Osnutek Na podlagi 45. člena Zakona o sistemu državne upra-ve in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, številka 24/79, 12/82 in 39/85) in 105. člena statuta občine Ljub-ljana-Siška (Uradni list SRS, št. 13/86), je skupščina občine Ljubljana-Siška na ... seji zbora združenega dela, ... seji zbora krajevnih skupnosti in ... seji druž-benopolitičnega zbora sprejela ODLOK o organizaciji in delovnem področju sekretariata skupščine občine Ljubljana-šiška i. sploSne doloCbe 1. člen Sekretariat skupščine občine Ljubljana-Siška (v na-daljnjem besedilu: sekretariat), je strokovna služba skupščine občine, ki opravlja strokovna, administrativ-na, organizacijsko tehnična in druga opravila v zvezi z delovanjem občinske skupščine, njenih zborov in de-lovnih teles, skupin delegatov in družbenih svetov. 2. člen Sekretariat opravlja svoje naloge v skladu s statu-tom občine Ljubljana-Šiška, poslovnikom skupščine občine Ljubljana-Siška in na podlagi programa dela skupščine občine, njenih zborov in delovnih teles, druž-benih svetov in drugih organov, za katere opravlja strokovne in druge naloge. Pri tem se mora ravnati po usmeritvah, sklepih in stališčih skupščine občine, ka-teri je za svoje delo odgovoren. 3. člen Sekretariat pri svojem delu sodeluje z delegacijami in konferencami delegacij temeljnih samoupravnih or-ganizacij in skupnosti in delegati družbenopolitičnega zbora in skrbi za njihovo pravočasno in ustrezno obve-ščanje o vprašanjih, ki jih obravnavajo ali o njih od-ločajo zbori občinske, mestne in republiške skupščine. Pri svojem delu sodeluje sekretariat tudi s sekreta-riatom izvršnega sveta, upravnimi organi in strokov-nimi službami občine, strokovnimi službami samo-upravnih interesnih skupnosti in družbenopolitičnih or-ganizacij, sekretariatom mestne in republiške skupšči-ne ter s tajništvi krajevnih skupnosti in tajništvi orga-nov upravljanja organizacij združenega dela ter drugih samoupravnih organizacij in skupnosti. ¦= 4. člen ¦¦"¦."¦ Sekretariat skrbi za obveščanje delovnih ljudi in ob-čanov občine preko glasila Občinske konference SZDL o vseh pomembnejših vprašanjih, ki jih obravnavajo ali o njih odločajo zbori občinske skupščine. II. DELOVNO PODROCJE IN ORGANIZACIJA DEL SEKRETARIATA 5. člen Sekretariat v 6kviru svojih pravic in dolžnosti: — pripravlja strokovne podlage za določitev letnih in periodičnih programov dela skupščine in njenih zbo-rov ter spremlja njihovo uresničevanje, — zbira gradivo za seje zborov in jih skupaj s skli-com seje posreduje delegacijam in delegatom ter oprav-lja druga organizacijsko-tehnična opravila v zvezi s pripravo in sklicom sej zborov občinske skupščine, — vodi in piše zapisnike sej zborov, skupnih sej in skupnih zasedanj občinske skupščine ter opravlja dru-ga organizacijsko tehnična opravila v zvezi z njihovo izvedbo, — daje strokovno pomoč predsedniku skupščine in predsednikom zborov pri opravljanju njihove funkcije, — zbira in vodi evidenco delegatskih pobud in dele-gatskih vprašanj, jih posreduje pristojnim organom ter skrbi za pravočasno dajanje odgovorov, — analizira mnenja, stališča in predloge h gradivom, ki jih posredujejo temeljne delegacije, konference de-legacij ter družbenopolitične organizacije in jih posre-duje v obravnavo in odločanje pristojnim zborom ob-činske skupščine ali drugim organom, — zbira in pripravlja strokovna mnenja v zvezi s sprejemanjem aktov in drugimi nalogami občinske skupščine, — ureja delegatsko prilogo Javne tribune ter skrbi za njeno tiskanje in distribucijo, — pripravlja letna in mandatna poročila o delu skupščine, njenih zborov in delovnih teles, — opravlja protokolarne zadeve za skupščino, pred-sednika skupščine in predsednike zborov, — skrbi za obveščanje javnosti o delu občinske skup-ščine in njenih zborov, — opravlja druga tajniška opravila za zbore občin-ske skupščine ter tajniška opravila za družbene svete, statutarno pravno komisijo, komisijo za družbeno nad-zorstvo, komisijo za vloge in pritožbe in komisijo za odnose z verskimi skupnostmi občinske skupščine. — opravlja tajniška opravila za občasna in stalna delovna telesa zborov občinske skupščine, — opravlja strokovna in druga tajniška opravila za skupine delegatov občinske skupščine za delegiranje delegatov na posamezne seje zborov mestne in republi-ške skupščine, — vodi, ureja in arhivira dokumentacijo za zbore občinske skupščine, delovna telesa in skupine delega-tov ter za družbene svete, — opravlja tajniška opravila za predsednika skup-ščine, strojepisna dela za potrebe skupščine ter druga dela in naloge po naročilu predsednika skupščine, pred-sednikov zborov in delovnih teles skupščine, predsed-nikov družbenih svetov in vodij skupin delegatov za mestno in republiško skupščino. 6. člen Dela in naloge sekretariata opravljajo samostojni iz-vajalci. Pri posameznih izvajalcih se združujejo med seboj povezana dela in naloge, ki zahtevajo približno enako stopnjo zahtevnosti. Dela in naloge posameznih izvajalcev se določijo s pravilnikom o organizaciji in delu ter o sistemizaciji del in naloge sekretariata, ki ga določi sekretar občin-ske skupščine v soglasju s predsednikom skupščine in predsedniki zborov in po predhodnem mnenju delavcev delovne skupnosti. 7. člen Sekretariat ima letni program svojega dela, v kate-rem se opredeljujejo dela in naloge, ki jih je sekreta-riat dolžan opraviti v posameznem letu. Osnova za letni program dela sekretariata so progra-mi dela občinske skupščine ter njenih zborov in delov-nih teles, družbenih svetov ter programi dela mestne in republiške skupščine. 8.člen Na podlagi letnega programa dela določa sekretar skupščine trimesečne delovne načrte sekretariata, v ka- terih se podrobneje določajo naloge in njihova vsebina, izvajalci, roki in pogoji izvedbe ter potrebno število delovnih ur po stopnjah zahtevnosti za izvedbo posa-mezne naloge. 9. člen Po preteku vsakega tromesečja izdela sekretar skup-ščine poročilo o delu sekretariata v preteklem trome-sečju in ga skupaj z mnenjem delovne skupnosti do-stavi v potrditev predsedniku skupščine in predsedni-kom posameznih zborov. 10. člen Sekretariat skupščine je o svojem delu dolžan naj-manj enkrat letno poročati vsem trem zborom občin-ske skupščine. III. VODENJE SEKRETARIATA IN OPREDELITEV ODGOVORNOSTI ZA DELO 11. člen Sekretar občinske skupščine vodi in organizira delo sekretariata. Sekretarja občinske skupščine imenuje občinska skupščina na predlog komisije za volitve, imenovanja in administrativna vprašanja za dobo 4 let z možnostjo ponovnega imenovanja. 12. člen V okviru funkcije vodenja in organiziranja dela se-kretariata je sekretar občinske skupščine dolžan: — redno spremljati in evidentirati dela in naloge z delovnega področja sekretariata, — usklajevati dela in naloge sekretariata z deli in nalogami upravnih organov in služb občine ter stro-kovnih služb samoupravnih interesnih skupnosti, — redno spremljati smotrnost in potrebnost posa-meznih delovnih opravil ter s svojimi navodili in ukre-pi večati učinkovitost dela sekretariata in zmanjšati potrebo po administrativnem delu, — zagotoviti, da število in strokovna sposobnost de-lavcev sekretariata ustrezata vrsti, značaju, obsegu, na-činu ter drugim pogojem za opravljanje posameznih del, — zagotoviti polno zaposlenost delavcev sekretaria-ta ter opravljanje del in nalog ob spremembi programa dela s prerazporejanjem del in nalog na posamezne iz-vajalce, — določiti normative in izkustvene kazalce za dolo-čanje obsega potrebnega dela ter jih usklajevati z ustreznimi normativi in izkustvenimi kazalci upravnih organov in drugih strokovnih služb občine. 13. člen Sekretar občinske skupščine je odredbodajalec za sredstva za delo sekretariata in ima tudi vse pravice in dolžnosti funkcionarja v zvezi z delovno skupnostjo, v skladu s pravilnikom o organizaciji ter o sistemizaciji del in nalog sekretariata. 14. člen Sekretarja občinske skupščine v primeru odsotnosti nadomešča tajnik zbora, ki ga določi sekretar v soglas-ju s predsednikom skupščine z vsemi pooblastili in od-govornostmi. 15. člen Vodilni delavci sekretariata so tajniki zborov občin-ske skupščine. Tajnike zborov imenujejo posamezni zbori na pred-log sekretarja skupščine za vsako mandatno obdobje. Tajniki zborov odgovarjajo za svoje delo tudi pred-sednikom zborov občinske skupščine. 16. člen Vsak delavec sekretariata je za poverjene mu naloge in dela osebno odgovoren. Vsak delavec sekretariata mora svoja dela in naloge opravljati skrbno, vestno, kvalitetno in učinkovito, ta-ko, da se zagotovijo vsi potrebni pogoji za normalno delo občinske skupščine in njenih organov. IV. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 17. člen Določila odredbe izvršnega sveta občinske skupščine o skupnih načelih za notranjo organizacijo in sistemi-zacijo del in nalog, o enotni nomenklaturi nazivov za skupine istovrstnih del in nalog, o enotnih zahtevah glede strokovne izobrazbe in drugih pogojev za oprav-ljanje del in nalog smiselno veljajo tudi za sekretariat, v kolikor niso v nasprotju s tem odlokom ali drugitn aktom občinske skupščine. 18. člen Sekretariat mora svojo organizacijo in delo uskladiti s tem odlokom do konca leta 1986. 19. člen Ta odlok začne veljati 8. dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. Z dnem uveljavitve odloka prenehajo veljati določi-la odloka o ustanovitvi, organizaciji in delovnem pod-ročju upravnih organov in skupne strokovne službe ob-čine Ljubljana-Siška (Uradni list SRS, št. 31/81), ki se nanašajo na skupno strokovno službo. Predsednik skupščine občine Ljubljana-Šiška Rado Roter Obrazložitev 1. Opravljanje strokovnih in drugih opravil za ob-činsko skupščino, njen izvršni svet in družbene svete, je po določilih prejšnjega statuta opravljala skupna strokovna služba, katere organizacija in delovno pod-ročje je bilo opredeljeno v odloku o ustanovitvi, orga-nizaciji in delovnem področju upravnih organov in skupne strokovne službe občine Ljubljana-Šiška (Ur. list SRS, št. 31/81). Skupna strokovna služba je poleg strokovnih in drugih opravil za potrebe občinske skup-ščine, njenih zborov in delovnih teles ter družbenih svetov in skupin delegatov, opravljala tudi strokovna in druga opravila za izvršni svet občinske skupščine, opravljala strokovna opravila, ki se nanašajo na sprejemanje in uresničevanje družbenih dogovorov in samoupravnih sporazumov, h katerim je pristopila ob-činska skupščina in njen izvršni svet, pripravljala stro-kovna gradiva, ki se nanašajo na delovanje krajevnih skupnosti, pripravljala strokovna gradiva s področja kadrovske politike in vodila kadrovsko evidenco, oprav-ljala strokovne naloge s področja varnosti in družbene samozaščite ter opravljala informacijsko in dokumen-tacijsko dejavnost. 2. V letu 1983 so bile v skladu s sprejetimi stališči v razpravi o organiziranosti in delovanju upravnih or-ganov in strokovnih služb občine z dogovorom prene-šena dela in naloge s področja varnosti in družbene samozaščite v sekretariat za Ijudsko obrambo, dela in naloge v zvezi z delovanjem krajevnih skupnosti, v zvezi s sprejemanjem in uresničevanjem družbenih do-govorov in samoupravnih sporazumov, v zvezi z izvaja-njem kadrovske politike in vodenjem kadrovske evi-dence ter v zvezi z informativno in dokumentacijsko dejavnostjo pa v posamezne službe sekretariata za ob-čo upravo, kot skupne službe upravnih in drugih orga-nov občine. 3. S sprejemom in uveljavitvijo novega statuta obči-ne (Uradni list SRS, št. 13/86) je ustanovljen za oprav-ljanje strokovnih, administrativnih, organizacijsko teh-ničnih in drugih opravil v zvezi z delovanjem občinske skupščine, njenih zborov, delovnih teles, skupin dele-gatov ter za sodelovanje z delegacijami in konferenca-mi delegacij sekretariat občinske skupščine. V 105. čle-nu statuta je opredeljeno, da organizacija in delovno področje sekretariata določi občinska skupščina z odlo-kom. 4. Pri izdelavi besedila odloka so poleg določil sta-tuta občine in poslovnika občinske skupščine upošte-vana v ustreznem obsegu tudi stališča republiškega se-kretariata za pravosodje in upravo, da se z odlokom občinske skupščine za sekretariat uredijo tudi vsa tista vprašanja, ki jih za upravne organe z odredbo ureja izvršni svet občinske skupščine. Pri izvedbi teh stališč smo izhajali iz tega, da bi v odloku uredili le specifič-na vprašanja sekretariata, za urejanje ostalih vprašanj pa bi naj smiselno veljala tudi za sekretariat odredba izvršnega sveta v tistih določilih, ki niso v nasprotju s tem odlokom ali drugim aktom občinske skupščine. To se nanaša zlasti na nomenklaturo del in nalog, raz-vrstitve posameznih del in nalog v skupine zahtevnosti ter na pogoje za zasedbo posameznih del in nalog. To je potrebno zaradi razbremenitve določil odloka s po-drobnostmi, zlasti pa zaradi zagotovitve enotnosti v pri-dobivanju in delitvi dohodka delavcev v delovni skup-nosti. 5. Pri opredeljevanju delovnega področja sekretaria-ta je upoštevano, da se bodo tudi v bodoče opravljala strokovna in druga tajniška opravila za komisijo za vprašanja borcev v komiteju za družbene dejavnosti, za komisijo za volitve, imenovanja in administrativna vprašanja in za komisijo za odlikovanja in priznanja pa v kadrovski službi, pa zato te naloge niso oprede-ljene v delovno področje sekretariata. 6. Pristojnosti, ki jih ima izvršni svet občinske skup-ščine do upravnih organov, so glede sekretariata opre-deljene kot pristojnosti predsednika skupščine in pred-sednikov zborov, posamezne pristojnosti sekretarja kot vodje sekretariata pa omejene s soglasjem predsednika skupščine. Sekretariat za občo upravo