Anatomija štepanjskega naselja Mir, udobje in še kaj Poskrbljeno bo za varnost pešcev - Dobre avtobusne zveze s središčem mesta - Zaščita pied hrupom mestnih cest - Prodoi zelenih površin - Tudi spremljajoči cbjekti Po sklepu občinske skupščine Ljubljana Moste-Polje in skupščine mesta Ljubljana je soseska Štepanjsko naselje proglašena za usmerjeno gradnjo. Prvo tovrstno demonstracijsko gradbišče v naši domovini naj bi odloČUno prispevalo k smotrnejšemu reševanju mnogih, tudi povsem tehničnih pro-blemov, ki se pojavljajo v sodobni stanovanjski graditvi. KAKO JE ZASNOVANA SOSESKA Štepanjsko naselje ima pred-nosti, ki jih v drugih stanovanj-skih soseskah ne bi našli. Te so zlasti: bližina mestnega sredi-šča, dobre avtobusne zveze s središčem mesta, izredno ugo-den položaj soseske med rekrea-cijskim območjem ob Ljublja-nici in velikimi gozdnimi površi-nami Golovca, velik javni park ipd. Nadaljnja stanovanjska gradnja ob Litijski in Zaloški cesti bosta še poživili ta del mesta. Tudi razvoj tako imeno-vane ,,čiste industrije" v Mo-stah bo odpiral nova delovna mesta v bližini Štepanjskega na-selja. Ureditveni načrt Štepanj-skega naselja zagotavlja varnost pešcev (povsem brez križanj z motornim prometom), živahen mestni značaj osrednje trgovske in stanovanjske ulice, ki pove-zuje oba centra naselja, zaščita pred hrupom mestnih cest, pro-dor zelenih površin v stanovanj-sko sosesko, lepi pogledi na Golovec in proti Kamniškim planinam. mir v stanovanjski soseski - promet je na obodu le-te itd. V naselju je le dvoje kabari- tov stanovanjskih objektov, in sicer za objetke brez dvigal P+4 z visokim pritličjem, za objekte z dvigali P+13 z visokim pritlič-jem in objekti za upokojence, ki so v enonadstropnih stavbah. Glede na lastništvo bodo v nase-lju lastniška stanovanja (1300 do 1500), namenjena zlasti kupcem - varčevalcem pri Ljubljanski banki. Ta stanova-nja bodo tako v blokih P+4, kakor tudi v stolpnicah P+23. Lastniška oziroma najemni-ška stanovanja bodo združena v zaokroženih kompleksih objek-tov, kar je osnovni pogoj za racionalno upravljanje stano-vanj in zgradb. Zasnova objektov, tlorisi sta-novanj in druge podrobnosti so prikazane v posebnih prilogah, ki jih dobijo interesenti pri IMOSU. Poleg že opisanega objavlja-mo še nekaj tehničnih podat-kov, značilnih za vsa stanova-nja. Vsako stanovanje bo imelo na voljo vročevodno ogrevanje, možnost priključka vsaj ene peči na trdo gorivo, v kuhinji priključek za električni štedil-nik, v kopalnici prostor in pri-ključek za pralni stroj; v vsa- kem stopnišču bo ustrezno opremljena sušilnica, v kleti pa prostor za kolesa, otroške vo-zičke in prostor za shranjevanje ozimnice; na voljo bodo skupin-ske antene, telefonski priklju-ček in podobno. V naselju je za stanovalce predvidenih 9 parkirnih hiš. V vsaki bo v dveh etažah 176 po-kritih parkirnih mest, na strehi vsake garažne hiše pa še dodat-nih 90 nepokritih parkirnih mest. Uvoz v garaže bo v ni-voju. Po zapornici bo dostopna spodnja — kletna etaža, ki jo bo možno po potrebi uporabljati tudi za zaklonišče. Konstruk-cija garažne hiše bo armirano-betonska. Neto višina posamez-nih etaž bo 2,2 m. Tlak v gara-žah bo liti asfalt. V soseski so predvideni spremljajoči bojekti oz. po-vršine: družbeni in trgovski cen-ter ob Litijski cesti s trgovskimi in klubskimi prostori, zdrav-stveno postajo, dvema osnov-nima šolama, štirimi vzgojno-varštvenimi zavodi, otroškimi igrišči in igralnimi parki ter ob-sežnimi zelenimi površinami za oddih in rekreacijo.