ZAKAJ TAKO? OBVOZNICA PO TANKEM ASFALTU! Promet po Tržaški, Prešernovi predvsem pa po Jamovi in Groharjevi ter vseh ulicah, ki so v bližini Trga MDB, po-teka precej dnigače kot doslej. To zaradi sedanjih del, kjer bo novo prometno, dmgače zasnovano križišče. Tako kri-žišče MDB sedaj prilagajajo temu in promet kljub vsem bojaznim, da bo tekel težje m in da bodo zastoji, teče sko-rajda lažje in bolj nemoteno kot pri normalnem »nekda-njem« prometnem režimu. Nova ureditev torej s te plati ne povzroča kaj dosti težav. Vendar pa ima lepa plat tudi svojo senčno stran. Promet — težak in gost — je sedaj speljan po Grohar-jevi in Jamovi cesti, obe sta tudi izredno obremenjeni. Prebivalci ob njih so seveda izpostavljeni hrupu in prome-tu, ki je sicer značilen za Tržaško cesto oziroma še bolj, saj se morajo štiri prometne kače s Tržaške tu zviti in strniti v dve! Tržaška cesta po cestnem ustroju in predvsem podla-gi ne ustreza gostemu prometu in je tako vedno poškodo-vana. Vendar, če rečemo, da Tržaška ne ustreza, potem moramo povedati, da Jamova in Groharjeva tega pro-meta sploh ne bosta »preživeli«. Že sedaj cestišči nista bili v najboljšem stanju. Kakšni bosta pod sedanjim težkim prometonv pa ni težko ugotoviti. Novi prometni režim in obremenjenost trajata šele nekaj dni, vendar so že očitne posledice. Kaj bo v tednu ali dveh? Bo sploh mogoče voziti po cesti in bo sploh mogoče obdržati obe cesti kot obvoznici? In kaj bo, ko bo spet ste-kel promet po Tržaški skozi Trg MDB! V kakšnem stanju bosta obe cestišči? Ju bo kdo potem popravil? Vsa ta vprašanja si zastavljajo Vičani, pa tudi v organih viške družbenopolitične skupnosti. Komunalna skupnost občine Vič-Rudnik se je strinjala s predlagano preusmeritvijo prometa, vendar je zahtevala predhodno prilagoditev Jamove in Groharjeve ceste, torej utrditev in ojačitev cestišča. Komunalno skupnost je v tej zahtevi podprl tudi izvršni svet občinske skupščine Nekdanji mestni urad oziroma sedaj komite za promet pn mestni skupščini pa je kljub tem upravičenim zahtevan enostavno izdal dovoljenje za novo prometno ureditev brez ojačitve cestišča. Komunalna skupnost je prijavila omenjeni komite zaradi izdanja soglasja oziroma dovo-ljenja, ustrezni inšpekciji. Kakšni bodo ukrepi, še ni znano, saj doslej inšpekcija še ni obvestila komunalne skupnosti o svojem stališču. Ljubljanska SIS za ceste vodi scdaj postopek, da bi viško pripombo upošteval^vendar v tem smlsTu, dabi po-pravili cesti po končanem obvozu. Kakšna bo dokončna odločitev, še ni znano. Jasno je, da se mudi preurediti križišče na Trgu MDB in da bi se dela lahko zavlekla. Jasno pa je tudi, da so o možni obvoznici razmišljali že prej in bi lahko obe cesti pravoča-sno ojačali in prilagodili za obvoz. Ni pa jasno, čemu so občinsko komunalno skupnost sploh spraševali za soglas-je, če so izdali v mestu dovoljenje brez nje in celo proti stališču te skupnosti. Poseganje je šlo torej na račun sa-mouprave v interesni skupnosti in na račun samouprave v občini. Škoda bo na cestišču večja, ker ni bilo prilagojeno go stemu prometu in bodo zato stroški popravila večji. Ti stroški pa seveda ne morejo bremeniti sarao viške občine, pa tudi ceste ne bo mogoče pustiti uničene! Ne bi bilo torej le smiselno upoštevati pripombe in prilagoditi ce-stišče, preden je stekel po njem gost promet?! In do kdaj bo trajal novi prometni režim? Inačic je več: do konca aprila, do 20. maja in do konca junija. Tra-janje je odvisno od prizadevnosti graditeljev, pa tudi vremena. Ves ta čas pa bosta Jamova in Groharjeva zelo obremenjeni..... M. DIMITRIČ