IZOBRAŽEVANJE Delovnl Ijudije v temeljinili ln dmi-gth organizacdjaih združenega dela t«r v samoupravnih detovmih sfcupnoetih Ua občani v krajevnili skupnostd, kl na dbmočju obCime Ljubljana-Bežigrad adružujejo delo in sredistiva, da bi preko občinske izobraževalne slcuprao-artt uresničdli svoje osebne un skupne interese na podirodju vizsgoje in izo-braževaaja, sklene.io SAMOUPRAVNI SPORAZUM o leineljih plama občiuske teobraževalne sbupnosti za obdobje 1976—80 I. TEMELJNE DOL0CBE 1. Meu Udelezenel s tem samompraviniin spoiraaumom doJočajo glavne interese in cilje na področju vagoje in izobra-ženramja v abdjobju 1976—80 in urejajo medsebo.jtie odmose, praivice, obvezno-sti ia odgovarnosti za njdhovo uresni-tevaoje v občrinski iaabraževalni akuo-nos&L 2.oLem Udeieženci prl dolofianju temeljev plana občinske laobraževalne slcupno-sti upoStevajo načeto in smernice, do-govorjeme v predihodiiii razrpravi o izho-dSž&h plana, alasti v dogovarih o temeljih plana v SRS, predlogu sred-njerošn^a načrta raavoja vizgoje m Izobraževanja v SRS, ctogavorov o te-meljih plaaa v obdim in srednjeroč-nega načrta vzgoje in laobraževanja v občini ter jih vsltlajujejo z drugimd intea-esnimi slcupnostmi v občini za skupne naloge pa tudd z drugimi 120-braževalnimi steupnostmi. 3.0)60 Ta sporazum upo&tercna razivoj dru-glh družbeniih dejavnosti v občini in pri&perva k doseganju ciljev na drugih poda-očjih adruženega dela, predivsem pa k # uveljavljanju in razFVijanju socia-listi&iega samoupravljanija kot osnove dTužbenega in gospodarskega razvoje občine, 0 -^ieifl/VrH^^Tin rafisvoju vsob družbo- niih dajavnostt, kl naj onnogoCljo hitrej-šo gospodarsko rast na osnovi vedje produktiiviiositi dela, % stalni rast žavljenjskega slaadar-da delavcev, delovnih ljudi in občanov, 9 isaboijšanju delovnih in žlvljenj-skih pogojev delavca, delovnih Ijudl in občanov ter tarepitvi njihove socialne varnosti, # lzenačevanja možnosti za uve-ljavljanje prajvic do vseh oblik družbe-nega standarda na vsah področjih, 0 humanizactji vseh področl) dela in življenja, 9 oblikovanju vsesuransko razvite socialastične samoupravljalske osebno-sti. 4.61eo Obdtoska iaotxraževanla skupnost orga'nizira dejavnosti za doseganje gla-vnih interesov in srednjeročnib ciljev na področju predSolske vzgorje, osnov-nega izobraževanja mladine in odra-slih, usposabljanje »brok z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, dru-gih dejavnosti vzgoje in izobraževanja v času obveznega šolanja ter drugih vt^ojnoiaiobraževalnih deoaivnosti, dolo-čeniJi v planu občinske izobražerolne skupnosti. Občinska izobraževalna skupnost Bežlgrad skupaj z drugimi občdnskimi izabraževalniinj skupnostrru vzajemno in solidamo zagotavlja možnosti za uresničevanje soUdarnostnega progTa-ma, ki zajema dejavnosti iz prej&nje-ga cxistavika in o tem sklepa samo upravoi sporazum. Občinska lzobraževama skupnost Ljubijana-Bežigrad ugatavlja posebne kadrovske potrebe v občini in se z republiškio in posebnimi izobraževal-nirni skupnosfimi ter izobraževajlnimi organizacijamii združenega dela spora-zumeva za zadovoljevanje posebnii ka-dirovskLh potreb v občini in o rassvoju usmerjenega izobraževanja v občini in regiji. Občinska lzobraževalna skupnost občine Ljubljana-Bežigrad sklepa samo-upravni sporazum o temeljih plana z občinsko telesno-kulturno skupnostjo o skupni uporabi telovadnic m igiošč ta o sofinaneiranju šolskih športndb društev. Občinska izobraževatoa skupnost Ljubljana-BeeigTad sklepa samouprav-ni sporaffium o temeljih plana z občin-sko skupnostjo za atroško varstvo o financiranju vzgojnovarstvenih zavodov ter ostalimd samoupravnkni isiteresni-ml skupnostmi Ljubljana-Bežigrad, ka-dar se interesl in dejavnosti medseboj-no prepleiajo. B. fllen Olanl oibftinske izobraževalne Skup-nosti bodo razvoj v^oje in izobraže-vanja občine Ljubljana-Bežigrad usme-rili k doseganju naslednjih glavrall) interesov in ciljev: 0 poglabljamju udejnosti vzgojno-iaiobraževalnega procesa, 0 usposabljanju mladine m odj-a-slih za naloge na področju splošne ljudske obrambe tn samozaščite ter varovanje zdravega okolja, 0 razvdjanju male šole, # razvijanju vagojnoizobraževalnih dejavnosti, kl slonijo na nadelih celo dnevne osnavne šole, • zmanjšanju osipa v oaiovni SoH 111 povečanju kvalitete osnovnošolskega izabraževanja in v^oije, 0 lzboljšanju kadrovskiii in mate-rialnih pogojev predšolske in osnovno-šolske vzgoje ln izobraževanja ter mo-demlzaciji prosoora in opreme, 0 lzenačevanju možnasfci izobraž*-vaioja otrok v osnovni šoli, 0 zagotajvljanju enakah moznostt vkijiuoevanja mladlne v vse smeri im stopnje usmerjenega izobraeevanja, 0 organiziranju taobraaevanja od-raslMi v osnovni šoli, 0 zagatavljanju temeljnih pogojer dela izobraževainim organizacijam adruženega dela, ki opravljajo izobTa-ževanje odraslih in vključevanje teh organazacij v emotem v^ojooizobraž«-vaind sistem, 0 ugtotavljanju (cadrovskih potreb adruzenega dela v občlni, 0 zagotavljanju ugotovloenih kad-rovskih potreb združenega dela občin« v usmerjenem izobraževaWiiu, 0 ustajnaivLjanju centrcwr usmerjo-nega izobraževanja, 0 ustanavljanju centrov Ba družbe-rK>politično izobraževanje, 0 ustvarjanju družbenoekononislDlli 111 poiiti6nih pogojev, da so bo podrofr je vigoje tn izobraževanja uveljavljalo lcot del združenega dela in kat praiz-vodni dejavnik, kar bamo dosegli 2 uveljavljamjem dohodilsovnih odnosov, ki so osnova za neposredno družbsno-ekcnomsko zvezo med delavci v zdru-ženem delu In osnova za izena6evanj» družbenoekonomskega položaja delav-cot na drugih podro6jih asdTnžanega de!a, 0 uveljavljanju svobodne menjav« deia za izenačevanje akanomskega po-ložaoa iaobraževalnih organizacij zdru-ženega dela s položajem drugih orga-nizacij zdTužeoega deda, 0 dograjervanju aiatema solidarno-stl ta TOajemnosti delovnih ljudi prl uresničevaoju dogavorjenega tfv^^i^g« programa občinskih izobraževalnih sJtu-pnosti v Sloveniji. II. TEMELJl PLANA OBCINSKE IZOBRAŽEVALNE SKTJPNOSTI V OBDOBJU 1976—80 6. eiem Za razvoj materialtiega položaja vagojno-izobraževalnih desavmosti, ki jih finandra občinska izobraževalna skupnost, ta samoupravni sporazum določa naslednje temelje plana: # da je raavioj vzgoje in izobraže-vanja emo od prioritetaih podTočij skladnega družbeoo-ekonomskega raz-voja in da se mara temu ustreeno gibati delež sredstev za vzgojo in iz-braževanje v družbenem proizvodu, # da je razvoj materiaine osnove vzgoje in iaobraževanja povezan z go-spodarskih razvojem občine in širše družbene skupnosta, 0 da je v pebletnem obdobju creba izenačiti osebni dohodek na pogojno nekvalificiranega delavca v izobraževa-nju s povprečnim v Sloveodji, 9 v stonitoturi oane vzgojnioiaobira-ževalnih storit»v mora delež sredstev za materiaJne iadatke rasti hLtreje kot drugi edementi c©ne, z amortizacijo pa je treba zagotx>viti enostavno reprodiujc-cijo vzgojnoizabraževalnih kapacitet na rrivoju občinske izobraževadne skujpno-sti, 0 da je potrebno za nove naloge in večji dogovarjeni obseg dejaviiosti določiti ustrezno viSje stopnje prispev-kiov oziroma zagotoviti dodatna sred-stva za pcvedan obseg. 7. člen Temelji plana za raavoj vzgojnoizo-braževaitiih dejavnosti v ob&nski izo-braževatoi skupnosti Ljubljana-Beži-grad določajo razvoj naslednjih de-javnosti: • števulo otrok v WZ bo poraslo v letu 1975—1976 na 2935 otrok v letu 1980, tako da bo v WZ zajeto 4S % predšolskih atrok, • za vse otroke pred vstopom v osnavno šolo bo arganizirana mala šo-la. 0 število učencev v osnavni šoli bo poraslo od 4696 v letu 1975 na 6112 v letu 1880, število oddelkov se bo pove-dalo od 165 na 228 tako, daboprišlo 1,5 uditelja na odelek nasproti sedanjim 1,3. Koefioient učne izmene bo 1,5, šte vilo vozačev v organiziraneni varstvu se bo zmanjšalo tako, da vozačev v letu 1980 ne bio več, šitevilo otrok v padaljšanern bivanju bo poraslo od sedanjili 1346 na 1528 ali 25 % vseh osnovnošolskih otrok, število otrok, vključenih v interesnih dejavnostih, se bo povečato od 2100 na 3056, # v celodnevno šolo bo vključenih 43 % obrok v letu 1976 in že 14 % v letu 1980, • v osnovnošodsko izobraževanje odraslih bamo letoo vWyuCill 230 od-raslih, 0 zagotovili bomo sredstva za brez-plafine prevoze za vse učence osnovnih šol, ki stanujejo ve<5 kot 4 kilometre od šole, sredstva za dejavnost stro-taavne službe in samoiuipravTiih orga-notv ter za obvezsno rezervo. Da bi izenačili možnost izobraževa-nja mladine in odTaslih, boino zagoto- vtia šoii za odrasle pri J>V Baris Ki-drič in Dopisni šoii za odrasle osnov-ne pogoje za delo, s tem, da bomo: % zagotovili sredstjva za program osnovno&olskega izobraževataja odra-slih, • zagotovili sredstva za pnogram družbene vzgotje in mladine, • zagotovili sredstva za družbeno lzobraževatije pedagoških in andrago-šJrili delavcev. Skladno z raavojem vzgojnoizobra-Ževalnih dejavnosti, ki so navedene v prvem odstavtku tega člena, bomo v občinski taabraževaini skuipnasti Ljuto-ijana-Bežigrad: • solinanciraii dejavnost glasbene šole za osebne dohodke pedagošknh de-lavcev, • sofinanciraii dejanmost doma os-no.vnošolske mladine »Malči Belič«, • safinancdrali pasebno o&novao šolo Janeza Levca, • sofinancirali dejavnost svetoval-nega centra (vzgojne po»vetovalnice), • sofinanciTali dejavnost Pionir-skega doma — Centra za kulturo mla-ddh, 0 sofinancirali d«jawnost mes-tne meze organizacij za tehničino kultaro Ljubljana, 9 letno bomo štipendiraU 76 štu-deratov za pedagoške in aodragoške poklice. 8.61en Za gradnjo novah zmogJjivosti v osnovno šolstvo bomo namenili v sku-pnl vrednosti 107.834.00 din. Iz sirupnih sredstev za investidae bomo dogradili: 1. OS CmuCe — 16 učlimc, 1 velika, 1 mala telovadnica 2. OS BS-3 — 24 ueilnic, 2 telavad-nioi 3. OŠ FRANCETA BEVKA — 4 učil-nice, 1 mala tetovadnica (prMdek). 9.61en Delovni Ijudje in občand v abčin-skih izobraževalnih skupnostiii najprej zagotavljajo sredstva za solidaniostni program na obmo6ju vsake o-bčin&ke izobražeivaJne &lcupnosti, ki vsebuje predšolsko v^ojo, osnovnošolisko vzgo-jo in toobraževanje ter druge dejav-aosti občtnske izobraževalne staipno-sti v absegu in vrednosfci, kot je to dogovorjeno z merili (člen 10), ki se lahko -vsako l«to spreminjajo, ven-dar morajo izhajati ia dogovorov o sistemu solidarnosti v letu 1976. lO.dilan • Merila za razvoj dejavinosW vzgoje in izobraževaj^ja, to jih solidamostno financlrajo obCinske izobraževailne sku-pnosti v SB Sloveniji: 9 vkJju6evaQje otrok v WZ v skla^ du z rastjo kapacitet in številom pred-šolskih otrok (sofinanciranje) s staip-nostmd za otroško varstvo, • vključevanje vseh otrok v malo šolo, 0 vltljaideivainje otrok v osnovmo šo-lo v skladu z rastjo osnovnošolskih otarok, zgodnejše vključevanje in cil'j t^a obdobja, # dejavaost osnovnih in posebnih asnovnih šol v sidadu z zakonom o šoli, učnim načrtom in predmetnikoin, ki obsega: pouk po precbmetmiku, do-polnilni in dodatni pouk, varstvo vo-začev, podaljšano blvanje in interesne dejavnosti, prevoze oziroma vzdrževalni-ne, vkJijučitev do 15% otrak v celo-dnevno šolo, Stipendiranje za pedago-ške poklice v skladu s kadrov&kimi poitrebaini vagoje in izobraževanja v občini, osnovnošolsko izobraževanje odraslih, otavezr.osti do drugih izobra-ževalnih skupoosti z& steupno organizi-rane dejavnosti, obvemosti do stro-kovne službe in dejavnostd sainoupra-vnih organov izobražeivalne skupno-sti, obveznosti do obvezne Tezerve ob-činske izobraževalne skupnosti. Solidarnostnd program, določen v te>m členu, se lahko vsafco leto dopol-njuje in spreminja, vendar le po po-stopku, ki je predviden za dopolnjeva-nje in spreminjainje plana. 11. ««i Občinska izobraževalna skupnost, ki za svoj program, usklajen z merili iz 10. čdena, potrebujje več sredstev, kot jih lahiko zbere s prispevkom delov-nih ijudi in občaaov na svajem ob-modju, je upravičena do razldke iz so-lidarnostoiii srodstev. Delovni ljudje in občani na območ-jih tistih izobraževainih skupnosti, kl za svoj program, usklajen z merili iz 10. člena, potrebujejo manj sredstev, kot jih lahko zberajo s prispevkom ljudi in občanov na svojein področju, prispevajo iz solidarno&ti za uskiajenl program drugih ob&nstoh izobraževal-nih skupnosti. Bilanca predvidenih prispevkov v solidarnostaa sredstva in predvddema raadelitev teh sredstev se sprejme vsa-ko leto glede na konkretno gibaoj« gospodarstva v vseh obdinah. 13.61en Po ocenai\ iz leta 1915 in veljaViisih normativih, ki so bili usklajeni v ofevi-ru Iaobraževatne skupnosti Slovenije, bo anašale vrednost celotnega progra-ma, vsebovanega v tem sam&uprav-nem sporazumu, din S13.993.000, kar predstavlja na podlagi planske oce-nitve in dogovorjeme rasti druižbenega proizvoda v občini povprečno letno prispevno stopnjo 6,8 %. Vrednost novih investicij bo za (* lotni program zmašala 107.834.00 din. Sredstva bodo zagiotovlfjena iz samo-prispevfea, iz prtspevne stopnje in iz drugih virov. Dejanska stopnja prispevkov se bo vsako leto usklajevala v okviru občin-skega družbenega dogovora o ustvar-jan.iu tn razporeditvi dohodka. Skupščina izabraževalne skupnosU bo na podlagi tako usldajene stopnje prispevka vsako leto sproti določala vrstni red, obseg in hitTOst iavajaaija naiog, vsebovanih v tem sporaaumu vo njenem srednjeročnem planu, pri 6e-mer bo najprej zagotovila solidarnost-ne naJoge, temeljne oblike osnovno-šolskega teobraževanja in Izvajanje že začetih investicij. Ce se med letom ugotovi, da prl-liv sredsfcev na osnovi dogovorjene letoe prispevne stopnje ne zadošča za pokrivanje tekočega programa, je iz-vrSni odibor izobraževalne skupnostl dolžan nemudoma predložiti skupšaiol toobražervatae sicufnnostl ukrepe za us-kladitev programa z dejansko razpolož-ijdivami sredsfcvi. III. IZVAJANJE PLANSKIH NALOG 13. 61en Za izvedbo plansteih naJog, lo izha Jajo iz tega sporazuma, skrbi občin ska lzobraževaina skupnost Ljubljana Bečigrad. O izvajanju tega sporazuma, zlasti pa o daseganju planskita ciljev, so organi izobraževalne skupnosti dolžni poro6»ti organizacijam in skupnostoin udoležencev najmanj eokrat letno. Predeo bc občinska izobraževalna «kuipoost Ljubljana-Bežigrad odlodala o sprojetju plana na podlagi tega spo-razuma, je dolžna dati osnutek v raz-pravo delegaoijam ozjrama druglm po-oblaščenkn organom udeležencev. 14. člen Vzgojnoizobraževatoe organizacije adruženega dela, lci so lzvajalke plan-skih nalog, določeniii s tem sporazu-noom, so doltoe samoupravne spora zume o temeljih piana ln svoj« plane uskladiti s tem sporazumom. S samoupravnimi alrti ob&nske lzo braževalne skupnosta in s pogodbami, ki jih organd skupnosta sklenejo z v^ojnoazobraževalninii organlzacijanii zdražemga dela ter z drugiini orgs-nizacijamj in skupnostmi, se mora zagotoviti doseganje planskih ciljev glede obsega In kakovosti vzgoj-noiaobraževalnega dela s kar najbx>lj smotrno iizrabo kadrovstoih in mate-rtalnili zmogljivosti ter s kar najtoolj racionaino uporabo sredstev, naine-njenih aa dejavnost na podpočju vzgo-je in lzobraževanja. Demama sredstva, predvldena s tem sporazuiinom za izvedbo planskih na log, prispeivajo 61ani iaobraževalne skupmostl v viSini in na način, ki ga sami dotočijo « izobraže^aiiii staipno-sti v skladu z zakonom, s samouiprav-tiimi sporaaumi in dmižbemimi dogo-vori. 16. člen Ce se tzicaže, da zaradl utemeljenih razlogov ne bo tnogofie dosefti pian-skiii ciljev, dol