0 piftsgn. Konec. Mcderna padala. Vse drugaoe so novejša padala na modernih letalih. Izdelali &o padala, ki so vdelana ikar v sedeže. Če je nevarnost, poseben napis opozori potnike, naj si pripno pripravljeno jermenje okrog prsi. To potnikov ne vznemirja. Ko pilot vidi, da so vsi prepasani, pritisne na vzvod in tla pdd potniki se odpi*o. Najsi potniki hočejo ali nočejo, že so v zraku in padajo. Padala se avtomatično odpro. Sam sem gledal posikušnjo, iko so vrgli vse potnike iz letala, pa. se niiikomur ni ničesar pripetilo. Ob enem delajo v Ameriki poizkuse, da bi celo letalo bilo zavarovano z ogromnim padalorn. Toda to ima pomen le, če so se na letalu pokvarili motorji, brez p-omena pa je, če se je letalo vžgalo. PcE^ben na.in padanja, ki ga imenujejo »sLipen«. Na takem padalu privezani padajoči človek se vrti v krogu kakor se hoče ter s tem ali pospešuje padanje ali ga ovira. S tem si lahko pomaga, da ne pade v vodo, ali recimo na železnico, kjer bi ga povozil vlak. Toda ta način je zelo nevaren. Gledal sem ta-le prizor: Letalsiki učenec je hotel pospešiti padanje. Začel se je preveč gugati in veter je padalo potisnil vstran. Mož je vlekel za vrvico, da bi zopct odprl padalo in preprečil padec. Padal je tako naglo, ika'kor bi granata padala na zemljo. Vsi otrpli smo gledali strašni prizor, ne da bd mogli p.magati. Neikateri so glasno 'kričali. Ko je telo nesrečnega letalca priletelo na trda tla, je nekaj kilomctrov naokrog tako zabobnelo, icakor bi L"_ ikdo iz neznanJko višine vrgel vrečo premoga na kamen. Oblak prahu je zakril vse. S sanitctnim avtom smo drveli na kraj nesreče. Padalo se je odprlo — seveda prepozno — ter vleklo razbito gmoto za soboj čez jarke in zidove, tako da je bilo v&dno manj preostankov ncsrečnega letalca. Splošno labko rečemo, da so sedaj vpeljana letala skoro čist-o varna. Jamstva za življenje pa vam seveda ne da niti železnica.