KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 34 (1) PATENTNI SPIS INDUSTJ2ISKE SVOJINE IZDAN 1 APRILA 1937. ŠT. 13067 Culk Raimund, Eggenberg b. Graz, Avstrija. Ogrevalna priprava za tekoča goriva. Prijava z dne 5. maja 1936. Velja od 1. septembra 1936. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 24. maja 1935 (Avstrija). Izum se nanaša na ogrevalne priprave za tekoča goriva in sestoji iz spodnjega dela, ki vsebuje gorivo v odprtem žlebu, in na njega koncentrično nasajenih perfo-riranih tulcev, ki naj tvorijo prostor zgorevanja ter naj omogoča hitro predgre-vanje, ugodni kurilni učinek in sigurnost obrata pri zelo enostavnem načinu gradnje. V načrtu je predmet izuma ponazorjen v vertikalnem prerezu izvedbene oblike primera. Ogrevalna priprava, ki se lahko uporablja posamič ali skupinsko v okviru re-šoja, sestoji le iz zelo malega števila delov, in sicer iz spodnjega dela 1, dveh per-foriranih tulcev 2, 3, enega plašča 4, iz dovoda za goriva in ravnala. Pločevinska plošča krožne oblike tvori spodnji del 1, katera plošča ima raven srednji del z odprtinami 6 za zrak, in ki je na kraju izoblikovana v obročast žleb, ki kaže v prerezu pri simetrični izvedbi dve stopnji, od katerih služita gornji kot sedalki za tulca 2, 3, tako da lahko odpade zanje vsako posebno pritrdilno sredstvo. Obe spodnji stopnji tvorita talni žleb 7 oblike črke V, ki sprejema gorivo. Na sedalki tulcev 2 znotraj priključeni del plošče je znotraj poševno potegnjen navzgor ter oreide v ravni srednji del, s čemer tvori skupno s tulcem 2 žleb 8 krožne oblike. Najnižja vrsta perforacije tulca 2 tvori nizko ležeče izstopne odprtine tega žleba. Tulec 2 ima malo bombiran pokrov 9, ki ima na svojem robu venec razmeroma velikih lukenj 10. Blizu zgornjega roba je tulec 3 opremljen z vencem lukenj 11, ki so znatno večje kakor so luknje perforacije. Plašč, ki obdaja tulec 3 v razstoju, sestoji iz enostavnega tulca iz pločevine, ki je blizu zgornjega roba nekoliko skupaj potegnjen in tik ob robu opremljen z obrobki 13, tako da se lahko obesi na zgornjem robu tulka. Plašč sega navzdol do višine zgornjega roba od plošče tvorjenega krožnega žleba. Na cilindričnem delu spodnje zunanje stopnje tega krožnega žleba je prispajkana cevka 14 z zelo tenko steno, katera cevka je nameščena pred pravo dovodno cevjo 15 za gorivo, s katero je zvezana. V cevi 15 je nameščeno ravnalo. Da se stavi ogrevalna priprava v pogon, se vlije nekoliko špirita v pokrov 9, ki se ga prižge, in ki teče zaradi bombi-rane oblike pokrova proti njegovemu robu in pride deloma na zunanji strani tulca 2, deloma skozi luknje 10 na njegovo notranjo stran, tako da se tulec zelo hitro segreje. Eventuelno prevelika množina goriva .odteče ali neposredno ali skozi žleb 8 in najnižjo vrsto perforacije tulca 2 v najnižji del krožnega žleba 7, v katerem se nahaja tekoče gorivo, ki. se istočasno vžge in se takoj razplini. Istočasno s predgrevanjem se odpre ravnalo v dovodu 15 za gorivo. Zgorilni plini dobijo zračni dotok deloma od znotraj preko tulca 2, deloma od zunaj preko tulca 3. Pri izstopu iz prostora za zgorevanje se dovod zraka ojači skozi luknjice 10 in 11, kar poboljša učinek kurjenja. Zaradi tenke stene (ca 0,25 mm je debelina stene) se Din. 10.- cevka skoro sploh ne segreje, ker se stalno hladi z dotekajočim gorivom. V tej cevki se tedaj gorivo ne razplini, tako da se v njej ne tvori žlindra kakor sicer in so tedaj izključene zaradi tega nastopajoče obratne motnje- Kakor so poskusi pokazali, deluje o-pisano predgrevanje tako močno, da se gorivo, ki se naj razplini, pač pod vplivom pomožnega goriva, ki teče po tulcu 2 navzdol, že od početka popolnoma razplini in da gori z modrim plamenom. Patentni zahtevi: 1. Ogrevalna priprava za tekoča goriva sestoječa iz spodnjega dela, ki vsebuje gorivo v odprtem žlebu in na njem koncentrično nasajenih perforiranih tulcev, ki tvorita zgorevalni prostor, označena s tem, da ima prednostno malo bom- birani pokrov notranjega tulca (2) na o-bodu venec lukenj (10), ki segajo blizu do roba tulca, tako da odteče na pokrov vlito gorivo za predgrevanje deloma na zunanji strani, deloma na notranji strani tulca. 2. Ogrevalna priprava po zahtevi 1, označena s tem, da je spodnji del tik za se-dalko tulca (2) poševno potegnjen navzgor in da je tulec tam preluknjan, tako da lahko odteče preveč za predgrevanje namenjeno gorivo v zgorevalni prostor. 3. Ogrevalna priprava po zahtevi 1, označena s tem, da ima zunanji tulec (3) blizu zgornjega roba venec lukenj (11), ki so velike v razmerju k perforaciji. 4. Ogrevalna priprava po zahtevah 1 in 2, označena s tem, da je pristavljena na žleb (7) za gorivo cevka (14) z zelo tenko steno, preko katere se napravi priključek na običajni dovod za gorivo. Ad pat.br.1306? O o o o o o H' io o o o o, o Q 0 O O o o II! 0 0 o o o o o c o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o o O o o o o o o o o o o o o o o o o o o O O O 01 o ,0 0 o O o o ' V '■ i ■: %