Zaradi izenačevanja pogojev gospodarjenja, skladnega razvoja SR Slovenije, zagotovitve enakopravnega položaja občana in v skladu s 7. členom zakona o davkih občanov sklenejo skupščine občin v SR Sloveniji DOGOVOR o usklajevanju davčne politike v letu 1979 1. člen Skupščine občin v SR Sloveniji (v nadaljnjem besedilu: udele-ženke) soglašajo, da bodo pri oblikovanju davčne politike v obči-nah v letu 1979 izhajale iz naslednjih načel: — da morajo družbenopolitične skupnosti zagotoviti, da bodo obveznosti plačevanja davkov določene tako, da se z njimi trajno vzpodbuja zavezance k večji produktivnosti dela in da ne pride do neutemeljenih razlik v višini obveznosti med po-sameznimi družbenopolitičnimi skupnostmi; — da za zadovoljevanje splošnih družbenih potreb občani pri-spevajoponačelu, dasorazmemoveč prispevatisti, ki dosega večji dohodek; — da se zagotovi kvaliteta opravljanja nalog občinskih davčnih uprav in okrepi skrb za učinkovitejše uresničevanje ustavnosti in zakonitosti. 2. člen Udeleženke so soglasne, da v letu 1979 nadaljujejo z napori, da se tako v republiškem kot v regionalnih okvirih doseže večja us-klajenost v davčni politiki in v njenem izvajanju. 3. člen Udeleženke bodo v letu 1979 predpisala naslednje davke in takse, ki so po zakonu dohodek občin: ,; 1. davek iz osebnega dohodka delavcev, 2. davek iz kmetijstva, ¦..,¦ . 3. davek iz obrtne dejavnosti, . 4. davek iz intelektualnih storitev, , -:, 5. davek iz avtorskih pravic, 6. davek na dohodke od premoženja, 7. davek od premoženja. 8. davek na dobitke od iger na srečo, 9. davek na promet nepremičnin, : 10. davek od prometa proizvodov in storitev, 11. takse. 4. člen ¦•,..,".. Udeleženke se dogovorijo, da bodo v letu 1979 uvedle davek iz osebnega dohodka delavcev po stopnji do 0,5%. ;¦;¦•'. . 5. člen ¦ ¦ 'i;1-' Udeleženke bodo v letu 1979 v skladu z določbami zakona o davkih občanov razdelile zemljišča v štiri skupine katastrskih občin in predpisale proporcionalne stopnje davka iz kmetijske de-javnosti v naslednjih mejah: — za I. skupino od 9 do 11%, — za II. skupino od 6 do 8%, — za III. skupino od 3 do 5%, — za IV. skupino od 1 do 2,5%. Za zavezance, ki se jim ne odmerja prispevek za zdravstveno zavarovanje kmetov; razen za kmete kooperante, ki so zdrav-stveno zavarovani kot osebe v delovnem razmerju, bodo udele-ženke v letu 1979 predpisale dodatno stopnjo davka iz kmetijske dejavnosti v višini najmanj 5 %. Stopnje davka iz kmetijske dejavnosti na dohodke od gozda bodo občine uskladile v regionalnih okvirih. Udeleženke bodo predpisale davčne olajšave za preusmeritev gospodarstva in za preureditev stanovanjskih in gospodarskih prostorov v turistične namene. Merila in pogoje bodo udeleženke uskladile v regionalnih okvirih. 6. člen Udeleženke bodo za davek iz obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti ter intelektualnih storitev, ki se plačuje od osnov, ki pre-segajo dohodek, ki se šteje za osebni dohodek, določile stopnje v naslednjih mejah: osnova stopnja v % do 10.000 23—28 od 10.000 do 20.000 28—33 od 20.000 do 30.000 33—38 od 30.000 do 50.000 37—42 -' od 50.000 do 100.000 41—46 od 100.000 do 150.000 44—49 Od 150.000 do 200.000 46—51 nad 200.000 48—53 Udeleženke bodo skladno z določbami 81. člena zakona o dav-kih občanov predpisale kompenzacijsko stopnjo davka iz oseb-nega dohodka od obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti ter in-telektualnih storitev za zavezance, ki jim opravljanje take dejav-nosti ni glavni poklic. Udeleženke bodo v regionalnih okvirih še nadalje usklajevale pomembnejša vprašanja pogojev in meril za priznavanje olajšav pri obdavčitvi dohodka iz obrtnih in drugih gospodarskih dejavno-sti in iz intelektualnih storitev. 7. člen Davek po odbitku bodo udeleženke zaradi poenostavitve po-slovanja izplačevalcev predpisale enotno, in sicer: a) Davek po odbitku iz obrtnih dejavnosti (v smislu 89. člena za-kona o davkih občanov): 1. od dohodkov od prodaje srečk in vplačil pri športni na-povedi ter pri lotu, od prejemkov zavarovalnih poverje-nikov, od provizij zastopnikov ustanov za varstvo malih avtorskih pravic, od dohodkov delavcev, doseženih z opravljanjem del ob pretežni uporabi telesne moči, od dohodkov od domače obrti in od dohodkov potujočih zabavišč 20 % 2. od dohodkov raznašalcev časopisov, knjig, revij ipd. in od zbiranja naročil za časopise, knjige, revije ipd. 10% 3. od provizij poslovnih agentov in poverjenikov terod zbi-ranja oglasov, od dohodkov, doseženih s prodajo iz-delkovuporabneumetnosti ali z razmnoževanjem ali iz-dajanjem drugih avtorskih del, ki se ne štejejo za izvir-nike in od dohodkov, doseženih z opravljanjem po-stranskih kmetijskih dejavnosti 30% 4. od dohodkov oseb, ki priložnostnoopravljajo storitve za organizacije združenega dela, državne organe in druge organizacije: od dohodkov, doseženih z opravljanjem del po pogodbi o delu, sklenjenih v skladu s predpisi o medsebojnih razmerjih v združenem delu, če ne gre za dohodke iz prve in druge točke; od dohodkov, doseže-nih po 3. točki prvega odstavka 76. člena zakona o dav- kih občanov 40% Udeleženke bodo nadaljevale z usklajevanjem oprosti-tev tega davka v regionalnih okvirih. Udeleženke bodo predpisale oprostitev davka na do-hodke, ki jih dosegajo občani kot zbiralci odpadnega mate-riala ter od dohodkov od domače obrti, če gre za ročno delo. b) Davek po odbitku iz intelektualnih storitev bodo udele-ženke določile v višini 40% c) Davek od osebnega dohodka iz avtorskih pravic, pa-tentov in tehničnih izboljšav bodo udeleženke predpi- sale po stopnji 20% Od dohodkov iz avtorskih pravic od reklamnih slik, risb in plastik, reklamnih pisanih in govorjenih besedil, reklamnih filmov, diafilmov in diapozitivov, reklamne glasbe, ter od reprodukcij takih del, od raznih skic in risb, stripov, križank in drugih podobnih del, od dohodkov artistov, plesalcev in podobnih poklicev, doseženih na zabavno glasbenih pri-reditvah, od dohodkov izvajalcev glasbenih del na zaba-vah, plesih, športnih igriščih, kopališčih, razstaviščih, v va-rietejih, obratnih in na podobnih prireditvah bodo udele-ženke določile stopnje 40% Udeleženke bodo zadržale oprostitev tega davka od dohodkov od patentov in tehničnih izboljšav. d) Stopnje davkov po odbitku se objavijo v Uradnem listu SRS v skladu z 22. členom zakona o uporabi predpisov in o reševanju kolizij med republiškimi oziroma pokra-jinskimi zakoni na področju davkov, prispevkov in taks. 8. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo stopnje davka na dohodke od premoženja določile po enakih razponih osnov, kot so s tem dogovorom predvidene za davek od osebnega dohodka iz obrtnih dejavnosti, in sicer tako, da bo stopnja pri osnovah 10.000din predpisana v višini med 25 in 35%, pri osnovah nad 200.000din pa med 50 in 60%. 9. člen Davek na dohodek od iger na srečo bodo udeleženke predpi-sale po stopnji 10%. 10. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo stopnjo posebnega občin-skega davka od prometa proizvodov, za katere se plačuje davek po splošni stopnji, določile v višini 3 %. Udeleženke soglašajo, da v letu 1979 ne bodo izvajale oprostitev ali olajšav pri plačevanju tega davka. Udeleženke bodo določile poseben občinski davek od prometa rabljenih motornih vozil v višini 4%. Merila za oprostitev bodo udeleženke uskladile v regionalnih okvirih. 11. člen Udeleženke bodo stopnje posebnega občinskega davka na promet alkoholnih pijač uskladile v naslednjih okvirih: 1. Od alkoholnih pijač, proizvedenih z več kot 50% iz domačih surovin, računano po vrednosti — v določenem znesku od litra dinarjev — od naravnega vina, vina tipa »Biser« in vinsko sadnih pijač 2,00 — od penečega vina najmanj 4,00 2. 06 alkoholnih pijač, proizvedenih z več kot 50% iz domačih surovin, računano po vrednosti — v odstotku od davčne osnove . . . . odstotek med 30—40% najmanj 45% — od medice — od drugih alkoholnih pijač 3. Od alkoholnih pijač vseh vrst, proizvedenih z manj kot 50% iz domačih surovin, računano po vrednosti — v odstotku od davčne osnove najmanj 45 % 12.člen Udeleženke bodo v regionalnih okvirih nadaljevale s prizade-vanji za uskladitev obdavčitve prometa nepremičnin. 13. člen Udeleženke so soglasne, da je potrebno nenehno analizirati in spremljati izvajanje davčne politike in na tej podlagi sprejeti kon-kretne ukrepe, ki bodo zagotavljali večjo učinkovitost in dosled-nost pri izvajanju davčnih predpisov. Pri oblikovanju ukrepov iz prejšnjega odstavka bodo udele-ženke zagotovile večjo aktivnost zlasti na naslednjih področjih: — okrepljen neposreden nadzor nad tem, kako davčni zavezanci izpolnjujejo svoje davčne obveznosti, — zagotovitev ugotavljanja realnih dohodkov in davčnih osnov, — dosledna izterjava davčnih in drugih družbenih obveznosti, — učinkovito in dosledno ukrepanje zoper kršitelje davčnih pred-pisov. 14. člen Udeleženke bodo v okviru prizadevanj za kadrovsko krepitev davčnih uprav skrbele za ustrezno štipendijsko politiko in si priza-devale, da se davčne uprave organizacijsko usposobijo tako, da bodo lahko učinkoviteje izvajale svojo družbeno funkcijo. 15. člen Udeleženke so soglasne, da bodo davčne uprave zaradi racio-nalnosti še nadalje sodelovale pri zbiranju družbenih obveznosti, katerih odmera in izterjava po veljavnih predpisih ni osnovna funkcija davčnih uprav, če so za to delo ustrezno kadrovsko in or-ganizacijsko usposobljene in pod pogojem, da ob tem ne bo pri-zadeta osnovna funkcija davčnih uprav. Udeleženke se dogovorijo, da bodo nadomestila za to delo zna-šala do 10 % od pobranih sredstev in da bodo tako zbrana sred-stva uporabljena predvsem za napredek dela davčnih uprav. 16. člen Udeleženke se dogovorijo, da bodo v letu 1979 nadaljevale s prizadevanji za uveljavljanje avtomatske obdelave podatkov, upoštevajoč pri tem načelo tesnejšega medsebojnega sodelova-nja in skupnega organiziranja tistih akcij, kjer je to zaradi racional-nosti ali drugih razlogov potrebno. 17. člen Izvajanje dogovora o usklajevanju davčne politike spremlja po-seben odbor (odbor udeleženk). ki ima 10 članov in njihove na-mestnike. Predstavnike občin in njihove namestnike v odbor ude-leženk imenujejo izvršni sveti skupščin občin sporazumno. 18. člen Odbor udeleženk spremlja in analizira uresničevanje tega do-govora in predlaga udeleženkam ustrezne ukrepe. 19. člen Odbor udeleženk obravnava morebitne kršitve tega dogovora, obvesti o tem skupščino prizadete občine in družbenopolitične or-ganizacije ter predlaga ustrezne ukrepe. O kršitvah tega dogovora lahko odbor udeleženk obvešča jav-nost z objavo v sredstvih javnih informacij. 20. člen Udeleženke soglašajo, da bo administrativno-tehnične posleza odbor udeleženk opravljal republiški sekretariat za finance. Udeleženke se zavezujejo, da bodo republiškemu sekretariatu za finance v skladu z določbami tega dogovora zagotavljale po-trebne podatke za spremljanje izvajanja dogovora, in sicer v rokih, ki jih določi odbor udeleženk. 21člen Dogovor se objavi v Uradnem listu SRS.