IZOBRAŽEVANJE PRAKTIČNO USPOSABLJANJE ŠTUDENTOV 2006/07 Delež študentov, ki so plačani po kolektivni pogodbi ali celo več, je 91-odstoten, kar je bistve- no več kot v prejšnjih letih, in nekaj več kot polovica študentov (57 odstotkov) dobi povrnjene stroške prehrane in prevoza. V tem študijskem letu je pri izvajanju praktičnega usposa- bljanja sodelovalo 60 podjetij, ki so navedena v preglednici na strani 34. Na anonimen vprašalnik je od- govorilo le 27 podjetij. Izmed teh 83 odstotkov ni imelo pomi- slekov glede odločitve o spreje- mu študenta na praktično uspo- sabljanje. Največ so jih sprejeli na podlagi poznanstev in preje- tih prošenj. 79 odstotkom pod- jetij študenti ne pomenijo doda- tnega bremena, v drugih prime- rih pa je obremenitev praviloma posledica časovne preobremenje- nosti mentorja ali prostorske sti- ske v podjetju. Mentorji so oce- nili, da ima praktično usposa- bljanje tudi pozitivne učinke za podjetje, kot so: pomoč študen- tov pri reševanju problemov (42 odstotkov), koristna litera- tura v obliki seminarske naloge (19 odstotkov), novo strokovno znanje (19 odstotkov), nova po- vezava s fakulteto (šest odstot- kov), preostalih 14 pa meni, da praksa nima pozitivnega učinka za podjetje. Večina mentorjev v podjetjih (79 odstotkov) že ima izkušnje z mentorstvom strokovnih praks in menijo, da mentorstvo ni veli- ka obremenitev. Nagrado za mentorstvo v podjetju dobi le 13 odstotkov mentorjev. Z delom študentov (ocena do- bro in zelo dobro) je zadovoljnih kar 96 odstotkov podjetij. Stro- kovno znanje študentov ocenjuje kot dobro 71 odstotkov, 21 kot zelo dobro in 8 odstotkov kot slabo. Na vprašanje, na katerih področjih so mentorji opazili po- manjkanje strokovnega znanja, so bili najpogostejši naslednji od- govori: < znanje na praktičnem področju, < obvladovanje grafičnih programov, < splošno računalniško znanje in < poznavanje novih tehnologij. Pod pripombe in predloge so nekatera podjetja napisala: < da se praktično usposabljanje izvaja prepozno in da bi bilo bo- lje, če bi ga izvajali v drugem le- tniku študija, < da je praktično usposabljanje med študijem premalo obsežno, < da želijo sodelovati tudi pri iz- delavi diplomskih nalog na po- dlagi določenih razvojnih pro- jektov v posameznem podjetju. Na podlagi dosedanjih izkušenj je 88 odstotkov podjetij tudi v prihodnje pripravljenih sodelo- vati pri praktičnem usposablja- nju študentov Oddelka za te- kstilstvo Naravoslovnotehniške fakultete. Oddelek za tekstilstvo se vsem podjetjem, ki so sodelovala pri izvedbi praktičnega usposablja- nja, iskreno zahvaljuje in se veseli nadaljnjega sodelovanja. DejanaÐORÐEVIĆ Univerza v Ljubljani / / 2 / 12 5 / 9 PREGLEDNICA 1. OCENA PRAKTIČNEGA USPOSABLJANJA S STRANIŠTUDENTOV Odnos podjetja do praktičnega usposabljanja Sprejem študenta v podjetju Ustreznost opravil oziroma zaposlitev Možnost samostojnega dela Možnost reševanja konkretnih problemov Možnost pokazati iniciativo Mentor in zaposleni odgovarjajo na vprašanja in pomagajo Možnost sodelovanja pri zahtevnejših projektih 12 2 5 9 7 9 / 7 18 5 23 18 16 9 7 18 3 [%] 30 35 35 26 35 44 28 40 4 [%] 40 58 35 47 30 33 65 26 5 [%] 1 [%] OCENA 2 [%] VPRAŠANJA IZOBRAŽRVANJE Nadaljevanje na strani 34. 29 34 Založnik in izdajatelj DELO, d. d. Predsednik uprave Danilo Slivnik Soizdajatelj GZ Slovenije, Združenje za tisk Glavni in odgovorni urednik Marko Kumar Lektorica Zala Budkovič Uredniški odbor Gregor Franken Iva Molek Klementina Možina Ivo Oman Leopold Scheicher MaticŠtefan Naslov uredništva Delo ­ GRAFIČAR Dunajska c. 5 SI-1509 Ljubljana T. +386 1 47 37 424 F. +386 1 47 37 427 internet www.delo.si/graficar Grafična podoba Ivo Sekne > Naslovnica fotografija in oblikovanje Marko Kumar Grafična priprava Delo Grafičar Tisk in vezava Delo Tiskarna, d. d. Letna naročnina je 20,04 EUR. Posamezne številke po ceni 4,15 EUR dobite na našem naslovu. Revija izidešestkrat letno. Imetniki materialnih avtorskih pravic na avtor- skih delih, objavljenih v Grafičarju, so družba Delo, d. d., ali avtorji, ki imajo z njo sklenjene ustrezne avtorske pogodbe. Prepovedani so vsakršna reprodukcija, distribucija, predelava ali dajanje na voljo javnosti avtorskih del ali nji- hovih delov v tržne namene brez sklenitve ustrezne pogodbe z družbo Delo, d. d. Uredništvo ne odgovarja za izrazje in jezik v oglasih in prispevkih, ki so jih pripravile tretje osebe (oglasne agencije, reprostudii ...). Tudi ni nujno, da se odgovorni urednik strinja s strokovnim izrazjem in definicijami v objavlje- nih prispevkih. REVIJA SLOVENSKIH GRAFIČARJEV 3/2007 Nadaljevanje s strani 29. Agencija Oskar, d. o. o., Gregoričeva ulica 38, Kranj ARDI, d. o. o., Triglavska ulica 63, Ljubljana Atelje 2050, Vilharjeva cesta 3a, Ljubljana Atelje začrko in sliko, Dušan Antolin, s. p., Prešernova ulica 14, Murska Sobota AV studio, d. o. o., Koroška cesta 55, Velenje BENE Pisarniško pohištvo, d. o. o., Ul. Frana Milčinskega 13, Lukovica Birografika BORI, d. o. o., Linhartova 1, Ljubljana FotoČEBRON,Čebron Anton, s. p., Predilniška 8, Tržič Cicero Begunje, d. o. o., Begunje 17, Begunje DEBORA, d. o. o., Lipahova ulica 23, Ljubljana Delo tiskarna, d. d., Dunajska cesta 5, Ljubljana EGP, Embalažno grafično podjetje, d. d., Kidričeva cesta 82,Škofja Loka ENX, d. o. o., Prušnikova 38, Ljubljana Etiketa tiskarna, d. d.,Žiri, Industrijska ulica 6,Žiri EUROADRIA, d. o. o., Dunajska cesta 123, Ljubljana EXPRESS COPY GRAFIKA BADIURA, Matjaž Badiura, s. p., Podlimbarskega ul. 23, Ljubljana FOTO FORMAT, d. o. o.,Štefanova ul. 3, Ljubljana FrontLab, d. o. o., Ciril-Metodova ulica 34, Murska Sobota Gorenje IPC, d. o. o., Partizanska 12, Velenje Gorenjski tisk, d. d., Mirka Vadnova 6, Kranj Grafična delavnica, Bojan Lindič, s. p., Celovška cesta 491, Ljubljana Grafika Paradoks, d. o. o., Brdo 63, Bovec Grafika Soča, d. d., Sedejeva 4, Nova Gorica Grafotehna – TT, d. o. o., Na gmajni 5, Ljubečna GV Založba, d. o. o., Dunajska cesta 5, Ljubljana HD oglaševalska agencija, d. o. o., Vodovodna 100, Ljubljana HECHT SLO, d. o. o., Podskrajnik 32, Cerknica INO Grafično podjetje, d. o. o., Cesta v Trnovlje 7, Celje JBB, d. o. o., Ulica Milana Majcna 4, Ljubljana Kompas Design, d. o. o., Advertising agency, Dalmatinova 2/XV, Ljubljana Kovinoplastika Lož, d. d., Cesta 19. oktobra 57, Stari trg pri Ložu Krka, tovarna zdravil, d. d., Novo mesto, Šmarješka cesta 6, Novo mesto KVM Grafika, d. o. o., Lepovče 24, Ribnica Matjaž Vinko, s. p., Na trgu 28, Mozirje MEDIA PRINT, Rajko Gostič, s. p., Ljubljanska cesta 1, Dob MIAN, d. o. o., Ljubljana, Trubarjeva 77, Ljubljana MKT PRINT, d. d., Dunajska cesta 123, Ljubljana MODERNA GALERIJA, Tomšičeva ulica 14, Ljubljana Monolit informacijski sistemi, d. o. o.,Šmartinska cesta 152g, Ljubljana Papirnica Vevče, d. o. o., Papirniška pot 25, Ljubljana Papirus Print 2000, d. o. o., Obželeznici 16/7, Ljubljana PROMA, Peter Groznik, s. p., Stari trg 35, Velenje PRONIS, d. o. o., Livada 14, Novo mesto RADEČE PAPIR MUFLON, d. d., Titova 99, Radeče Razvedrilo, d. o. o., Brnčičeva ulica 31, Ljubljana Saturnus – Vogel & Noot, d. d., Agrokombinatska 61, Ljubljana Schwarz, d. o. o., Ob progi 4, Vrhnika STUDIOBOTAS, Boštjan Botas Kenda, s. p., Parmova 49, Ljubljana TISKŠEPIC,ŠepicŽarko, s. p., Brod 32, Novo mesto Emona Tiskarna, d. o. o.,Šmartinska cesta 130, Ljubljana Tiskarna Klar, Anton Klar, s. p., Generala Majstra 19, Murska Sobota TISKARNA KOČEVSKI TISK, d. d., Kočevje, Ljubljanska cesta 18a, Kočevje TISKARNA KOŠTOMAJ, Marjan Koštomaj, s. p., Medlog 34, Celje TISKARNA PRIMAPRINT, Miro Petek, s. p., C. Andreja Bitenca 68, Ljubljana TRAJANUS, d. o. o., Savska loka 21, Kranj TYPE ART, d. o. o., Vrečkova ulica 5, Kranj Valkarton Kartonaža Rakek, d. o. o., Partizanska cesta 7, Rakek VISIO, d. o. o., Metelkova 7b, Ljubljana Zebra Graphic, d. o. o., Gregorčičeva 8, Kranj ZNAK, d. o. o., Slovenska cesta 30, Mengeš Preglednica 2. PODJETJA, KI SO IZVAJALA PRAKTIČNO USPOSABLJANJEŠTUDENTOV