Informacija o pričetku gradnje drugega pasu magistralne cete Ljubljana — Zagreb na odseku Smarje-Sap — Višnja gora SOZD Združena cestna podjetja Slovenije so nam na našo cijo o gradnji magistralne ceste na odceku Šmarje Sap — objavljamo: Rekonstrukcija magistralnc cestc številka 1 Ljubljana — Bregana v štiripasovnico, bo izvršena posto-poma po odsekih. Prvi. ki bo realizi-ran je 12,2 km dolgodsekodŠmarje Sap mimo Grosuplja do Višnje gore preko Police. Rekonstrukcija bo izvršena na ta način, da se bo k obstoječi dvo-pasovni magistralni ccsti dogradila »polovična« avtocesta v takšni od-daljenosti, da bo mogoče v kasnejši fazi dograditi k obstoječi ccsti do-datnc vozne, odstavne ali pasovc za počasni promet. Mcd Grosupljem in Višnjo goro je obstojcča magist-ralna cesta v precejšnji dolžini /g-rajcna v globokih skalnih ukopih. Sirjenjc ccstc mcd promctom ne bi bilo praktično mogočc zaradi mini-ranja in odslranjevanja materiala. To je vzrok, da bo med Grosupljem in Višnjo goro nova polovica avloccste zgrajena separatno mimo vasi Polica. Na območju Višnje gore bosta obstoječa in nova cesta, ki skupaj ivorila štiripasovnico, potckali nc-posredno druga ob drugi vzporedno lako, da bo pri/adela južna tretjina obstoječcga višnjanskega pokopa-lišča. Širitcv ccste na južno stran ni mogoče, ker tcmu nasprotujeta tako železniško gospodarstvo in JLA (rekonstrukcija .železniške proge Sevnica — Trebnje — Grosuplje — Ljubljana, kot razbremenilna pro-ga, rckonstrukcija železniške pos-laje Višnja gora. nakladalna klanči-na in manipulativni prostor za potrebe armade). Napravljen je bil (udi poiskus potcka nove ceste severno od nase-Ija Žabjeka ker višnjanskega poko-pališča ne bi prizadeli, vendar se jc rešitev i/.kazala nesprejemljiva, saj bi bili potrebni viadukti. globoki ukopi in verjetno celo krajši predor. Urbanističnc službe občine Gro-supljc so evidentirale nadomestni površini za novo pokopališčc (Ded-ni dol, Grič ob potoku Kosci). Na-knadno je bila obravnavana tudi možna nadomestna lokacija novega {Kikopališča vzhodno od cerkve na Žabjaku. Vsc predlagane lokacije niso ustrezale iz vcčih razlo^ov (od-daljenost. naklon zemljišča, geološ-ke danosti, dostopnost....). Glede na to, da je zaradi gradnjc cestc potrcbno prestavili le cca 1/3 prošnjo posredovale informa-- Višnja gora, ki jo v celoti pokopališča, je bilo najsmoternejše, da sc k preostalima 2/3 obstoječcga pokopališča dogradi razširjeno po-kopališče /aliodno od obstojcčcga. Od leta 1980 je bilo v Višnji gori pct razgovorov o poteku ceste in možnostih prestavitve delnc nad-omestitvc pokopališča. Razprav so se udeležili zastopniki invcstitorja. projektanti, SO Grosuplje, razširjen svet krajevne skupnosti Višnja gora in krajani naselja Zabjek, ki jih pres-tavitev pokopališča najbolj priza-deva. Za prcdlagano nadomestno po-kopališče zahodno od preostalcga je biia že izdelana lokacijska do-kumentacija, napravljen je bil že predlog projekta za izvedbo poslo-vilnega objekta. Sam projekt za izvedbo obravnavancga pokopa- Višnjegorski klanec — največja ovira vprometu na delu avtocrstepreko naSe občine (foto: M. Žurman) ' lišča bo izdelan do konca tega leta in oddan naročniku, ko bo izdana lokacijska odločba. ki jo bo izdala SO Grosuplje (za nadomestno pokopališče in spremljajoče objek-tc). Do sedaj so bili izvršeni tudi drugi potrebni postopki, ki so nujni pri prestavitvah pokopališč (izmera in fotografiranje grobov in obeležij, zaslišanje oziroma informiranje os-krbnikov grobov...). Za samo rekonstrukcijo magist-ralne ceste je že izdelana lokacijska dokumcntacija, zaprošeno je za lo-kacijsko dovoljenje, projekti za izvedbo bodo dokončani do 31. 12. 1985. Gradnjo bo sotinancirala Med-narodna banka za obnovo in razvoj. Dogovori za dcvizni-kredit so v za-ključni fazi. Iz informacij o zaklju-čnih razgovorih o 12. kreditu za ccstc Mednarodne banke (IBDR) v Washingtonu od 4. do 9. novembra ¦ 1985. je razvidno, da je za obravna-vani odsek pogojno odobrenih 11,2 milijonov ameriških dolarjev. Pogoj se nanaša na povečanje prispevkov za ceste, ki je v prislojnosti zveznih organov Jugoslavije. Pričel se je tudi že postopek ocene sposobnosti zaintcresiranih izva-jalcev del (predkvalilikacija). Zače-tek licitacije je predviden za 01.03. 1986. V kolikor bodo izpolnjeni vsi pogoji, je pričetek gradnje, (pripra-vljalna dela, itd.) predvidcn v sredi-ni leta 1986, gradnja pa bo po pre-dvidevanjih končana v dveh letih.« Z Republiško skupnostjo za ceste smo se tudi dogovorili, da nam bo najkasneje do marca prihodnjega le-ta posredovaladodatno informacijo ali bo na zemljiščih, ki so potrebna za izgradnjo drugega pasu avtoceste prihodnje leto §e možno saditi in se-jati poljščine. Lokacijska dokumentacija, ki so jo pred leti obravnavali tudi v priza-detih krajevnih skupnostih se v ničemer ne spreminja. Tako se še vedno predvideva priključek pri Motelu Grosuplje.« V času med oddajo te informacije za objavo in izidom Našeskupnosti bo Republiški komiteza varstvook-olja in urejanje prostora predvido-ma organiziral lokacijsko obrav-navo, kjer bomo zastopali sklcpe in stališča sprejeta na seji skupščinc občine Grosuplje: — soglašamo s potekom avto-cete; — lokacija novega priključka Gro-suplje naj bo zahodno od sedanjega, na lokaciji »Hrastje«. Oddelek za urbanizem in gradbene zadeve