ZVEZA PRIJATEUEV MLADINE O IZOBRAŽEVANJU IN VZGOJI STARŠEV Zveza prijateljev mladine SR Slovenije je daia pobudo, da v skladu s funkcijo in vlogo občinskih zvez prijateljev mladine pri vzgoji in izobraževanju staršev in mladih kot bodočih staiSev začno z organizirano akcijo, ki naj bo stalna in naj zajame čimveč stariev. V zvezi s tem je občinska zveza piijateljev mladine Ljubljana Moste—Polje 11. novembra organizirala posvet, ki so se ga udeležili vzgoiitelji, psihologi, pedagogi in socialni delavci iz vzgojnoizobra-ževalnih zavodov naše občine, poleg njih pa tudi predstavniki in sekretarka sveta za delo s starši pri ZPM Slovenije. Na posvetu so pobudo sprejeli kot odgovomo nalogo, ki se je je treba že ob samem začetku kar najbolj skrbneje lotiti, da bi končni cilj, ki ga ždi pri tem doseči organizacija, dal tudi pričako-vane rezuitate, to je obogatena in oplemenitena spoznanja, ki naj bi jih starši uporabljali pri vzgoji svojih otrok b tako odločilno vpli-vali na njihov nemoten vsestranski razvoj in oblikovanje celovite osebnosti. Ne gre za uvajanje novega področja dejavnosti zveze prijateljev mladine, temveč za novo obliko prosvetljevanja staršev na tistem področju vzgoje in izobraževanja, na katerem je čutiti največjo deficitamost. Večina staršev namreč nima ustreznega pedagoškega znanja za svoje otroke. Odpravdjanje pomanjkljivosti in nepravilne vzgoje otrok pa ne bo moč doseči z mikavnimi centralističnimi ukrepi ali posegi od zunaj, ampak s stalnim in neposrednim delom z otroki in mladimi pred sklepanjem zakonske zveze s pomočjo strokovnjakov iz krajevnih skupnosti in TOZD, kjer se prob1-™ porajajo. Prav tu pa ima zveza prijatdjev mladine pomembno vlogo in lahko ogromno prispeva k ižboljšanju stanja. ^/endar pri tem ne more ostati osamljena, marveč v tesni povezavi z drugimi dejavniki, ki so in morajo biti zainteresirani za vzgojo in izobraževanje starSev v naši družbi (družbenopolitične organizacije, samoupiavne inte-resne skupnosti, šde, vzgojnovarstveni zavodi, vzgojne posvetoval-nice itd.) Udeleženci posveta so soglašali, da se je treba približati bazi, kjer ljudje, lci jim je potrebna pomoč, živijo in delujejo, to je šolain, vzgojnovarstvenim zavodom, krajevnim skupnostim in organizaci-jam združenega dela ter se piav tam nasloniti na lasnte delavce, predvsem praktike iz vzgojnoizobraževalnih zavodov. Le-ti ne bodo svoje naloge opravljali v obliki kiasičnih predavanj, marveč s pogo-vori in razčiščevanjem preblemov, s katerimi se starši srečujejo pri vzgoji svojih otrok. Po obšimi in bogati razpravi so imenovali delovno skupino, ki bo pripravila posebno gradivo s pojasnilom za začetek dela s stai^i, ki imajo svoje otroke v eni izmed centralnih ali podružničnih šol, vzgojnovarstvenem zavodu in za začetek vzgojnega dela z mladimi vSatumusu med 15. in 20. letom starosti. To so bili prvi koraki pomoči ZPM pri urejanju nove oblike vzgoje in izobraževanja staršev. Spričo zahtevne naloge in nezadost-nega števila strokovnjakov na začetku še ne bodo zajeti vsi starši, vendar dovolj, da bo moč ugotoviti pomembnost začrtane poti. ZPM