SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA LJUBLJANA POROČILO o izvajanju ukrepa družbenega varstva v DO Stavbenik — TOZD GO Ljubljana Zaradi velikih izgub, nastalih v letih 1983 in 1984, nezakonitega poslovanja, motenj v samoupravnih odnosih in oškodovanih družbenih interesov, je Zbor združenega dela občine Ljubljana Šiška dne 20. 3. 1985 sprejel sklep o začasnem ukrepu družbe-nega varstva samoupravnih pravic in družbene lastnine v DO Stavbenik — TOZD gradbena operativa Ljubljana. S tem ukrepom je bil odstavljen v. d. individualnega poslovod-nega organa, omejene so bile nekatere samoupravne pravice delavcev pri odločanju v delavskem svetu ter komisiji za delovna razmerja ter imenovan tričlanski začasni kolegijski poslovodni organ. Začasni kolegijski poslovodni organ je bil zadolžen, da zagotovi smotrno samoupravno organiziranost TOZD, odpravi nezakonito-sti in nepravilnosti v poslovanju, ukrene vse potrebno za sanacijo in izdela sanacijski program TOZD v okviru kompleksnega pro-grama DO Stavbenik, izvede postopek ugotavljanja odgovornosti posameznih delavcev za nastale motnje v samoupravnih odnosih in oškodovanje družbenih interesov ter zagotovi pravočasen razpis za imenovanje novega poslovodnega organa. Organ družbenega varstva je takoj pristopil k izvajanju z ukre-pom določenih nalog: — v sodelovanju z vodilnimi in strokovnimi delavci DO Stavbe-nik je pripravil predlog sanacijskega programa, — uvedel je disciplinske postopke proti prejšnjim odgovornim delavcem v TOZD, — skupaj z DO Stavbenik je sodeloval pri aktivnostih za pokri-vanje izgub, — usmeril aktivnost v izboljšanje delovne discipline, organiza-cije poslovanja gradbišč in proizvodnih obratov, obračuna pro-izvodnje, organizacije dela, nagrajevanja po delu in medsebojnih odnosov, — skupaj z DO Stavbenik je razreševal ugotavljanje in pridobi-vanje razlik v cenah posameznih investitorjev ter pridobivanje novih del. Pri izvajanju nalog nastopajo problemi v zvezi s prerazporedit-vijo delavcev, neugodno kadrovsko strukturo, pridobivanjem novih del, največji problem pa še vedno predstavlja pokrivanje izgube, nastale v letu 1984. Svojstven problem tudi predstavlja pre-obremenjenost začasnega poslovodnega organa, saj njegov pred-sednik, razen teh nalog, še opravlja naloge direktorja TOZD pri konkurenčni delovni organizaciji, član za splošno področje pa je redno zaposlen na Splošnem združenju gradbeništva in IGM SRS. V ostalih TOZD DO Stavbenik se poslovanje v letošnjem letu izboljšuje, tako so vse TOZD v prvem polletju poslovale pozitivno, razrešeni so kadrovski problemi vodstva DO, SO Koper pa je podan predlog za prenehanje delnega ukrepa družbenega var-stva, ki je bil uveden krajem lanskega leta. V tekočem poslovanju je TOZD Ljubijana ob polletju 1985 do-segia naslednje poslovne rezultate: v G00 din Doseženo Plan za I. 85 Indeks Celotni prihodek Dohodek Ostanek ČD 412.000 1,143.685 76.619 234.703 1.889 43.102 36 33 4 PozitVni rezultat ob polletiu je bil dosežen zaradi plačila terjatev v v-sin- 57 mio din, ki so se nanašale na leto 1984, ob tem, da je oilo stroskov povezanih s temi plačili samo za 13,4 mio din. Pozi-tivna razlika vvišini 43,6 mio din je služila za pokrivanje letošnjih stroškov Med letošnjimi stroški predstavljajo ogromno breme obresti, ki so pove7ane z začasnim pokrivanjem izgube z dragimi kratko-ročrimi sredstvi, saj so znašale 40 mio din. Uspešna sanacija TOZD postaja vedno težja naloga, saj se že kasni z nekaterimi pomembnimi nalogami sanacijskega programa. Dogc orjeno pokrivan[e izgube med predstavniki SGP Stavbe-nik, IS občine Ljubljana-Siška in IS občine Koper je biio naslednje: 1 Lastna sredstva TOZD, DO in poslovnih partnerjev 75 mio din 2. Sanacijski kredit sklada skupnih rezerv oočine Ljubljana-Šiška 22 mio din 3 Sanacijski krediti združenega dela občine Ljubljana-Siška 40 mio din 4 Sanacijski krediti članic SOZD IMOS 28 mio din Skupaj 165 mio din Zagotavljanje sredstev se je in se še zelo počasi izvaja, tako da ima TOZD danes. ko se je prekinilo z začasnimi rešitvami, ne-poknto ;zgubo v višini 38 mio din. Glede na načrtovane in dogovorjene vire pokrivanja izgube so odstopanja naslednja — izpad načrtovanih sredstev v okviru SOZD IMOS 8 mio din — izpad sredstev združ. dela obč. Ljubljana-Siška (po zagotovilu se bo 5 mio din še pridobilo) 18 mio din rrcvnovčeni certtfikati skl skupn. rezerv gosp SRS 12miodin Skupaj 38 mio din Ker je bilo odstopanje v okviru IMOS-a pričakovano, je v teku postopek, da se ta sredstva pridobi iz sklada skupnih rezerv ob-čine Koper Bolj nerazumljivo je distanciranje gospodarstva občine Ljub-Ijana-Š ška, ki naj bi sodelovalo pri pokrivanju izgube preko sklada skupnih rezerv občine. Še 18.7. 1985, na ponovnem srečanju predslavnikov SGP Stavbenik, IS občine Ljubljana-Šiška in IS občine Koper je bilo zagotovijeno, da se bodo obveznosti izpolnile do 15 8. 1985. Ta izpad in zavlačevanje je povzročilo 20 mio din več stroškov v tekočem poslovnem rezultatu TOZD. Prav tako ostaja odprto vprasanje sanacijskega kredita iz sklada skupnih rezerv občine Ljubljana-Šiška v višini 22 mio din, saj je le-ta odobren samo za čas 13 mesecev in ga je za resno sanacijo nujno podaljsati na cas v^ačila 6 let. Prav tako msmo zadovoljni s hitrostjo razreševanja plačil upravičenih zahtevkov, ki jih ima TOZD do raznih investitorjev iz naslova razlik v cen> 2aradi podražitev in dodatnih oziroma tfeč del, saj pr haja do kasnitev glede na predvidevanja po sanacijskem programu Na komercialnem področju se je od potrebnih dodatnih del v vrednosti 400 mio din pridobilo v izvajanje 220 mio din, od tega 120 mio din v LjubVani in 100 mio din v Kopro. Pri pridobi-vanju del na Ijubljanskem področju je j veliki meri čutiti nezaupa-nje investitorjev zaradi znanih razmer v TOZD. Nezaupanje do TOZD je prisotno prav pri vseh poslovnih odno-sih, zato se vsa dejavnost lahko odvija samo na osnovi jamstva ostahh TOZD oz DO. Po prenehanju sankcij na področju izplačil OD, so se razmere dokaj uredile in v zadnjih mesecih znaša povprečni OD blizu 40.003 din. kar \e 100% več kot v času omejitve. Zaostajanje OD za OD v ostalih TOZD DO Stavbenik, kjer je v tem obdobju že blizu 50.000 din gre predvsem na račun doseganja manjše storilnosti. Vse navedeno kaže na to, da TOZD deiuje v izrodno težkih razmerah in da bitka za saniranje razmer še zdaleč ni dobljena. Še so prisotr.e realne možnosti, da se zadeve sanirajo, toda bolj ko se odmika razreševanje rtekaterih ključnih nalog, vedno manj možno-sti je, da bi ob tričetrtletju oz. ob koncu leta dosegli zadovoljiv rezultat. V tem trenutku največja nevamost preti iz nepokrite izgube, saj v kolikor bo prišlo do ponovnih sankcij pri izplačilu OD organ za-časnega varstva ne bo mogel več obvladovati razmer Izpolnitev dogovorjenih obvez in pokritje izgube je zaio glavna naloga in tu je delež občine Ljubljana-S ška zelo velik. Zraven sankcij pri OD, je to povezano še s stroški za obresti, ki resno ogrožajo tekoče rezultate. Zasedenost kapacitet se bo v najslabšem primeru urejevala s prevzemanjem del na obalnem področju. Pri uveljavljanju zaostalih terjaiev pa bo tako s strani organa začasnega varstva kot DO potrebno še poveča;i napore za učinkovitejše razreševanje zadev. Iz navedenega izhaja, da je izvajanje ukrepa družbenega var-stva v DO Stavbenik — TOZD GO Ljubljana prispevalo k razreše-vanju problemov, ki so povzročili uvedbo ukrepa. Še vedno pa so ostale nekatere naloge nerazrešene, zato bo morala bit glavna usmeritev delovanja ZKPO v nadaijnjem obdobju usmerjena v intenzivno razreševanje sanacijskh nalog To edgovorno delo zahteva polno angažiranost vseh delavcev ob pomoči celotne DO, zlasti pa še vodstva TOZD, k; bi se moralo posvetiti izključno tej nalogi. Interes celotne delovne organizacije je, da se izvajanje ukrepov družbenega varstva čimprej uspešno zaključi tako, da bo TOZD GO Ljubljana lahko nadaljevala z normalnim pcslovanjem. Poslovni svet • " . zanj Bogomir Baraga, dipl. ing