GEOGRAFSKI OBZORNIK MENTORJEM MLADIH RAZISKOVALCEV S PODROČJA GEO NA OSNOVNIH IN SREDNJIH ŠOLAH Drago Perko Geografski obzornik že nekaj let sodeluje z Gibanjem Znanost - mladini pri Zvezi organizacij za tehnično kulturo, ki vsako leto organizira srečanje mladih raziskovalcev Slovenije na državni ravni, kamor se uvrstijo najboljše raziskovalne naloge z regionalnih srečanj . Število nalog se vsako leto precej spreminja, na državno srečanje pa se običajno uvrsti od 20 do 40 nalog, tako da morajo mladi raziskovalci svoje naloge predstavit i le v neka j minutah. Geografski obzornik nekaj najbol jš ih nalog nagrad i z m o ž n o s t j o o b j a v e . Taka n a g r a d a j e povezana z dodatnim delom avtorjev nagrajenih nalog, saj morajo dijaki velikokrat na novo pripraviti graf ične priloge, precej skrčiti besedilo, prevesti sinopsis, urediti citiranje in podobno, zato se, žal, v zadnjih letih vse manj nagrajenih dijakov odloči, da b o d o svo je na loge pr ipravi l i tudi v obl ik i , p r i m e r n i za o b j a v o , ker se p r e m a l o z a v e d a j o velikega pomena objave nj ihovega raziskovalnega dela . Tu lahko v veliki meri p o m a g a j o učitel j i geografi je, predvsem mentorji , torej vzgojitelji in vzpodbujevalci novih geografov - znanstvenikov, ki s p r av i lno v z g o j o mladih r az i skova lcev lahko vzpodbudi jo željo in potrebo po objavi njihovih raziskovalnih dosežkov. Mentor j i mladih raziskovalcev pa imajo tudi izjemno odgovorno vlogo, saj so prav oni tisti, ki mora jo mladim raziskovalcem povedati , kako se raziskuje, kakšne so metode dela, kašna j e geograf- ska terminologija in kako se napiše in opremi razis- kovalno nalogo. Prav pri opremi raziskovalnih nalog imajo ocenjevalne komisije največ pripomb, tako da so za slabe ocene večkrat bolj odgovorni mentorji kot pa dijaki, saj dijak sam od sebe težko ve, kako mora biti raziskovalna naloga opremljena, če mu tega ne pove mentor. Zato smo za konec prihranili nekoliko skrajšan razpis za geografske raziskovalne naloge, ki naj bi ga o rgan iza to r j i v sako le tnega s rečan ja mlad ih raziskovalcev Slovenije v okviru skupnega razpisa poslali na šole. Iz razpisa j e mogoče razbrati tudi to, naj ka j predvsem mora jo mentor j i opozori t i mlade raiskovalce: "K sodelovanju vabimo vse srednješolce, ki vas zanima geografska problematika. Vsebino določite sami, vendar s svojimi mentorji izberiti zares geografske teme. Ker smo v zadnjih letih dobili zelo malo nalog s tematiko iz fizične geografije, bi bili še posebno veseli, če bi se vas čim več odločilo za raziskovanje na področju te zanimive geografske veje. Zelo veseli bomo tudi regionalnogeografskih nalog, v katerih boste raziskali pokrajine, kjer živite. Seveda pa bomo z enako pozornostjo pregledali tudi naloge z drugačnimi vsebinami. Pri iskanju tem za svoje naloge si lahko pomagate z Geografskim obzornikom številka 3-4, letnik 36, leto 1989, v katerem boste našli tudi navodila za geografsko raziskovalno delo. Ker je število nalog iz leta v leto večje, imate mladi raziskovalci vse manj časa za predstavitev vaših nalog (v zadnjih nekaj letih le po nekaj minut). Zato smo se odločili, da bomo število nalog čim bolj omejili in pri sprejemanju nalog upoštevali predvsem naslednje kriterije: 1. obseg naloge naj skupaj z vsemi prilogami, slikami, besedilom in podobnim ne presega 50 strani, 2. besedilo naloge naj ne presega 30 strani, 3. vse slike in preglednice morajo imeti naslove, 4. strani morajo biti oštevilčene, 5. naloga mora imeti kazalo, seznam preglednic, seznam slik, seznam morebitnih prilog in seznam literature in virov, 6. na naslovni strani naj bodo jasno zapisani naslov naloge, avtorji, mentorji in šola, 7. največje dovoljeno število avtorjev ene naloge je 3. Te kriterije pa nismo postavili zato, da bi vas odvračali od raziskovalnega dela, ampak zato, da bomo tistim, ki boste naredili zares dobre naloge, ki bodo zadoščale postavljenim pogojem, zagotovili dovolj časa za kakovostno predstavitev vaših nalog na državnem srečanju." 3