Prl Farl. 5. preteč. m. smo imeli učiteljski zbor pri v. č. gonp. dekanu v Kočevji. Snidilo se nas je bilo 16 učiteljev kočevske dekanije, le dveh ni bilo; mesto teh, ki sta menda imela 8 košnjo opraviti, prišla sta pa dva učitelja iz Ribnice. Obdelovali hiiio znana vprasanja. Pri pervem vprašanji so bili nekteri teh misel, da to zadeva le učitelje glavnih iol, ker le oni iniajo čas, in tudi nalogo, pečati ae z gramatikn. Učileljem na kmetih pomanjkuje časa za ta nauk. Drugi pa so veuder tudi to vprašanje obdelovali. Meni se zdi, da je prav tako; Hej iieilelj ne ve, kaj ga danes ali jutri zadene; kar ilanen ne rabi, zna inii pozncje dubro slu/.ili; treba je, da je pripravIjen na v.se. — Drugo vpiašanje so izdelali tudi gosp. ravnatelj kočevske glavne šole. Piimerjali so učitelja s kiuetovavcein. Rekli ao nekako tako le: Pridni kinctovavec, ki želi obilnega pridelka na polji, vreduje vsu svoja opravila na tanko; vnako delo začenja o določenem ('¦asu , vne dela v pravem redu in prav. Ko inu da Bog svoj blagohIdv, gotov je ubilnega pridelka. Tedaj veak priden delavec tnora iineti 8voj dnevni rcd, da inora vsa opravila prav opravljati. Po takem kratkem vvodn so piišli na to, da tudi vsakemu učitelju je treba, ila si napravi dnevni red, po kterem naj se vedno ravna. Razdelili so ves čas od ranega jutra, do poznega vcčeia kaj lepo; uči(elj, ki bi se raviial po takcin dncvncin redu, bi imel časa dovolj za piipiavljttnje k .šoli-ikeinu naukn, za izubraževanju isaiiicga ncbe in tudi za počitek. — Gosp. ravnatelj bi gotovo vstregli ,,Tovaršu" iu učileIjem, ko bi ta spis izročili v natis. *) Gosp. dekan pa so še rckli, da ne le za čas šolskega leta, naj si učitelj napravi dnevni red, ampak tudi za šolske počitnice; se ve da ta mora biti dragačen od pervega. Priporočali so narn, da bi učitelji večkrat eden k drugemu hodili, ker učitelj pii učitelju vedno kaj zapazi, na kar se sam še ne domisli, in marsikaj dobrega se lahko nauči eden od drngega. Znano je, kako dobro de človeku, če ima britkonti in težave, pa jih niore komu potožiti, kako je tndi tužnemu učitelju veliko ložejc pri sercu, ko svojemu tovaršu snie zaupljivo potožiti nadluge ali krivice, ki ga zadevajo, če tudi mu ta ne niore nič pomagati. — Zavoljo kratkega časa, ni bilo mogoče, da bi vsaki učitelj od .'{. vprašanja naprej vsaki svoj izdelik bral; brali so le nokteri, drugi ho pa ob kratkem povedali zapopadek tega, kar so pismeno odgovarjali, in vender je zbor dolgo trajal; vsaki je kaj pripovedoval, dostavljal ali popravljal, in tako nam je v prija/.iiih in podučnih pogovorih preeej dolgo zborovanje le vsem prehitro minulo. Čuditi smo se mogli onim, ki se tako lahko in brez pravih vzrokov odtegujejo toliko potrebniin iu koristnim učiteljskim zborom. 1'otein, ko sino se na duhu poživili, 80 nas gosp. dekan tudi povabili k obedu. Zopet smo spoznali in terdili vai, kako korintno bi bilo, ko bi nčitelji večkrat priliko imeli, sniditi se tii ali (am. Eden je nasvetoval, da naj bi se učitelji pomenili, ter se o malih in o velikih počitnicah shajali sedaj pri tem, sedaj pri uncm učitelju, kakor bi bolje ka/.alo,