Obramtni vestnik. * Po izletu na Sv. Goro piše BGorica" : BNjegovo izvajanje je spremljalo živahno odobravanje. Kaj bi sploh obširneje se bavili z njegovim govorom, saj nam že Jakiičevo ime jamči, da so bile vse besede, ki so prišle iz njegovih ust, na pravem mestu. Obširno in lepo je razpravljala nato gdč. Gulin o temi BDelovaoje učiteljstva izven šole". Povdarjala je zlasti hvaležno polje delovanja učiteljic v Marijinih družbah. Krilate besedeje izpustila na naslov liberalnib tovarišic, naglašajoč, daje grdo, če je učitelj liberalnega mišljenja, a stokrat grši je, če trobi učiteljica v ta nesrečni rog. Tako sijajoe manifestacije krščansko mislečega učiteljstva še ni doživela naša dežela. Iz srca se tega veseli naše učiteljstvo in tudi naše Ijudstvo, ki z njim čuti." — Ce pomislimo, da so naša energična zaviačanja zadnjih očitkov v zadnji in predzadDJi štev. BTov." popolnoma zaprla sapo vsem klerikalnim listom, nam tudi teh besedi ni potreba zavračati. Jakliču smo pritisnili ali si je pritisnil pečat lažnika na svetem kraju, na Sv. Gori — na čelo. Duhovitirn besedam tovarišice Gulinove se čudimo. če je s temi proizvajanji hotela rešiti čast Slomškarije, potem bo gotovo našla le pomilovanje pri naših tovarišicah, če bodo puhle besede sploh našle v vrstah naših tov. euo, ki bi se ji ne zdelo poniževalno — nanje reagirati. Veselje, voljo, čuvstva i. dr. od Ijudstva so si pa klerikalni listi raenda vzeli kar v zakup. Ł Od dobro informirane neučiteljske strani smo zvedeli, da Beue sto nas je pa blo na zborovauju »Slomškove Žveze" v Ljubljani, pa je blo dost tud duhovnov, in sicer takih, ki uiso učitelji," Jaklič je pa rekei: _V Novera mestu zborujejo liberalni tovariši, pa jih niti toliko ni, kakor oas tukaj." — Eesuičnost Jakličevih besedi lahko vsak sam razvidi. To so pač »krščanski" ljudje! (Ce hočete, pa povemo tudi, kdo nam je to povedal, pa saj ste se sami prav hinavsko in priliznieno vedli proti njenau !) * Sredstva dež. šol. sreta t svrho dlsciplinarnih preganjanj narodnega učiteljstra na Kranjsbem. — Nekemu naprednjaku so v Železnikih izginila iz ž^pa pisma, ki mu jih je pisal od klerikalcev krivično preganjani učitelj iz Dražgoš, tov. Stupica. S pismi sicer ne bo klerikalcem prav ničesar pomagano, ker so pisma tako nedolžna, da ne bo mogoče niti enega uvažljivpga dokaza doprinesti klerikalcem na podlagi teh pisem in še danes trdimo in stojimo na stališču, da niraa dež. šol. svet niti enega upravičliivega vzroka, da bi proti tov. Stupici disciplinarno postopal in je že to uradno nasilje, da se sploh pod takrai pegoji in okoliščinami še vodi zoper njega diseiplinarna preiskava. Značilno pa je, da se pod vlado baroDa Schwarza v dež. šol. svetu uvažujejo ukradena pisraa. Pisma so bila ukradena in ta pisma so se našla med akti proti tov. Stupici na dež. šol. svetu. Ta pisraa so šla skozi roke častnih članov ,,Slomškove Zveze". Pisma niso last dež. šol. sveta, niso bila oddana prostovoljno, temveč so bila vzeta n as i lno. Pravcato nasilje se je pričelo uganjati že po c. kr. uradih in če pojde tako naprej, je popolnoma anarhija neizogibna. Ni dovolj že vladnega nasilja, ni dovolj denunciantstva in laži, ni dovoij že krivic — še tatvia je potreba. 0 onem, ki je imel ta pisma precej časa v rokah, bomo že govorili. Odkrili borao nagoto dveh poslancev S. L. S., da svet spozna, koga ima na odločilnih raestib.