SKUPŠČINA OBČINE LJUBUANA-ŠIŠKA Sekretariat za Ijudsko obrambo POROČILO O STANJU OBRAMBNIH PRIPRAV IN DRUŽBENE SAMOZAŠČITE V OBČINI LJUBLJANA-ŠIŠKA V LETU 1982 Delegatska skupščina občine, komite za splošno Ijudsko obram-bo in družbeno samozaščito, svet za splošno Ijudsko obrambo in družberio samozaščito, samoupravni in izvršilni organi ter druž-benopolitične organizacije so ob vodilni vlogi zveze komunistov ustvarjali in poglabljali proces podružbljanja splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite ter s svojo aktivnostjo po-membno prispevali k dograjevanju in krepitvi obrambno vamost-nega sistema. Na tej podlagi se je obrambno vamostna funkcija vse bolj uve-Ijavljala kot sestavina samoupravnega socialističnega razvoja in kot neločljivi del samoupravnih pravic delovnih Ijudi v družbeno-gospodarskem in političnem sistemu. Nadaljevala se je akcija uveljavljanja in krepitev praktičnega delovanja komitejev za SLO in DS kot družbenih, politično-ope-rativnih crganov krajevnih skupnosti, TOZD in drugih samouprav-nih organizacij, ki usmerjajo in usklajujejo obrambno — samo-zaščitno detovanje v okolju, kjer so organizirani in zagotavljajo enotnost, pravočasnost in učinkovitost tega delovanja v primeru potrebe. Komiteji za SLO in DS v občini, KS, TOZD ter v drugih samo-upravnih organizacijah so v celoti potrdili svojo vlogo in učinkovitost pri obrambno samozaščitnem delovanju in se uveljavili kot poli-tično operativni in koordinacijski organi temeljnih družbenopoli-tičnih subjektov. Z ustanovitvijo komitejev so bile dejansko podane možnosti za družbeno afirmacijo strokovnih organov posameznih subjektov. Usmeritve, rešitve in druga vprašanja obrambe in zaščite se v komitejih široko daižbeno verificirajo, usmerjajo in dopolnjujejo. Prav zato je izrednega pomena, da sleherni strokovni organi mo-rajo biti sokreatorji obrambnega in samozaščitnega deiovanja. Z ustavo in zakonom opredeljena idejno politična izhodišča in stališča zveze komunistov so bila v glavnem uspešno izpeljana na vseh ravneh in vseh družbenih strukturah. Pomembna je ugotovitev, da se je v tem obdobju močno okrepila vloga delegatske skupščine in drugih samoupravnih organov ter izvršilnih teles pri uresničevanju zasnove splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite, čeprav je ponekod še praksa, da samo-upravni organi za te naloge zadolžujejo strokovne službe za splošno Ijudsko obrambo. V obrambne priprave gospodarskih in družbenih dejavnosti so se v veliki meri že vključile tudi samoupravne interesne skupnosti. vendar njihova vloga v praksi še ni povsod dovolj uveljavljena. Začrtana politika skupščine občine se je prek konkretnih progra-mov sveta za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, komiteja za sptošno Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito ter izvršnega sveta, usklajevanja in povezovanja v celoti izvajala. V skladu s sklepi sveta in izvršnega sveta so bile izdelane vsebin-ske in organizacijske spremembe v obrambno varnostnem načrto-vanju občinskih upravnih organov. Konkretneje je bila opredeljena njihova temeljna vloga, s tem pa so bile dane možnosti za učinkovitejši in skladnejši razvoj obrambno vamostnih priprav v temeljnih in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih. Obrambni načrti so izdelani na vseh ravneh in za vse družbene strukture Metodologija za izdelavo obrambnih načrtov in njihovo materializacijo je vnesla v obrambno načrtovanje elemente, ki so uveljavljeni v mimodobnem planiranju. S tem so obrambne pri-prave postale vsebinsko popolnejše in temeljijo na realnih mate-rialnih zmožnostih. Proces podnjžbljanja splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite se je uspešno razvijal tudi na področju nabornih in vojaško mobilizacijskih zadev. Tako je posta! nabor in mirnodobno popolnjevanje oboroženih sil sestavni del splošne kadrovske po-litike, v katerega izvajanje se aktivno vključujejo vse družbeno-politične organizacije, zlasti ZSMS in SZDL ter drugi družbeni de-javniki v krajevnih skupnostih in občini. Vključitev le-teh v pripravo in izvedbo nabora predstavlja novo kvaliteto in zagotovilo za ustrezno kadrovanje mladincev in žensk v rodove in službe JLA. Usmeritve sveta za splošno Ijudsko obrambo in družbeno samo-zaščito ter izvršnega sveta so bile realizirane tudi v pripravah za izvedbo vojaške mobilizacije in mobilizacije družbenogospodar-skega sistema. Na podlagi ocene je bil v občini izpopolnjen in do-grajen mobilizacijski sistem. Tudi v prihodnjem obdoB]u bo zago-tavljanje učinkovitosti mobilizacijske pripravljenosti ena od temelj-nih nalog. Razvoj teritorialne obrambe je potekal v skladu z usmeritvami pristojnih repubiiških organov in razvoja obrambne pripravljenosti mesta Ljubljane. V organizacijskem pogtedu so uveljavljene neka-tere posebnosti, ki izhajajo iz razvojnih načrtov obcroženih sil. Nova organiziranost teritorialne obrambe, katere udami del pred-stavljajo enote združene sestave, zagotavlja kontrolo in pokriva-nje celotnega ozemlja občine. Pri kadrovski kreprtvi enot se je povečala velika pozornost šolanju in drugim oblikam usposab-Ijanja, ter vključevanju mladincev in mladink prostovoljcev v enote TO, ki pa še vedno niso zadovoljivi. Idejnopolitično in strokovno usposabljanje pripadnikov teritorialne obrambe je bilo uspešno, kvaliteta praktičnega usposabljanja pa se je znatno izboljšala. štab teritorialne obrambe je namenil veliko pozomost uvajanju sodobne oborožitve in opreme. Doseženi so vidni rezultati, kljub velikemu povečanju števila v teritorialno obrambo vključenih ob-veznikov. Narodna zaščita se je uveljavila kot del družbene samozaščite. Napredek je bil dosežen pri organiziranju in delovanju narodne zaščite za opravljanje nalog določenih z načrti temelječimi na oce-nah vojno političnih in vamostnih razmer v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih samoorganizacijah in skupnostih in drugih sredinah. Nekoliko slabši pa so rezultati pri njenem usposabljanju za učinkovito izvrševanje nalog pri zavarovanju družbene lastnine za vodenje oboroženega boja in drugih oblik odpora ob morebitni agresiji ter izvajanje drugih nalog. Na področju civilne zaščite je dosežen velik napredek pri organi-zaciji, kadrovski krepitvi in materializaciji enot in štabov civilne zaščite. V dobršni meri so organizirane splošne enote v stanovanj-skih objektih, splošne in specializirane enote v temeljnih in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, krajevnih skupnostih, ter združeni odred civilne zaščite v občini, ki predstavljajo stro-kovno in tehnično najbolje usposobljen in opremljen del civilne zaščite. V enote in štabe je vključeno prek 14% vseh prebivaloev občine. Velik poudarek je bil na usposabljanju prebivalstva za osebno in vzajemno pomoč v primeru rušilnega potresa, vendar v celoti tako s kvaliteto predavanj kot udeležbo ne moremo biti v celoti zadovoljni. Tudi strokovno usposabljanje zlasti splošnih enot civilne zaščite v stanovanjskih zgradbah ni potekalo dovolj intenzivno. Na področju graditve zaklonišč se stanje stalno Izboljšuje. Šte-vilo zakloniščnih mesl se je povečalo v preteklem letu za 20%, pri graditvi javnih zaklonišč pa se že upošteva njihova dvona-membnost. Velika aktivnost je bila tudi na področju praktičnega preverjanja (vaj) organiziranosti in usposobljenosti delovnih Ijudi in občanov, TOZD in drugih samoupravnih organizacij in skupnosti, krajevnih skupnosti in občine za obrambo in zaščito. Preverjanje doseže-nega stanja in usposobljenosti je bilo zlasti aktivno v vajah NNNP, pridobljene izkušnje pa bodo veliko prispevale k izvedbi vaje rušilni potres v letošnjem letu. Pri pripravah upravno vojnih zvez je izvedena in utrjena orga-nizacija ter kadrovska popolnjenost enote za upravno vojne zveze. Nabavljen je večji del sodobne tehnične opreme. Usposobljeni so obvezniki za opravljanje nalog v izrednih razmerah in v vojni. Za delovanje organov družbenopolitične skupnosti in družbenopoli-tičnih organizacij in za druge potrebe so zagotovljene radijsko telefonske in kurirske zveze ter organizirano kriptografsko zavaro-vanje zaupnih podatkov. V preteklem obdobju se je uveljavil nov sistem financiranja skup-nih nalog splošne Ijudske obrambe in daižbene samozaščite, ki temelji na samoupravnem združevanju sredstev v temeljnih orga-nizacijah združenega dela, na podlagi družbeno cvrednotenih programov. Z navedenim načinom financiranja je zagotovljen ena-komeren razvoj splošne Ijudske obrambe in družbene samoza-ščite v vseh Ijubljanskih občinah in mestu. Samoupravni sporazum o združevanju sredstev za financiranje skupnih naiog SLO in DS v mestu v obdobju 1981—1985 so v letu 1982 100% podpisali vsi podpisniki. Na podlagi doseženega stanja, opravljenih ocen in sprejetih usmeritev komiteja in sveta za SLO in DS, izvršnega sveta in drugih organov bodo temeljne naloge v prihodnjem obdobju na-daljnja krepitev vloge delegatske skupščine in njeno učinkovito seznanjanje s problematiko splošne Ijudske obrambe in družbene samozaščite, dograjevanje in posodabljanje mobilizacijskega si-stema, zlasti oboroženih sil, utrjevanje organiziranosti teritorialne obrambe in nadaljnje posodabljanje oborožitve, organizacijsko utrjevanje, usposabljanje in opremljanje civilne zaščite, zlasti v novo ustanovljenih krajevnih skupnostih in stanovanjskih zgrad-bah, nadaljnjo posodabljanje tehničnih sredstev in usposabljanje upravno vojnih zvez ter izboljšanje kvalitete usposabljanja prebi-valcev in deiovnih Ijudi za obrambo in zaščito. Sekretariat za Ijudsko obrambo