----- 387 ------ Kako šole ponemčujejo. V nekem ministerskem časniku se bere to-le: „Ustavo verni in za napredek vneti mestjani v Trebi ca h (na Moravskem) že dolgo želijo, da bi se on-dasnja slovanska državna gimnazija, v katero jo mogla samo mladina slovanskih starisev hoditi, spremenila v gimnazijo z nemškim učnim jezikom, v dveh spodnjih razredih pa naj bi se naredila paralelna raz- delka 8 slovanskim (češkim) jezikom. Tej želji, katere niso razodeli samo Nemci, temuč tudi previdni Slovani (ker po taki uredbi Trebiške gimnazije se bolje vstreza Šolski omiki mladine), se bode zdaj vstreglo, kajti že je minister nauka po predlogu Moravskega deželnega šolskega sveta ukazal, da se kar brž Trbiška slovanska gimnazija predela v nemško s paralelnima češkima razdelkoma v spodnjih dveh razredih". — Gori imenovani „previdni Slovani", o katerih ta akt govori, so brž ko ne nekateri judovski havzirarji, katerih se v Trebičah ne manjka. Se ve da s plaščem ^previdnih Slovanov" (einsichtsvollen Slaven) in pretvezo „napredka" in „omike" se utegne vsaka sila zoper rav-nopravnost Slovanom izgovarjati, a več pa tudi ne. Dokler se v Avstriji ne gleda na narod vsake dežele, statistično dokazan, in na pravice njegove, zagotovljene tudi v temeljni državni postavi, lahko se presuka vsaka šolska naredba, če po naključbi od danes do jutri v deželnem šolskem svetu slovanske dežele sedi nemškutarska večina. Tako pa imamo večne spremine, a stanovitne pravice ne! ------ 388 ____