10. JULIJ 2008 10 JULY 2008 št./No 28 9 IZOBRAŽEVANJE EDUCATION št./No 1 OSNOVNOŠOLSKO IZOBRAŽEVANJE MLADINE IN ODRASLIH V SLOVENIJI OB KONCU ŠOLSKEGA LETA 2006/2007 IN NA ZAČETKU ŠOLSKEGA LETA 2007/2008 ELEMENTARY SCHOOLS FOR YOUTH AND ADULTS IN SLOVENIA AT THE END OF THE SCHOOL YEAR 2006/2007 AND AT THE BEGINNING OF THE SCHOOL YEAR 2007/2008 Ob koncu šolskega leta 2006/2007 je v Sloveniji delovalo 796 osnovnih šol (samostojnih, matičnih, podružničnih) s programom 8- in 9-letne osnovne šole, obiskovalo pa jih je 164.991 učencev. 59 osnovnih šol je izvajalo izobraževanje s prilagojenim programom, vanje pa je bilo vključenih 1.650 učencev s posebnimi potrebami. At the end of the school year 2006/2007 there were 796 elementary schools (single site, central, subsidiary) with the 8- year and 9-year elementary school program attended by 164,991 pupils in Slovenia and 59 elementary schools with special curriculum for 1,650 pupils with special educational needs. Ob koncu šolskega leta 2006/2007 je bilo v Sloveniji 26 organizacij (ljudskih univerz, drugih specializiranih organizacij za izobraževanje in šol ali enot pri šolah), ki so izvajale osnovnošolsko izobraževanje za odrasle. Vanje je bilo vključenih 1.495 oseb. At the end of the school year 2006/2007, 26 organizations (institutes for adult education, specialized organizations and schools or units at schools) were providing elementary education for 1,495 adults in Slovenia. Na začetku šolskega leta 2007/2008 je bilo v Sloveniji 792 osnovnih šol (samostojnih, matičnih, podružničnih), obiskovalo pa jih je 163.208 učencev. V program 9-letne osnovne šole je bilo vpisanih 155.040 učencev. 60 šol je izvajalo izobraževanje s prilagojenim programom; te šole oz. enote pa je obiskovalo 1.560 učencev s posebnimi potrebami. At the beginning of the school year 2007/2008 there were 792 elementary schools (single site, central, subsidiary) with 163,208 pupils enrolled in Slovenia. 155,040 pupils were attending the 9- year program of elementary school. 60 schools carried out programs with special curriculum for 1,560 pupils with special educational needs. Slika 1: Število učencev v osnovnošolskem izobraževanju, Slovenija, konec šolskih let, izbrana leta od 1995/96 do 2006/07 Chart 1: Number of pupils in elementary education, Slovenia, end of the school years 1995/96-2006/07 število / number 0 50000 100000 150000 200000 250000 1995/96 2000/01 2005/06 2006/07 šolsko leto / school year © SURS Število osnovnošolcev, vključenih v redne in prilagojene programe, in oseb, vključenih v programe za odrasle, se je od leta 1995 do leta 2006 zmanjšalo za več kot 40.000 ali za dobrih 20 %. Omenjeno zmanjšanje števila osnovnošolcev je bilo predvsem posledica upadanja števila rojstev do vključno leta 2003. The number of elementary school children enrolled in regular and special programs and the number of persons in the programs for adults decreased by more than 40,000 from 1995 to 2006, which represents more than 20%. The decrease in the number of school children is predominately the result of the decrease in the number of births until 2003. Statistične informacije, št. 28/2008 2 Rapid Reports No 28/2008 Slika 2: Učenci v programu 9-letne OŠ po uspehu v posameznih razredih, Slovenija, konec šolskega leta 2006/07 Chart 2: Pupils by success in the nine-year program of elementary school by single grades, Slovenia, end of the school year 2006/07 © SURS Skupaj Total I II III IV V VI VII VIII IX razred / grade % uspešnih / efficient redni programi programs with regular curriculum prilagojeni programi programs with special curriculum 0 20 40 60 80 100 Konec šolskega leta 2006/07 je redne programe 9-letne osnovne šole uspešno zaključilo povprečno 99,4 % vseh osnovnošolcev. Delež neuspešnih je običajno nekoliko večji od povprečja le v 7. in 8. razredu 9-letne osnovne šole (v opazovanem letu je dosegel nekoliko več kot 1 %). V osnovnih šolah s prilagojenim programom je delež neuspešnih navadno večji kot v rednih programih (v opazovanem letu je dosegel okrog 10 %). Od rednega osnovnošolskega izobraževanja se razlikuje tudi po tem, da je delež neuspešnih v teh programih največji v prvem izobraževalnem obdobju (v opazovanem letu je dosegel okrog 20 %), v višjih razredih pa se delež neuspešnih počasi zmanjšuje, delež uspešnih pa počasi narašča in se približa deležu v rednih programih (9. razred osnovne šole s prilagojenim programom je tako v opazovanem letu uspešno zaključilo 97 % učencev). At the end of the school year 2006/07 in the regular programs of the 9- year elementary school on average 99.4% of pupils successfully completed the grade. There was a significant difference in efficiency only in the 7th and 8th grades of the 9-year school with more than 1% of inefficient pupils. In elementary schools with special curriculum the share of inefficient pupils was larger and ranged around 10%. In contrast to the regular schools, the share of inefficient pupils was the largest in the first educational cycle (about 20%). In higher grades the share of pupils who successfully finished the grade was on the increase and reached 97% in grade 9. Slika 3: Učenci, ki se učijo posamezni tuji jezik kot izbirni predmet, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Chart 3: Pupils learning a foreign langugage as an optional subject, Slovenia, end of the school year 2006/07 © SURS število / number 0 2000 4000 6000 8000 10000 12000 14000 16000 18000 20000 hrvaški Croatian španski Spanish italijanski Italian francoski French angleški English nemški German V 7., 8. in 9. razredu si učenci poleg obveznih predmetov izberejo še enega ali dva izbirna predmeta iz naravoslovnega ali družboslovnega področja. Zanimanje za tuji jezik kot izbirni predmet je med učenci In the 7th, 8th and 9th grades pupils choose besides obligatory subjects one or two optional subjects from natural or social sciences. There is a lot of interest in learning foreign languages as optional subjects. In the Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 3 precejšnje. V šolskem letu 2006/07 se je tako poleg obveznega tujega jezika (to je večinoma angleščina) učilo tuji jezik ali celo dva tuja jezika še kot izbirna predmeta več kot 25.000 učencev. Največ učencev je kot izbirni predmet izbralo nemški jezik, druga najpogostejša izbira je bil angleški, tretja pa francoski jezik. school year 2006/07 more than 25,000 pupils learned another or even two foreign languages besides the obligatory one (usually English). Most pupils chose for the second or third language German, followed by English and French. Slika 4: Izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Chart 4: Education of children with special needs, Slovenia, end of the school year 2006/2007 © SURS 0 300 600 900 1200 1500 1800 2100 2400 2700 3000 3300 3600 3900 4200 število / number dolgotrajno bolni long term ill z lažjimi motnjami v duševnem razvoju slightly mentally retarded slepi, gluhi, z govor- nimi motnjami in gibalno ovirani blind, deaf, with speech and physically disabled disorders s čustvenimi in vedenjskimi motnjami with emotional and behavioral disturbances z mejnimi intelektualnimi sposobnostmi with marginal intelectual abilities s primanjkljaji na posameznih področjih učenja with deficiencies in individual areas of learning redni programi s prilagojenim izvajanjem programs with regular curriculum with adapted performing prilagojeni program programs with special curriculum Učenci s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo po programih za pridobitev izobrazbe, se v skladu s svojimi sposobnostmi izobražujejo bodisi po rednih osnovnošolskih programih s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo ali po prilagojenih programih. V šolskem letu 2006/07 se je po prilagojenih programih izobraževalo skoraj 1.700 učencev (med temi so prevladovali lažje duševno prizadeti otroci), več kot 6.000 otrok s posebnimi potrebami pa je bilo v tem šolskem letu vključenih v redne programe s prilagojenim izvajanjem in z dodatno strokovno pomočjo (med temi so prevladovali otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja). Children with special needs who are enrolled in the programs for achieving a degree are educated according to their abilities either in the regular programs with adapted performing and additional professional support or in the programs with special curriculum. In the school year 2006/07, nearly 1,700 pupils were educated in the programs with special curriculum, of whom the majority were slightly mentally retarded, while more than 6,000 children with special needs were included in the regular programs with adapted performing and additional professional support, of whom there prevailed mostly children with deficiencies in individual areas of learning. Statistične informacije, št. 28/2008 4 Rapid Reports No 28/2008 Slika 5: Število učencev na učitelja, Slovenija, šolsko leto 2006/07 Chart 5: Pupil-teacher ratio, Slovenia, school year 2006/07 © SURS 0 4 8 12 16 osnovnošolsko izobraževanje - skupaj elementary education - total osnove šole elementary schools osnovne šole s prilagojenim programom elementary schools with special curriculum osnove šole za odrasle elementary schools for adults število / number skupaj / total 1. in 2. izobraževalno obdobje oz. razredna stopnja 1 and 2 cycle or lower levelst nd 3. izobraževalno obdobje oz. predmetna stopnja 3 cycle or upper levelrd Število učencev, ki so v osnovnošolskem izobraževanju dodeljeni enemu učitelju, se močno razlikuje glede na vrsto programa, ki ga izvaja šola, in na vzgojno-izobraževalna obdobja. Izračun temelji na razmerju med številom učencev, preračunanim na polno šolsko obveznost, in številom učiteljev, izraženim v ekvivalentu polnega delovnega časa. V rednih osnovnih šolah je bilo tako v šolskem letu 2006/07 v prvih dveh vzgojno- izobraževalnih obdobjih oz. na razredni stopnji enemu učitelju v povprečju dodeljenih 15,6 učenca, v osnovnih šolah s prilagojenim programom pa 3,5 učenca, na predmetni stopnji oz. v tretjem vzgojno- izobraževalnem obdobju pa je bilo v rednih osnovnošolskih programih enemu učitelju dodeljenih 9,8 učenca, v osnovnih šolah s prilagojenim programom pa 3,4 učenca. The number of pupils per teacher differs as to the type of program the school performs and the educational cycle. The calculation is based on the proportion between the number of pupils and the number of teachers converted into full-time equivalent. In the school year 2006/07 in the first two educational cycles or the lower level of regular elementary schools the pupil-teacher ratio was 15.6 and in schools with special curriculum 3.5 pupils per teacher. In the third educational cycle or the upper level 9.8 pupils were assigned to one teacher in regular elementary schools and 3.4 in elementary schools with special curriculum. Slika 6: Udeleženci v osnovnošolskem izobraževanju za odrasle po posameznih razredih po spolu, Slovenija, konec šolskega leta 2006/07 Chart 6: Participants in elementary education for adults by grades and sex, Slovenia, end of the school year 2006/07 © SURS 0 100 200 300 400 500 600 700 1. - 3.razred 9-letne OŠ 1 -3 grade of 9-year schoolst rd 4. - 5. razred 8-letne in 9-letne OŠ 4 -5 of 8-th th year and 9-year school 6. razred 9-letne OŠ 6 grade of 9-year schoolth 7. razred 9-letne OŠ 7 grade of 9-year schoolth 8. razred 9-letne OŠ 8 grade of 9-year schoolth 9. razred 9 gradeth število /number ženske / women moški / men Vpis v osnovne šole za odrasle se v zadnjih letih nekoliko zmanjšuje. Vzrok za to bi lahko iskali v zmanjševanju populacije brez dokončane osnovne šole in v manjšem osipu otrok v rednih programih osnovne šole. In the last few years student enrolment in elementary schools for adults has been on the decrease. The reasons might be that the population with incomplete basic education is becoming smaller and that the number of Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 5 V letu 2006/07 je osnovnošolsko izobraževanje za odrasle izvajalo 26 šol, vanj pa je bilo vključenih 1.495 oseb; med temi je bilo skoraj dve tretjini moških. Razmerje med moškimi in ženskami je bilo v nižjih razredih precej izenačeno, v višjih razredih pa je bil delež moških bistveno večji. Večina vseh vpisanih je obiskovala zadnje 3 razrede 9-letnega programa osnovne šole, od teh pa jih je največ obiskovalo 9. razred (643); preostali udeleženci pa so obiskovali nižje razrede (teh je bilo okrog 15 %). drop-outs in regular programs is decreasing. In 2006/07, 26 schools carried out programs for adults with 1,495 persons enrolled. Almost two thirds of enrolled were men. The men to women ratio was rather balanced in the lower grades, while the share of men significantly increased in the upper grades. The majority of students could be found in the last three grades of the 9-year elementary school program, of whom the most (943) were in the 9th grade. Around 15% of all participants were attending lower grades of elementary school. Slika 7: Učenci v programu 8-letne in 9-letne osnovne šole, Slovenija, začetki šolskih let 2002/03-2007/08 Chart 7: Pupils in the 8-year and 9-year elementary school program, Slovenia, beginning of the school years 2002/03-2007/08 © SURS 0 20000 40000 60000 80000 100000 120000 140000 160000 180000 2002/2003 2003/2004 2004/2005 2005/2006 2006/2007 2007/2008 8-letna OŠ 8-year elementary school 9-letna OŠ 9-year elementary school število / number Program osemletne osnovne šole se s šolskim letom 2007/08 izteka. V tem programu se izobražuje le še okoli 8.000 petošolcev, po 9-letnem programu pa se že izobražuje nekaj več kot 150.000 otrok. S šolskim letom 2008/09 bo osnovnošolsko izobraževanje, ki se je začelo postopoma uvajati s šolskim letom 1999/2000, v celoti potekalo le še po 9-letnem programu. The program of the 8-year compulsory education is running out with the school year 2007/08. 8,000 5th grade children are still attending the 8- year elementary program, while slightly more than 150,000 are already attending the 9-year program. With the school year 2008/09, the 9-year compulsory elementary education, which gradually initiated with the school year 1999/2000, will be entirely implemented. Slika 8: Ponavljavci v osnovnošolskem izobraževanju po razredih, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/08 Chart 8: Repeaters in elementary education by grades, Slovenia, beginning of the school year 2007/08 © SURS število / number 0 20 40 60 80 100 120 140 160 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. razred / grade osnovna šola s prilagojenim programom elementary school with special curriculum osnovna šola elementary school Statistične informacije, št. 28/2008 6 Rapid Reports No 28/2008 Po Zakonu o osnovni šoli naj bi učenci v 1. in 2. izobraževalnem obdobju razred ponavljali le izjemoma; to velja za redno osnovno šolo, ne pa ne tudi za osnovno šolo s prilagojenim programom. Kljub temu so ponavljavci v vseh razredih osnovne šole, le v 9. razredu jih skoraj ni. Ob začetku šolskega leta 2007/08 je bilo po posameznih razredih med 50 in 150 ponavljavcev; delež števila ponavljavcev se giblje med 0,4 % in 0,8 %. Iz slike lahko razberemo, da je – glede na število ponavljavcev – za učence v redni osnovni šoli najtežavnejši prehod med 2. in 3. izobraževalnim obdobjem, za učence s posebnimi potrebami pa 2., 3. in 4. razred. According to the Elementary School Act, children in the first and second educational cycles may repeat the grade only exceptionally. This applies for regular primary schools, but does not hold true for the elementary school with special curriculum. In spite of all that, repeaters could be found in all grades of elementary school, their number ranging from 50 to 150, except in the 9th grade when they hardly appear. At the beginning of the school year 2007/08, when expressed as a share, the number of repeaters ranged from 0.4% to 0.8%. As seen from the chart, the most problematic for children were progressions from 2nd to the 3rd educational cycle to another. For children with special needs grades 2, 3 and 4 seem to be the most difficult ones. Slika 9: Otroci, ki se izobražujejo v oddelkih vzgoje in izobraževanja, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/08 Chart 9: Children educated in care and education class units Slovenia, beginning of the school year 2007/08 © SURS število / number 0 200 400 600 800 1000 1200 1400 1600 skupaj total 1. stopnja 1 level st 2. stopnja 2 levelnd 3. stopnja 3 levelrd 4. stopnja 4 levelth socialno-varstveni zavodi social health care institutions osnovne šole s prilagojenim programom elementary schools with special curriculum Otroci z zmernimi, težjimi in težkimi motnjami v duševnem razvoju se izobražujejo po posebnem programu vzgoje in izobraževanja Ta program se večinoma izvaja v osnovnih šolah s prilagojenim programom, za tiste otroke s posebnimi potrebami, ki morajo zaradi svojih posebnih potreb bivati v posebnih ustanovah (institucijah), pa v socialno-varstvenih zavodih. V šolskem letu 2007/08 se je po teh programih izobraževalo 1.494 otrok. Največ otrok izmed teh, 494, se je izobraževalo v 4. stopnji tega programa (ta zajema 10., 11. in 12. leto šolanja), vendar ta stopnja ne sodi več v obvezni del izobraževanja. Children with moderate, severe and profound mental disabilities are educated according to adjusted educational program. This program is usually carried out by elementary schools with special curriculum or by social-health care institutions for children who are institutionalized. In the school year 2007/08, 1,494 children were educated according to this program. The majority of children, 494, were in the 4th level of this program, which is already outside the prescribed part of the program and includes grades 10, 11 and 12. Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 7 1. OSNOVNE ŠOLE ZA MLADINO IN ODRASLE V SLOVENIJI OB KONCU ŠOLSKEGA LETA 2006/2007 ELEMENTARY SCHOOLS FOR YOUTH AND ADULTS IN SLOVENIA AT THE END OF THE SCHOOL YEAR 2006/2007 1.1 Učenci v osnovnošolskem izobraževanju, Slovenija, konec šolskih let 1995/1996-2006/2007 Pupils in compulsory elementary education, Slovenia, end of the school years 1995/1996-2006/2007 Šole - SKUPAJ Schools - TOTAL Oddelki Class units Učenci v osnovnih šolah Pupils in elementary schools REDNI PROGRAMI ZA MLADINO1) PROGRAMS WITH REGULAR CURRICULUM FOR YOUTH1) 1995/1996 826 9456 207032 1995/1996 2000/2001 817 9033 180874 2000/2001 2002/2003 811 8923 175743 2002/2003 2003/2004 808 9111 177083 2003/2004 2004/2005 799 8893 171358 2004/2005 2005/2006 801 8767 167616 2005/2006 2006/2007 796 8632 164991 2006/2007 PRILAGOJENI PROGRAMI2) PROGRAMS WITH SPECIAL CURRICULUM2) 1995/1996 58 426 3405 1995/1996 2000/2001 59 386 2567 2000/2001 2002/2003 60 340 2178 2002/2003 2003/2004 60 327 2024 2003/2004 2004/2005 60 312 1855 2004/2005 2005/2006 58 289 1735 2005/2006 2006/2007 59 285 1650 2006/2007 PROGRAMI ZA ODRASLE PROGRAMS FOR ADULTS 1995/1996 23 90 1204 1995/1996 2000/2001 31 154 2153 2000/2001 2002/2003 32 167 2272 2002/2003 2003/2004 31 182 2163 2003/2004 2004/2005 32 170 2127 2004/2005 2005/2006 29 132 1562 2005/2006 2006/2007 26 136 1495 2006/2007 Pojasnilo: Podatki se nanašajo na otroke, ki se izobražujejo po programih za pridobitev izobrazbe, in ne vključujejo otrok, ki se izobražujejo po posebnih programih vzgoje in izobraževanja. Note: Data refer to children who are educated for gaining a degree. Persons who are educated by adjusted programs are not included. 1) Štete so samostojne, matične in podružnične osnovne šole. Data include single site elementary schools, central elementary schools and subsidiary elementary schools. 2) Štete so osnovne šole s prilagojenim programom in enote s prilagojenim programom pri rednih osnovnih šolah. Data include elementary schools with special curriculum and units with special curriculum at elementary schools. 1.3 Učenci po razredih in uspehu v osnovnih šolah in v osnovnih šolah s prilagojenim programom, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Pupils by grades and success in elementary schools and in elementary schools with special curriculum, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Izdelali razred Finished grade zadostno sufficient Razredi Učenci skupaj Pupils total skupaj total odlično excelent prav dobro very good dobro good vsi total z ne- gativno oceno with a negative mark učenci, ki so ocenjeni opisno pupils who were given descripti ve marks Niso izdelali razreda Did not finish grade Napre- dujejo delež % Advance share % Grades Osnovne šole Elementary schools 8-letni program 8-year program SKUPAJ 20635 20476 8015 6640 4126 1649 198 46 159 99,2 TOTAL Deklice 10030 9983 4680 3138 1616 527 65 22 47 99,5 Girls 4. razred 8065 8040 3706 2612 1311 394 24 17 25 99,7 Grade 4 5. razred 12570 12436 4309 4028 2815 1255 174 29 134 98,9 Grade 5 Statistične informacije, št. 28/2008 8 Rapid Reports No 28/2008 1.3 Učenci po razredih in uspehu v osnovnih šolah in v osnovnih šolah s prilagojenim programom, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 (nadaljevanje) Pupils by grades and success in elementary schools and in elementary schools with special curriculum, Slovenia, end of the school year 2006/2007 (continued) Izdelali razred Finished grade zadostno sufficient Razredi Učenci skupaj Pupils total skupaj total odlično excelent prav dobro very good dobro good vsi total z ne- gativno oceno with a negative mark učenci, ki so ocenjeni opisno pupils who were given descripti ve marks Niso izdelali razreda Did not finish grade Napre- dujejo delež % Advance share % Grades 9-letni program 9-year program SKUPAJ 144356 143464 35558 28866 21287 4764 202 52989 892 99,4 TOTAL Deklice 70200 69920 21230 13680 8011 1241 59 25758 280 99,6 Girls 1. izobraževalno obdobje 1st educational cycle 1. razred 18097 17997 - - - - - 17997 100 99,4 Grade 1 2. razred 17352 17274 - - - - - 17274 78 99,6 Grade 2 3. razred 17719 17616 - - - - - 17616 103 99,4 Grade 3 2. izobraževalno obdobje 2nd educational cycle 4. razred 17651 17581 9311 5747 2155 330 54 38 70 99,6 Grade 4 5. razred 10000 9962 4615 3353 1638 356 34 - 38 99,6 Grade 5 6. razred 5912 5882 2400 1954 1217 311 49 - 30 99,5 Grade 6 3. izobraževalno obdobje 3rd educational cycle 7. razred 19174 18971 7111 6179 4743 914 20 24 203 98,9 Grade 7 8. razred 19191 18982 6046 5984 5711 1222 28 19 209 98,9 Grade 8 9. razred 19260 19199 6075 5650 5822 1631 18 21 61 99,7 Grade 9 Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 334 308 36 116 113 43 4 - 26 92,2 TOTAL Deklice 117 108 17 43 31 17 1 - 9 92,3 Girls 4. razred 132 121 20 45 36 20 2 - 11 91,7 Grade 4 5. razred 202 187 16 71 77 23 2 - 15 92,6 Grade 5 9-letni program 9-year program SKUPAJ 1316 1179 99 299 322 75 3 384 137 89,6 TOTAL Deklice 477 421 53 84 112 28 2 144 56 88,3 Girls 1. izobraževalno obdobje 1st educational cycle 1. razred 92 78 - - - - - 78 14 84,8 Grade 1 2. razred 113 86 - - - - - 86 27 76,1 Grade 2 3. razred 131 105 - - 2 - - 103 26 80,2 Grade 3 2. izobraževalno obdobje 2nd educational cycle 4. razred 167 148 5 14 16 2 - 111 19 88,6 Grade 4 5. razred 26 24 3 6 8 7 - - 2 92,3 Grade 5 6. razred - - - - - - - - - - Grade 6 3. izobraževalno obdobje 3rd educational cycle 7. razred 262 242 25 86 116 15 2 - 20 92,4 Grade 7 8. razred 256 235 23 96 94 22 1 - 21 91,8 Grade 8 9. razred 269 261 43 97 86 29 - 6 8 97,0 Grade 9 Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 9 1.4 Učenci, ki se učijo tuje jezike v okviru predmetnika, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Pupils learning foreign languages as a compulsory subject, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Učenci po razredih (8-letni in 9-letni program) Pupils by grade (8-year and 9-year program) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Skupaj Total 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 104120 76 70 80 17667 10032 18509 19197 19209 19280 TOTAL Angleški jezik 97114 38 35 40 16891 9367 17512 17996 17784 17451 English Nemški jezik 7006 38 35 40 776 665 997 1201 1425 1829 German Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 575 - - - 16 2 25 178 177 177 TOTAL Angleški jezik 539 - - - 16 2 25 167 167 162 English Nemški jezik 36 - - - - - - 11 10 15 German 1.5 Učenci, ki se učijo v 9-letni osnovni šoli tuji jezik kot izbirni predmet, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Pupils learning foreign lagnugage as an optional subject in the 9-year program of elementary school, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Kot 2. tuji jezik 2nd foreign language Kot 3. tuji jezik 3rd foreign lagnguage Skupaj Total 7. razred 7th grade 8. razred 8th grade 9. razred 9th grade 7. razred 7th grade 8. razred 8th grade 9. razred 9th grade Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 25421 9660 8385 6945 105 179 147 TOTAL Angleški jezik 2949 885 956 1107 - - 1 English Francoski jezik 1836 654 624 501 8 27 22 French Italijanski jezik 1443 589 490 338 1 19 6 Italian Nemški jezik 18116 7135 5975 4740 83 91 92 German Španski jezik 760 290 240 185 12 20 13 Spanish Latinski jezik 98 31 36 26 1 3 1 Latin Hrvaški jezik 219 76 64 48 - 19 12 Croatian Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 18 8 6 4 - - - TOTAL Nemški jezik 18 8 6 4 - - - German Statistične informacije, št. 28/2008 10 Rapid Reports No 28/2008 1.6 Učenci pri fakultativnem pouku tujih jezikov, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Pupils learning foreign languages as a facultative subject, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Razredi Grades Skupaj Total 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 13232 1302 886 1640 890 6792 1514 118 34 56 TOTAL Angleški jezik 9202 882 657 1277 441 5634 311 - - - English Nemški jezik 3489 372 210 315 396 1043 1070 35 15 33 German Francoski jezik 99 - 3 25 24 8 16 9 1 13 French Italijanski jezik 170 10 8 14 15 49 74 - - - Italian Latinski jezik 135 - - - - 17 37 66 5 10 Latin Drugi jeziki 137 38 8 9 14 41 6 8 13 - Other languages Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 80 - - 12 3 29 23 5 7 1 TOTAL Angleški jezik 41 - - 12 3 5 21 - - - English Nemški jezik 30 - - - - 24 2 2 1 1 German Italijanski jezik 9 - - - - - - 3 6 - Italian 1.7 Izobraževanje otrok s posebnimi potrebami, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Education of children with special needs, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Obiskujejo Attending Skupaj Total prilagojene programe vzgoje in izobraževanja programs with special curriculum programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo programs with adapted performing and additional professional support Otroci po vrsti motnje - SKUPAJ 8047 1702 6345 Children by type of disturbance - TOTAL Otroci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju 1358 1358 - Slightly mentally disabled children Slepi in slabovidni 111 29 82 Blind and weak sighted Gluhi in naglušni 218 44 174 Deaf and partially deaf Otroci z govorno-jezikovnimi motnjami 619 90 529 Children with speech disorders Otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami 275 116 159 Children with emotional and behavioral disorders Gibalno ovirani otroci 338 62 276 Children with physical disabilities Otroci z mejnimi intelektualnimi sposobnostmi 652 3 649 Children with marginal intelectual abilities Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja 4074 - 4074 Children with deficiencies in individual areas of learning Dolgotrajno bolni otroci 402 - 402 Long term ill children Pojasnilo: Podatki se nanašajo na otroke, ki se izobražujejo po programih za pridobitev izobrazbe in ne vključujejo otrok, ki se izobražujejo po posebnih programih vzgoje in izobraževanja. Note: Data refer to children who are educated for gaining a degree. Persons who are educated by adjusted programs are not included. Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 11 1.8 Učitelji, vodstveni delavci, svetovalni in drugi strokovni delavci po vrsti zaposlitve, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Teachers, management, advisory and other expert personnel by the type of employment, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Vrsta zaposlitve Type of employment Osebje skupaj Expert personnel total s polnim delovnim časom full-time s krajšim delovnim časom part-time Učitelji v ekvivalentu polnega delovnega časa Teachers in FTE Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 17671 16774 897 - TOTAL Ženske 15336 14642 694 - Women Vodstveni delavci 808 800 8 - Management personnel Ženske 536 530 6 - Women Učitelji na razredni stopnji v programu 8-letne OŠ oz. v 1. in 2. izobraževalnem obdobju 9-letne OŠ 5885 5803 82 6061 Teachers in lower level (8-year program) or in the first and second cycle of the 9-year program Ženske 5757 5680 77 5908 Women Učitelji na premetni stopnji programa 8-letne OŠ oz. v 3. izobraževalnem obdobju 9-letne OŠ 7333 6821 512 7130 Teachers in upper level (8-year program) or in third cycle of the 9-year program Ženske 5810 5439 371 5722 Women Učitelji v oddelkih PB 2077 1927 150 2058 Teachers in daily extension Ženske 1870 1739 131 1857 Women Svetovalni delavci 797 741 56 - Advisers Ženske 761 712 49 - Women Drugi strokovni delavci 771 682 89 - Other professional personnel Ženske 602 542 60 - Women Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 881 833 48 - TOTAL Ženske 758 720 38 - Women Vodstveni delavci 53 53 - - Management Ženske 41 41 - - Women Učitelji na razredni stopnji v programu 8-letne OŠ oz. v 1. in 2. izobraževalnem obdobju 9-letne OŠ 169 164 5 174 Teachers in lower level (8-year program) or in the first and second cycle of the 9-year program Ženske 164 159 5 168 Women Učitelji na premetni stopnji programa 8-letne OŠ oz. v 3. izobraževalnem obdobju 9-letne OŠ 296 281 15 300 Teachers in upper level (8-year program) or in third cycle of the 9-year program Ženske 214 207 7 226 Women Učitelji v oddelkih PB 80 70 10 70 Teachers in daily extension Ženske 75 65 10 68 Women Svetovalni delavci 70 65 5 - Advisers Ženske 64 59 5 - Women Drugi strokovni delavci 213 200 13 - Other professional personnel Ženske 200 189 11 - Women Osnovne šole za odrasle Elementary schools for adults SKUPAJ 436 54 382 - TOTAL Ženske 329 42 287 - Women Učitelji v osnovni šoli za odrasle 114 6 108 26 Teachers in elementary school for adults Ženske 94 4 90 20 Women Učitelji, ki poučujejo tudi v OŠ za mladino 268 1 267 60 Teachers who teach also in elementary school Ženske 193 1 192 40 Women Vodstveni delavci 20 18 2 - Management staff Ženske 14 12 2 - Women Organizatorji izobraževanja 25 22 3 - Organizers of education Ženske 23 20 3 - Women Svetovalni delavci 6 6 - - Advisers Ženske 4 4 - - Women Drugi strokovni delavci 3 1 2 - Other professional personnel Ženske 1 1 - - Women Statistične informacije, št. 28/2008 12 Rapid Reports No 28/2008 1.9 Odrasli in oddelki v osnovnih šolah za odrasle po razredih, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Adults and class units in elementary schools for adults by grades, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Po razredih By grades Odrasli Šole Schools Oddelki Class units Udeleženci Participants 1.-3. razred 9-letne OŠ 1st-3rd grade of 9-year school 4.-5. razred 8-letne OŠ in 9-letne OŠ 4th-5th grade of 8-year school and 9-year school 6. razred 9-letne OŠ 6th grade of 9-year school 7. razred 9-letne OŠ 7th grade of 9-year school 8. razred 9-letne OŠ 8th grade of 9-year school 9. razred 9th grade Zaključili izobra- ževanje Completed with education Adults SKUPAJ 26 136 1495 85 97 39 169 462 643 355 TOTAL Ženske - - 511 46 38 19 56 141 211 127 Women Napredujejo - - 436 14 18 2 29 114 259 - Advance 1.10 Odrasli, vključeni v osnovnošolsko izobraževanje, po starosti in spolu, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Adults in elementary school by age and sex, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Udeleženci Participants Starost skupaj total moški men ženske women Age SKUPAJ 1495 984 511 TOTAL 15 52 36 16 15 16 146 109 37 16 17 134 94 40 17 18 122 76 46 18 19 121 79 42 19 20-24 284 179 105 20-24 25-29 219 152 67 25-29 30-34 177 116 61 30-34 35-39 102 65 37 35-39 40-44 62 33 29 40-44 45-49 47 30 17 45-49 50 + 29 15 14 50 + 1.11 Odrasli, prvič vpisani v šolskem letu 2006/2006, po letu zaključka rednega izobraževanja in dokonačnih razredih, Slovenija, konec šolskega leta 2006/2007 Adults, first time enrolled in the school year 2006/2007 by year of completion of regular education and completed grades, Slovenia, end of the school year 2006/2007 Dosežena stopnja izobrazbe Educational attaiment Leto zaključka rednega izobraževanja Prvič vpisani - SKUPAJ First enrolment - TOTAL Ženske Women Brez izobrazbe Without education Dokončan 1. do 6. razred 9-letne OŠ oz. 1. do 4. razred 8-letne OŠ Completed 1st to 6th grade of the 9-year elementary school or 1st to 4th grade of the 8-year elementary school Dokončan 7. do 9. razred 9-letne OŠ oz. 5. do 8. razred 8-letne OŠ Completed 7th to 9th grade of 9-year elementary school or 5th to 8th grade of the 8-year elementary school Year of completion of the regular education SKUPAJ 517 167 34 68 415 TOTAL 2006 139 43 16 23 100 2006 2005 57 19 3 9 45 2005 2004 43 10 2 4 37 2004 2003 28 6 1 1 26 2003 2002 18 4 - 1 17 2002 2001 ali prej 232 85 12 30 190 2001or earlier Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 13 2. OSNOVNE ŠOLE V SLOVENIJI NA ZAČETKU ŠOLSKEGA LETA 2007/2008 ELEMENTARY SCHOOLS IN SLOVENIA AT THE BEGINNING OF THE SCHOOL YEAR 2007/2008 2.1 Učenci po spolu in razredih v programu 8-letne osnovne šole, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Pupils by sex and grades in the 8-year program of elementary school, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Učenci po razredih Pupils by grades Skupaj Total 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 8168 - - - - 8168 - - - TOTAL Učenci 4193 - - - - 4193 - - - Men Učenke 3975 - - - - 3975 - - - Women od tega ponavljalci 100 - - - - 100 - - - Repeaters Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 150 - - - - 150 - - - TOTAL Učenci 104 - - - - 104 - - - Men Učenke 46 - - - - 46 - - - Women od tega ponavljalci 11 - - - - 11 - - - Repeaters 2.2 Učenci po spolu, izobraževalnih obdobjih in razredih v programu 9-letne osnovne šole, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Pupils by sex, educational cycles and grades in the 9-year program of elementary school, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Učenci po izobraževalnih obdobjih in razredih Pupils by educational cycles and grades 1. izobraževalno obdobje 1st educational cycle 2. izobraževalno obdobje 2nd educational cycle 3. izobraževalno obdobje 3rd educational cycle razred grade Skupaj Total 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Osnovne šole Elementary schools SKUPAJ 155040 17523 18095 17370 17666 17674 10011 18589 19148 18964 TOTAL Dečki 79747 8995 9333 8924 9138 9077 5209 9633 9742 9696 Boys Deklice 75293 8528 8762 8446 8528 8597 4802 8956 9406 9268 Girls od tega ponavljalci 715 93 73 85 61 61 51 146 129 16 Repeaters Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum SKUPAJ 1410 85 114 121 151 166 1 249 268 255 TOTAL Dečki 901 56 69 84 84 112 1 155 175 165 Boys Deklice 509 29 45 37 67 54 - 94 93 90 Girls od tega ponavljalci 110 11 18 20 19 10 1 11 12 8 Repeaters Statistične informacije, št. 28/2008 14 Rapid Reports No 28/2008 2.3. Otroci s posebnimi potrebami, vključeni v oddelke vzgoje in izobraževanja, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Children with special needs, included in care and education class units, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Izvajalci programa Performers of the program Stopnja izobraževanja Število otrok – SKUPAJ Number of children - TOTAL osnovne šole s prilagojenim programom in enote s prilagojenim programom pri OŠ elementary schools with special curriculum and units with special curriculum at elementary schools socialno-varstveni zavodi social health care institutions Level of education SKUPAJ 1494 901 593 TOTAL I. stopnja 378 176 202 Level I II. stopnja 260 170 90 Level II III. stopnja 362 204 158 Level III IV. stopnja 494 351 143 Level IV Vir: SURS in Ministrstvo za šolstvo in šport, OR poročilo v šolskem letu 2007/2008. Source: SORS and Ministry of Education and Sport, OR Report in the school year 2007/2008. 2.4 Učenci osnovnih šol v jutranjem varstvu in v podaljšanem bivanju, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Pupils in the morning guardianship and in daily extension in elementary schools, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Skupaj Total Učenci v jutranjem varstvu v programu 9-letne OŠ Pupils in the morning guardianship in 9-year program Podaljšano bivanje Daily extension oddelki class units učenci pupils oddelki class units učenci pupils oddelki class units učenci pupils 2932 73722 703 11188 2229 62534 Vir: Ministrstvo za šolstvo in šport, OR poročilo v šolskem letu 2007/2008. Source: Ministry of Education and Sport, OR Report in the school year 2007/2008. 2.5 Šolska prehrana, Slovenija, začetek šolskega leta 2006/2007 School meals, Slovenia, beginning of the school year 2006/2007 Število izdanih obrokov Number of given meals Skupaj Total zajtrkov breakfasts malic snacks kosil lunches 257176 9546 162763 84867 Vir: Ministrstvo za šolstvo in šport, OR poročilo v šolskem letu 2007/2008. Source: Ministry of Education and Sport, OR Report in the school year 2007/2008. 2.6 Opremljenost z računalniki in dostop do interneta, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Equipment with computers and access to internet, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Število računalnikov Number of computers samo za zaposlene only for the employed za učence for pupils skupaj total z dostopom do interneta with internet access skupaj total z dostopom do interneta with internet access skupaj total z dostopom do interneta with internet access Osnovne šole 21332 19204 7605 7157 13727 12047 Elementary schools Osnovne šole s prilagojenim programom 1028 844 370 351 658 493 Elementary schools with special curriculum Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 15 2.7 Vrsta internetne povezave, Slovenija, začetek šolskega leta 2007/2008 Type of internet connection, Slovenia, beginning of the school year 2007/2008 Vrsta internetne povezave Type of internet connection Nimamo dostopa do interneta Don't have access to internet Klicni dostop preko običajne telefonske linije (modem) Call access by ordinary telephone line ISDN povezava ISDN connection ADSL povezava ADSL connection Povezava preko najetega voda (bakrena parica) Connection by rented (copper) wire Kabelski dostop Access by cable Povezava preko optičnega voda Connection by optical wire Drugo Other Osnovne šole 14 74 170 478 5 56 18 2 Elementary schools Osnovne šole s prilagojenim programom 1 3 10 34 3 9 5 - Elementary schools with special curriculum 2.8 Osnovne šole po statističnih regijah na začetku šolskega leta 2007/2008 Elementary schools by statistical regions at the beginning of the school year 20007/2008 Osnovne šole Elementary schools Osnovne šole s prilagojenim programom Elementary schools with special curriculum vključeni enrolled vključeni enrolled šole schools skupaj total dečki boys deklice girls šole schools skupaj total dečki boys deklice girls SLOVENIJA / SLOVENIA 792 163208 83940 79268 60 1560 1005 555 Pomurska 52 9351 4708 4643 4 102 65 37 Podravska 112 24088 12398 11690 6 265 169 96 Koroška 40 6234 3187 3047 3 47 32 15 Savinjska 118 21867 11298 10569 9 207 129 78 Zasavska 15 3356 1703 1653 3 44 26 18 Spodnjeposavska 26 5691 2940 2751 3 45 29 16 Jugovzhodna Slovenija 61 12542 6352 6190 4 100 64 36 Osrednjeslovenska 164 42074 21743 20331 14 451 303 148 Gorenjska 72 17286 8951 8335 4 130 76 54 Notranjsko-kraška 27 4110 2099 2011 3 27 21 6 Goriška 65 9453 4858 4595 5 92 54 38 Obalno-kraška 40 7156 3703 3453 2 50 37 13 METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Namen statističnega raziskovanja The purpose of the statistical survey je statistični popis (tj. popolno opazovanje) − osnovnih šol in organizacij, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje mladine in odraslih, − učencev in odraslih oseb, ki obiskujejo te ustanove, ter − učiteljev in strokovnih ter drugih pedagoških delavcev, ki v njih izvajajo vzgojno-izobraževalno delo. is to take a census of elementary schools, organizations, pupils and persons attending elementary schools for youth and adults, and teachers, expert personnel and other personnel educating pupils in elementary schools. Enote opazovanja Observation units so samostojne osnovne šole, matične (osrednje) osnovne šole in njihove podružnice (ena ali več) ter osnovne šole ali enote s prilagojenim programom, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje, ter organizacije, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje odraslih. are single site elementary schools, central elementary schools and their subsidiaries, and elementary schools and units with special curriculum for children with special educational needs and organizations providing elementary education for adults. Viri podatkov Sources Podatke o osnovnošolskem izobraževanju mladine pridobimo z rednim letnim statističnim raziskovanjem na osnovi vprašalnika ŠOL-O. Izpolnijo nam ga opazovane enote (osnovne šole) na podlagi svojih evidenc. Data on elementary schools for youth are collected by regular annual statistical surveys with the ŠOL-O questionnaire, which is answered by observation units (elementary schools) on the basis of their records. Data Statistične informacije, št. 28/2008 16 Rapid Reports No 28/2008 Podatki o koncu šolskega leta se nanašajo na stanje 31. avgusta, podatki o začetku šolskega leta pa na stanje 15. septembra. on the end of the school year refer to 31 August and data on the beginning of the next school year refer to 15 September. Podatke o osnovnošolskem izobraževanju odraslih dobimo z rednim letnim statističnem raziskovanjem na osnovi vprašalnika ŠOL-O-ODR. Izpolnijo ga opazovane enote (organizacije, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje odraslih), na podlagi svojih evidenc. Podatki se nanašajo na konec šolskega leta, tj. na stanje 31. avgusta. The data on elementary adult education are collected by regular annual statistical surveys with the ŠOL-O-ODR questionnaire, which is answered by observation units (organizations providing elementary adult education) on the basis of their records. Data refer to the end of the school year, i.e. to 31 August. Zajetje Coverage Zajete so vse šole in organizacije, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje mladine in odraslih. Covered are all schools and organizations providing elementary education for youth and adults. Definicije in pojasnila Definitions Osnovna šola daje učencem temeljno znanje in jih pripravlja na nadaljnje šolanje ter usposabljanje za poklicno in osebno življenje. Elementary school provide pupils with the basic knowledge and prepare them for further education and qualification for professional and personal life. Vzgojno-izobraževalni proces organizira bodisi kot samostojna osnovna šola, kot matična (osrednja) osnovna šola ali kot podružnična šola. Podružnica je del matične osnovne šole in deluje pod njenim strokovnim vodstvom, nahaja pa se na drugi lokaciji. Osnovna šola organizira tudi oddelke podaljšanega bivanja (za učence od prvega do petega razreda), to so oddelki, v katerih se učenci določen čas po pouku učijo, opravljajo domače naloge in sodelujejo pri drugih dejavnostih. The educational process runs either in a single site elementary school, a central elementary school or a subsidiary elementary school. A subsidiary is part of the central school and operates under its professional guidance but is located elsewhere. Elementary schools also organise daily extension classes for children from the first to the fifth grade, where children study, do their homework and co-operate in other activities. Vzgojno-izobraževalna obdobja. Osnovnošolsko izobraževanje se deli na tri vzgojno-izobraževalna obdobja. Prvo obdobje traja od 1. do 3. razreda, drugo obdobje traja od 4. do 6. razreda in tretje od 7. do 9. razreda. Educational cycles. Elementary education is devided into three educational cycles. First cycle lasts from 1st to 3rd grade, second cycle lasts from 4th to 6th grade and third cycle lasts from 7th to 9th grade. Kot osnovne šole za odrasle obravnavamo organizacije, ki izvajajo osnovnošolsko izobraževanje odraslih. Elementary schools for adults are organizations providing elementary adult education. Odrasli so (ne glede na starost) udeleženci v organiziranem osnovnošolskem izobraževanju, ki so za eno ali več let prekinili redno izobraževanje. Adults are participants in elementary education that have made a break in their education for a year or more no matter how old they are. Razred je vzgojno-izobraževalna celota, ki v skladu s predmetnikom in učnim načrtom obsega učno snov enega šolskega leta. A grade is an education entity that in accordance with the curriculum covers the subjects of one school year. Oddelek je organizacijska enota šole. Čisti oddelki so oddelki, v katerih so učenci enega razreda, kombinirane oddelke pa sestavljajo učenci dveh razredov ali več. A class unit is an organisational unit of a school. Pure classes are the ones in which pupils of one grade are educated, while in combined classes pupils of two or more grades are educated. V oddelke vzgoje in izobraževanja so vključeni otroci in mladostniki z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju, ki se izobražujejo po posebnem programu vzgoje in izobraževanja. Poseben program vzgoje in izobraževanja se deli na pet stopenj: In care and education class units are included children and youth with moderate, severe and profound mentally disturbances, educating by adjusted educational program. Adjusted educational programs are divided to five levels: I. stopnja obsega učence v 1., 2. in 3. letu šolanja, The Ist level comprises children in the 1st, 2nd and 3rd year of study, II. stopnja obsega učence v 4., 5. in 6. letu šolanja, The IInd level comprises children in the 4th, 5th and 6th year of study, III. stopnja obsega učence v 7., 8. in 9. letu šolanja, The IIIrd level comprises children in the 7th, 8th and 9th year of study, IV. stopnja, ta ni obvezna, obsega učence v 10., 11. in 12. letu šolanja, The IVth level comprises children in the 10th, 11th and 12th year of study, V. stopnja, tudi ta ni obvezna, pa obsega učence v 13., 14. in 15. letu šolanja. The Vth level comprises children in the 13th, 14th and 15th year of study. Učenci, ki ponavljajo. V to skupino učencev so vključeni učenci z negativno oceno, ki ne napredujejo v višji razred, učenci brez negativnih ocen, ki ponavljajo razred po sklepu učiteljskega zbora ali na lastno željo, in učenci osmih oz. devetih razredov, ki niso pristopili k popravnemu izpitu ali popravnega izpita niso opravili. Repeaters are children with negative marks who did not advance to the next grade, pupils without negative marks who repeat the grade as a result of teaching staff decision or on own initiative, and eighth or nine grade pupils who did not sit for the re-examination or did not pass it. Statistične informacije, št. 28/2008 Rapid Reports No 28/2008 17 Popravni izpit je izpit, v katerem se ponovno preverja in ocenjuje znanje iz predmetov, v katerih so bili učenci ob koncu pouka v šolskem letu ocenjeni negativno. With the re-examination knowledge of pupils is examined again in the subjects where they had negative marks. Razredni izpit je izpit, v katerem se preverja in ocenjuje znanje iz predmetov, v katerih so bili učenci ob koncu pouka v šolskem letu neocenjeni. With class examinations knowledge of pupils who were not given marks is examined again. Dopolnilni izpit je izpit, v katerem se ponovno preverja in ocenjuje znanje iz predmetov, v katerih želijo učenci izboljšati pozitivno oceno. With the supplementary examination knowledge of pupils in the subjects where they want to improve their positive mark is re-examined and marked. Pedagoško in drugo strokovno osebje so učitelji od 1. do 4. razreda 8-letne OŠ oz. I. in II. vzgojno-izobraževalnega obdobja 9-letne OŠ in učitelji od 5. do 8. razreda 8-letne OŠ oz. III. vzgojno-izobraževalnega obdobje 9-letne OŠ, učitelji v oddelkih podaljšanega bivanja, ravnatelji in pomočniki ravnateljev ter drugi strokovni delavci (svetovalni delavci, knjižničarji in drugi), ki sodelujejo pri delu z učenci. Teaching personnel and other expert personnel are teachers from 1st to 4th grade in the 8-year program or in the first and second educational cycle in the 9-year program and teachers from 5th to 8th grade in the 8- year program or the third educational cycle in the 9-year program, teachers in daily extension, headmasters and assistant headmasters, and other expert personnel such as advisors, librarians, etc., who co-operate in working with pupils. Pedagoško osebje z ustrezno izobrazbo so tisti pedagoški delavci, ki po zakonu izpolnjujejo pogoje za opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v osnovni šoli. Teachers with adequate professional attainment are those who meet the necessary legal requirements for teaching in elementary schools. Objavljanje rezultatov Publishing Letno: Annually: − Statistične informacije. Izobraževanje. Osnovne šole v Sloveniji ob koncu šolskega leta in na začetku šolskega leta − Rapid Reports. Education. Elementary schools in Slovenia at the end of the school year and at the beginning of the school year − Statistični letopis − Statistical Yearbook − Slovenija v številkah − Slovenia in Figures − podatkovni portal SI-STAT − SI-STAT portal Sestavila / Prepared by: Breda Ložar Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas - Urednica podzbirke Tatjana Škrbec - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 60 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Izobraževanje 1580-1780 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas - Subject-matter editor Tatjana Škrbec - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Total print run 60 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection Education 1580-1780 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.