POROCEVAL ČLANOV DRUŠTVA NOVO MESTO Tokrat bomo govorili o novomeškem prometu Med mnogimi problemi, ki spravljajo Novomcščane v slabo voljo, je prav gotovo neurejen promet povsem v ospredju. Bolj ali manj je znano, da dobrih prometnih rešitev ni; so samo slabe ali manj slabe, ki sc skušajo prilagajati novodobnim potrebam Buchvvaldovega homo bcncinusa. S prometnimi zagatami sc srečujejo velemesta in vasi in so nujen davek urbanizaciji človekovega bivalnega okolja. Novomcščane pri prometu moti marsikaj: nepopisna gneča, pomanjkanje parkirnih mest, neurejene obvoznice, ogrožene peščeve površine, nepotrebni tranzit, neurejen javni mestni avtobusni promet, pomanjkanje kolesarskih stez, hrup, luknje na cestišču in luže po dežju, in še in še. Vse te in druge podobne stvari lahko najdemo na spisku prometnih očitkov katerega koli mesta, ne nazadnje so prometni zastoji in kolone v prometnih konicah pri nas še v plenicah glede na razmere drugod v belem svetu. V Društvu Novo mesto je stanje novomeškega in predvsem mestnega prometa ves čas prisotno kot ena prednostnih tem. Vemo, da je bilo v daljni in bližnji preteklosti že precej bolj ali manj uspešnih poskusov regulacije prometnih tokov in mirujočega prometa. Vemo, da novomeško staro jedro kakor tudi druga mestna tkiva ne omogočajo in ne prenesejo radikalnejših posegov. Zato sc vprašanje, kako mesto podrediti zahtevam sodobnega prometa, vse bolj umika vprašanju, kako promet podrediti zahtevam mesta in potrebam pešca, ki je še vedno prevladujoči status bivanja človeka. Na javno tribuno so posebej vabljeni vsi, ki se dnevno poklicno ubadajo z neposrednimi vzroki in posledicami prometnih zagat. Zakaj je oblast nemočna, zakaj policija drži roke križem, zakaj sc ne da izterjati denarnih kazni, kako lahko nekateri nekaznovano parkirajo po zelenicah, kje so komunalni redarji, zakaj v mestu še ni pajka in na druga taka ali podobna vprašanja bomo lahko kaj več zvedeli, obenem pa prispevali koristno misel ali idejo. Z drugimi besedami, na javni tribuni želimo v dialogu z mag. Vladimirjem Bracom Mušičem, glavnim načrtovalcem novomeškega prostorskega razvoja preveriti, kako bodo usmerjeni prihodnji prometni tokovi glede na razmestitev dejavnosti v prostoru, obenem pa ne želimo zanemariti podrobnosti. Vse preveč je že bilo v preteklosti eksperimentov, ki so mestu načeli dušo in iz njega pregnali stanovalce, vse to tudi z blagoslovom stroke in pameti dolenjske metropole in tudi prestolnega mesta. EC št.3 27. maja 1994 Sklepi 2. skupnega sestanka članov Društva Novo mesto dne 14. marca 1994 /. Ker po ugotovitvah dr. Petra Novaka stopnja emisij iz Revoza ustreza standardom, se bo treba za boljši zrak v okolici Revoza borili ne pravno, ampak moralno. Upošteva pa naj se tudi ugotovitve dr. Mihe Japlja, ki je bil na tem sestanku opravičeno odsoten. 2. Upravni odbor naj na naslednji seji oblikuje stališča glede prometnega režima v mestnem jedru. 3. Društvo bo posredovab GIP Pionir svoje mnenje o projektu “krajinska zasnova Gorjanci”. 4. Upravni odbor bo na naslednji seji razpravljal o problemu točenja alkoholnih pijač mladoletnikom v nekaterih novomeških bkalih. 5. Društvo podpira predloge arhitekta Marka Mušiča, naj se primemo obeleži 10-lelnica smrti njegovega očeta akademika prof. Marjana Mušiča. O delu društva med 14. marcem in 2. junijem Čeprav so prazniki malo ohromili delo društva, se je upravni odbor v času med drugim in tretjim rednim sestankom članov društva trikrat sestal. Že na seji 5. maja so člani upravnega odbora sklenili, naj bi naslednji sestanek društva potekal v obliki javne tribune o prometnih težavah v mestnem jedru. Določili so pripravljalno skupino (Marijan Lapajne, Matjaž Verbič in Maijan Moš-kon), ki naj bi tribuno pripravila in povabila arhitekta Brača Mušiča iz Urbanističnega inštituta v Ljubljani, da bi jo strokovno vodil in usmerjal. Na tej seji je dr. Miha Japelj tudi poročal o onesnaženju zraka, ki ga povzroča tovarna avtomobilov Revoz. Dr. Japelj meni, da so količine emisij iz Revoza presegle standarde, da je izgorevanje v kotlovnici nepopolno in da je količina odpadlega laka nevarna za okolje. Zato bodo potrebni posebni pogovori z odgovornimi ljudmi v Revozu. Na isti seji je upravni odbor na pobudo Bojke Kmet obravnaval tudi problem točenja alkoholnih pijač mladoletnikom in sklenil opozoriti pristojno inšpekcijo, naj bolj vestno nadzoruje izvajanje predpisov. Naslednji dve seji upravnega odbora 17. maja in 26. maja sta bili posvečeni predvsem pripravam na javno tribuno o prometnih zagatah v mestnem jedru, 19. maja pa se je še posebej sestala pripravljalna skupina članov društva, ki to tribuno pripravlja. Upravni odbor vabi vse člane Društva Novo mesto, naj sc tribune v polnem številu udeleže in na njej tvorno sodelujejo. Skupni sestanek vseh članov DRUŠTVA NOVO MESTO bo v četrtek, 2. junija 1994, ob 20. uri v konferenčni dvorani izobraževalnega centra tovarne zdravil Krka v hotelu Metropol (1. nadstropje) Obravnavali bomo pismene in ustne pobude za reševanje nemogočih razmer v novomeškem prometu, vpisovali nove člane in sc sprehodili skozi takole predlagani dnevni red: 1. opredelitev novomeških prometnih zagat 2. o delu občinske komisije za promet 3. ogled videa o prometu v mestu 4. prof. B. Mušič o prometnih tokovih 5. razprava in predlogi 6. sprejem splošnih in neposrednih stališč društva Vsi tisti prijatelji Novega mesta, ki iz kakršnegakoli razloga ne morejo priti na naš skupni sestanek, sc za včlanitev v Društvo NOVO MESTO lahko pozanimajo pri tajnici društva, gospe Evi Simič, po telefonu 21-450.