS bratov Babnik (Draveljska gmajna) in KS Dolomitski odred (ŠS 8). • Kadar govorimo o sedanji, »novi« KS Dravlje, imamo v mislih pretežno le območje soseske ŠS 7, katere meje potekajo med Ce-lovško, Kavadarsko ter novo Vodnikovo in novo Draveljsko cesto. Prav za ta del KS Dravlje je značilna izredno hitra urbanizaci-ja, saj je bilo na tem območju v zadnjem času zgrajenih in naseljenih kar sedem veli-kih stanovanjskih blokov s po 240 stanovanj-skimi enotami, dom starejših občanov itd. • Zdaj pospešeno gradijo vzgojnovarstve-ni zavod, asnovno šolo, pošto s telefonsko centralo, veliko samopostrežno trgovino, ban-ko itd. Občutno pa je še vedno pomanjkanje raznih storitvenih obrti, servisov, telefonskih priključkov, kulturnih in družabnih lokalov itd. • Razen družbenppolitičnih organizacij so na tem območju KS Dravelj izredno aktivni in razgibani društvo prijateljev mladine, pro-stovoljno gasilsko društvo, rdeči križ in šport-no društvo, zadnji čas pa tudi novo osnovano turistično društvo ter dfuštvo upokojencev. • Aktualno je zlasti izboljšanje medse-bojnega informiranja ter neposrednega so-delovanja in soodločanja najširšihmnožicitd. • Zelo pomembno je dejstvo, da k »novi« KS Dravlje ne sodi samo soseska ŠS 7, tem-več tudi celotna industrijsika cona od Celov-ške ceste ter ceste v Stegne pa vse do ob-činske meje z Bežigradom in po tej meji pro-ti severozahodu do ceste v Kleče in po njej nazaj k železniški progi in po tej progi do nove Draveljske in Celovške ceste. To ob-močje je mnogo večje od soseske ŠS 7. • Pred leti so hodili Draveljčani semkaj obdelovat polja in njive, saj na območju Ste-gen ni bilo nobenega naselja, pa tudi solidne stanovaajske hiše ne. Zaradi izredno promet-ne Celovške ceste (Sojerjeva in Dražgoška sta sedaj slepi ulici brez neposrednega izho-da na Celovško) Draveljčani redko zaidejo na drugo stran in so jim dogajanja tamkaj sko-raj neznana. Zaradi tega bomo prav to ob-močje malo obširaeje prikazali. • Razen trgovskega podjetja Delikatese, ki ima na Stegenski št. 3 TOZD prodaje na drobno in TOZD prodaje na debelo ter še delovno skupnost skupnih služb, obratujejo ob Celovški cesti še kovinsko podjetje Uni-tas, tiskarna Slovenjja ob Kumerdejevi, ser-visi Avtotehne, bencinske črpalke Petrola itd. Kaj pa je za terri? Največje industrijsko središče • Iskra si je daljnovidno zagotovila vse ozemlje nekdanjih Stegen v izmeri več deset tisoč kvadratnih metrov koristne površine. Na teh nekdanjih stegenskih njiyah in poljih je nastala prava eksplozija hitre gradnje Iskrinih industrijskih obratov. Poglejmo ze obstoječe: Stegne 7: Iskra — avtomatika, TOZD za elektrpoptiko. Stegne 11: Iskra — industrija elektronike in zvez, TOZD proizvodnja mehanskih delov ter delovna skupnost njiliovih skupnih služb, nadalje Iskra — industrija sistemov elektro-nike in zvez, TOZD telefonski in telegrafski sistemi, TOZD usmerjene zveze ter TOŽD ko-merciala in inženiring. Stegne 13: Iskra — avtomatika, TOZD av-tomatskih in varilnih naprav. Stegne 15: Iskra — avtomatika, TOZD orodje, Iskra — avtoelektrika, TOZD žarnice, Iskra — mikroelektronika. Stegne 17: Iskra — industrija elementov za elektroniko, TOZD naprave in orodje, TOZD feritnih materialov ter delovna skup-nost njihovih skupnih služb. Stegne 21: Iskra — industrija elementov za elektroniko, TOZD magneti. Stegne 23: Iskra — TOZD proizvodnja ba-terij in delovna skupnost njihovih skupnih služb. • Na tem območju bo Iskra zgradila, raz-širila in na novo razvila še vrsTo sodobnih obratov na etažni površini kakšnih 15.000 kvadrataih metrov. Po sedanjih predvideva-njih bo tukaj delalo okrog 8.000 delavcev. Razumljivo je, da so v zvezi s tem potrebne tudi sodobno urejene prometne zveze, kakor tudi mnogi servisi družbenega standarda, u-strezna splošna in zobna ambulanta, športna in otroška igrišča ter rekreacijske površine, vzgojnovarstveni zavodi, knjižnica, samopo-strežna trgovina, razni kioski ter storitveni servisi itd. Delavci Iskre danes na tem ob-močju še vedno delajo y zelo težkih razme-rah ter nujno potrebujejo ustreznejše ter večje delovne prostore z vso spremljajočo infrastrukturo. Več sodelovanja in povezovanja potrošnikov in proizvajalcev • Kratek pregled in pogled na novo KS Dravlje kaže, da ta sestoji iz dveh bistveno različnih delov. Na eni strani Celovške so pretežno občani-potrošniki, a na drugi strani delavci-proizvajalci. Tako Celovška cesta deli novo KS Dravlje na pretežno potrošniški in pretežno proizvodni del, na najmodernejši stanovanjski del in na največji industrijski center Ljubljane. • Na obeh straneh Celovške ceste so za-radi hitre izgradnje podobni problemi. Na-staja vprašanje, kako zbližati Ijudi obeh de-lov KS Dravlje, saj vsi dihajo isti zrak, do-življajo podobne probleme lokalnega prome-ta, preskrbe, razvedrila, oddiha itd. Potrebno bi bilo, da bi si segli v roke, poiskali skupni jezik ter uravnali družen korak v boljšo in-frastrukturno ureditev celotne KS Dravlje, kakor tudi vseh drugih skupnih problemov. Pavle šegula