Leto 1885. 149 Državni zakonik za kraljevine in dežele v državnem zboru zastopane. Kos XXI. — Izdan in razposlan dne 2. maja 1885. 53. Dopustno pisino od 5. marri ja 1885, za lokomotivno železnico od Hannsdorfa do državne meje proti Ziegenhalsn s kriloma. Mi Franc Jožef Prvi, po milosti Božji cesar avstrijski, apostolski kralj ogerski, kralj eeški, dalmatinski, hrvaški, slavonski, gališki, Vladimirski in ilirski; nadvojvoda avstrijski; veliki vojvoda krakovski, vojvoda lotarinški, salcburški, štirski, koroški, kranjski, bukovinski, gornje-sleški in dolnje-sleški; veliki knez erdeljski; mejni grof moravski; pokneženi grof habsburški in tirolski itd. itd. itd. Ker je avstrijska družba lokalnih železnic v Pragi zaprosila, da bi ji se dala dopustitev ali koncesija v delo in rabo namerjane lokalne železnice od Hannsdorfa do državno meje proti Ziegenhalsu z kriloma, vzvidelo Nam se je * ozirom na občno korist tega podjetja imenovani družbi po postavi o dopuščanji železnic od 14. septembra 1854 (Drž. zak. št. 238), in tako tudi postavah od ^5. maja 1880 (Drž. zak. Št. 56), od 26. decembra 1882 (Drž. zak. št. 180) in °d 28. decembra 1884 (Drž. zak. št. 203), to dopustitev podeliti takč le: §. 1. Dajemo avstrijski družbi lokalnih železnic v Pragi pravico narediti in uživati lokomotivno kot lokalno železnico s pravilno mcdkolesno širino od postaje (6loV«QfMh.) Hannsdorf priv. moravske mejne železnice na Goldenstein, Lindenwiese in Freiwaldau do državne meje v stik s pruskim železnocestnim omrežjem proti Ziegenhalsu. Družba ima dalje dolžnost, na zahtev državne uprave, kadar nastanejo v to dogovorjeni uveti, izvesti krili koncesijonirane železnice. 1. od Linden wiese na Sieghartice (Setzdorf) in Friedberg do državne meje pri Bernaticah (Heinersdorf) in 2. od nekega mesta koncesijonirane železnice pri Sandbiihel na Saubsdorf do državne meje pri Kunjeticak (Kunzendorf). Gledé stika koncesijonirane železnice s podaljškom železnocestnim, ki se izvede na pruskem ozemlji, do Ziegenhalsa, in morebiti gledé dela tega podaljška, katero bi bilo prevzeti, dalje v oziru na stik prej navedenih kril s pruskim železnocestnim omrežjem in na prometno službo po stičnih kosih in v stikalnih postajah pridržuje se državni pogodbi s kraljevsko prusko vlado ustanoviti do-tična določila ter ima družba dolžnost, podvreči se tem določilom in obveznostim, ki bodo odtod za-njo izvirale. §. 2. Železnici, kije predmet te dopustnice, dodeljujejo se naslednja olajšila: a) oprostitev od štempljev in pristojbin za vse pogodbe, knjižne vpise, vloge in druge listine v nabavo kapitala in zagotovilo obresti od kapitala in vršbe do časa, ko se začne vršba vožnje, in za pridobitev zemljišč, za delo in opravo železnice do konca prvega vršbenega leta; b) oprostitev od štempljev in pristojbin za prvo izdatbo delnic in predstvenih ter drugotnih obligacij (deležnih listov) z interimalnimi listi vred, in za vknjižbo omenjenih obligacij, kakor tudi od presnemščine, kar se je nabere o nakupu zemljišča; c) oprostitev od pristojbin in taks, dolžnih za podeljeno koncesijo in za izdatbo te dopustnice; d) oprostitev od pridobnine in dohodârine, od plačevanja štempeljskih pristojbin kuponom in tako tudi od vsakega novega davka, kateri bi se utegni) vvesti s prihodnjimi postavami, na trideset (30) let od dne današnjega. §• 3. Družba je dolžna, delo v §. 1, prvem odstavku imenovane železnice precej začeti, in v poltretjem letu, računeč od današnjega dne dokončati, dodelano železnico precej v občno službo izročiti ter vožnjo po nji ves čas, dokier traja koncesija, nepretrgoma vzdržavati. Da bode zgornjega roka za delo držala se, dolžna je družba dati varnost, položivši primerno kavcijo v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Rok, do kdaj naj se izdelata krili v §. 1, drugem odstavku pod 1 in 2 navedeni, ustanovi trgovinsko ministerstvo pozneje, kadar izdâ nalog, izvesti ji. §• 4. Da izdela dopuščeno železnico, priteza se avstrijski družbi lokalnih železnic pravica razlastitve (razsvojitve) po določilih dotičnih postavnih propisov. Ista pravica naj se družbi dodeli tudi zastran tistih krilnih železnic, ki bi imele narediti se do posameznih obrtniških zavodov, in o katerih bi državna uprava spoznala, da jih je v javnem interesu napraviti. §• 5. Družbi se je ob delu in rabi dopuščene ceste držati tega, kar ustanavlja to dopustno pismo, in dopustilnib uvetov, kijih postavi trgovinsko ministerstvo, ter tudi tega, kar velevajo semkaj mereči zakoni in ukazi, zlasti železnocestni dopustni zakon od 14. septembra 1854 (Drž. zak. št. 238) in železnocestni vršbeni red od 16. novembra 1851 (Drž. zak. od 1. 1852 Št. 1) in pa zakonov in ukazov, kateri se morebiti pozneje dadö. Ivar se vožnje same tiče, odpuščajo se varnostne naredbe propisane v redu železnocestne vršbe in dotičnih dodatnih ukazih v toliko, kolikor se bode z ozirom na znižano maksimalno brzino trgovinskemu ministerstvu zdelo, da se smejo, ter bodo na to stran veljali dotični posebni propisi, ki jih izdâ trgovinsko ministerstvo. §• 6. Cifra efektivne in nominalne glavnice za napravo koncesijonirane lokalne železnice in obrazci predstvenih in drugotnih obligacij (deležnih listov), ki se imajo izdati v dobavo glavnice za to železnico, potrebujejo odobrenja državne uprave. Ako bi po iztečaji prvega vršbenega leta bilo treba še drugih novih stavbin ali bi se pomnožile vršbene oprave, smejo se dotični troŠkovi prišteti naprav-uemu kapitalu, ako je državna uprava privolila v namerjane nove stavbe ali v pomnožbo vršbenih oprav in če se troškovi izkažejo, kakor je prav. Zgornja določila uporabljajo se zmislu primerno na krili v §. 1 pod številom 1 in 2 omenjeni v slučaji, ko bi se izveli, s to mero, da bode z odobrenjem državne uprave ustanoviti, kako se dobavijo novci za ti krili. §• 7- Poslovršbo na koncesijonirani železnici in na krilih v §. 1 navedenih bode državna uprava za družbin račun vodila. Načine te voditve bode uravnovala vršbena pogodba, katero sklene državna oprava z družbo. Državni upravi pristoji pravica, ustanavljati pobirane tarife, odnosno tarifne deleže, ki pripadajo lokalni železnici; ali pri tem bode gledati na to, da bode v tej lokalni železnici investirana glavnica nosila primerne obresti. §• 8. Transporti vojakov naj bodo po znižanih tarifnih cenah, in to po tistih do-‘°