Pionirska organizacija ob pričetku šolskega leta Pred pedagoške delavce so v tem šolskem letu postavljene velike in odgovorne naloge, ki jih zahteva šo-la in naš plan. Velike so zaradi te-ga, ker vzgajamo mlado bitje — člo-veka v dobi takoj po revolucionar-ni preobrazbi družbe v naši državi, ko izginjajo še zadnji ostanki gnile preteklosti. Odgovornost pedagoške-ga dela pa leži v tem, ker na drugi strani ustvarjamo in oblikujemo člo-veka, ki bo kot člen velike sociali-stične družbe predstavljal novega in plemenitega človeka s socialistič-nim odnosom do družbe in dela. Na vse to ne sme pozabiti naš sodobni pedagoški delavec. Ravno tako ne sme pozabiti, da je v šoli pionirska organizacija, ki predstavlja sestavni del vzgojnega dela v razredu, v šoli in izven nje. V nekaterih šolskih centrih našega okraja se posveča zelo malo pažnje našim pionirskim organizacijam, ali pa se jih celo zanemarja. Delo pio-nirskega odreda na šoli mora biti odraz marljivosti in predanosti na-šega pedagoškegia delavca. Nekateri opustijo to delo, ker mislijo, da je nep 'rebno ali odveč. Zelo se motijo tisti, ki tako mislijo in imajo take ali podobne predsodke o pionirski organizaciji. Pionirska organizacija je vzgojna organizacija s pedagoškimi vredno-tami, ki vsestransko razvija in goji plemenite lastnosti, ki jih učitelj po-sreduje svojim učencem. Poleg tega pa je ustvarjalna sila pionirjev, iz-najdljivost in stremljenje po razvo-ju tako velika, da bi bil zločin, iti mimo vseh teh stvari in jih opustiti. Učitelj kot pionirski voditelj na šoli naj bi bil samo usmerjevalec in po-sredovalec primernih organizacij-skih oblik dela v pionirski organiza-ciji, ostalo delo pa naj izvrše pio-nirji sami, seveda pod nadzorstvom in ob pomoči učitelja. V preteklih počitnicah je dosegla pionirska organizacija skoraj never-jetne uspehe tako v pionirskih delov-nih brigadah kot v počitniških kolo-nijah. Brez dvoma so bile forme de-la v prvem in drugem primeru raz-lične, vendar pa lahko govorimo o velikih delovnih, organizacijskih in vzgojnih uspehih pionirske organi-zacije. Naši najmlajši so spoznali kolektivno delo kot najpopolnejšo obliko dela v novi socialistični družbi, spoznali in postali ponosni na lastne ustvarjalne sile ter koinč-no ogromno doprinesli k izpopoLnit-vi strukture deLa v naših piomir-skih odredih. Vsi učitelji, ki so bili ali v bri-gadah ali v počitniških kolonijahin vsi tisti, ki so količkaj bili sezna-njeni z delom v njih, naj prenesejo v pionirske odrede vse te dobre iz-kušnje ter jih še naiprej razvijajo. Šablonsko prenašanje izkušenj bi bilo napačno, ker bi se na ta način izgubili v obstoječih konkretnih po-gojih kraja samega ali pionirske or-ganizacije. i Pred vsem naj naši piomirski vo-ditelji posvečajo veliko pažnjo od-stranjevanju in uničevanju kvarnih vplivov od strani sovražnikov pio-nirske organizacije in našega ljud-stva, pred vsem reakdonarne du-hovščine z gnilo moralo, ki stremi rn skuša rušiti sodobno vzgojno delo naših naprednih pedagoških delav-cev. Primer takega duhovnika ima-mo v Cirkovcih, ki je dopustil, da se je v cerkvi skrivaio ž#fco ter je na ta način postal zagovornik sabotaže žitnega odkupa. Takim in podobnim duhovnikom bomo dokazali, da je odklenkalo nji-hoviun pokvarjenim vzgojaiiim nače-lom in da so vzgojo naših otrok vze-li v roke pošteni in patriotični lju-dje, ki vedo, kaj je otrok, kaj je Ijudstvo, kaj je plan in ki poznajo borbo za socializem.